Skocz do zawartości

Co na pierwsze auto?


RonnieArtestics

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, starYfaN napisał:

Czasami, można spotkać "nowe" które stoją 2-3 lata, a mają pełną gwarancje.

Kwestia dotarcia, a czasem negocjacji.

Nie chce mi się szukać, więc pierwszy z brzegu 

https://samochody.trovit.pl/listing/volvo-s60.1K1j1CH1N1B1N1-

Mniej więcej o to mi chodziło. Oczywiście szczęściu trzeba pomóc i sprawdzić cały kraj pod katem demonstracyjnych, które zawsze były są i będą.

Masz jeszcze 

https://autogala-warszawa.selekt.volvocars.pl/pl/volvo-selekt?gclid=EAIaIQobChMIpOm23KfM9AIVYiF7Ch1VEAGKEAAYASAAEgKSKvD_BwE

Ale jak chciałeś nowy, to nowy, tylko po wyjeździe z salonu będziesz miał to co powyżej.

Edytowane przez starYfaN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, SlaKB napisał:

Ktoś Arteonem śmigał? Jakie opinie?

Rozważam RLine, 4x4 280KM

Jezdzilem. Dobre wykonanie, mnostwo miejsca, drzwi bez ramek co bardzo cenie. Najlepszy model VW w mojej opinii. 2.0 tsi tej generacji mial najpierw 280km(w realu prawie zawsze kolo 300km lub wiecej) , pozniej dolozyli gpf i wykazywal 272km. Po ostatnim lifcie znowu ma 280km, tylko jako nowego nie kupisz w rline, a w elegance.Jak mylisz o aucie z 2 reki to super auto do wszystkiego i moge szczerze polecic. Turbo swietnie wstaje i trzyma moc do konca, moment rowny prawie jak stol, chlodzenie tez ma niezle. Ten silnik przed gpf byl rewelacyjny, ale tez w tej pojenosci nie ma nic lepszego na rynku. DSG do pojemnosci silnika 1.5-2.5 to idealne rozwiazanie(poza korkami). Standardowo interwaly wymiany oleju co okolo 10k km i nie powinno byc problemu z eksploatacja. A jeszcze ci do DSG, to generalnie nie ma co sie bac, bo wszyscy nauczyli sie ja robic w razie problemow. Przy zakupie jednak jak  silnik jest zimny i skrzynia przeciaga 1ke to ewentualnie mozesz wtedy sie niepokoic. 

W dniu 3.12.2021 o 21:36, blackmagic napisał:

Panowie co się na wszystkim znacie. Szukam nowego auta dla żony - musi być SUV ale oczywiście służyć będzie do jeżdżenia po mieście. Moc nie ma większego znaczenia byle nie było to 1.0 czy coś w ten deseń. Myślalem o Seacie ateca / skoda karoq / VW t-roc, ale jestem otwarty na wszystkie propozycje. Z tego co odrzuciliśmy to Toyota Yaris cross bo za mała i Hyundai kona bo za brzydki :)

Budzet mały - do 120k. Pomożecie?

T- ROC 1.5 dsg bylby spoko rozwiazaniem. Wlasnie przeszedl lifting, gdzie w koncu poprawili wnetrze. Jednak w racji brakow w czesciach, to poczekalbys na niego gdzies pol roku. Na Seate czy Skode pewne dluzej. Mnie jakosc wnetrza Seata/Skody odrzuca jednak baza silnik + skrzynia jest taka sama. Do 120k ciezko sie bedzie zmiescic z rabatami

Edytowane przez tangiers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, tangiers napisał:

Jezdzilem. Dobre wykonanie, mnostwo miejsca, drzwi bez ramek co bardzo cenie. Najlepszy model VW w mojej opinii. 2.0 tsi tej generacji mial najpierw 280km(w realu prawie zawsze kolo 300km lub wiecej) , pozniej dolozyli gpf i wykazywal 272km. Po ostatnim lifcie znowu ma 280km, tylko jako nowego nie kupisz w rline, a w elegance.Jak mylisz o aucie z 2 reki to super auto do wszystkiego i moge szczerze polecic. Turbo swietnie wstaje i trzyma moc do konca, moment rowny prawie jak stol, chlodzenie tez ma niezle. Ten silnik przed gpf byl rewelacyjny, ale tez w tej pojenosci nie ma nic lepszego na rynku. DSG do pojemnosci silnika 1.5-2.5 to idealne rozwiazanie(poza korkami). Standardowo interwaly wymiany oleju co okolo 10km i nie powinno byc problemu z eksploatacja. A jeszcze ci do DSG, to generalnie nie ma co sie bac, bo wszyscy nauczyli sie ja robic w razie problemow. Przy zakupie jednak jak  silnik jest zimny i skrzynia przeciaga 1ke to ewentualnie mozesz wtedy sie niepokoic. 

No właśnie mam opcję kupić praktycznie w tej samej cenie Arteona z 2020 z 272KM, ale ma przejechane niecałe 10tys, albo wersję z 2017 z 280KM, ale on ma już nastukane niecałe 70tys, bralbym oczywiście nowszego, ale ten starszy jest bardziej wypasiony i właśnie ten silnik chyba lepszy więc się waham.

Co do DSG to się raczej nie martwię, obecnie mam w aucie właśnie DSG i póki co sobie bardzo chwale :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, SlaKB napisał:

No właśnie mam opcję kupić praktycznie w tej samej cenie Arteona z 2020 z 272KM, ale ma przejechane niecałe 10tys, albo wersję z 2017 z 280KM, ale on ma już nastukane niecałe 70tys, bralbym oczywiście nowszego, ale ten starszy jest bardziej wypasiony i właśnie ten silnik chyba lepszy więc się waham.

Co do DSG to się raczej nie martwię, obecnie mam w aucie właśnie DSG i póki co sobie bardzo chwale :)

 

To zalezy jak dlugo to auto zamierzasz uzytkowac. Jak auto ma zostac na dluzej (5 lat i wiecej) to zdecydowanie lepiej wziac z mniejszym przebiegiem - chyba, ze to auto uzywane przez dealerow(zazwyczaj po 10k km przebiegu sprzedaja samochod wczesniej umowionym posrednikom/kupcom). Tych nie polecam, bo wiem jak pracownicy salonow je pałują. Jak auto ma zostac 3-4 lata w uzytkowaniu to mozna sie zastanawiac wtedy. Niech ci zrobia zdjecie ksiazki i napisza jak czesto olej wymieniali w tym z wiekszym przebiegiem, jak co 30k km, a auto w tej konfiguracji raczej mocno sie traktuje, to odradzam.

Edytowane przez tangiers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tangiers napisał:

To zalezy jak dlugo to auto zamierzasz uzytkowac. Jak auto ma zostac na dluzej (5 lat i wiecej) to zdecydowanie lepiej wziac z mniejszym przebiegiem - chyba, ze to auto uzywane przez dealerow(zazwyczaj po 10k km przebiegu sprzedaja samochod wczesniej umowionym posrednikom/kupcom). Tych nie polecam, bo wiem jak pracownicy salonow je pałują. Jak auto ma zostac 3-4 lata w uzytkowaniu to mozna sie zastanawiac wtedy. Niech ci zrobia zdjecie ksiazki i napisza jak czesto olej wymieniali w tym z wiekszym przebiegiem, jak co 30k km, a auto w tej konfiguracji raczej mocno sie traktuje, to odradzam.

A duża różnica między tym 272, a 280 jeśli chodzi o 'zbieranie się', miałeś okazję porównać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, SlaKB napisał:

A duża różnica między tym 272, a 280 jeśli chodzi o 'zbieranie się', miałeś okazję porównać?

Akurat nie, ale ogolnie te silniki z gpfem maja lekkiego laga z dolu i jest to odczuwalne. Do tej pory jakim silnikiem z grupy VAGa jezdziles?

Edytowane przez tangiers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tangiers napisał:

A to powinno byc ok. To nadal swietny silnik, tylko troche zdlawiony. W stosunku do diesla jazda bedzie duzo przyjemniejsza. 

A do którego roku były te 280KM? Może poszukam jeszcze czego z rozsądnym przebiegiem.

A jak ze spalaniem wychodzi? W miarę rozsądnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SlaKB napisał:

A do którego roku były te 280KM? Może poszukam jeszcze czego z rozsądnym przebiegiem.

A jak ze spalaniem wychodzi? W miarę rozsądnie? 

Ad. 1 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/arteon/fastback/

Tu masz info. Na poczatku produkowali 2.0 tsi 280 km, pozniej 272 km, byl lifting modelu rok temu i na poczatku dalej oferowali 272 km, a teraz jest gdzies od poczatku roku 280 km, ale to juz pewnie nie robi zadnej roznicy, bo nie byla zmian mechanicznych i gpf jest dalej. 
 

Ad. 2
 

Z tymi 2.0 tsi wszystko zalezy jak jezdzisz, jak jedziesz spokojnie do 110-120 km/h trase to pali 7-8 l, pozniej jest duzy skok spalania . Mi auta z tej grupy z podobna moca w benzynie palily przecietnie 11-12 l( vs 2.0 tdi 7-7.5l) , a  jezdze dynamicznie; w miescie do 15l max(gdzie slabszy 2.0tdi palil 10l max).

Polecam A5 sportback 2.0 252 km to tez najbardziej udana wersja tego silnika. Nawet A7 z tymi silnikiem tak do 160-170 km/h dobrze jezdza, potem juz puchna.

Edytowane przez tangiers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tangiers napisał:

Ad. 1 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/arteon/fastback/

Tu masz info. Na poczatku produkowali 2.0 tsi 280 km, pozniej 272 km, byl lifting modelu rok temu i na poczatku dalej oferowali 272 km, a teraz jest gdzies od poczatku roku 280 km, ale to juz pewnie nie robi zadnej roznicy, bo nie byla zmian mechanicznych i gpf jest dalej. 
 

Ad. 2
 

Z tymi 2.0 tsi wszystko zalezy jak jezdzisz, jak jedziesz spokojnie do 110-120 km/h trase to pali 7-8 l, pozniej jest duzy skok spalania . Mi auta z tej grupy z podobna moca w benzynie palily przecietnie 11-12 l( vs 2.0 tdi 7-7.5l) , a  jezdze dynamicznie; w miescie do 15l max(gdzie slabszy 2.0tdi palil 10l max).

Polecam A5 sportback 2.0 252 km to tez najbardziej udana wersja tego silnika. Nawet A7 z tymi silnikiem tak do 160-170 km/h dobrze jezdza, potem juz puchna.

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :)

A5 dla mnie za mała, a A7 za droga więc zostanę przy Arteonie zapewne, ale może rozważę jeszcze najmocniejszego diesla bo jednak oszczędność na paliwie będzie spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tangiers napisał:

Ad. 1 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/arteon/fastback/

Tu masz info. Na poczatku produkowali 2.0 tsi 280 km, pozniej 272 km, byl lifting modelu rok temu i na poczatku dalej oferowali 272 km, a teraz jest gdzies od poczatku roku 280 km, ale to juz pewnie nie robi zadnej roznicy, bo nie byla zmian mechanicznych i gpf jest dalej. 
 

Ad. 2
 

Z tymi 2.0 tsi wszystko zalezy jak jezdzisz, jak jedziesz spokojnie do 110-120 km/h trase to pali 7-8 l, pozniej jest duzy skok spalania . Mi auta z tej grupy z podobna moca w benzynie palily przecietnie 11-12 l( vs 2.0 tdi 7-7.5l) , a  jezdze dynamicznie; w miescie do 15l max(gdzie slabszy 2.0tdi palil 10l max).

Polecam A5 sportback 2.0 252 km to tez najbardziej udana wersja tego silnika. Nawet A7 z tymi silnikiem tak do 160-170 km/h dobrze jezdza, potem juz puchna.

Jeszcze w sumie jedno pytanie.. miałeś okazję jeździć tym dieslem 240KM? I jak z ich trwałością? Bo większość ma jednak już sporo najechane..

9 godzin temu, RappaR napisał:

Generalnie myślałem nad Arteonem, ale jednak jak dla mnie za drogi samochód jak na VW :)

Wolałbym w tej kwocie mimo wszystko E klasę albo A5.

 

Już wspominałem, że A5 dla mnie za mała, a mercedesy jednak w większości nie do końca do mnie przemawiają stylistycznie.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, SlaKB napisał:

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :)

A5 dla mnie za mała, a A7 za droga więc zostanę przy Arteonie zapewne, ale może rozważę jeszcze najmocniejszego diesla bo jednak oszczędność na paliwie będzie spora.

Arteon w komforcie jazdy to lepsza Jetta. Nie polecam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.