Skocz do zawartości

Liga Roto Dynasty


SiXers

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym może przejdźmy do tematu ofcjalnego salary poszczególnych zawodników, bo ta kwestia jeszcze nie została do końca ogarnięta, a w sumie to jest priorytet.

Slusznie, to co wlasciwie zostalo do ustalenia? Wydaje mi sie, ze...

1) co przyjmujemy za zrodlo danych.

2) druzynowy limit pensji.

3) minimum pensji dla zawodnika.

4) konkrety odnosnie korektowania salary graczy z fatalnym FT%.

5) wyliczanie pensji zawodnikow opuszczajacych duza czesc sezonu lub calosc.

6) salary debiutantow.

 

Opcje zaleza od opinii, ale zeby bylo cos konkretnego na stole moja propozycja wyglada nastepujaco...

 

1) monster przy budzecie 200$, 20 druzyn, 10 slotow [czyli w zeszlym sezonie Durant = 90$, a 20$ = Top80].

Chyba nie trzeba wyjasniac dlaczego akurat tak bo to dosyc standardowe podejscie do wycen? ;-)

Choc uwazam za istotne mozliwosc szybkiego sprawdzenia przyszlej pensji zawodnika w sezonie.

 

2) 250$.

Kwota zerznieta z FBXa gdzie limit jest na poziomie = suma pensji 10 zawodnikow Top63-72 + 3 za minimum co wychodzi wlasnie w okolicach 250$.

 

3) 3$.

Z jednej strony to stanowi mniejszcza czesc budzetu niz w FBXie, ale z drugiej to znacznie wyzszy poziom jakosci zawodnikow [Top180 vs Top310]. BTW, tu moglbym sie przekonac zarowno do 5$ jak i do 0-1$, ot zalezy jak chcemy zdefiniowac taniosc ziutkow...ale jest o tyle istotna opcja, ze wplywa na wyliczenia w 2), 5) i 6).

 

4) dla zawodnikow z kategoria FT% ponizej -3 liczmy pensje jakby mieli tam dokladnie -3.

Dlaczego akurat -3? Bo w pozostalych kategoriach najmniejsza wartosc jest w okolicach -2,4 czy -2,8, wiec w ten sposob zrownywalibysmy wade w FT% do pozostalych, ale wciaz bylaby ona najwieksza. A konkretnie i przykladowo... bez zadnych poprawek pensja Dwighta wg 1) wychodzi 12$. Po wprowadzeniu poprawki bylaby rowna 31$.

 

5) progi meczowe przyjalbym takie jak w FBXie - mniej niz 11 rozegranych gier, 11-20 i 21-30.

Ale poniewaz nasze pensje beda nizsze i nie bedziemy mogli dzialac na ulamkach to procentowe obnizanie pensji wg mnie slabiej pasuje. W takim ukladzie wypadaloby ustalic jakies stale kwoty dla poszczegolnych progow... np -10$, -6$, -3$? A moze to powinno zalezec od jakosci kontuzjowanych zawodnikow? Tzn dla graczy powyzej 20$ zasady jak w FBXie, a dla pozostalych np -6$, -4$, -2$? Ma ktos inne pomysly?

Hmmmmm, a moze trzeba dorzucic czwarty prog 31-40 z -1$??? Czy mniej niz pol sezonu wystarcza by ustalic nowa pensje?

 

6) zrobilbym tak jak w FBXie czyli policzyl pensje osiagane przez debiutantow i wyciagnal srednia dla poszczegolnych slotow od 2005-06 [pierwszy sezon z danymi na monsterze]. Ale zeby to zrobic trzeba najpierw ustalic powyzsze punkty ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem skrobnąć posta, ale widzę, że wiLQ ładnie mnie uprzedzil i jego post wygląda bardzo intuicyjnie, więc myślę, że każdy powinien w tej samej konwencji odpowiadać i cytować 6 punktów, które zostały wskazane.

 

1) co przyjmujemy za zrodlo danych.

Bardzo rozsądna opcja, która mi pasuje. Polecam sprawdzić każdemu całą listę z salary poszczególnych zawodników: https://basketballmonster.com/PlayerRankings.aspx

 

2) druzynowy limit pensji.

$250 jest dla mnie w porządku. Przy 300$ myślę, że liga mogłaby być za mało konkurencyjna.

 

3) minimum pensji dla zawodnika.

Tutaj, optowałbym za $5, chociaż przy $3 to różnica wyłącznie pomiędzy zawodnikiem #171 vs. #182 w rankingu. Mimo wszystko wolę $5.

4) konkrety odnosnie korektowania salary graczy z fatalnym FT%.

Pierwotnie ustalone było, że od -4 będziemy "dostosowywać" ft%, ale przy -3 tych zawodników będzie ...o jeden więcej (J.J Hickson). wiLQ, jaką cenę miałaby ta trójka zawodników przy limicie -4?

 

5) wyliczanie pensji zawodnikow opuszczajacych duza czesc sezonu lub calosc.

Może coś takiego?:

 

Ilość opuszczonych meczów/Obniżka salary:

0-11 - żadnej obniżki

11-20 - $4 albo minimum (w przypadku, gdy po odjęciu salary zawodnika jest mniejsze niż minimum ligi, czyli przykładowe $5)

21-30 - $6 albo minimum (w przypadku, gdy po odjęciu salary zawodnika jest mniejsze niż minimum ligi, czyli przykładowe $5)

31-40 - $8 albo minimum (w przypadku, gdy po odjęciu salary zawodnika jest mniejsze niż minimum ligi, czyli przykładowe $5)

6) salary debiutantow.

Wyliczenie średniej z poprzednich lat - jestem za.

 

 

Myślę, że jeśli, któryś z tych punktów będzie w dyskusji jednoznacznie rozstrzygnięty, myślę, że będzie go przyjąć bez konieczności otwierania ankiety. W przypadku, gdy wyjawi się jakaś zażarta dyskusja na któryś z tematów i wyłonią się dwie/trzy najlepsze propozycje, to wówczas zrobię ankietę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) co przyjmujemy za zrodlo danych.

Monster przy budzecie 200$, 20 druzyn, 10 slotow [czyli w zeszlym sezonie Durant = 90$, a 20$ = Top80].

Chyba nie trzeba wyjasniac dlaczego akurat tak bo to dosyc standardowe podejscie do wycen? ;-)

Choc uwazam za istotne mozliwosc szybkiego sprawdzenia przyszlej pensji zawodnika w sezonie.

TAK!

 

2) druzynowy limit pensji.

250$.

Kwota zerznieta z FBXa gdzie limit jest na poziomie = suma pensji 10 zawodnikow Top63-72 + 3 za minimum co wychodzi wlasnie w okolicach 250$.

Nie tak dawno sam pisałeś, że nieźle byłoby dać trochę więcej i ja bym został przy kwocie $300. Dajmy sobie ciut więcej swobody, pozwólmy jakkolwiek obudować największe gwiazdy ligi, bo w innym przypadku zespoły z najlepszymi ligi w składzie mogą nie walczyć o nic. Imo przy 300 będzie największa równość pomiędzy taktykami "gwiazdy+rolesi" i "równy skład". Przy 250 masz Duranta, jeszcze dwóch dobrych graczy i potem musisz już zapychać roster minimalnymi gostkami. Dla mnie w takim wypadku taktyka z 2-3 gwiazdorami nie ma sensu, a powinna być chociażby warta rozważenia.

 

3) minimum pensji dla zawodnika.

3$. Z jednej strony to stanowi mniejszcza czesc budzetu niz w FBXie, ale z drugiej to znacznie wyzszy poziom jakosci zawodnikow [Top180 vs Top310]. BTW, tu moglbym sie przekonac zarowno do 5$ jak i do 0-1$, ot zalezy jak chcemy zdefiniowac taniosc ziutkow...ale jest o tyle istotna opcja, ze wplywa na wyliczenia w 2), 5) i 6).

Ciąg dalszy z punktu 2 - podnieśmy minimum do $5, SC do 300. Imo będzie optymalnie.

 

4) konkrety odnosnie korektowania salary graczy z fatalnym FT%.

Dla zawodnikow z kategoria FT% ponizej -3 liczmy pensje jakby mieli tam dokladnie -3.

Dlaczego akurat -3? Bo w pozostalych kategoriach najmniejsza wartosc jest w okolicach -2,4 czy -2,8, wiec w ten sposob zrownywalibysmy wade w FT% do pozostalych, ale wciaz bylaby ona najwieksza. A konkretnie i przykladowo... bez zadnych poprawek pensja Dwighta wg 1) wychodzi 12$. Po wprowadzeniu poprawki bylaby rowna 31$.

TAK! Jeśli możesz to przelicz to dla wszystkich, których to dotyczy i wklej. Możesz nawet zrobić porównanie, gdybyśmy koregowali do -4.

 

Trzeba ustalić jakiś próg, poniżej którego będą to wartości z góry ustalone. Imo $20 może być. Przedstawione wartośći dla graczy poniżej progu mi pasują :smile: Pondato chciałbym zaproponować rozdzielenie na: czy zawodnik skończył sezon zdrowy, czy kontuzjowany. Inaczej powinniśmy patrzeć na gracza, który zagrał po kontuzji 20 spotkań i potem znowu się połamał, niż na zawodnika, który się wyleczył i potem dograł do końca sezonu te 20 gier. Drugi daje większe nadzieje na to, że będzie mógł grać tak, jak przed urazem.

 

Proponowałbym dla grajków, którzy kończą sezon z kontuzją:

poniżej 10 spotkań: -30%

11-30: -20%

31-40: -10%

 

Dla graczy, którzy kończą sezon zdrowi:

poniżej 10: -20%

11-20: -15%

21-30: -10%

 

TAK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opuszczonych meczów, pomysł Kolka uznaję za dobry i tutaj jest mój plus. Rozróżnienie grajków, którzy kończą sezon zdrowi, z grajkami, którzy kończą z kontuzją, przez co przed next seasonem będą rekonwalescentami jest świetny. Przy czym mam propozycję, by uwzględniało to również play-off, są zawodnicy, którzy kończą sezon zasadniczy z kontuzją, ale np. na 2 rundę play-off są gotowi, i z drugiej strony - są grajkowie, którzy się łamią w trakcie trwania play-off. Im też należy się pewne obniżenie, jakie - należałoby rozkminić. Może coś w stylu:

a) łamie się grajek w PO, a RS zagrał nie więcej niż 40 meczy - obniżenie proponowane przez Kolka w punkcie a.

B) łamie się grajek w PO, a w RS zagrał więcej niż 40 meczy - obniżka o 1-5%, zależnie od ilości meczów rozegranych w RS. Trzeba wyczuć jego kontuzjogenność.

 

Limit optuję za 250%, a nawet mniejszy. Z prostej przyczyny - zawsze mi się podobały managery, gdzie trzeba skombinować jak najlepszy skład za wyznaczona wirtualną kasę - często się nie opłacało brać gwiazdorów. Może GM wtedy ma mniejsze pole manewru, ale liga staje się interesująca, gdyż wartością dodaną rasowego GM-a staje się strategiczne, dalekosiężne myślenie. Krócej mówiąc, im większe utrudnienia, tym ciekawiej.

 

Próg minimalny jak najmniejszy. W FBX gracze z top 330 mają większą wartość niż minimalne 15. Ustalenie wartości minimalnej od 180 w dół powoduje, że wartościowi grajkowie będą mieli taką samą wartość jak bezwartościowi goście typu Vander Blue. Jestem całkowicie przeciwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie ustalone było, że od -4 będziemy "dostosowywać" ft%, ale przy -3 tych zawodników będzie ...o jeden więcej (J.J Hickson). wiLQ, jaką cenę miałaby ta trójka zawodników przy limicie -4?

Kontynuujac przyklad Dwighta to przy wartosci za FT% rownej -4 mialby pensje 25$... co wg mnie byloby troche za malo i miedzy innymi dlatego zaproponowalem korekte do -3.

 

 

Nie tak dawno sam pisałeś, że nieźle byłoby dać trochę więcej i ja bym został przy kwocie $300.

Musze przyznac, ze przy tamtych wyliczeniach nie uwzglednilem w skladzie 3 rezerwowych graczy za minimum...

 

Przy 250 masz Duranta, jeszcze dwóch dobrych graczy i potem musisz już zapychać roster minimalnymi gostkami.

... a wlasnie pensja graczy za minimum ma najwiekszy wplyw na strategie z gwiazdami.

Im tanszy jest gracz za minimum tym nizszy moze byc budzet by zebrac uzupelnienia do gwiazd.

 

Jeśli możesz to przelicz to dla wszystkich, których to dotyczy i wklej. Możesz nawet zrobić porównanie, gdybyśmy koregowali do -4.

U Dwighta podalem wyzej, u Deandre to roznica miedzy 40$, a 46$, zas u Drummonda 38$ vs 45$.

 

 

Hmmmmm, musze przyznac, ze zupelnie nie rozumiem sensu tej propozycji...

1) dlaczego ten drugi daje wieksze nadzieje na utrzymanie produkcji?? Przeciez w obu przypadkach gracza czeka kilka miesiecy przerwy, wiec mozna zakladac, ze bedzie zdrowy i w formie od nowego sezonu.

2) pod koniec sezonu mnostwo graczy jest sadzanych by odpoczac przed playoffami czy by zaleczyc drobne urazy co by stworzylo mase sztucznych przypadkow, ktore by sie kwalifikowaly jako kontuzje.

3) sprzedajac zawodnika na poczatku kwietnia nie daloby sie sensownie oszacowac jaka bedzie mial pensje... bo nie bedzie wiadomo czy dogra sezon do konca czy nie.

 

Naprawde chcecie wprowadzac taka duza niewiadoma do przyszlych pensji? Po co? Przeciez to dodatkowa komplikacja w ocenianiu zawodnikow, na ktora nijak nie mamy wplywu, a do tego wymaga recznego sledzenia!

A pensje powinno sie liczyc szybko i niemal od razu po sezonie...

 

Z jednej strony to bardzo sluszna uwaga... ale z drugiej jak proponujesz obnizyc ten prog?

Bez uwzgledniania pensji ujemnych nie da sie zejsc nizej niz Top200.

Jesli juz to rozwiazaniem jest pensja minimalna rowna zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledzę dyskusję nabieżąco ale niech ktoś mi podeślę nad czym obecnie głosujemy bo się zakręciłem.... i nad czym zagłosował @mac? Bo jak nad propozycjami WilQ, to nie rozumiem, że pierwsza opcja Tak - 200$ i zarazem 2 z salary 250 :P Dlatego nie wiem już nad czym głosujemy/wypowiadamy się :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arctus

 

Slusznie, to co wlasciwie zostalo do ustalenia? Wydaje mi sie, ze...
1) co przyjmujemy za zrodlo danych.
2) druzynowy limit pensji.
3) minimum pensji dla zawodnika.
4) konkrety odnosnie korektowania salary graczy z fatalnym FT%.
5) wyliczanie pensji zawodnikow opuszczajacych duza czesc sezonu lub calosc.
6) salary debiutantow.

A konkretnie, najlepiej się odnieść do tego posta: http://www.e-nba.pl/topic/3362-liga-roto-dynasty/?p=277718

Edytowane przez karl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bóg zapłać dobry człowieku ;)
OK no to jazda:

1) nie bardzo rozumiem o jakie źródło danych chodzi? Wyliczenia salary czy salary na aukcje live? Na aukcje live w zupełności wystarczy $200 na 10 slotów, a jeżeli pieprzę od rzeczy to znowu proszę o pomoc :P

2) Skoro tak elegancko wychodzi to nie "filozofuje" i zgadzam się na $250

3) Minimum też jest mi obojętne.

4) FT zgadzam się z WilQ

5) Nie znam zasab FBX, gdzie je można znaleźć? Nie dokońca jestem przekonany co do zmiany wysokości w trakcie sezonu... ja podałem pomysł z waivers'ami, czy trzymamy cała kwotę w salary po tym jak ktoś inny ich zatrudni, czy może mamy w salary tylko jakiś procent z ich pensji, ale doszliśmy do wniosku, że byłoby to nieco kłopotliwe i każdy musiałby samemu to obliczać bo yahoo nie dałoby rady :P

6) FBX... jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się Wilq, że to byłoby bardziej skomplikowane, no ale jeżeli głównie to jest argumentem przeciwko takiej zmianie, to wartoby ją jednak wprowadzić. To czy coś jest skomplikowane, czy nie - nie powinno decydować.

 

Piszesz, że pod koniec sezonu odpuszczanie sezonu może być kwalifikowane jako kontuzje. No ja się zbytnio nie zgodzę, bo jeśli taki delikwent odpuszcza znaczną część sezonu, to na pewno nie jest to odpuszczanie. A przecież, jeśli ktos odpuści nawet 5 ostatnich meczy, to i tak nie ma to znaczenia, gdyż mu się nie obniża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) odpowiada mi propozycja wiLQa
2) byłbym tak za ~260-280 w zależności ile wynosiłoby minimum
3) coś z zakresu 3-5 i względem tego dostosować budżet
4) korekta od -3 mi odpowiada
5) zgodnie z fbx bez komplikacji kto, gdzie i kiedy
6) tak jak to w fbx zostało wyliczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1) co przyjmujemy za zrodlo danych.

2) druzynowy limit pensji.

3) minimum pensji dla zawodnika.

4) konkrety odnosnie korektowania salary graczy z fatalnym FT%.

5) wyliczanie pensji zawodnikow opuszczajacych duza czesc sezonu lub calosc.

6) salary debiutantow.

 

1) Monster

2) 300

3) 5

4) imo bez korekty ale się dostosuje

5) tak jak ktoś pisał - co 10 opuszczonych spotkań obniżka

6) średnia z 5 poprzednich lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już napisałem swoje zdanie, ale wyliczę szczegółowo w pkt, by było łatwiej do ogarnięcia.

 

a) monster

B) 250 lub mniej

c) mniej niż 3

d) korekty FT% od -3

e) zgodnie z FBX ale z uwzględnieniem kiedy miała miejsce złamka

f)  FBX

Edytowane przez bulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.