Skocz do zawartości

Kidd odchodzi z Nets

ignazz

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli to prawda z tym odkupieniem kontraktu stacka to.... dallas beda naprawde grozni. wszyscy na to czekali. w ostatnich dniach lista miejsc sie ostro uszczuplila. moglo byc albo dallas albo cleveland trafil do dallas. ci stracili harrisa i kilku grajkow.

kidd daje im niesamowicie duzo. zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, ale mnie pozostaje liczyc na to ze stack do dallas nie wroci w tym sezonie.........

dobry ruch dla mavs.

uszczuplili kadre ale w tym momencie powinni byc poprostu lepsi. a nets? to byl ostatni dzwonek. pora na przebudowe. nie jest powiedziane ze z tym pakietem co dostali nei awansuja do po....

karl na yahoo w podsumowaniu tych tarnsferow mowili o jazz, o tym jak to korver sie sprawdza i ze trzeba uwazac na nasza ekipe wiec troche tam czasem napomkna, a co do transferu to ja uwazam ze to rewelacyjnie dla nets, kidd to prawdziwy magik ale mlody nie jest rzut ma raczej marny taki typ sie sprawdza w druzynach ktore sa silne a nie w takich w ktorych trzeba wziasc ciezar gry na swoje barki wiec do dallas pasuje, a new jarsey dostaja harisa mlody chlopak jest dobry pg w nets moze sie jeszcze rozwinie bo wiecej bedzie od niego zalezec, stackhouse to caly czas dobry strzelec no i mieli koszmarna dziura pod koszem teraz maja diopa ktory zasloni polawe pomalowanego, bez zartow mysla ze dla nets torewelacyjny transfer jeszcze zaoszczedza na nim.

Dywan z jakis nieznanych blokuje trade (cos tam o jego kontrakt chodzi - kasa), jesli dojdzie Stack zostanie zwolniony prezez Jersey a po 30 dniach zatrudniony z powrotem do Mavs. Kidd w Dallas zdobedzie swoje 100 td, druzyna w ktorej zdobyl swoje piersze 13.

The Lakers must be falling over with laughter by now.

In the wake of their acquisition of Pau Gasol -- a trade that cost them nothing of value -- two of their biggest rivals for Western Conference supremacy responded by dealing key pieces of their core for Eastern Conference legends in their mid-30s. First, of course, came Phoenix's deal for Shaquille O'Neal last week, and now the Mavericks have jumped in with today's close-to-completion deal for Jason Kidd.

This isn't nearly as bad as the Shaq trade -- let me get that out of the way up front. But it has the same whiff of panic to it, coming as it did after the Mavs suffered consecutive whippings at the hands of second-tier Eastern teams, and following Mark Cuban's insistence that Dallas wouldn't unload half its team for Kidd.

But that's exactly what they're about to do. Dallas is about to send Devin Harris, Jerry Stackhouse, DeSagana Diop, Devean George, Maurice Ager, cash and two first-round picks to New Jersey for Kidd, Antoine Wright, Malik Allen and a second-rounder. (Technically it would be two trades, with Wright for a No. 2 as a side deal in order to meet league roster requirements).

Obviously, the two protagonists are Kidd and Harris. So let me ask you a provocative question that I brought up when the three-way version of this deal was kicked around: Would you trade Harris for Kidd, straight up?

Based on notoriety alone, most would offer a quick yes. But shine that light a little closer. Kidd's PER this season is 16.07, while Harris is way ahead at 18.66. This may shock some people who have only seen the reports of his triple-doubles, but Kidd is scoring at a much lower rate this season, shooting a hideous 36.7 percent from the field, and his turnover rate has skyrocketed. While he's far from the only culprit, his decline is one reason the Nets are 25th in offensive efficiency; the Mavs, in contrast, are second with Harris as quarterback.

Per 40 minutes, Harris averages nearly seven points more; that's huge. He also gets to the line more than twice as often and shoots a far better percentage from the field. His true shooting percentage of 59.2 dwarfs Kidd's 48.3. Think about that difference for a second -- for every nine shots they take (including free-throw sessions), Harris has a one-point advantage.

Finally, Harris is a huge plus at the defensive end, where he has the quickness to defend the Parkers, Pauls and Nashes of the West and was second in the league in offensive fouls drawn last season, according to 82games.com. By my methods, he was the best defensive point guard in the league in 2006-07. Unfortunately, the one guy he struggled against was Baron Davis, a fact that may be seared in the Mavs' memories given how last season ended.

Kidd's two big advantages are passing and rebounding, and they're gargantuan differences, make no mistake. But if you break it down, it seems his numbers in those two categories might decline in Dallas' system.

As far as assists go, the Mavs are one of the league's most isolation-heavy teams and annually have among the league's lowest rates of assisted baskets; the Nets are the opposite and are annually among the highest. It's possible Dallas changes some of that to take advantage of Kidd, of course, but somehow I imagine the high-post isos for Dirk Nowitzki and Josh Howard will remain the bread-and-butter of the offense.

Additionally, Kidd's passing skills are most lethal in transition, but the Mavs run infrequently. While some still imagine this as a Wild West Don Nelson outfit, Dallas has been one of the league's slowest-paced teams ever since Avery Johnson took over.

On the rebounds, New Jersey's frontcourt rebounding was historically bad for the first two months of this season, as I mentioned in another piece earlier on -- leaving a ton of boards available for Kidd to grab. In fact, Kidd's rebound rate has declined quite a bit since Josh Boone took over for Jason Collins, as fewer caroms were left over for the guards. Similarly, he won't have as many boards available for him to snag in Dallas, where the Mavs are already seventh in the league in defensive rebound rate (nearly all of Kidd's boards are defensive).

OK, so he won't score as much as Harris and he might lose a bit on his rebounds and assists. One can still come up with some offsetting positives. For starters, Kidd is a leader in a locker room that appears in need of one. Dallas' testicular fortitude has been questioned in the past two postseasons, so perhaps he can make a difference there. And it's possible he'll be more motivated in Big D than he was in New Jersey; at the very least, I suspect he'll suffer from fewer headaches.

In addition, Kidd is a good defender against bigger guards, which means Dallas might be able to play him and Jason Terry together for 40 minutes and dispense with the 30 scoreless minutes they're getting each night from the Eddie Jones-Trenton Hassell combo. (Although just in case they get nostalgic, Wright's addition makes it a trio of wing guys who can defend but can't score).

But before you get too excited, look into the future. Kidd is 10 years older and costs five times as much; even after Harris' extension kicks in he'll be triple the cost. Which player do you think you'd rather have in 2008-09? What about in 2009-10, presuming the Mavs extend Kidd, when he'll be 36 and Harris 26?

I know, I know -- this move was made primarily with this season in mind. So let's say after all that you still like Kidd better than Harris. Do you like him so much better that you're willing to include Stackhouse and Diop and two first-round draft choices?

Diop was Dallas' starting center and best low-post defender (Side note: guess that Shaq trade had them real worried, huh?), while Stackhouse was one of their most important bench players. In fact, the irony of this trade is that a big reason for Dallas' recent struggles is that Harris and Stackhouse have been injured.

The Mavs are 4-4 since Harris went out; Stackhouse has played only once in that time, for just 11 minutes. It's an ugly 4-4 too. Of the wins, two were against Memphis and one was Milwaukee; the losses included one-sided setbacks against Detroit, New Jersey and Philadelphia.

That takes us to an aspect of this trade nobody is paying any attention to: Harris' huge impact on the Mavs' success over the past two seasons. In 2006-07, when Dallas won 67 games, guess who had the biggest on-court/off-court point differential? Hint: It wasn't the MVP. According to 82games.com, Dallas was a whopping +14.2 points per 48 minutes with Harris on the court. Moreover, the Harris-Nowitzki combo was the single most effective player combination in the league.

This year, the Harris-Terry-Howard-Nowitzki-Dampier unit has played 164 minutes together and outscored opponents by 43 points (that's a whopping 12.6 points per 48 minutes). The four most common Harris-Terry arrangements all have massively positive point differentials, adding up to an advantage of +20.7 points per 48 minutes(!). So much for the idea that you can't play two small guards together.

No, we're not done yet -- there's one final point to consider. The Nets will likely buy out Stackhouse, but there's no guarantee Dallas will be able to re-sign him; in fact, by rule they aren't allowed to for 30 days.

In the meantime, is it that hard to imagine bench-starved Cleveland diving in with the $4.1 million remaining on its midlevel exception, or the Pistons ($3.86 million) bringing him back to Motown to replace the struggling Jarvis Hayes? For that matter, what about the Spurs ($4.4 million) or Suns (full midlevel) breaking out the wampum just to spite their Western rivals? Keep in mind, too, that these salaries would be prorated for the rest of this year, lowering the luxury tax hit those teams would take.

In the final analysis, then, it seems Dallas gave up quite a bit to make what is, even with the most rose-colored glasses, a marginal upgrade at the point. It's possible it could work, but my issue with this deal is that the risk and reward seem out of line. Much like Phoenix with the Shaq deal, I can't help but wonder if the Mavs are fixated on what Kidd was 18 months ago rather than what he'll be over the next 18 months.

Let me repeat that I'm not nearly not as down on this trade as I am on Phoenix's. But on balance, I think it puts Dallas farther from a title rather than closer. And as a result, I suspect Lakers GM Mitch Kupchak may be having a quiet chuckle when he checks his Blackberry today.

John Hollinger writes for ESPN Insider.

Zgadzam sie wlasciwie z kazdym slowem w tym artykule. Jakbym byl fanem Mavs to bym sie rozplakal chyba ;>. Przeciez to od razu widac, ze ten ruch nie da im mistrzostwa, nie przy tym zachodzie tak obladowanym pod koszem. Harris-Kidd, Kidd-Harris, ktory jest lepszy? A to zalezy w jakim systemie osadzimy danego goscia. Harris jest o wiele lepszym scorerem, lepszym obronca, kilkanascie lat mlodszy, wciaz sie rozwija i tak naprawde jest tylko pare rzeczy, w ktorych Kidd ma przewage nad Devinem, mianowicie: rozgrywanie, troche lepiej zbiera, doswiadczenie i jest lepszym liderem. Czy naprawde Dallas oplaci sie oddac tak wiele w zamian za watpliwe wzmocnienie na PG? Musze nazwac to niestety watpliwym wzmocnieniem, poniewaz w Mavs te wszystkie atuty Jasona moga nie wygladac tak mocno jak to wygladaly w Nets. Mysle, ze Kidd po prostu nie bedzie pasowal do Mavs zwyczajnie mowiac, moze sie nie sprawdzic i wtedy sie okaze ze ten caly ruch poszedl na marne, glownie patrze na to przez pryzmat ofensywy jak graja Mavs, tutaj jest bardzo duzo indywidualnej gry. No ale dam szanse Dallas, obejrze pare spotkan i ocenie czy rzeczywiscie to byl strzal w dziesiatke czy ktos zwyczajnie przestrzelil, ale mi zwyczajnie nie podoba sie ten trejd na pierwszy rzut oka.

Mysle, ze do tradu jednak dojdzie. (moze pokombinuja z Van Hornem). Jednak jak wczesniej pisalam nie mysle, ze przy oddaniu tylu zawodnikow plus pickow z draftu mavs staja sie silniejsi. Kidd ma ile?? 35 lat?? jest wg mnie poza pierwsza 5 rozgrywajacych w nba (paul, nash, williams, parker, billups) a harris lapie sie do pierwszej 10 (za kiddem, millerem, calderonem i davisem). poza tym dallas oddajac diopa nie istnieje na centrze. nie wierze, ze damp dotrwa do konca 3 kwarty bez 6 fauli kryjac shaqa, yao, duncana czy nawet mlodego bynuma. Jako fanka Lakers, patrzac w przyszlosc jestem za tym tradem jak najbardziej na TAK bo sciagniecie dziadka i pozbycie sie pickow to muzyka dla moich uszu :twisted:

Mavs oddali sporo graczy ... Ale w większości to mięso ... Jedynie Harris i Diop coś byli warci - Stack zapewne wróci do Dallas więc jego nie liczymy ...

W sumie to mam mieszane odczucia - z jednej strony to Kidd - gadanie że stary itd itp trochę mija się z celem, bo jak narazie nie widać żeby jakoś specjalnie się pogarszał ... Harris ma przyszłość przed sobą i za parę lat może być naprawdę niezły, ale mam wrażenie że Dallas nie jest już aż tak młode żeby mogło sobie pozwolić na czekanie tych pare lat ... Kidd daje im trochę więcej możliwości ... A przynajmniej dawałby, gdyby mieli jakiegoś solidnego, rasowego podkoszowca ... Dirk takim niestety nie jest ... Co się w Mavs zmieni? Raczej niewiele ... Tracą jedną pewną opcję w ataku i przeciętnego podkoszowca, zyskują parę wide openów więcej, parę zbiórek i nieco polotu ... Jak dla mnie wszystko w miarę się równoważy i na chwilę obecną w Mavs niewiele się tak naprawdę zmieni - efekty widać pewnie będzie za 2 lata i później, kiedy skład w większości będzie już podstarzały a z draftu nikogo świeżego nie wyciągnął ;)

Zobaczymy jeszcze co z tym George'm ... Nie wiem po co pajacuje i vetuje trade'y ...

Hehe, stary dobry Devean :wink: Najpierw się załapał na kontrakt na wyrost, bo grał w mistrzowskich Lakers. A teraz znów zwietrzył okazję, by wyrwać coś, na co nie do końca zasłużył. Oportunista :wink:

To, co sie dzieje w przypadku Phoenix i teraz Dallas, pokazuje, jak bardzo klubom zależy na zdobyciu mistrzostwa. Wielu się dziwiło, jak to Shaq bezproduktywnie przejadał pieniądze zainwestowanego w niego przez Miami. Ale zdobyć tytuł... To jednak ma swoje znaczenie. Wygląda na to, że albo z biznesowego, albo z innego punktu widzenia drużyny nie są zainteresowane tym, by 5 czy więcej lat być w ścisłej czołówce i być po prostu równym i dobrym. To za mało. Zawsze (tj. wcześniej) mi się wydawało, że takie podejście powinno być bardzo cenione. Jest się dobrym np. przez prawie dekadę, zawsze wysoko, zawsze z szansą na walkę o tytuł. Ale nieraz lata lecą, a ta szansa nie jest przekuwana na tytuł. No i to chyba wtedy jest porażka... Dlatego ja rozumiem Dallas, tak jak rozumiem Phoenix, a wcześniej Heat. Choć Mavs sporo oddają (jeśli Stack by nie wrócił). Ale IMO czekanie na Harrisa jest średnio atrakcyjne. Kidd daje od razu to, co Harris może kiedyś będzie miał. Coś za coś.

Bez sensu się opiera Hollinger na statsach, moim zdaniem.

Based on notoriety alone, most would offer a quick yes. But shine that light a little closer. Kidd's PER this season is 16.07, while Harris is way ahead at 18.66. This may shock some people who have only seen the reports of his triple-doubles, but Kidd is scoring at a much lower rate this season, shooting a hideous 36.7 percent from the field, and his turnover rate has skyrocketed. While he's far from the only culprit, his decline is one reason the Nets are 25th in offensive efficiency; the Mavs, in contrast, are second with Harris as quarterback.

Per 40 minutes, Harris averages nearly seven points more; that's huge. He also gets to the line more than twice as often and shoots a far better percentage from the field. His true shooting percentage of 59.2 dwarfs Kidd's 48.3. Think about that difference for a second -- for every nine shots they take (including free-throw sessions), Harris has a one-point advantage.

Czyli w ten sposób autor chciał nam pokazać, że Kidd nie jest strzelcem, a Harris jest od niego lepszy w tym elemencie i choćby dlatego ten transfer nie jest dobry.

Prawdziwa tajemnica poliszynela. Nie wiem czy on wie, ale Kidda po to się kupuje by dostarczył on: asyst, doświadczenia, ogrania, przywództwa, rozgrywającego typu - first pass. To, czego nie daje Harris, a przydałoby się w Mavs. Punktów będzie dostarczał Nowitzki i ten chyba najbardziej zapomniany w tym całym transferze, który przy przyjściu Kidda, będzie mógł zdobywać ponad 25 pkt - czyli Josh Howard. Wszyscy wiedzą, że jest to przyszłościowy zawodnik, nie ma co do tego wątpliwości i powiedzcie co może się stać przy przyjściu Jasona do Dallas...

Additionally, Kidd's passing skills are most lethal in transition, but the Mavs run infrequently. While some still imagine this as a Wild West Don Nelson outfit, Dallas has been one of the league's slowest-paced teams ever since Avery Johnson took over.

No właśnie po to przychodzi Kidd, by ich nieco rozruszać. Nie mówię tu żadnej nagłej zmianie stylu gry. Ale właśnie więcej gry transition, chociażby z Howardem.

OK, so he won't score as much as Harris and he might lose a bit on his rebounds and assists. One can still come up with some offsetting positives. For starters, Kidd is a leader in a locker room that appears in need of one. Dallas' testicular fortitude has been questioned in the past two postseasons, so perhaps he can make a difference there. And it's possible he'll be more motivated in Big D than he was in New Jersey; at the very least, I suspect he'll suffer from fewer headaches.

No a to jest jedna z większych zalet tego trade'u. Tego się wymagało od Nowitzkiego - nie udało się. Więc przychodzi Kidd, w końcu w grupie raźniej, tym bardziej z takim liderem. Więc może i Dirk się odmieni. Na pewno na tym nie stracą - zyskają bardzo wiele.

Finally, Harris is a huge plus at the defensive end, where he has the quickness to defend the Parkers, Pauls and Nashes of the West and was second in the league in offensive fouls drawn last season, according to 82games.com. By my methods, he was the best defensive point guard in the league in 2006-07. Unfortunately, the one guy he struggled against was Baron Davis, a fact that may be seared in the Mavs' memories given how last season ended.

A podobno Hasell jest najbardziej niedocenianym obrońcą w lidze wśród niskich. :roll:

Kidd is 10 years older and costs five times as much; even after Harris' extension kicks in he'll be triple the cost. Which player do you think you'd rather have in 2008-09? What about in 2009-10, presuming the Mavs extend Kidd, when he'll be 36 and Harris 26?

Kidd gra w wieku 35 lat, jak młodzeniaszek. A w dodatku chodzi o ten sezon.. o czym zresztą pisze później.

Ach ci Amerykanie i ich statystyki na wszystko... :?

Moim zdaniem Mavs robią dobry ruch.

Zobaczymy jeszcze co z tym George'm ... Nie wiem po co pajacuje i vetuje trade'y ...

No gość na starość chce być w centrum uwagi. Po zawetowaniu znowu mu się to udało - 0/11 z gry :lol:

Zauważcie, że problemem może być usytuowanie Kidda w ASG.

Wg mnie do transferu dojdzie prawdopodbnie zaraz po ASW, a Devean stwierdzi, że i tak z tą druzyną nic nie osiągnie, a Nets to młoda i dobrze prosperująca drużyna, w której on może być ważnym elementem.

To tylko moje domysły, ale tak może być.

Kasa i walka o mistrzostwo to tylko takie niby oczywiste powody Deveana, no ale zobaczymy co i ja będzie. IMHO Kidd w Dallas after ASW.

a mi sie wydaje ze Dywanowi chodzilo o pierscien, od zawsze jest przyzyczajony do gry w dobrych druzynach. Bo z tego co wiem to takie same pieniadze George dostalby zarowno w Dallas jak i w Nets.

Za ten sezon owszem, te same. Ale po będzie musiał szukać nowego kontraktu, a bardziej prawdopodobne jest, ze dostanie większą kase przy ewentualnym przedlużeniu z Dallas (wątpie, żeby NJN chciało go przedłuzyć), niż na rynku FA.

a mi sie wydaje ze Dywanowi chodzilo o pierscien, od zawsze jest przyzyczajony do gry w dobrych druzynach. Bo z tego co wiem to takie same pieniadze George dostalby zarowno w Dallas jak i w Nets.

Za ten sezon owszem, te same. Ale po będzie musiał szukać nowego kontraktu, a bardziej prawdopodobne jest, ze dostanie większą kase przy ewentualnym przedlużeniu z Dallas (wątpie, żeby NJN chciało go przedłuzyć), niż na rynku FA.

No po tym co odwala to watpie zeby gdziekolwiek jakas dobra kase dostal.

Pojawiły się wątpliwości w sprawie Stack'a:

League officials as well as GM’s around the league have expressed anger at a reported side deal in the Nets-Mavs trade.  Jerry Stackhouse hinted strongly Wednesday that he has an agreement with Mark Cuban to rejoin Dallas after being traded and bought out by the Nets.  The league could prohibit Dallas from re-signing Stackhouse and if that happened, the Mavs would probably kill the whole deal.     

Wynika z tego, że jeśli władze ligi nie zgodzą sie na późniejszy powrót Jerry'ego do Mavs to prawdopodobnie całą wymianę szlag trafi. Byłoby szkoda, bo za Kidd'a można potem aż tyle nie wyciągnąć.

Dallas kombinuje jak koń pod górkę.

Cała zabawa zbyt grubymi nićmi szyta. Najpierw nie dopatrzyli klauzuli w kontrakcie George'a (a wiemy, że ta liga to biznes i zarówno kluby jak i zawodnicy pilnują swoich interesów i trudno ich za to winić), a teraz Stackhouse mógł sprawę pokpić, bo za głośno kłapał jadaczką o tym, jak to nigdzie się nie wybiera, będzie miał 30 dni przerwy, a potem wraca do gry na starych śmieciach. Za bardzo ocipieli na punkcie Kidda i zapomnieli o formalnościach :)

Wobec komplikacji z Dallas, tym, że Nuggets interesują się bardziej Artestem... Kidd obiera kierunek Cleveland? - możliwe, bo chyba juz nie powroci do Nets? Cavs nie mają wiele w zamian, ale kto tam wie, co się wydarzy, tym bardziej, że LeBron chce wzmocnienia, a Jasona to juz nie wspomne...

Kilka zdań na 'nie':

1. Kidd ma juz 35 lat... choć gra jeszcze solidną koszykowke

2. Jest krótkotrwałą 2/3 letnią inwestycją

3. Coraz częściej zależy mu bardziej na TD (?)

4. Nie jest dobrym strzelcem czego CC potrzeba.

5. W kazdym razie role PG pełni w Cavs LeBron...

Pozbywając sie Gibsona nie zyskalibyśmy, więc wiele.

Choć skład z nim wylgladalby OK ;]:

C - Zydrunas Ilgauskas

PF - Gooden lub Varejao

SF - LeBron James

SG - Daniel Gibson

PG - Jason Kidd