fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 3 minuty temu, darkonza napisał: W IIRP nie każdy miał buty, w PRL nie kazdy miał komputer, dziś nie każdy ma samochód. Nie możesz mówić ze cesarz rzymski był biedny bo nie miał nawet malucha W Polsce było 327 tysięcy samochodów w 1989 i 29 milionów teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 16 minut temu, Chytruz napisał: To chyba słabo im wychodziło to tworzenie człowieka, dla którego wartością jest sama praca zamiast wynagrodzenia za pracę. Bardzo słabo, idea upadła a produkcja i brak cenzury takich filmów jak "Miś" są dowodem iż komuna sama smiała się z siebie i nikt te idee które "komunę" zapoczatkowały nie wierzył. W latach 50-tych wierzyło bardzo wielu Teraz, fluber napisał: W Polsce było 327 tysięcy samochodów w 1989 i 29 milionów teraz. Już z 15 lat temu mieliśmy więcej samochodów na łebka niż Niemcy, nie wiem jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 2 minuty temu, darkonza napisał: Już z 15 lat temu mieliśmy więcej samochodów na łebka niż Niemcy, nie wiem jak teraz. Ciekawe Z najnowszych dostępnych danych (za rok 2004) wynika, że po drogach 25 krajów Unii Europejskiej jeździ 216 mln samochodów pasażerskich - blisko 40 proc. więcej niż w 1990 roku. Jedna piąta (45 mln) przypada na Niemcy. Po Polsce jeździ 12 mln samochodów Edytowane 22 Października 2020 przez fluber Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 https://innpoland.pl/144501,polska-ma-wiecej-samochodow-niz-niemcy-i-francja-przodujemy-w-europie https://ciekaweliczby.pl/samochody/ https://nczas.com/2019/12/15/zaskakujacy-ranking-polacy-maja-wiecej-samochodow-niz-niemcy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 3 minuty temu, darkonza napisał: https://innpoland.pl/144501,polska-ma-wiecej-samochodow-niz-niemcy-i-francja-przodujemy-w-europie https://ciekaweliczby.pl/samochody/ https://nczas.com/2019/12/15/zaskakujacy-ranking-polacy-maja-wiecej-samochodow-niz-niemcy/ Nie rozumiem jaki to ma związek z tym co napisałeś wcześniej? 8 minut temu, darkonza napisał: Już z 15 lat temu mieliśmy więcej samochodów na łebka niż Niemcy, nie wiem jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 2 minuty temu, fluber napisał: Nie rozumiem jaki to ma związek z tym co napisałeś wcześniej? No mamy wiecej samochodów na łebka niż Niemcy, te artykuły to potwierdzają. Nie rozumiem Twojego pytania 11 minut temu, darkonza napisał: W latach 50-tych wierzyło bardzo wielu "Wincenty Pstrowski w PRL został uznany za wzór przodownika pracy. Górnik urodził się w Belgii, a do Polski wrócił w 1946 roku. W swoim liście napisał: "Od maja ubiegłego roku pracuję jako rębacz na kopalni "Jadwiga" w Zabrzu. W lutym br. wykonałem normę 240 proc., wyrąbując 72,5 m chodnika. W kwietniu wykonałem normę 293 proc., wyrąbując 85 m chodnika. W maju dałem 270 proc., wyrąbując 78 m chodnika". Gorąco wierzył, że współzawodnictwo, przekraczanie planów przyspieszy odbudowę powojennej Polski. W archiwach Polskiego Radia zachował się apel Pstrowskiego do górników Francji, Westfalii i Belgii: - Bracia Polacy! Górnicy! Wracajcie do kraju, bo u nas nie jest tak, jak wam jest mówione. U nas teraz nic nie brakuje. My mamy to, co nam się należy: pracujemy. Słyszeliście może w radio, jak wykonaliśmy nasz plan 3-letni. I w 1948 też jesteśmy pewni, że przekroczymy nasz plan. I proszę Was, abyście wracali z wiosną [...]. I wtedy będziemy razem budować, będziemy dźwigać Polskę naszą, demokratyczną, ludową - wzywał na antenie Polskiego Radia. Do współzawodnictwa pracy wzywali też inni. Z apelem do górników zwrócił się m.in. Wiktor Markiewka. " https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/652228,Wincenty-Pstrowski-pierwszy-polski-stachanowiec Edytowane 22 Października 2020 przez darkonza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 1 minutę temu, darkonza napisał: No mamy wiecej samochodów na łebka niż Niemcy, te artykuły to potwierdzają. Nie rozumiem Twojego pytania Super, ale pisałeś o tym co było 15 lat temu i z tym się nie zgodzilem. Przez 45 lat komuny sukcesem było to że ludzie chodzili w butach. Przez 30 lat kapitalizmu każdy dorosły Polak ( średnio) ma samochod. Przepasc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 2 minuty temu, fluber napisał: Super, ale pisałeś o tym co było 15 lat temu i z tym się nie zgodzilem. Nie no nie mówie ze komuna dała Polakom samochody, to zrobiła IIIRP, tyle ze tak szybko sciagalismy złomy ze juz dawno temu niemca wyprzedziliśy 2 minuty temu, fluber napisał: Przez 45 lat komuny sukcesem było to że ludzie chodzili w butach. Przez 30 lat kapitalizmu każdy dorosły Polak ( średnio) ma samochod. Przepasc No mamy teraz wiecej smaochodów niż Niemcy, czyli jest u nas lepiej niz u Niemca zgodnie z wasza logiką Dzis każdy Polak ma smartfona, za komuny nie miał ani jeden. Przepaść nieskończona. Edytowane 22 Października 2020 przez darkonza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 13 minut temu, darkonza napisał: No mamy teraz wiecej smaochodów niż Niemcy, czyli jest u nas lepiej niz u Niemca zgodnie z wasza logiką Dzis każdy Polak ma smartfona, za komuny nie miał ani jeden. Przepaść nieskończona. Samochody wynaleziono ponad 100 lat przed upadkiem komuny . Dlaczego uważasz przykład ze smartfonami za trafiona analogie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RappaR Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 37 minut temu, fluber napisał: Super, ale pisałeś o tym co było 15 lat temu i z tym się nie zgodzilem. Przez 45 lat komuny sukcesem było to że ludzie chodzili w butach. Przez 30 lat kapitalizmu każdy dorosły Polak ( średnio) ma samochod. Przepasc Spytaj się Cardiego, my nie mamy kapitalizmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 36 minut temu, darkonza napisał: "Wincenty Pstrowski w PRL został uznany za wzór przodownika pracy. Górnik urodził się w Belgii, a do Polski wrócił w 1946 roku. W swoim liście napisał: "Od maja ubiegłego roku pracuję jako rębacz na kopalni "Jadwiga" w Zabrzu. W lutym br. wykonałem normę 240 proc., wyrąbując 72,5 m chodnika. W kwietniu wykonałem normę 293 proc., wyrąbując 85 m chodnika. W maju dałem 270 proc., wyrąbując 78 m chodnika". Gorąco wierzył, że współzawodnictwo, przekraczanie planów przyspieszy odbudowę powojennej Polski. W archiwach Polskiego Radia zachował się apel Pstrowskiego do górników Francji, Westfalii i Belgii: - Bracia Polacy! Górnicy! Wracajcie do kraju, bo u nas nie jest tak, jak wam jest mówione. U nas teraz nic nie brakuje. My mamy to, co nam się należy: pracujemy. Słyszeliście może w radio, jak wykonaliśmy nasz plan 3-letni. I w 1948 też jesteśmy pewni, że przekroczymy nasz plan. I proszę Was, abyście wracali z wiosną [...]. I wtedy będziemy razem budować, będziemy dźwigać Polskę naszą, demokratyczną, ludową - wzywał na antenie Polskiego Radia. Do współzawodnictwa pracy wzywali też inni. Z apelem do górników zwrócił się m.in. Wiktor Markiewka. " https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/652228,Wincenty-Pstrowski-pierwszy-polski-stachanowiec Tak właśnie niektórzy ludzie po wojnie pracowali.. Wypruwali sobie żyły, dawali z siebie wszystko aby jak najszybciej odbudować kraj.14-16 godzin dziennie ciężkiej pracy, potu i łez. A na koniec dnia ziemniaki z cebulą i szklanka mleka.. I pewnie długo by tak mogli - wszak wiedzieli dla jakiej idei pracują - gdyby wokół nie pojawiali się ludzie, którzy jedli sobie tłuste kiełbasy i pili herbatki nie robiąc nic. Za to doskonale realizując hasło "każdemu według potrzeb" Uznali bowiem, że ich potrzeby są ważniejsze od innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 28 minut temu, fluber napisał: Samochody wynaleziono ponad 100 lat przed upadkiem komuny . Dlaczego uważasz przykład ze smartfonami za trafiona analogie? Bo tak jak smartfony potrzebowały trochę czasu by się upowszechnić tak i potrzebowały samochody. Poza tym kraje bloku wschodniego stawiały na kolej nie na transport samochodowy. Jak komuna upadła my zlikwidowaliśmy 80% połączeń kolejowych bo samochody nowocześniejsze, a w tym czasie zachód zaczął doceniac transport kolejowy i znów d...a z tyłu. 4 minuty temu, Sebastian napisał: I pewnie długo by tak mogli - wszak wiedzieli dla jakiej idei pracują - gdyby wokół nie pojawiali się ludzie, którzy jedli sobie tłuste kiełbasy i pili herbatki nie robiąc nic. Za to doskonale realizując hasło "każdemu według potrzeb" Uznali bowiem, że ich potrzeby są ważniejsze od innych Przecież rozwarstwienie w komunie było minimalne w porównaniu z zachodem, i w IIIRP i kiedyś na zachodzie też byli ludzie pijacy herbatkę i nie robiacy nic. W odróżnieniu od komuchów oni jeszcze pływaja jachtami bzykajac nastolatki i cpajac kokę Tylko dyskusja jakby poszła nie w tą stronę: nie mam zamiaru dowodzić ze za komuny mieliśmy lepiej "materialnie". Nie mieliśmy, ale przyczyną jest nie tylko komuna, ale też ogólnie rozwój technologiczny Edytowane 22 Października 2020 przez darkonza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ely3 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 3 minuty temu, darkonza napisał: Jak komuna upadła my zlikwidowaliśmy 80% połączeń kolejowych bo samochody nowocześniejsze, a w tym czasie zachód zaczął doceniac transport kolejowy i znów d...a z tyłu. Poproszę o dowód ,że taki był powód likwidacji połączeń bo z tego co czytam to likwidowali te które były nierentowne bo nikt nimi nie jeździł albo trzeba było używać spalinówek i nie było rachunku ekonomicznego Nikt nie likwidował rentowych połączeń wokół dużych miast a nawet były dokładane pociągi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 1 minutę temu, darkonza napisał: Bo tak jak smartfony potrzebowały trochę czasu by się upowszechnić tak i potrzebowały samochody. Poza tym kraje bloku wschodniego stawiały na kolej nie na transport samochodowy. Jak komuna upadła my zlikwidowaliśmy 80% połączeń kolejowych bo samochody nowocześniejsze, a w tym czasie zachód zaczął doceniac transport kolejowy i znów d...a z tyłu. Widziales kiedyś mapę połączeń kolejowych w Polsce z uwzględnieniem podziału historycznego? Czy komuna stawiała z jakiegoś powodu na kolej głównie na terenach poniemieckich? W 89 w USA było 200 milionów samochodów w Polsce nieco ponad 300 tysięcy. Najwyraźniej problem z upowszechnieniem samochodów 100 lat po ich wynalezienie był tylko w komunizmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 13 minut temu, ely3 napisał: Poproszę o dowód ,że taki był powód likwidacji połączeń bo z tego co czytam to likwidowali te które były nierentowne bo nikt nimi nie jeździł albo trzeba było używać spalinówek i nie było rachunku ekonomicznego Z punktu widzenia gospodarki połaczenia są rentowne równiez wtedy gdy same w sobie sa nierentowne. Niedawno PIS chciał dopłacać do PKS (nie wiem czy to zrobił) bo jak józek z zenkiem na wsi niee maja samochodu to nie dojada do pracy, a jak bedzie PKS to dojada, popracuja zapłaca podatki i nierentowny PKS stanie sie rentowny z punktu widzenia całej gospodarki mimo ze budzet do niego dopłaci 10 minut temu, fluber napisał: Widziales kiedyś mapę połączeń kolejowych w Polsce z uwzględnieniem podziału historycznego? Czy komuna stawiała z jakiegoś powodu na kolej głównie na terenach poniemieckich? Nie, te połączenia już były w wiekszosci, ale co to zmienia? Komuna je poszerzała, zwiększała ilośc taboru, elektryfikowała itp. 13 minut temu, ely3 napisał: Poproszę o dowód ,że taki był powód likwidacji połączeń Ciezko w necie znaleźć, balcerowicz mówił ze nierentowne połaczenia trzeba likwidować. Zmniejszenie ilosc połaczeń powodowało odpływ "klientów", wiec trzeba było likwidowac kolejne połaczenia bo juz nie każdemu pasowało ze pociag jedzie co 2 godziny zamiast co godzinę i tak sie ta spirala odpływu klientów nakręcała. https://olsztyn.wm.pl/633307,Wykluczenie-komunikacyjne-dotyka-14-milionow-Polakow.html https://www.polskieradio24.pl/42/273/Artykul/2467266,Program-Kolej-Plus-przeciwko-wykluczeniu-komunikacyjnemu-Sprawdz-co-sie-zmieni Edytowane 22 Października 2020 przez darkonza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julekstep Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 7 minut temu, darkonza napisał: Nie, te połączenia już były w wiekszosci, ale co to zmienia? Komuna je poszerzała, zwięksała ilośc taboru, elektryfikowała itp. i nie zapomnij o najważniejszym: to Stalin (prawdopodobnie osobiście) odebrał te tory Hitlerowi i dał braciom Polakom! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 I tak było zaprawde powiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ely3 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 7 minut temu, darkonza napisał: Ciezko w necie znaleźć, balcerowicz mówił ze nierentowne połaczenia trzeba likwidować. Zmniejszenie ilosc połaczeń powodowało odpływ "klientów, wiec trzeba było likwidowac kolejne połaczenia bo juz nie każdemu pasowało ze pocahg jedzie co 2 godziny zamiast co godzinę i tak sie ta spirala odpływu klientów nakręcała No właśnie to co piszesz jest nieprawdą bo nikt nie likwidował połączęń z Małkini czy na linii Gniezno-Poznań . Likwidowali na linii Wapno -Gniezno gdzie w pociagu w 3 wagonach jechało 7 ludzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 6 minut temu, darkonza napisał: Nie, te połączenia już były w wiekszosci, ale co to zmienia? Komuna je poszerzała, zwiększała ilośc taboru, elektryfikowała itp. Komuna stawiała na kolej bo miała tory, pociągi, wagony i nie potrafiła zrobić samochodów na masowa skalę. To żaden atut, a dowód nieudolnosci A w praktyce stawianie na kolej wyglądało tak: Za Wikipedia: Lata siedemdziesiąte XX wieku przyniosły dwie wielkie inwestycje kolejowe, jedyne za czasów PRL-u. W 1974 r. ruszyła budowa Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). Miała ona łączyć Śląsk z Gdańskiem przez Warszawę, lecz udało się wybudować tylko jej połowę – od Zawiercia do Grodziska Mazowieckiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ely3 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 2 minuty temu, julekstep napisał: to Stalin (prawdopodobnie osobiście) odebrał te tory Hitlerowi i dał braciom Polakom! Niekoniecznie bo w dużej mierze to już Wilson odebrał w 1918 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się