Skocz do zawartości

PLAYOFFS 2009


HSN

Rekomendowane odpowiedzi

To moje pierwsze PO na tym forum i nie mam doświadczenia. Sprawdziłem, że na lakers.e-nba.pl nie było tematów związanych z PO. Zapewne dyskusje dotyczące playoffs i poszczególnych serii toczą się w ogólnym dziale NBA, ale pomyślałem, że u nas też przyda się taki temat. Pozwolę, więc sobie podsumować RS i sprawdzić co nas czeka w PO.

 

1. Krótkie podsumowanie RS.

Zaczęło się pięknie. Oprócz nas jeszcze parę ekip grało dobrze. Wygraliśmy u siebie z Bostonem na Święta. przerywając ich serię 19 zwycięstw. Potem pojechaliśmy na wschód i w jeden weekend ograliśmy Celtics (znów przerywając im serię 12 zwycięstw) i Cavs. Potem był fatalny mecz z Memphis i kontuzja Bynuma. Deja vu. pozbyliśmy się Radmanovica i Mihma. Pomimo braku Bynuma wciąż wygrywaliśmy. Wygraliśmy Pacific Division, wygraliśmy Western Conference. Na szczęście Bynum wrócił na parę ostatnich spotkań. Jesteśmy gotowi na playoffs 2009.

 

2. Wyścig o HCA.

Tuż po kontuzji Bynuma wydawało się, że definytywnie wypadamy z wyścigu o HCA. Tymczasem wygrywaliśmy dalej i niewiele zabrakło do najlepszego wyniku w lidze. Sprawdziłem, że tegoroczny bilans (65-17) zapewniłby nam HCA w 13 z ostatnich 20 sezonów (a właściwie 19 sezonach bo w 1999 sezon miał tylko 50 meczów i nie brałem go pod uwagę. Sezony, w których 65-17 nie zapewniało wygrania RS to:

1992 Chicago 67-15

1996 Chicago 72-10

1997 Chicago 69-13

2000 Lakers 67-15

2007 Dallas 67-15

2008 Boston 66-16

Jak widać nie jest tego dużo (era Jordana, początek naszego three-peat i 2 ostatnie sezony). Zazwyczaj 65-17 wystarczało do wygrania RS, ale w tym sezonie lepsi okazali się Cavs, którzy przegrali u siebie tylko jeden mecz (dziś mogą przegrać drugi, ale LBJ dostał wolne przed PO, więc to nie to samo). Jeśli dziś wygrają, wyrównają rekord wszech czasów meczów u siebie ustanowiony przez Celtics. Na pocieszenie zostaje nam fakt, że ta jedna, jedyna porażka Cavs u siebie, to działo Lakers.