Koelner Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 W dniu 16.03.2021 o 15:40, julekstep napisał(a): dobry początek Rozwiń zdrada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koelner Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 W dniu 16.03.2021 o 17:26, quevas napisał(a): Ministrant zdrowia zapowiedział pozostawienie otwartych kościołów na czas świąt A po świętach PIS oskarży o wzrost liczby zachorowań manifestacje kobiece oraz imprezujących turystów z Zakopca Rozwiń Z Zakopca nie bo tam nasz królewicz Andrzej gdzieś niedaleko hasa po lasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Ten Obajtek to jest jakaś niekończącą się kopalnia klików. https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/daniel-obajtek-skonczyl-studia-w-orlenie/8ge0e1e,79cfc278 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 (edytowane) W dniu 16.03.2021 o 18:51, jack napisał(a): Ten Obajtek to jest jakaś niekończącą się kopalnia klików. https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/daniel-obajtek-skonczyl-studia-w-orlenie/8ge0e1e,79cfc278 Rozwiń Jak każdy urzędas, na którego skierujesz światło reflektora. Prosto z posiedzenia Sejmu. Edytowane 16 Marca 2021 przez starYfaN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artlan Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 W dniu 15.03.2021 o 03:27, BMF napisał(a): Jakby ktoś był prawdziwym obciążeniem dla PiS, ale takim, które mogłoby spowodować spadek poparcia, stratę władzy, a nie folklorem w stylu jakiegoś Piotrowicza, to by go w PiS nie było. Jakby PiS zaczął realnie tracić na Obajtku, to typ byłby skończony, bo Jaro by tego nie przepuścił, ale na razie to jest półka jakiegoś Adamowicza, więc bronienie go ma jakieś (z politycznego punktu widzenia) logiczne podstawy. Rozwiń Ale czy to nie jest znamienne, że Ujazdowskiego, Dorna i Poncyliusza wyniszczano, podczas gdy Obajtka, Kurskiego i Piotrowicza awansowano? Przecież ,,wina" tych pierwszych polegała głównie na tym, że zaczęli głośno mówić, że nie podoba im się w jakim kierunku zmierza partia, że traci umiarkowany elektorat, że przegrywa kolejne wybory z rzędu. Analogicznie było w Kościele - jakiś ksiądz mający dobre intencje krytykował kierunek w którym zmierza KK i ruszała cała machina - zakazy wypowiedzi, zakazy nauczania, pozbawianie stanowisk. A z drugiej strony liczne awanse dla zwykłych mend i miernot. Jedyna różnica, że KK przymykał oko na znacznie gorsze czyny czy cechy charakteru, ale schemat działania jest dokładnie taki sam. Cytat I to nie jest jedynie przypadłość PiS, z grubsza większość broni swoich do momentu gdy na tym może stracić, czasami jest to później, niekiedy wcześniej, niekiedy bardzo szybko, a jak ktoś nie wyczuje tego momentu, to po prostu na tym traci. Rozwiń Kiedyś jednak istniała jakaś odpowiedzialność polityków - Pęczak czy Chlebowski to chyba najlepsze przykłady (z topu polskiej polityki na samo dno). A Ćwiąkalski czy Nowak tracili stanowiska z powodu zwykłych pierdół (zwłaszcza z dzisiejszej perspektywy). Jest to tym bardziej zabawne, że PiS przez lata budował narrację o układzie i kolesiostwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polskignom Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Wiadomo, ze ta narracja dla naiwniaków . Tak jak wiele innych, co nie przeszkadza nikomu się na nią łapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephnba Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 16.03.2021 o 18:43, Koelner napisał(a): Z Zakopca nie bo tam nasz królewicz Andrzej gdzieś niedaleko hasa po lasach Rozwiń Już nie jeździ, był dwa razy i pozamykali stoki. Widocznie mu wystarczy na razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 08:37, josephnba napisał(a): Już nie jeździ, był dwa razy i pozamykali stoki. Widocznie mu wystarczy na razie Rozwiń Spokojnie, pomorskie już zamknięte by było gotowe na prezydenckie letnie brykanie na skuterze w Juracie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephnba Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Nic dziwnego że w górach ma takie poparcie. Górale wiedzą, że czym częściej będzie chciał ich odwiedzić, tym więcej zarobią na turystach A że pomorze to ostoja platformy to niech umierają z głodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koelner Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 10:24, josephnba napisał(a): A że pomorze to ostoja platformy to niech umierają z głodu! Rozwiń damy sobie radę , chociaż chcą się wjebać w lotos przez fuzję żeby hajs rozliczać nie w US w Gdańsku tylko w Wawie ale wiadomo Obajtek broni interesu narodowego Energe już wchłonęli. bolszewia pełną gębą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 10:34, Koelner napisał(a): damy sobie radę , chociaż chcą się wjebać w lotos przez fuzję żeby hajs rozliczać nie w US w Gdańsku tylko w Wawie ale wiadomo Obajtek broni interesu narodowego Energe już wchłonęli. bolszewia pełną gębą. Rozwiń A jak ogolisz to z polityki i skarbówki, to fuzja ma sens, czy nie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koelner Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 13:27, starYfaN napisał(a): A jak ogolisz to z polityki i skarbówki, to fuzja ma sens, czy nie? :) Rozwiń Jest jeden , zakłada się budżet fuzyjny z którego podatki idą do budżetu państwa plus premie i inne dodatki dla uczestników projektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 13:27, starYfaN napisał(a): A jak ogolisz to z polityki i skarbówki, to fuzja ma sens, czy nie? :) Rozwiń Jeśli Orlen chce się rozwijać na nowym polu to tak. W zasadzie mogliby kupić Tesco - też by się dało taką fuzję usprawiedliwić. Ale fuzji z Lotosem usprawiedliwić się nie da bo warunki są dla Polski niekorzystne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkonza Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 14:56, Sebastian napisał(a): Jeśli Orlen chce się rozwijać na nowym polu to tak. W zasadzie mogliby kupić Tesco - też by się dało taką fuzję usprawiedliwić. Ale fuzji z Lotosem usprawiedliwić się nie da bo warunki są dla Polski niekorzystne. Rozwiń W dniu 17.03.2021 o 13:46, Koelner napisał(a): Jest jeden , zakłada się budżet fuzyjny z którego podatki idą do budżetu państwa plus premie i inne dodatki dla uczestników projektu Rozwiń W każdej gospodarce nie mającej charakteru planowanego, czyli kapitalizmie struktura wielkości firm na rynku ma kształt klepsydry. Na dole cała masa firemek, działalności, na górze przebrzydłe korpo, olbrzymie grupy kapitałowe. Na środku firmy średnie, które nie są w stanie konkurować o rynek z małymi i olbrzymami. Zajmują rynki niszowe, często stworzone przepisami (vide ustawa śmieciowa), są też firmy rodzinne. Ogólnie ich liczba jest stosunkowo niewielka. Orlen wychodzi poza kraj, chce konkurować na rynku globalnym. Fuzja, tak czy inaczej jest koniecznością i przesunie powstały twór w górę klepsydry zgodnie z zasadami gospodarki rynkowej. Pozwoli to na chociaż częściową możliwość konkurencji z tuzami branży. Bez względy na to, czy zrobi to bezmajtek, czy ktokolwiek inny. Sam zrobiłbym dokładnie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 (edytowane) Sprawdź sobie jaką wielkość wśród koncernów z tej branży stanowi Orlen i jak się przedstawia struktura właścicielska koncernów w danych krajach. Orlen to może się wzmacniać u nas ale za granicą po prostu nie da rady. Natomiast poprzez fuzję musimy oddać w obce ręce znaczną część Lotosu. Ta fuzja jest dobra dla Orlenu, zła dla Lotosu i zła dla Polski. A Obajtek siedzi na swoim stanowisku dlatego, że ma pilnować interesów kraju i nie powinien głupot robić. I pamiętaj jedną rzecz - gdy konkurencja chwali to co robisz to wiesz, że coś robisz źle. Edytowane 17 Marca 2021 przez Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 (edytowane) W dniu 17.03.2021 o 17:03, Sebastian napisał(a): Orlen to może się wzmacniać u nas ale za granicą po prostu nie da rady. Rozwiń Do 2030 r chce mieć po 50% stacji krajowych i zagranicznych. W Niemczech trwa rebranding. Ile Oni tam mają 600. Nieważne. Zdajesz sobie sprawę, że w Polsce jest dowolny przepływ ludzi i środków? Tak? Tak więc wzmocnienie u nas czy za granicą, to w zasadzie to samo. Rozumiem, że te BIG koncerny dupczyć nas nie będą bo nie lubią kaszanki? W dniu 17.03.2021 o 17:03, Sebastian napisał(a): I pamiętaj jedną rzecz - gdy konkurencja chwali to co robisz to wiesz, że coś robisz źle. Rozwiń Ila ta Twoja firma ma przerobu, skoro dajesz mi takie rady? Edytowane 17 Marca 2021 przez starYfaN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 17:21, starYfaN napisał(a): Do 2030 r chce mieć po 50% stacji krajowych i zagranicznych. W Niemczech trwa rebranding. Ile Oni tam mają 600. Nieważne. Zdajesz sobie sprawę, że w Polsce jest dowolny przepływ ludzi i środków? Tak? Tak więc wzmocnienie u nas czy za granicą, to w zasadzie to samo. Rozumiem, że te BIG koncerny dupczyć nas nie będą bo nie lubią kaszanki? Rozwiń WOW ale liczby.. To muszą otworzyć około 800 stacji za granicą w ciągu 7 lat. Do tej pory najwięcej udało im się "otworzyć" gdy przy fuzji BP oni część stacji musieli sprzedać. No i co z tego, że trwa rebranding ? Myślisz, że się w Niemczech ludzie rzucą bo to Orlen ? Zaczną nagle większy zysk przynosić ? Zdajesz sobie sprawę, że i Lotos i Orlen to firmy niejako państwowe i oddawanie przy fuzji części Lotosu w obce ręce (takie jest warunek fuzji) wzmacnia tylko Orlen ale w ogólnym rozrachunku oznacza oddanie części rynku ? Big koncerny w Polsce kupują u Orlenu lub Lotosu. I te Big koncerny nie będą tu przywozić swojej ropy bo się nie opłaca. A dla obywateli też jest lepiej gdy konkurencja większa. A i najlepsze jest to, ze Lotos tej fuzji nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koelner Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 17:53, Sebastian napisał(a): WOW ale liczby.. To muszą otworzyć około 800 stacji za granicą w ciągu 7 lat. Do tej pory najwięcej udało im się "otworzyć" gdy przy fuzji BP oni część stacji Rozwiń 30% Lotos ( podobno Saudyjczycy się kręcą ) w tym rafinerie gdańską czyli najważniejszy czynnik Lotosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 17.03.2021 o 17:53, Sebastian napisał(a): Zdajesz sobie sprawę, że i Lotos i Orlen to firmy niejako państwowe i oddawanie przy fuzji części Lotosu w obce ręce ? Rozwiń Pojęcia nie miałem. Nie odpowiedziałeś na pytanie, skoro już udzielasz rad, przedstaw od kogo pochodzą. Za chwilę standardem na rynku, będzie elektryka i elektryczne ładowanie. Toyota właśnie wypuściła kompaktowe ogniwa wodorowe. Na dzisiaj koszt 100 km schodzi do poziomu poniżej benzyny, a do 2030 będzie to koszt ok 60%. Lotos i Orlen, nawet razem będą miały ogromny problem z nadążeniem za trendem. Oddzielnie zostaną zżarte, połknięte i sprzedane za parę $. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się