Skocz do zawarto艣ci

Simbasket v2


eMeS

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w 2014 roku zosta艂 za艂o偶ony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jaki艣 czas temu eksperymentowa艂em sobie ze zrobieniem silnika gry, kt贸ry wygl膮da艂by jak simka - s膮 pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobi膰 porz膮dnie, bo to jednak spore przedsi臋wzi臋cie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Wi臋c od pocz膮tku - jakie jest w og贸le zam贸wnienie?

Chcia艂bym ustali膰 jak膮艣 wsp贸ln膮 wizj臋 nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam si臋 nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy聽

2.Co chcemy usprawni膰 (typu taktyki, atrybuty zawodnik贸w)

3.Czy s膮 pomys艂y na nowe funkcjonalno艣ci (trenerzy?)

Dajcie zna膰 jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner@julekstep@Reikai@SlaKB@Krzemo

@RDG2@Principe@Qcin_69@MarcusCamby@kuba2419聽聽@elwariato@Pablo81@Ashigaru@Sylvinho.@Roger@Ice23@kahR@kolader@geniuz@SzuLcU@piotreksuper@Braveheart22@LAF@Alonzo@ignazz@Cichy@profesora

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

46 minut temu, eMeS napisa艂(a):

Hej, w 2014 roku zosta艂 za艂o偶ony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jaki艣 czas temu eksperymentowa艂em sobie ze zrobieniem silnika gry, kt贸ry wygl膮da艂by jak simka - s膮 pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobi膰 porz膮dnie, bo to jednak spore przedsi臋wzi臋cie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Wi臋c od pocz膮tku - jakie jest w og贸le zam贸wnienie?

Chcia艂bym ustali膰 jak膮艣 wsp贸ln膮 wizj臋 nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam si臋 nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy聽

2.Co chcemy usprawni膰 (typu taktyki, atrybuty zawodnik贸w)

3.Czy s膮 pomys艂y na nowe funkcjonalno艣ci (trenerzy?)

Dajcie zna膰 jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner@julekstep@Reikai@SlaKB@Krzemo

@RDG2@Principe@Qcin_69@MarcusCamby@kuba2419聽聽@elwariato@Pablo81@Ashigaru@Sylvinho.@Roger@Ice23@kahR@kolader@geniuz@SzuLcU@piotreksuper@Braveheart22@LAF@Alonzo@ignazz@Cichy@profesora

ja uwazam ze jak wywalic Julka to bedzie git馃構 a tak zupelnie setio to pierwsze co mi przychodzi do g艂owy je艣li chodzi o ewentualne zmiany, to skutecznosc wysokich, i ogolnie ich tendencja do pa艂owania rzut贸w. Ale ogolnie gratki @eMeS za podjecie r臋kawicy 馃憦

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

28 minut temu, eMeS napisa艂(a):

Hej, w 2014 roku zosta艂 za艂o偶ony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jaki艣 czas temu eksperymentowa艂em sobie ze zrobieniem silnika gry, kt贸ry wygl膮da艂by jak simka - s膮 pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobi膰 porz膮dnie, bo to jednak spore przedsi臋wzi臋cie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Wi臋c od pocz膮tku - jakie jest w og贸le zam贸wnienie?

Chcia艂bym ustali膰 jak膮艣 wsp贸ln膮 wizj臋 nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam si臋 nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy聽

2.Co chcemy usprawni膰 (typu taktyki, atrybuty zawodnik贸w)

3.Czy s膮 pomys艂y na nowe funkcjonalno艣ci (trenerzy?)

Dajcie zna膰 jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner@julekstep@Reikai@SlaKB@Krzemo

@RDG2@Principe@Qcin_69@MarcusCamby@kuba2419聽聽@elwariato@Pablo81@Ashigaru@Sylvinho.@Roger@Ice23@kahR@kolader@geniuz@SzuLcU@piotreksuper@Braveheart22@LAF@Alonzo@ignazz@Cichy@profesora

piknie :)

o ile sama kwestia bazodanowa i oko艂o-gierkowe funkcjonalno艣ci to raczej jest ez pz to w takim projekcie mnie zawsze przera偶a艂 silnik meczowy (bo 偶eby to zrobi膰 porz膮dnie to trzeba jednak mie膰 skilla ciut wi臋kszego ni偶 domowe programowando w oparciu o stack overflow i ostatnio te偶 chatGPT...a i wtedy trzeba si臋 najeba膰 :)), wi臋c pytanie jak do tego podszed艂e艣 (je艣li ju偶 zacz膮艂e艣 co艣 testowa膰) albo zamierzasz podej艣膰 ->

zak艂adam 偶e b臋dzie tu lecie膰 pbp, pytanie czy np. planujesz zrobi膰 bardziej zaawansowany model z podzieleniem parkietu na x stref w kt贸rych gracze by si臋 w danym momencie znajdowali (i np. szybko艣膰 przemieszczania ze strefy X do Y by艂aby zale偶na od stat贸w fizycznych a np. 'dobre' przemieszczanie od stat贸w w stylu 'IQ' czy 'off-ball movement')? Od tego jak b臋dzie wygl膮da艂 model meczowy chyba g艂贸wnie zale偶y to w jakim kierunku powinno si臋 p贸j艣膰 z atrybutami

1. co si臋 nie podoba:

FA:
-> z tego co kojarz臋 chcesz robi膰 gierk臋 typowo webowo, wi臋c tutaj mo偶emy odej艣膰 od aktualnego modelu 'dzikiej licytacji' na rzecz po prostu oferowania tego co si臋 ma grajkom (bez wiedzy co daj膮 inni) i elo (chocia偶 wtedy pewnie dobrze by艂oby da膰 troch臋 wi臋cej rund)

Staty/historia/nagrody:
-> zak艂adka w historii gracza ze statami z PO
-> dodatkowe 2 spoty per team w ASG (ale to chyba oczywiste :P)
-> dodatkowo je艣li gracz w dniu ASG spe艂nia kryteria gierkowe do zagrania meczu, ale ma kontuzj臋 to jest mu zapisywany w achievementach wyst臋p w ASG a w jego miejsce idzie replacement, kt贸ry te偶 to dostaje (tak jak to si臋 dzieje w realu)
-> znerfi膰 docenianie point guard贸w (ale to te偶 oczywiste)
-> doda膰 ADV stats w gierce (widoczne albo i nie) i doda膰 je do wzoru na nagrody (g艂贸wnie defensywne, bo w simce 艣mieszy jak taki KAT jest all-def bo ma du偶o blok贸w)
-> HoF z automatu bez g艂osowanech (w sumie w FastBreaku tak jest ale jako艣 to si臋 jebie u nas :)), czyli za ka偶d膮 nagrod臋 indywidualn膮, dobry wynik ekipy, milestony (typu 10k punkt贸w, 5k zbi贸rek itp) jest okre艣lona liczba HoF points -> jak na koniec kariery gracz ma wystarczaj膮co punkt贸w to leci do tego偶 HoFa

-> doda膰 na stronce wgl膮d w zako艅czone sezony (przynajmniej standingi, wyniki rund PO, nagrody indywidualne, leaderboards)

og贸lne:

-> doda膰 jakie艣 'personality traits', 偶eby sukces ekipy nie by艂 zale偶ny od sumy skilla i 偶eby by艂 potencja艂 na jakie艣 dramy (w tym kolejne baty na tanker贸w w stylu rozjebana szatnia na lata, trade requesty itp)
-> doda膰 kumuluj膮ce si臋 zm臋czenie (i przy okazji jaki艣 dodatkowy stat w stylu 'stamina', kt贸ry by to kontrolowa艂)
-> zmiana podej艣cia do kontuzji (czyli podzieli膰 okres kontuzji na czas kiedy grajek bezwzgl臋dnie nie mo偶e gra膰 i czas kiedy wraca do zdrowia i z jakimi艣 tam limitami mo偶e ju偶 gra膰 w meczach z jakimi艣 tam negatywnymi modyfikatorami)
-> doda膰 opisy 'archetypiczne' grajk贸w na wz贸r 2K (w stylu 'two-way superstar', 'lockdown defender', 'floor general' itp)
-> w sumie mo偶na by te偶 doda膰 co艣 w stylu 'badges' (kt贸re gracze mogliby zdoby膰 'losowo' podczas camp贸w albo jakich艣 wa偶nych moment贸w -> je艣li spe艂niaj膮 warunki) daj膮ce bonusy grajkom
-> je艣li by艣my grali newgenami to te偶 mo偶na na wz贸r 2K zrobi膰 scouting reporty


2. Co chcemy usprawni膰 (typu taktyki, atrybuty zawodnik贸w) -> tu si臋 wi臋cej wypowiem jak dasz znak nt. modelu meczowego, ale imho na pewno fajnie by艂oby to rozbudowa膰

3. Czy s膮 pomys艂y na nowe funkcjonalno艣ci (trenerzy?) -> jakie艣 si臋 na pewno znajd膮, ale akurat trener贸w bym odpu艣ci艂 (szczeg贸lnie jakby艣 mia艂 rozbudowa膰 kwestie taktyczne)

potem pewnie b臋d臋 dopisywa艂 wi臋cej -> aha jbc to w jakich艣 prostszych rzeczach (typu regu艂ki na opisowe archetypy grajk贸w itp) mog臋 pom贸c :P

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

1.

Mi w sumie nic nie zi臋bi ani nie parzy.

2.

Na pewno zostawi艂bym licytacj臋 tak jak jest i tego bym nie rusza艂 , to fajny model i mi si臋 on osobi艣cie podoba bardzo.

3.

Ja bym doda艂 tak :

- BPM po ka偶dym meczu

- statystyki rozszerzone danego gracza ( czyli wybieraj膮c na przyk艂ad Dennisa z tabeli A i Tytusa z tabeli B mo偶emy przejrze膰 ile punkt贸w natrzaska艂 Dennis gdy kry艂 go Tytus oraz odwrotno艣膰 czyli jak mocno Dennis nakry艂 Tytusa w obronie czyli na przyk艂ad Tytus gdy kry艂 go Dennis mia艂 0/6. Nie wiem na ile to mo偶liwe do wdro偶enia, ale by si臋 przyda艂o.

- doda艂 bym obron臋 strefami czyli takie podstawowe warianty jak 2-3,3-2 itp. czy mieszan膮 czyli wybieramy przed meczem kto jest plastrem na kogo i ten go kryje ca艂y czas i je偶eli Dennis kryje Tytusa to wiadomo, a gdy nie ma Dennisa to wtedy kryje go jego zmiennik albo przechodzi dru偶yn膮 na help side D

- ustali膰 r臋cznie kto ile min gra (co chyba oczywiste) , a gdy si臋 kto艣 b臋dzie foul-out to wtedy wchodzi albo pierwszy zmiennik albo trzeci w ostateczno艣ci (czyli te trzy rz臋dy by pozosta艂y i gracze z trzeciego rz臋du robili by w razie foul-out)

- w ataku na czym ma si臋 druzyna skupia膰 czy run&gun , slow motion itp.

- doda艂bym czego zawodnik nie robi czyli na przyk艂ad aby Dennis nie gra艂 post akcji oraz co powinien robi膰 czyli na przyk艂ad Dennis graj na faule , KAT graj na post

- doda艂bym garbage , 偶e na przyk艂ad jest +15/20 na 2-3 m do ko艅ca to graj膮 Pattersony simki w obu dru偶ynach

Z tego co @julekstep pisze to Ja bym doda艂 te badge jak w NBA 2K czyli na przyk艂ad kto艣 kto ma Mr Clutch w PO w clutch trafia jak pojebany a kto艣 kto ma lockdown defender dostaje boosta, 偶e niezale偶nie od stat贸w , jakie posiada zatrzymuje Giannis贸w tej simki

Dodaje kontrowersyjny pomys艂 czyli na ASG g艂osuj膮 GMowie a nie komputer (i nie mog膮 na swoich), ale by艂y by pewnie dramy (k**** gdzie m贸j Elfrid ? coooooo ? brak Siakama ??? ), jednak mog艂o by by膰 sporo funu 馃槢 i tak samo na post season awards

Na razie tyle , jak co艣 mi si臋 przypomni to dopisze

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Tak nie obserwuj膮c Fina艂 dw贸ch extanker贸w doda艂bym jako艣 mo偶liwo艣膰 wi臋kszego wy艂owienia steali w drafcie pod koniec I rundy czy w II rundzie, bo jednak te gwiazdy z topki s膮 tak przypakowane, 偶e ci臋偶ko kogo艣 rozwin膮膰 w super gracza maj膮c odleg艂e picki. Mo偶e nie warto tak zani偶a膰 potencja艂u dalszym graczom i wszyscy powinni mie膰 90-100 z tylko r贸偶nymi skillami na starcie?

.. albo dodawa膰 potencja艂u graczom do 5-6 sezonu tylko za to, 偶e klub w nich inwestuje?

Og贸lnie czego艣 w tym kierunku bym te偶 poszuka艂.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

1 godzin臋 temu, Alonzo napisa艂(a):

Tak nie obserwuj膮c Fina艂 dw贸ch extanker贸w doda艂bym jako艣 mo偶liwo艣膰 wi臋kszego wy艂owienia steali w drafcie pod koniec I rundy czy w II rundzie, bo jednak te gwiazdy z topki s膮 tak przypakowane, 偶e ci臋偶ko kogo艣 rozwin膮膰 w super gracza maj膮c odleg艂e picki. Mo偶e nie warto tak zani偶a膰 potencja艂u dalszym graczom i wszyscy powinni mie膰 90-100 z tylko r贸偶nymi skillami na starcie?

.. albo dodawa膰 potencja艂u graczom do 5-6 sezonu tylko za to, 偶e klub w nich inwestuje?

Og贸lnie czego艣 w tym kierunku bym te偶 poszuka艂.

O to to

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

13 minut temu, Pablo81 napisa艂(a):

Ostatnie drafty s膮 g艂臋bsze. Kiedy艣 top 12 mia艂o sens reszta totalny szrot. Teraz nawet ostatni 1st ma >80 potencja艂u. Plus dochodz膮 dodatkowe punkty potencja艂u. Ba nawet 2ndy maj膮 teraz warto艣膰 - patrz @Alonzo na Graysona. Kiedy艣 to by艂by lu藕no 1st w okolicach #20.

@MarcusCamby poszed艂 w dobrym kierunku z g艂臋bi膮 - pe艂na zgoda Pablo. Jednak brakuje mi ca艂y czas mo偶liwo艣ci wybrania kogo艣 w II rundzie, kto nagle m贸g艂by zosta膰 All Starem. Grayson b臋dzie pierwszym graczem, kt贸remu dam extension @julekstep za te 3mln$ na trzeci rok, 偶eby mie膰 jego birdy i mam w stosunku do niego spore oczekiwania - ale my艣l臋, 偶e on ma po prostu szans臋 by膰 dobrym shooterem w s5 ale to nie b臋dzie poziom nawet kandydata do ASG. Tu mo偶e tego Potencja艂u w艂a艣nie zabrakn膮膰.

Og贸lnie tak sobie my艣l臋 - za wyst臋p m艂odych w ilu艣 meczach mo偶na by powprowadza膰 bonusy w Potencjale w ich rookie sezonach i kr贸tko po nich - tak w艂a艣nie do 5-6 sezonu gracza, gdzie juz s膮 w miar臋 ukszta艂towani. I nie chodzi mi o przypakowanie tej czo艂贸wki, a tych w艂a艣nie wybranych spoza top10-13 w drugiej cz臋艣ci I rundy, albo w艂a艣nie w II rundzie. Id膮c wzorem rl - jak klub w gracza inwestuje, to on powinien gra膰 lepiej, a przyk艂adowo m贸j (juz teraz Tw贸j) McGruder w og贸le sie nie rozwin膮艂 przez 5-6 sezon贸w pobytu w jednym klubie. Flynn mi sie fajnie rozwin膮艂, ale jak ustawia艂em go jako startera, to wszystko przegrywa艂em.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Wprowadzi艂bym r臋czny z艂oty strza艂 na 2rd.聽
Najpierw losowanie czy w danym roku ( po drafcie) jest rookie sensation聽

Potem kt贸ry to gracz.聽

potem z automatu leci 100 potencja艂u i GM wybiera np 30-40 punkt贸w jak r臋cznie dodaje.聽

Sam go koksuje w wybranym kierunku聽

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

22 godziny temu, ignazz napisa艂(a):

Wprowadzi艂bym r臋czny z艂oty strza艂 na 2rd.聽
Najpierw losowanie czy w danym roku ( po drafcie) jest rookie sensation聽

Potem kt贸ry to gracz.聽

potem z automatu leci 100 potencja艂u i GM wybiera np 30-40 punkt贸w jak r臋cznie dodaje.聽

Sam go koksuje w wybranym kierunku聽

Takie cos, to w zasadzie mozna wprowadzic juz od tego draftu.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani u偶ytkownicy mog膮 komentowa膰 zawarto艣膰 tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Za艂贸偶 nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj si臋

Zaloguj si臋

Posiadasz ju偶 konto? Zaloguj si臋 poni偶ej.

Zaloguj si臋
  • Ostatnio przegl膮daj膮cy   0 u偶ytkownik贸w

    • Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w przegl膮daj膮cych t臋 stron臋.
×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...

Powiadomienie o plikach cookie

Umie艣cili艣my na Twoim urz膮dzeniu pliki cookie, aby pom贸c Ci usprawni膰 przegl膮danie strony. Mo偶esz dostosowa膰 ustawienia plik贸w cookie, w przeciwnym wypadku zak艂adamy, 偶e wyra偶asz na to zgod臋.