Skocz do zawartości

Simbasket v2


eMeS

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w 2014 roku został założony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jakiś czas temu eksperymentowałem sobie ze zrobieniem silnika gry, który wyglądałby jak simka - są pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobić porządnie, bo to jednak spore przedsięwzięcie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Więc od początku - jakie jest w ogóle zamównienie?

Chciałbym ustalić jakąś wspólną wizję nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam się nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy 

2.Co chcemy usprawnić (typu taktyki, atrybuty zawodników)

3.Czy są pomysły na nowe funkcjonalności (trenerzy?)

Dajcie znać jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner @julekstep @Reikai @SlaKB @Krzemo

@RDG2 @Principe @Qcin_69 @MarcusCamby  @kuba2419  @elwariato @Pablo81 @Ashigaru @Sylvinho. @Roger @Ice23@kahR @kolader@geniuz @SzuLcU@piotreksuper @Braveheart22 @LAF @Alonzo @ignazz@Cichy @profesora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, eMeS napisał(a):

Hej, w 2014 roku został założony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jakiś czas temu eksperymentowałem sobie ze zrobieniem silnika gry, który wyglądałby jak simka - są pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobić porządnie, bo to jednak spore przedsięwzięcie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Więc od początku - jakie jest w ogóle zamównienie?

Chciałbym ustalić jakąś wspólną wizję nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam się nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy 

2.Co chcemy usprawnić (typu taktyki, atrybuty zawodników)

3.Czy są pomysły na nowe funkcjonalności (trenerzy?)

Dajcie znać jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner @julekstep @Reikai @SlaKB @Krzemo

@RDG2 @Principe @Qcin_69 @MarcusCamby  @kuba2419  @elwariato @Pablo81 @Ashigaru @Sylvinho. @Roger @Ice23@kahR @kolader@geniuz @SzuLcU@piotreksuper @Braveheart22 @LAF @Alonzo @ignazz@Cichy @profesora

ja uwazam ze jak wywalic Julka to bedzie git😋 a tak zupelnie setio to pierwsze co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o ewentualne zmiany, to skutecznosc wysokich, i ogolnie ich tendencja do pałowania rzutów. Ale ogolnie gratki @eMeS za podjecie rękawicy 👏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, eMeS napisał(a):

Hej, w 2014 roku został założony temat ze jest zapotrzebowanie na nowa wersje simki xD Jakiś czas temu eksperymentowałem sobie ze zrobieniem silnika gry, który wyglądałby jak simka - są pewne sukcesy, tylko trzeba to zrobić porządnie, bo to jednak spore przedsięwzięcie i zajmuje sporo czasu. Ale jest rabialne

Więc od początku - jakie jest w ogóle zamównienie?

Chciałbym ustalić jakąś wspólną wizję nowej gry. Zaczynajac od silnika szybko okazalo sie, ze ciezko implementowac rozwiazania nie znajac ich modelu.

1.Co nam się nie podoba w starej wersji gry - co wywalamy 

2.Co chcemy usprawnić (typu taktyki, atrybuty zawodników)

3.Czy są pomysły na nowe funkcjonalności (trenerzy?)

Dajcie znać jak to widzicie

@Szulim@matiwrona@Koelner @julekstep @Reikai @SlaKB @Krzemo

@RDG2 @Principe @Qcin_69 @MarcusCamby  @kuba2419  @elwariato @Pablo81 @Ashigaru @Sylvinho. @Roger @Ice23@kahR @kolader@geniuz @SzuLcU@piotreksuper @Braveheart22 @LAF @Alonzo @ignazz@Cichy @profesora

piknie :)

o ile sama kwestia bazodanowa i około-gierkowe funkcjonalności to raczej jest ez pz to w takim projekcie mnie zawsze przerażał silnik meczowy (bo żeby to zrobić porządnie to trzeba jednak mieć skilla ciut większego niż domowe programowando w oparciu o stack overflow i ostatnio też chatGPT...a i wtedy trzeba się najebać :)), więc pytanie jak do tego podszedłeś (jeśli już zacząłeś coś testować) albo zamierzasz podejść ->

zakładam że będzie tu lecieć pbp, pytanie czy np. planujesz zrobić bardziej zaawansowany model z podzieleniem parkietu na x stref w których gracze by się w danym momencie znajdowali (i np. szybkość przemieszczania ze strefy X do Y byłaby zależna od statów fizycznych a np. 'dobre' przemieszczanie od statów w stylu 'IQ' czy 'off-ball movement')? Od tego jak będzie wyglądał model meczowy chyba głównie zależy to w jakim kierunku powinno się pójść z atrybutami

1. co się nie podoba:

FA:
-> z tego co kojarzę chcesz robić gierkę typowo webowo, więc tutaj możemy odejść od aktualnego modelu 'dzikiej licytacji' na rzecz po prostu oferowania tego co się ma grajkom (bez wiedzy co dają inni) i elo (chociaż wtedy pewnie dobrze byłoby dać trochę więcej rund)

Staty/historia/nagrody:
-> zakładka w historii gracza ze statami z PO
-> dodatkowe 2 spoty per team w ASG (ale to chyba oczywiste :P)
-> dodatkowo jeśli gracz w dniu ASG spełnia kryteria gierkowe do zagrania meczu, ale ma kontuzję to jest mu zapisywany w achievementach występ w ASG a w jego miejsce idzie replacement, który też to dostaje (tak jak to się dzieje w realu)
-> znerfić docenianie point guardów (ale to też oczywiste)
-> dodać ADV stats w gierce (widoczne albo i nie) i dodać je do wzoru na nagrody (głównie defensywne, bo w simce śmieszy jak taki KAT jest all-def bo ma dużo bloków)
-> HoF z automatu bez głosowanech (w sumie w FastBreaku tak jest ale jakoś to się jebie u nas :)), czyli za każdą nagrodę indywidualną, dobry wynik ekipy, milestony (typu 10k punktów, 5k zbiórek itp) jest określona liczba HoF points -> jak na koniec kariery gracz ma wystarczająco punktów to leci do tegoż HoFa

-> dodać na stronce wgląd w zakończone sezony (przynajmniej standingi, wyniki rund PO, nagrody indywidualne, leaderboards)

ogólne:

-> dodać jakieś 'personality traits', żeby sukces ekipy nie był zależny od sumy skilla i żeby był potencjał na jakieś dramy (w tym kolejne baty na tankerów w stylu rozjebana szatnia na lata, trade requesty itp)
-> dodać kumulujące się zmęczenie (i przy okazji jakiś dodatkowy stat w stylu 'stamina', który by to kontrolował)
-> zmiana podejścia do kontuzji (czyli podzielić okres kontuzji na czas kiedy grajek bezwzględnie nie może grać i czas kiedy wraca do zdrowia i z jakimiś tam limitami może już grać w meczach z jakimiś tam negatywnymi modyfikatorami)
-> dodać opisy 'archetypiczne' grajków na wzór 2K (w stylu 'two-way superstar', 'lockdown defender', 'floor general' itp)
-> w sumie można by też dodać coś w stylu 'badges' (które gracze mogliby zdobyć 'losowo' podczas campów albo jakichś ważnych momentów -> jeśli spełniają warunki) dające bonusy grajkom
-> jeśli byśmy grali newgenami to też można na wzór 2K zrobić scouting reporty


2. Co chcemy usprawnić (typu taktyki, atrybuty zawodników) -> tu się więcej wypowiem jak dasz znak nt. modelu meczowego, ale imho na pewno fajnie byłoby to rozbudować
 

3. Czy są pomysły na nowe funkcjonalności (trenerzy?) -> jakieś się na pewno znajdą, ale akurat trenerów bym odpuścił (szczególnie jakbyś miał rozbudować kwestie taktyczne)

 

potem pewnie będę dopisywał więcej -> aha jbc to w jakichś prostszych rzeczach (typu regułki na opisowe archetypy grajków itp) mogę pomóc :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Mi w sumie nic nie ziębi ani nie parzy.

2.

Na pewno zostawiłbym licytację tak jak jest i tego bym nie ruszał , to fajny model i mi się on osobiście podoba bardzo.

3.

Ja bym dodał tak :

- BPM po każdym meczu

- statystyki rozszerzone danego gracza ( czyli wybierając na przykład Dennisa z tabeli A i Tytusa z tabeli B możemy przejrzeć ile punktów natrzaskał Dennis gdy krył go Tytus oraz odwrotność czyli jak mocno Dennis nakrył Tytusa w obronie czyli na przykład Tytus gdy krył go Dennis miał 0/6. Nie wiem na ile to możliwe do wdrożenia, ale by się przydało.

- dodał bym obronę strefami czyli takie podstawowe warianty jak 2-3,3-2 itp. czy mieszaną czyli wybieramy przed meczem kto jest plastrem na kogo i ten go kryje cały czas i jeżeli Dennis kryje Tytusa to wiadomo, a gdy nie ma Dennisa to wtedy kryje go jego zmiennik albo przechodzi drużyną na help side D

- ustalić ręcznie kto ile min gra (co chyba oczywiste) , a gdy się ktoś będzie foul-out to wtedy wchodzi albo pierwszy zmiennik albo trzeci w ostateczności (czyli te trzy rzędy by pozostały i gracze z trzeciego rzędu robili by w razie foul-out)

- w ataku na czym ma się druzyna skupiać czy run&gun , slow motion itp.

- dodałbym czego zawodnik nie robi czyli na przykład aby Dennis nie grał post akcji oraz co powinien robić czyli na przykład Dennis graj na faule , KAT graj na post

- dodałbym garbage , że na przykład jest +15/20 na 2-3 m do końca to grają Pattersony simki w obu drużynach

 

Z tego co @julekstep pisze to Ja bym dodał te badge jak w NBA 2K czyli na przykład ktoś kto ma Mr Clutch w PO w clutch trafia jak pojebany a ktoś kto ma lockdown defender dostaje boosta, że niezależnie od statów , jakie posiada zatrzymuje Giannisów tej simki

 

Dodaje kontrowersyjny pomysł czyli na ASG głosują GMowie a nie komputer (i nie mogą na swoich), ale były by pewnie dramy (k**** gdzie mój Elfrid ? coooooo ? brak Siakama ??? ), jednak mogło by być sporo funu 😛 i tak samo na post season awards

 

Na razie tyle , jak coś mi się przypomni to dopisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie obserwując Finał dwóch extankerów dodałbym jakoś możliwość większego wyłowienia steali w drafcie pod koniec I rundy czy w II rundzie, bo jednak te gwiazdy z topki są tak przypakowane, że ciężko kogoś rozwinąć w super gracza mając odległe picki. Może nie warto tak zaniżać potencjału dalszym graczom i wszyscy powinni mieć 90-100 z tylko różnymi skillami na starcie?

.. albo dodawać potencjału graczom do 5-6 sezonu tylko za to, że klub w nich inwestuje?

Ogólnie czegoś w tym kierunku bym też poszukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alonzo napisał(a):

Tak nie obserwując Finał dwóch extankerów dodałbym jakoś możliwość większego wyłowienia steali w drafcie pod koniec I rundy czy w II rundzie, bo jednak te gwiazdy z topki są tak przypakowane, że ciężko kogoś rozwinąć w super gracza mając odległe picki. Może nie warto tak zaniżać potencjału dalszym graczom i wszyscy powinni mieć 90-100 z tylko różnymi skillami na starcie?

.. albo dodawać potencjału graczom do 5-6 sezonu tylko za to, że klub w nich inwestuje?

Ogólnie czegoś w tym kierunku bym też poszukał.

O to to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Pablo81 napisał(a):

Ostatnie drafty są głębsze. Kiedyś top 12 miało sens reszta totalny szrot. Teraz nawet ostatni 1st ma >80 potencjału. Plus dochodzą dodatkowe punkty potencjału. Ba nawet 2ndy mają teraz wartość - patrz @Alonzo na Graysona. Kiedyś to byłby luźno 1st w okolicach #20.

@MarcusCamby poszedł w dobrym kierunku z głębią - pełna zgoda Pablo. Jednak brakuje mi cały czas możliwości wybrania kogoś w II rundzie, kto nagle mógłby zostać All Starem. Grayson będzie pierwszym graczem, któremu dam extension @julekstep za te 3mln$ na trzeci rok, żeby mieć jego birdy i mam w stosunku do niego spore oczekiwania - ale myślę, że on ma po prostu szansę być dobrym shooterem w s5 ale to nie będzie poziom nawet kandydata do ASG. Tu może tego Potencjału właśnie zabraknąć.

Ogólnie tak sobie myślę - za występ młodych w iluś meczach można by powprowadzać bonusy w Potencjale w ich rookie sezonach i krótko po nich - tak właśnie do 5-6 sezonu gracza, gdzie juz są w miarę ukształtowani. I nie chodzi mi o przypakowanie tej czołówki, a tych właśnie wybranych spoza top10-13 w drugiej części I rundy, albo właśnie w II rundzie. Idąc wzorem rl - jak klub w gracza inwestuje, to on powinien grać lepiej, a przykładowo mój (juz teraz Twój) McGruder w ogóle sie nie rozwinął przez 5-6 sezonów pobytu w jednym klubie. Flynn mi sie fajnie rozwinął, ale jak ustawiałem go jako startera, to wszystko przegrywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadziłbym ręczny złoty strzał na 2rd. 
Najpierw losowanie czy w danym roku ( po drafcie) jest rookie sensation 

Potem który to gracz. 
 

potem z automatu leci 100 potencjału i GM wybiera np 30-40 punktów jak ręcznie dodaje. 

Sam go koksuje w wybranym kierunku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ignazz napisał(a):

Wprowadziłbym ręczny złoty strzał na 2rd. 
Najpierw losowanie czy w danym roku ( po drafcie) jest rookie sensation 

Potem który to gracz. 
 

potem z automatu leci 100 potencjału i GM wybiera np 30-40 punktów jak ręcznie dodaje. 

Sam go koksuje w wybranym kierunku 

Takie cos, to w zasadzie mozna wprowadzic juz od tego draftu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tecu się zgłosił na Horneta a ja mogę być zapasowym gm na razie 31 w kolejce. 

Tylko gierka wynagradza zwycięskie sezony wiec trudno będzie tu o dobre rozwiązanie. 
 

no i fajny byłby extension draft gdzie Horts  zabierają niebronionego gracza. 

Limit 6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.