Skocz do zawartości

ATF GOAT WORLDWIDE

Reikai

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, fluber napisał:

A jakoś się odniesiesz? 

Ignoring Metaphysical Questions: Unlike his contemporaries, such as the Pre-Socratic philosophers who pondered the nature of existence, the origin of the universe, and the essence of reality, Socrates did not dedicate significant attention to metaphysical concerns. Instead, he focused on the practical aspects of philosophy, seeking to enhance the understanding of human behavior and the attainment of virtue. Socrates demonstrated a preference for investigating tangible matters relevant to daily life, such as ethics, justice, and human nature.

1 minutę temu, fluber napisał:

To jest Twoja ostateczna odpowiedź?:)

Introduction: Socrates, the ancient Greek philosopher, is often hailed as one of the most influential figures in the history of philosophy. However, a closer examination of his teachings and impact reveals that while he played a significant role in shaping subsequent philosophical thought, the extent of his influence may not be as vast as commonly believed. This argument aims to reassess the influence of Socrates by exploring limitations to his reach and examining other philosophers who may have had equal or greater impact on the development of Western philosophy.

1. Limited Written Works: One significant factor limiting Socrates' influence lies in the absence of written works directly attributed to him. Socrates primarily relied on oral dialogue and discussion, engaging in philosophical conversations with his students and peers. Unlike his student Plato, who meticulously documented his philosophical ideas, Socrates did not leave behind a substantial body of written work. As a result, much of what we know about Socrates comes from the writings of others, particularly Plato, leading to potential distortions and interpretations that may not fully capture his original teachings.

2. Influence via Plato: While Plato was greatly influenced by Socrates and sought to preserve his ideas, it is important to recognize that Plato also incorporated his own philosophical insights and developed his own distinct philosophy. As such, the impact of Plato's philosophy cannot be solely attributed to Socrates. Plato's contributions, such as his theory of forms and the allegory of the cave, have had a profound and lasting influence on Western philosophy, arguably surpassing the influence of Socrates himself.

3. Alternative Philosophical Traditions: Socrates' influence was primarily confined to the realm of ancient Greek philosophy, particularly within the context of Athens. However, there were other philosophical traditions, such as those from the Hellenistic period and Eastern philosophies, that emerged independently and developed distinct philosophical frameworks. These traditions, such as Stoicism, Epicureanism, and Buddhism, had substantial influence on subsequent philosophical movements and may have overshadowed Socratic ideas in certain regions or time periods.

4. Influence on Contemporary Thought: While Socrates laid the groundwork for ethical inquiry and critical thinking, his ideas have not been as directly influential in contemporary philosophy compared to other philosophers. The fields of metaphysics, logic, and scientific inquiry, which form the basis of modern philosophy, have been shaped by the contributions of philosophers like Aristotle, Descartes, Kant, and many others. These thinkers built upon and expanded philosophical inquiries beyond the scope of Socratic teachings, leading to new and diverse avenues of thought.

Conclusion: While Socrates undoubtedly played a crucial role in the development of Western philosophy, a reevaluation of his influence reveals certain limitations. Factors such as the lack of direct written works, the influence of Plato's own philosophical ideas, the existence of alternative philosophical traditions, and the prominence of other influential philosophers in subsequent eras all contribute to a more nuanced understanding of Socrates' impact. While his teachings and methodologies continue to be studied and appreciated, it is essential to recognize that Socrates' influence may not be as extensive or all-encompassing as commonly portrayed.

3 minuty temu, ely3 napisał:

Nikt tak nie niszczy idei ATF jak @fluber który sobie wymyślił ,ze będzie się opieral na  tekstach generowanych przez Chat GPT . 

Tak macie w regulaminie ,że uczestnik  wkleja odpowiedzi generowane prez AI? Czyli nie ma własna wiedza. Nawet nie przeczytałeś tych ksiazek które teraz wrzucasz jako argument

Gdzie na dodatek są to spore ogólniki i jakoś nie zastanawia się nad czymś takim jak twierdenie Sokratesa ,że myli się tylko ten kto nie zna pojęcia dobra. ale jak już rozróznia co donre a co złe to się nie myli. Oraz ,że tylko wiedza zapewnia szczęsćliwość. 

Są  w internecie meta listy tworzone przez ludzi a nie IT. I jak ktoś zainteresowany to sobie odszuka takie meta dane i tam np Sokrates nie jest w TOP 10 najczęsciej występujacych filozofów w takich rankingach .

@fluber Powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz ,że Sokrates to ojciec/twórca filozofii?  Czasem i to nie zawsze uznaje sie go za ojca zachodniej filozofii ale nie filozofii samej w sobie

No to niech sobie ludzie wpiszą w google ranking filozofów, klikną pierwszy, drugi, trzeci link i powiedzą czy Sokratesa nie ma tam w top 10:) 

Dlaczego twierdzę że Sokrates to ojciec filozofii?

Są gotowe opracowania w necie na ten temat, które tak go tytułują:

Np. tutaj https://pieknoumyslu.com/sokrates-biografia-ojca-filozofii/

Tutaj

https://www.bryk.pl/wypracowania/pozostale/filozofia/14966-sokrates-platon-i-arystoteles.html

Tutaj

https://wielkahistoria.pl/smierc-sokratesa-jakie-poglady-ojca-filozofii-sprawily-ze-musial-umrzec/

Tutaj

https://filozofuj.eu/andrzej-p-stefanczyk-ostatnie-przeslanie-ojca-filozofii-sokratesa/

Ja po prostu powtarzam, to jak go tytułują ludzie zajmujący się filozofią;)

6 minut temu, julekstep napisał:

Ignoring Metaphysical Questions: Unlike his contemporaries, such as the Pre-Socratic philosophers who pondered the nature of existence, the origin of the universe, and the essence of reality, Socrates did not dedicate significant attention to metaphysical concerns. Instead, he focused on the practical aspects of philosophy, seeking to enhance the understanding of human behavior and the attainment of virtue. Socrates demonstrated a preference for investigating tangible matters relevant to daily life, such as ethics, justice, and human nature.

Introduction: Socrates, the ancient Greek philosopher, is often hailed as one of the most influential figures in the history of philosophy. However, a closer examination of his teachings and impact reveals that while he played a significant role in shaping subsequent philosophical thought, the extent of his influence may not be as vast as commonly believed. This argument aims to reassess the influence of Socrates by exploring limitations to his reach and examining other philosophers who may have had equal or greater impact on the development of Western philosophy.

1. Limited Written Works: One significant factor limiting Socrates' influence lies in the absence of written works directly attributed to him. Socrates primarily relied on oral dialogue and discussion, engaging in philosophical conversations with his students and peers. Unlike his student Plato, who meticulously documented his philosophical ideas, Socrates did not leave behind a substantial body of written work. As a result, much of what we know about Socrates comes from the writings of others, particularly Plato, leading to potential distortions and interpretations that may not fully capture his original teachings.

2. Influence via Plato: While Plato was greatly influenced by Socrates and sought to preserve his ideas, it is important to recognize that Plato also incorporated his own philosophical insights and developed his own distinct philosophy. As such, the impact of Plato's philosophy cannot be solely attributed to Socrates. Plato's contributions, such as his theory of forms and the allegory of the cave, have had a profound and lasting influence on Western philosophy, arguably surpassing the influence of Socrates himself.

3. Alternative Philosophical Traditions: Socrates' influence was primarily confined to the realm of ancient Greek philosophy, particularly within the context of Athens. However, there were other philosophical traditions, such as those from the Hellenistic period and Eastern philosophies, that emerged independently and developed distinct philosophical frameworks. These traditions, such as Stoicism, Epicureanism, and Buddhism, had substantial influence on subsequent philosophical movements and may have overshadowed Socratic ideas in certain regions or time periods.

4. Influence on Contemporary Thought: While Socrates laid the groundwork for ethical inquiry and critical thinking, his ideas have not been as directly influential in contemporary philosophy compared to other philosophers. The fields of metaphysics, logic, and scientific inquiry, which form the basis of modern philosophy, have been shaped by the contributions of philosophers like Aristotle, Descartes, Kant, and many others. These thinkers built upon and expanded philosophical inquiries beyond the scope of Socratic teachings, leading to new and diverse avenues of thought.

Conclusion: While Socrates undoubtedly played a crucial role in the development of Western philosophy, a reevaluation of his influence reveals certain limitations. Factors such as the lack of direct written works, the influence of Plato's own philosophical ideas, the existence of alternative philosophical traditions, and the prominence of other influential philosophers in subsequent eras all contribute to a more nuanced understanding of Socrates' impact. While his teachings and methodologies continue to be studied and appreciated, it is essential to recognize that Socrates' influence may not be as extensive or all-encompassing as commonly portrayed.

Jasne, że metafizyka to nie był jego główny obszar zainteresowań, ale Twoja teza była taka że nie zajmował się tym W OGÓLE:) cieszę się, że przyznałeś mi rację!

11 minut temu, ely3 napisał:

@fluber  Czyli nie ma własna wiedza.

@fluber 

Fluber nie ma własna wiedza;)

I ja mam z Tobą dyskutować o metafizyce?;)

5 godzin temu, ely3 napisał:

Co z tego ,że zna skoro święto narodowe byłDzień Zwycięstwa a nie ropoczęcie wojny. Dla Angoli i Fancuzów wojna zaczęłą się 3 września. Dla Włochów w roku 1940. Dla Rosjan w 41

Te kłamstwa rosyjsko-bolszewickiej propagandy historycznej najbardziej mnie irytują. 

Śluzy DWŚ zostały otwarte 23 sierpnia 1939. Otwarli je wspólnie Stalin i Hitler podpisując pakt sowiecko-niemiecki. Co prawda przeszedł do historii pod nazwą paktu Ribentrop - Mołotow, ale odpowiedzialność spada oczywiście na dwóch dyktatorów. Remis w kategorii antyGOAT z niewielkim wskazaniem na Stalina- pakt podpisano w Moskwie, a Józef był obecny przy tym. 

Ale wróćmy do fałszowania historii przez Rosjan, którzy zapierają się że W DWŚ to oni do czerwca 1941roku nie uczestniczyli. 

Wojnę przygotowali wspólnie i działali wspólnie. Fakty są takie:

Wrzesień 1939: Hitler do Polski (wg Rosjan to DWŚ) , Stalin do Polski (to nie DWŚ, to marsz wyzwoleńczy na Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainie) 

Grudzień 39/kwiecień 40: Hitler do Norwegii ( to DWŚ), Stalin do Finlandii (to nie DWŚ, to zapewnienie bezpieczeństwa miastu Lenina) 

Maj, czerwiec 40: Hitler do Holandii, Belgii i Francji (to DWŚ), Stalin na Litwę, Łotwę i Estonię ( żadna tam DWŚ) 

Na koniec Bałkany : Hitler do Jugosławii i Grecji (DWŚ oczywiście), Stalin do Rumunii ( to tylko zbieranie ziem carskich) 

Tak to widzi rosyjska nauka historyczna. Oni nigdy nikogo nie atakują. 

Teraz kluczowe pytanie. Czy Stalin mógł zapobiec wybuchowi DWŚ?

Oczywiście. Ale nie chciał. 

Zamiast podpisywać pakt mógł powiedzieć otwarcie: Adolf, jeśli zaatakujesz Polskę to odbiorę to jako zagrożenie dla ZSRR, będę dostarczał Polakom amunicję i sprzedawał sprzęt na kredyt, wyślę doradców wojskowych. Nawet jeśli w końcu ich pokonasz to będe wspierał polską partyzantkę na Polesiu czy w białoruskich lasach, a na swoim terytorium przygotuję nowe oddziały złożone z polskich ochotników, których będę przerzucał na twoją stronę. Będziesz miał na Zachodzie cały czas wojnę z Francją i Anglią. Nie będziesz mógł ogolocic całej swojej wschodnie flanki tak jak zrobiłeś to w maju 1940, bo będziesz miał niedobitych Polaków i mnie za wroga. 

Czy Stalinowi mogło zależeć na dobru Polaków? Oczywiście nie. Ale na osłabieniu Niemiec powinno mu zależeć. 

W drugim wariancie Stalin mógł nie robić nic. Tzn nie pomagać Polsce, ale też nie podpisywać Paktu i nie wbijać noża w plecy 17 września. Oczywiście IIRP i tak uległaby III Rzeszy, ale nie doszłoby do tego tak szybko. Przypomnę, że jeszcze w październiku po stoczeniu wcześniej walk z Sowietami, WP (w postaci SGO Kleeberga) biło się w sposób zorganizowany pod Kockiem z z Niemcami. Gdyby nie 17 września kampania na wschodzie Polski przedłużyłaby się do slotnej jesieni. Ciekawe jak w krainie bez dróg, w błocie, radziłyby sobie zmechanizowane niemieckie zastępy, a jak polska kawaleria. Przegralibyśmy, ale dla fuhrer mogłoby to być pyrrusowe zwycięstwo. Ruszyłby osłabiony, z opóznieniem na Francję, a co najgorsze dla niego, za plecami miałby zagadkę Stalina. Ni to wróg, ni to przyjaciel. Ropy i zboża nie daje, a zaatakować podstępnie może. 

Stalin wybrał trzeci wariant. Podpisał pakt, pchnął Hitlera do wojny. Uzyskał granicę z III Rzeszą. Po co? Żeby pewnego pięknego niedzielnego poranka 22 czerwca 1941 roku Adolf zaczął wysypywać mu, Stalinowi, bomby na głowę. 

Nie. Stalinowi chodziło o coś wręcz przeciwnego. 

Stalinowi potrzebna była DWŚ , aby stał się,, wyzwolicielem" Europy. Do tego potrzebował berlińskiego paranoika, który miał odegrać rolę podpalacza Europy. Stalin popełnił jeden błąd. Przecenił Francuzów. Liczył że walki we Francji w 1940 roku choć trochę będą przypominać te z lat 1914-1918. Francuzi i Niemcy mieli się wykrwawić, a AC miała mieć po raz drugi okazję zadać cios w plecy. Tym razem Niemcom. W takim przypadku czołgiści Stalina skończyliby swój szlak bojowy w Madrycie i Lizbonie, a na całym kontynencie zapanował sowiecki raj. 

10 minut temu, fluber napisał:

Jasne, że metafizyka to nie był jego główny obszar zainteresowań, ale Twoja teza była taka że nie zajmował się tym W OGÓLE:) cieszę się, że przyznałeś mi rację!

z ktorego fragmentu to wywnioskowales?

bo chyba nie z punktu 4? xD

Edytowane przez julekstep

@fluber łap! z dedykacją!

In the realm of the digital fray,
There exists a user, Fluber they say,
With words so haughty, thoughts profound,
Yet in their claims, wisdom can't be found.

Fluber, the self-proclaimed sage of the forum,
Spouts opinions with an air of decorum,
But behind the facade of intellect and flair,
Lies a veil of ignorance, unaware.

Oh, Fluber, with your misguided view,
You argue about Socrates, trying to outdo,
Claiming knowledge vast, as if you hold the key,
But your words reveal a shallow sea.

With every post, you feign expertise,
Pretending to know, eager to please,
But your arguments falter, logic askew,
Leaving readers baffled, unsure of what's true.

You speak of Socrates, a man revered,
But fail to grasp what his teachings endeared,
Wisdom lay not in empty claims,
But in questioning, seeking truth's aims.

Yet Fluber persists, in arrogant delight,
Clashing with others, in intellectual fight,
Blinded by hubris, unable to see,
That true understanding requires humility.

Oh, Fluber, your pretense so grand,
But knowledge without substance won't withstand,
For true wisdom blossoms from humble ground,
Not in the echoes of arrogance resound.

So let us pity Fluber, lost in their own maze,
Thinking they possess all wisdom's rays,
For in their quest to appear so bright,
They miss the beauty of genuine insight.

Let us embrace the lessons of Socrates' lore,
Questioning, learning, forevermore,
And may we humbly seek knowledge's grace,
Leaving behind the Flubers of cyberspace.

39 minut temu, fluber napisał:

I ja mam z Tobą dyskutować o metafizyce?;)

Przecież ja nie dyskutuje z Toba tylko jak wdiać ze sztuczną inteligencją. 

Robisz sobie farsę z drugiego ATF. Po prostu.. Różnimy sie tym ,że ja mam własne zdanie. Ty masz takie jak ci podpowie CHAT. więc moze powienieś uczestniczyć w ATF  innymi AI .

Wiesz nie będę się szarpał o Sokratesa bo prawda jest taka,że to jest bust. Niezależnie jak mocno będziesz dalej tworzył to jest to bust. 

JAk przyjdzie do podsumowań to ci wrzucę meta listy oparta na rankingach chińskich, niemieckic francuskich i tam wyjdzie jak w skali świat Sokrates jest nisko oceniany. Na razie żyj sobie tym co ci podpowiada sztuczna inteligencja. A do rozmowy wrócimy jak zaczniesz mieć własne zdanie

2 minuty temu, ely3 napisał:

Przecież ja nie dyskutuje z Toba tylko jak wdiać ze sztuczną inteligencją. 

Robisz sobie farsę z drugiego ATF. Po prostu.. Różnimy sie tym ,że ja mam własne zdanie. Ty masz takie jak ci podpowie CHAT. więc moze powienieś uczestniczyć w ATF  innymi AI .

Wiesz nie będę się szarpał o Sokratesa bo prawda jest taka,że to jest bust. Niezależnie jak mocno będziesz dalej tworzył to jest to bust. 

JAk przyjdzie do podsumowań to ci wrzucę meta listy oparta na rankingach chińskich, niemieckic francuskich i tam wyjdzie jak w skali świat Sokrates jest nisko oceniany. Na razie żyj sobie tym co ci podpowiada sztuczna inteligencja. A do rozmowy wrócimy jak zaczniesz mieć własne zdanie

Kolejne bardzo słabe prowokacje i prywatne wycieczki. Przykro się to czyta.

25 minut temu, julekstep napisał:

@fluber łap! z dedykacją!

Widzę, że poszerzam horyzonty jak Sokrates:)

49 minut temu, agresywnychomik napisał:

Hahahaha @ignazz jaki bust xD fejkowe lądowanie nakręcone w TV inpuszczone w świat pozdro. xD

Widzisz bo Ty patrzysz punktowo na wydarzenie a ja systemowo. 
Wyścig w kosmosie rozpętany przez USA i ZSRR miał wiekopomne konsekwencje. Nakręcił spirale wydatków publicznych czego ostatecznie konsekwencja był upadek ZSRR bo gospodarczo nie dźwignęło. Potężna inwestycja w technologie „kosmiczna” otworzyła nowa erę ludzkości gdzie technologia ( najpierw tajna i wojskowa) przeniknęła do cywilnego życia codziennego. Rozumiem ze istnieje grupa osób popierająca teorie spiskowa ze to był fake ale nawet takie podejście do sprawy gdzie wyparowały w takim przypadku miliardowe kwoty zielonych jest epokowe. Tak czy naszej to był ten moment w dziejach ludzkości gdzie wszyscy z zapartym tchem śledzili już w tv poczynania astronautów lub aktorów ( jeżeli uznać to za fake). 
Jest to o tyle epokowe ze wszyscy na świecie zgodnie mogą potwierdzić ze odbierają to jako przełom. 
W porównaniu do 1 wrzesnia gdzie data ta jest w sumie wątpliwa bo Europa ZSRR i USA maja zupełnie inne daty rozpoczęcia 2WS tu mamy przejaw triumfu umysłu ludzkiego, i odwiecznej tęsknoty w wędrówce do gwiazd. Tu technologia miesza się z filozofia i pytaniem o nasze pochodzenie, ewolucja człowieka jako gatunku i osiągnięciem tego co wydawało się nieosiągalne. A sam program okazał się tak drogi ( wyjątkowy) ze nawet teraz nie jest on ani regularnie realizowany a i plany są mocno okrojone. W tamtych czasach to po prostu była petarda. 

• Reikai odpiął/ęła ten temat