Skocz do zawartości

Polityka w Polsce


Borys

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, RappaR napisał(a):

Jaki związek ma informacja o planowanej rozbudowie portu do 2028 z tym, że w 2022 nastąpił wzrost spowodowany przeładowywaniem węgla i ropy z powodu embarga na produkty z Rosji? 

https://biznes.trojmiasto.pl/Projekt-budowy-Portu-Centralnego-w-Gdansku-trafil-do-szuflady-n158415.html

I ciekawe jak w ten planowany rozwój Gdańska wpisuje się przekop mierzei i "porcik" w Elblągu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, starYfaN napisał(a):

Gdańsk jest taką sobie konkurencja dla Hamburga. Niemcy bali się Świnoujścia, ale chyba już nie muszą.

Podobno Niemcy jeszcze bardziej niż Świnoujścia boją się Izery. ,Szczególnie tempa w jakim ten projekt zapierdala. Milion polskich samochodów rocznie i to już niebawem, to poważny problem dla ich przemysłu motoryzacyjnego, te wszystkie porszaki merce i beemki będą rdzewiały na wolnym powietrzu bo nie będzie komu sprzedać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mayor napisał(a):

Podobno Niemcy jeszcze bardziej niż Świnoujścia boją się Izery. ,Szczególnie tempa w jakim ten projekt zapierdala. Milion polskich samochodów rocznie i to już niebawem, to poważny problem dla ich przemysłu motoryzacyjnego, te wszystkie porszaki merce i beemki będą rdzewiały na wolnym powietrzu bo nie będzie komu sprzedać 

Morawiecki dobrze chciał ale Chińczyk i Wietnamczyk go wyprzedził 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mayor napisał(a):

Podobno Niemcy jeszcze bardziej niż Świnoujścia boją się Izery.

Naprawdę świetnie komponujesz się z elektoratem agrounii.

Dlatego Paulina dostaje owacje na stojąco i kwiaty, po kilku minutach gadania o tematach o których nie ma bladego pojęcia. 

45 minut temu, jack napisał(a):

I ciekawe jak w ten planowany rozwój Gdańska wpisuje się przekop mierzei i "porcik" w Elblągu

Świnoujście, Gdańsk i porcik, nie są dla siebie żadną konkurencją. PO już udowodniło, że planowanie rozumieją jako wyższy poziom abstrakcji, ale elektorat mógłby dorosnąć.

Przed wynikami wyborów wypisałem niewygodne inwestycje dla Niemiec. Donald jeszcze nie ma rządu, a już "odhaczył" wszystkie. Nie przewidziałem tylko, że zamieni nowoczesne farmy wiatrowe morskie, na c...ja warte lądowe w kraju bez wiatru. Tu przerósł moje oczekiwania, chociaż nie bardzo jest się z czego cieszyć.

3 minuty temu, Koelner napisał(a):

Morawiecki dobrze chciał ale Chińczyk i Wietnamczyk go wyprzedził 

A nie zmienili platformy na chińską z uwagi na koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, starYfaN napisał(a):

Świnoujście, Gdańsk i porcik, nie są dla siebie żadną konkurencją. PO już udowodniło, że planowanie rozumieją jako wyższy poziom abstrakcji, ale elektorat mógłby dorosnąć.

Przed wynikami wyborów wypisałem niewygodne inwestycje dla Niemiec. Donald jeszcze nie ma rządu, a już "odhaczył" wszystkie. Nie przewidziałem tylko, że zamieni nowoczesne farmy wiatrowe morskie, na c...ja warte lądowe w kraju bez wiatru. Tu przerósł moje oczekiwania, chociaż nie bardzo jest się z czego cieszyć.

Ale umiesz to wyjaśnić czy tylko wypisujesz paszkwile? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jack napisał(a):

Ale umiesz to wyjaśnić czy tylko wypisujesz paszkwile? 

Ale co ci wyjaśnić :)

3 minuty temu, Koelner napisał(a):

na koszty zwraca uwagę tylko biedota

Chyba każdy samochód/produkt przechodzi analizę kosztową. Nie siedzę w tym, ale chyba zmienili platformę na rzeczonego chińczyka rezygnując z vv właśnie z uwagi na koszty docelowe, znaczy cenę końcową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Reikai napisał(a):

Kiedys chyba sprawdze ile razy w tym temacie Wazniak napisal Tusk, PO, Niemcy

Ale chyba calkiem sporo jak na kogos, kto "gardzi teatrem, stoi z boku I nie jest za zadna partia" !

Skoro wyrzucenie w błoto kilkunastu mld E i pisanie ustaw pod sąsiada jest teatrem, to nie dziwie się że tak podniecasz się remizową połajanką Sławomira.

2 minuty temu, jack napisał(a):

jak w ten planowany rozwój Gdańska wpisuje się przekop mierzei i "porcik" w Elblągu

Świnoujście, Gdańsk i Ęlbląg mają zupełnie inny asortyment. 

Świnoujście z torem wodnym to port dla masowców, dla którego jedyną konkurencją jest/byłby Hamburg i który docelowo obsługiwałby wszystkie porty na Bałtyku w ujęciu przeładunku z masowca. 

O Gdańsku napisano już tyle, że nie bardzo jest co dodawać.

A przekop trudno krytykować, bo uwalnia cały zalew (oczywiście na dzisiaj małe jednostki) od zgody ruskich.

Wiadomo że na dzisiaj porty są małe, ale do momentu przekopu nie było szans ani możliwości i sensu na budowę większych.

Rozwój każdego z nich, nie zależy od reszty, bo inne jest przeznaczenie, klient, środki transportu i towary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, starYfaN napisał(a):

Świnoujście, Gdańsk i Ęlbląg mają zupełnie inny asortyment. 

Świnoujście z torem wodnym to port dla masowców, dla którego jedyną konkurencją jest/byłby Hamburg i który docelowo obsługiwałby wszystkie porty na Bałtyku w ujęciu przeładunku z masowca. 

Nie pytałem o Świnoujście

2 minuty temu, starYfaN napisał(a):

A przekop trudno krytykować, bo uwalnia cały zalew (oczywiście na dzisiaj małe jednostki) od zgody ruskich.

Wiadomo że na dzisiaj porty są małe, ale do momentu przekopu nie było szans ani możliwości i sensu na budowę większych.

Rozwój każdego z nich, nie zależy od reszty, bo inne jest przeznaczenie, klient, środki transportu i towary.

Rozbudowa portu w Elblągu nie ma żadnego sensu poza usprawiedliwieniem przekopu mierzei, który został wykonany by "uwolnić zalew od zgody ruskich".

Gdańsk ma bezpośredni dostęp do głównych linii kolejowych. Elbląg nie. 

Dostęp Elbląga do Autostrady A1 prowadzi przez  ..... Gdańsk

Port w Elblągu ma wprawdzie bezpośredni dostęp do drogi ekspresowej S7 ale do tej samej drogi prowadzi  2-pasmowa droga z portu w Gdańsku. 

Towar szybciej rozładujesz w porcie w Gdańsku i przewieziesz go transportem kołowym do Elbląga niż przedrzesz się przez przekop, zalew i kanał do "portu" w Elblągu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Koelner napisał(a):

Morawiecki dobrze chciał ale Chińczyk i Wietnamczyk go wyprzedził 

Akurat Izera Morawiecka i Vinfast wystartowały razem w 2017 roku Mateusz jeszcze nie zrobił nic bo wiadomo do poniedziałku ma obie ręce zajęte trzymaniem stołka i koryta , a Wietnamczyki już jeżdżą i budują następną fabrykę w US&A 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jack napisał(a):

Nie pytałem o Świnoujście

Rozbudowa portu w Elblągu nie ma żadnego sensu poza usprawiedliwieniem przekopu mierzei, który został wykonany by "uwolnić zalew od zgody ruskich".

Gdańsk ma bezpośredni dostęp do głównych linii kolejowych. Elbląg nie. 

Dostęp Elbląga do Autostrady A1 prowadzi przez  ..... Gdańsk

Port w Elblągu ma wprawdzie bezpośredni dostęp do drogi ekspresowej S7 ale do tej samej drogi prowadzi  2-pasmowa droga z portu w Gdańsku. 

Towar szybciej rozładujesz w porcie w Gdańsku i przewieziesz go transportem kołowym do Elbląga niż przedrzesz się przez przekop, zalew i kanał do "portu" w Elblągu. 

Masz pretensje, że wraz z przekopem nie powstała cała infrastruktura? Czy masz pretensje, że wykonano przekop wiedząc, że nie ma infrastruktury, która do momentu przekopu nie miała żadnego sensu?

Wszystkie 3 porty są potrzebne, wszystkie będą się rozwijać niezależnie od innych z tej prostej przyczyny, że każdy z nich i tak ma za małą przepustowość.

Wróć, Świnoujście dla masowców przestało mieć wizję polityczną, ale to było prawie pewne przy zmianie władzy. Jedyna szansa, to odlot za rok zbawcy do Brukseli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mayor napisał(a):

Akurat Izera Morawiecka i Vinfast wystartowały razem w 2017 roku Mateusz jeszcze nie zrobił nic bo wiadomo do poniedziałku ma obie ręce zajęte trzymaniem stołka i koryta , a Wietnamczyki już jeżdżą i budują następną fabrykę w US&A 

 

ziomek z Norwegii opowiadał że u niego z Tesli się na nie przerzucają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, starYfaN napisał(a):

Masz pretensje, że wraz z przekopem nie powstała cała infrastruktura?

Autstrady A1 nie przesuniesz do Elbląga. Dojazd do niej wiedzie przez Gdańsk. Nikt nie będzie rozbudowywał linii kolejowej do Elbląga skoro główna linia kolejowa dochodzi aż do portu w Gdańsku. 

4 minuty temu, starYfaN napisał(a):

Wszystkie 3 porty są potrzebne

Nie są. Nie ma żadnego uzasadnienia by towar trafiał do Elbląga zamiast do Gdańska. Jeśli potrafisz wskazać taki towar i uzasadnić dlaczego miałby popłynąć do Elbląga a nie do Gdańska to napisz to. 

Lepiej by towar ...... trafił do Elbląga zamiast do Gdańska bo ....... 

Rozumiem pomysł rozbudowywania portu na zachodzie Polski ale budowa od podstaw kolejnego (trzeciego) portu na wschodzie i to w promieniu 50 km jest po prostu pozbawiony sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jack napisał(a):

Autstrady A1 nie przesuniesz do Elbląga. Dojazd do niej wiedzie przez Gdańsk. Nikt nie będzie rozbudowywał linii kolejowej do Elbląga skoro główna linia kolejowa dochodzi aż do portu w Gdańsku. 

Nie są. Nie ma żadnego uzasadnienia by towar trafiał do Elbląga zamiast do Gdańska. Jeśli potrafisz wskazać taki towar i uzasadnić dlaczego miałby popłynąć do Elbląga a nie do Gdańska to napisz to. 

Lepiej by towar ...... trafił do Elbląga zamiast do Gdańska bo ....... 

Rozumiem pomysł rozbudowywania portu na zachodzie Polski ale budowa od podstaw kolejnego (trzeciego) portu na wschodzie i to w promieniu 50 km jest po prostu pozbawiony sensu. 

Jeżeli do tego co masz, jutro dodasz kolejny port o przepustowości Gdańska, to "pojutrze" wszystkie moce będą zajęte.

A Świnoujście nie jest "kolejnym" planowanym portem, tylko jedynym polskim portem zdolnym do obsługi masowców. Do dzisiaj wszystko co do nas trafia z tego asortymentu, jest przeładowywane w Hamburgu z masowca na mniejsze statki. To ten drobny szczegół.

A po przekopie, trzeba chwilę poczekać, na infrastrukturę, która dopiero teraz ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, starYfaN napisał(a):

. Jedyna szansa, to odlot za rok zbawcy do Brukseli.

Pierwsze słyszę że Morawiecki za rok leci do Brukseli, ale Ty pewnie jesteś lepiej poinformowany z paska TVP Info.,Ciekawe na c*** tam się wybiera,? Jakieś działki na Iwonę kupił czy coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, starYfaN napisał(a):

Jeżeli do tego co masz, jutro dodasz kolejny port o przepustowości Gdańska, to "pojutrze" wszystkie moce będą zajęte.

Budowa drugiego portu o przepustowości Gdańska w Elblągu nie ma sensu bo nie pozwoli na to przepustowość przekopu. Rozbudowa Gdańsk x 2 ma sens ale w Gdańsku (masa miejsc na inwestycje na wschód od obecnego portu). Przekop mierzei w obecnej formie nie nadaje się na faktyczne odciążanie Gdańska.

Godzinę temu, starYfaN napisał(a):

A Świnoujście nie jest "kolejnym" planowanym portem, tylko jedynym polskim portem zdolnym do obsługi masowców. Do dzisiaj wszystko co do nas trafia z tego asortymentu, jest przeładowywane w Hamburgu z masowca na mniejsze statki. To ten drobny szczegół.

To nic nie zmienia w perspektywie Elbląga. 

Godzinę temu, starYfaN napisał(a):

A po przekopie, trzeba chwilę poczekać, na infrastrukturę, która dopiero teraz ma sens.

Sytuacja analogiczna jak z lotniskiem w Radomiu. Miś na miarę pisowski czasów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jack napisał(a):

Budowa drugiego portu o przepustowości Gdańska w Elblągu nie ma sensu bo nie pozwoli na to przepustowość przekopu.

Możesz go wstawić hipotetycznie gdziekolwiek, gdzie masz infrastrukturę. Mamy po prostu duży deficyt mocy w stosunku do potrzeb. Dlatego wszystkie są niezbędne. 

Godzinę temu, jack napisał(a):

To nic nie zmienia w perspektywie Elbląga. 

Tak właśnie piszę. Zmienia jednak przepływ $ z niemieckich portów go Polski, bo możesz obsłużyć masowce dla całego Bałtyku i Polski. To hub przeładunkowy i tani transport per jednostka masy.

Godzinę temu, jack napisał(a):

Sytuacja analogiczna jak z lotniskiem w Radomiu. Miś na miarę pisowski czasów. 

Kartoflarz straszy Białorusinów nato i Polską. Ruski tak się boi zgniłego zachodu, że od prawie dekady nap.....la Ukraińców, a szerokokątna koalicja dorwała się do koryta kolejny raz strasząc ludzi pisem.

Myślałem, że ta narracja się wyczerpie z pokoleniem kultury technicznej :) Wychowanie/wykształcenie gimba w Polsce kosztuje cirka 250 tyś. Uważasz, że dobrze wydajemy pieniądze? :)

Nie damy rady oceniać realnie gniotów/perspektyw bez tła lubię-nie lubię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.