Skocz do zawartości

Polityka w Polsce


Borys

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Tecu napisał:

Czyli w wielkim skrócie przejedliśmy te pieniądze, nie unowoczesniliśmy energetyki, nie rozwinelismy za bardzo alternatywnych źródeł energii i teraz zrzucamy wszystko na Unię, że to jej wina, bo jakiś handel emisjami i dlatego drogi prąd a rząd wspaniałomyślnie dopłaca, tylko zapomina powiedzieć, że to też rządu wina a dopłaca z kasy z tych emisji, bo trafiają do niego. No i standardowo zapominamy, że jesteśmy częścią tej Unii i klepneliśmy takie ustalenia. 

A czy Ty unowocześniłeś swoje środki transportu i zakupiłeś samochód elektryczny?

32 minuty temu, Sebastian napisał:

Co poradzisz - POPiS

Ponawiam pytanie

 

Файл:Uncle Sam (pointing finger).jpg — Вікіпедія

Edytowane przez darkonza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, darkonza napisał:

A czy Ty unowocześniłeś swoje środki transportu i zakupiłeś samochód elektryczny?

Jeżeli prąd mamy z węgla to samochód elektryczny to może unowocześnienie, ale dla środowiska wychodzi pewnie nawet gorzej. 

9 minut temu, fluber napisał:

Bo co z tego że rząd dopłaci nam do wymiany pieca z handlu emisja z naszej kasy jak taki pellet drzewny jest 3 razy droższy niż 10 lat temu? A srednie pensje wzrosły nieporównywalnie mniej. Rząd mógłby kupić piece na pellet wszystkim a dużej części ludzi i tak nie byłoby stać na to żeby w nim palić. 

Czy na cenę pelletu wpłynęły ceny emisji czy jakieś inne podatki wprowadzone przez Unię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tecu napisał:

Jeżeli prąd mamy z węgla to samochód elektryczny to może unowocześnienie, ale dla środowiska wychodzi pewnie nawet gorzej. 

Może, ale unia naciska, z czasem maja być tylko elektryki.

https://elektrowoz.pl/ladowarki/fit-for-55-od-2035-roku-nowe-tylko-auta-elektryczne-w-2025-stacje-ladowania-300-kw-co-60-km-ciezarowki-1-400-kw/

W kazdym razie piję do tego ze mało ludzi przeszło na elektryki bo to drogie (tak jak prad z odnawialnych) i ma sporo wad (tak jak prąd z odnawialnych)

Łatwo mówić władzy "czemu wszystko nie jest na zielonej energii" albo innym ze powinni kupic elektryki. Gorzej jak to my mamy wycignac kase z kieszeni i zakceptowac wady tych rozwiązań.

Edytowane przez darkonza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fluber napisał:

Jezeli chcemy być w Unii to musimy działać według jej polityki albo możemy zrobić Brexit jak UK. 

Unia nie jest jakimś bytem oddzielnym, to my jesteśmy jej częścią i współdecydujemy. 

Myślisz, że Brytyjczycy są zadowoleni z decyzji? 

2 minuty temu, darkonza napisał:

Może, ale unia naciska, z czasem maja być tylko elektryki.

https://elektrowoz.pl/ladowarki/fit-for-55-od-2035-roku-nowe-tylko-auta-elektryczne-w-2025-stacje-ladowania-300-kw-co-60-km-ciezarowki-1-400-kw/

W kazdym razie piję do tego ze mało ludzi przeszło na elektryki bo to drogie (tak jak prad z odnawialnych) i ma sporo wad (tak jak prąd z odnawialnych)

Łatwo mówić władzy "czemu wszystko nie jest na zielonej energii" albo innym ze powinni kupic elektryki. Gorzej jak to my mamy wycignac kase z kieszeni i zakceptowac wady tych rozwiązań.

Milion aut elektrycznych to nie mój ani Unii wymysł a pomysł a wręcz zapewnienie premiera Morawieckiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tecu napisał:

 

Czy na cenę pelletu wpłynęły ceny emisji czy jakieś inne podatki wprowadzone przez Unię? 

Główną przyczyną jest gwałtowny wzrost popytu na ten produkt. A że wzrost tego popytu wynika z polityki UE to mam nadzieję że nie masz wątpliwości. 

4 minuty temu, Tecu napisał:

 

Milion aut elektrycznych to nie mój ani Unii wymysł a pomysł a wręcz zapewnienie premiera Morawieckiego. 

No przecież @darkonza wrzucił link że Unia chce żeby były WYŁĄCZNIE auta elektryczne:) to będzie w c*** wiecej niz milion. 

5 minut temu, Tecu napisał:

Unia nie jest jakimś bytem oddzielnym, to my jesteśmy jej częścią i współdecydujemy. 

Myślisz, że Brytyjczycy są zadowoleni z decyzji? 

Jestesmy jednym z kilkudziesięciu krajów wspólnoty.

Aktualnie nie są ale na ile to kwestia Brexitu a ile pandemii? Nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, fluber napisał:

Główną przyczyną jest gwałtowny wzrost popytu na ten produkt. A że wzrost tego popytu wynika z polityki UE to mam nadzieję że nie masz wątpliwości. 

Jak jest popyt to będzie i podaż. 

10 minut temu, fluber napisał:

No przecież @darkonza wrzucił link że Unia chce żeby były WYŁĄCZNIE auta elektryczne:) to będzie w c*** wiecej niz milion. 

A ja odpisałem, że przecież to mokry sen premiera, który już dawno śnił o elektrycznych samochodach. 

13 minut temu, fluber napisał:

Jestesmy jednym z kilkudziesięciu krajów wspólnoty.

To nie zachowujmy się tak jakby to był byt zupełnie odrębny. 

14 minut temu, fluber napisał:

Aktualnie nie są ale na ile to kwestia Brexitu a ile pandemii? Nie wiem

Biorąc pod uwagę, że nie tylko u nich był covid to raczej nie są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tecu napisał:

Jak jest popyt to będzie i podaż. 

Cena rośnie nieprzerwanie od 10 lat i aktualnie jest 3 razy wyższa niż w 2012 i to jest Twój komentarz? :)

14 minut temu, Tecu napisał:

 

Biorąc pod uwagę, że nie tylko u nich był covid to raczej nie są. 

Ostatnio nikt nie jest zadowolony. A częścią wspólną tych nastrojów jest covid a nie Brexit:) 

14 minut temu, Tecu napisał:

 

A ja odpisałem, że przecież to mokry sen premiera, który już dawno śnił o elektrycznych samochodach. 

Ale rozumiesz związek przyczynowo-skutkowy między:

1. Unia: "od 2035 będzie można produkować wyłącznie auta elektryczne"

a

2. Morawiecki: "zaczniemy produkować auta elektryczne" 

14 minut temu, Tecu napisał:

 

To nie zachowujmy się tak jakby to był byt zupełnie odrębny. 

Nom, jak jako dzieciak dostawałem lanie od ojca to mógł powiedzieć że to była decyzja rodziny wiec nie powinienem narzekać. Mniej więcej tak to wygląda. 

Edytowane przez fluber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tecu napisał:

A ja odpisałem, że przecież to mokry sen premiera, który już dawno śnił o elektrycznych samochodach.

On śni z powodów biznesowych a nie ekologicznych. W sensie ze nie ma szans konkurować z Mercedesem w samochodach z silnikiem Diesla, a elekytryki przez to ze prostsze w budowie, ze nowe to maja chwilowo szanse z dużymi molochami które jak wielki okręt maja problem by skręcić, czyli przestawić sie w pełni na elektryki.

Moim zdaniem to przestawienie to błąd, ale Morawiecki nie musi tego wiedzieć więc ma nadzieje ze bedziemy mieli Polską markę samochodów konkurującą z zachodnimi markami choćby na naszym i pobliskich rynkach korzystajac z tych zmian które w motoryzacji zachodzą

Edytowane przez darkonza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fluber napisał:

Nom, jak jako dzieciak dostawałem lanie od ojca to mógł powiedzieć że to była decyzja rodziny wiec nie powinienem narzekać. Mniej więcej tak to wygląda. 

Niemcy decydują o wszystkim a my nic nie możemy, bo nie dorośliśmy do polityki/decydowania. Mniej więcej tak to przedstawiłeś. 

9 minut temu, fluber napisał:

1. Unia: "od 2035 będzie można produkować wyłącznie auta elektryczne"

a

2. Morawiecki: "zaczniemy produkować auta elektryczne

1 i 2gie to tylko zapowiedzi. Z drugiego nic nie wyjdzie, ale z pierwszego z pewnością. 

11 minut temu, fluber napisał:

Cena rośnie nieprzerwanie od 10 lat i aktualnie jest 3 razy wyższa niż w 2012 i to jest Twój komentarz? :)

Wcześniej pisałeś o gwałtownym wzroście popytu. Chodziło Ci o gwałtownym przez 10lat? 

Przy wymianie kopciuchów można było dostać dofinansowanie tylko jak wymieniło się na piec na pellet? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tecu napisał:

Niemcy decydują o wszystkim a my nic nie możemy, bo nie dorośliśmy do polityki/decydowania. Mniej więcej tak to przedstawiłeś. 

Nie, bo dzieci i ryby głosu nie mają:) 

6 minut temu, Tecu napisał:

 

1 i 2gie to tylko zapowiedzi. Z drugiego nic nie wyjdzie, ale z pierwszego z pewnością. 

Fit for 55 to coś więcej niż zapowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, darkonza napisał:

Może, ale unia naciska, z czasem maja być tylko elektryki.

Elektryczne samochody, elektryczny pieniądz. Ludzi ze schowanymi w garażu kanistrami i banknotami trudniej kontrolować. 

Chyba, że ciągle masz złudzenie że to przez środowisko i dla naszego dobra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fluber napisał:

Razem z Wałęsa przechytrzyla komunistów;) 

Znam osoby, które z nią pracowały i oprócz tego, że bardzo lubiła alkohol to była dość odważna i to ona z grupką kobiet w stoczni wymusiła dalsze strajki gdy doszło do załamania. To że tym prostym ludziom się odkleja to inna para kaloszy, tutaj też mamy osoby odklejone które kochają komunizm ;)

Edytowane przez Koelner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, quevas napisał:

opozycja próbuje dorównać PIS na polu zamiany polskiej polityki w lichy kabaret : apelują do Agaty Dudy, by prezydent Dudę, prywatnie : swojego męża, przekonała do zawetowania Lex Czarnek

po co prezydent ma pytać znawców, ekspertów, fachowców tematycznych, niech żona go przekona, pomiędzy szusami narciarskimi, a smażeniem jajecznicy

No nauczyciel, ale wiadomo, Ty gardzisz ludźmi wykształconymi, dla Ciebie autorytet to tylko ktoś wykonujący pokrewny Ci zawód i o opinie pytasz się kasjerów w Żabce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Koelner napisał:

Znam osoby, które z nią pracowały i oprócz tego, że bardzo lubiła alkohol to była dość odważna i to ona z grupką kobiet w stoczni wymusiła dalsze strajki gdy doszło do załamania. To że tym prostym ludziom się odkleja to inna para kaloszy, tutaj też mamy osoby odklejone które kochają komunizm ;)

A co działo się w zajezdni Nowy Port i z tramwajarką Henryką Krzywonos?

Zenon Kwoka: Ktoś tam odmówił wyjazdu, ale Henryka nie odmówiła. Wyjechała. Legendę o wołaniu: „stocznia sobie załatwiła, a nas wyduszą jak pluskwy” można między bajki włożyć, bo pracownicy WPK mieli już zagwarantowaną podwyżkę. Wystarczyło wyjechać na trasy. Jednak my strajkowaliśmy w imię solidarności…

Kto zatem zatrzymał tramwaj numer 15 przy Operze?

Zenon Kwoka: Henryka Krzywonos w ogóle nie powinna wyjechać na trasę. Nowy Port wiedział, że jest strajk i kolejne zakłady się przyłączają. Przejechała koło zakładu autobusowego, który już strajkował. Jest relacja Jana Wojewody, że strajkujący wygrażali jadącemu tramwajowi. Wówczas odcinki były zasilane osobno z podstacji elektrycznych, m.in. przy Operze i dalej na trasie już nie było prądu. To ona sama powinna powiedzieć. 15 sierpnia też nie mogła pójść do stoczni bo nie była delegatem zakładu. WPK wówczas rozmawiało z władzą.

Krzywonos, kandydatka do Europarlamentu, pojawiała się w 1980 r. niczym „deus ex machina”? Skąd więc legenda, którą ona sama podtrzymuje? „Jestem sygnatariuszką porozumień sierpniowych. To ja zatrzymałam komunikację w Gdańsku” - tak Henryka Krzywonos rozpoczęła swoje wystąpienie, atakujące Jarosława Kaczyńskiego, zaproszonego, jak ona, na zjazd „Solidarności” w 2010 r. w Gdyni…

Zenon Kwoka: Henię zaraz po zakończeniu strajku odwołaliśmy z funkcji delegata do Międzyzakładowego Komitetu Założycielskiego „Solidarności”. A co do legendy, media w Polsce są mało wiarygodne. By Polska była słaba, musi być polaryzacja. Nie może być autentycznych bohaterów, nie może być autorytetów, historia ma być niewiarygodna, by nie było na kim się oprzeć.

 

Jak widać to taki Wałęsa w spódnicy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cardi napisał:

A co działo się w zajezdni Nowy Port i z tramwajarką Henryką Krzywonos?

Zenon Kwoka: Ktoś tam odmówił wyjazdu, ale Henryka nie odmówiła. Wyjechała. Legendę o wołaniu: „stocznia sobie załatwiła, a nas wyduszą jak pluskwy” można między bajki włożyć, bo pracownicy WPK mieli już zagwarantowaną podwyżkę. Wystarczyło wyjechać na trasy. Jednak my strajkowaliśmy w imię solidarności…

Kto zatem zatrzymał tramwaj numer 15 przy Operze?

Zenon Kwoka: Henryka Krzywonos w ogóle nie powinna wyjechać na trasę. Nowy Port wiedział, że jest strajk i kolejne zakłady się przyłączają. Przejechała koło zakładu autobusowego, który już strajkował. Jest relacja Jana Wojewody, że strajkujący wygrażali jadącemu tramwajowi. Wówczas odcinki były zasilane osobno z podstacji elektrycznych, m.in. przy Operze i dalej na trasie już nie było prądu. To ona sama powinna powiedzieć. 15 sierpnia też nie mogła pójść do stoczni bo nie była delegatem zakładu. WPK wówczas rozmawiało z władzą.

Krzywonos, kandydatka do Europarlamentu, pojawiała się w 1980 r. niczym „deus ex machina”? Skąd więc legenda, którą ona sama podtrzymuje? „Jestem sygnatariuszką porozumień sierpniowych. To ja zatrzymałam komunikację w Gdańsku” - tak Henryka Krzywonos rozpoczęła swoje wystąpienie, atakujące Jarosława Kaczyńskiego, zaproszonego, jak ona, na zjazd „Solidarności” w 2010 r. w Gdyni…

Zenon Kwoka: Henię zaraz po zakończeniu strajku odwołaliśmy z funkcji delegata do Międzyzakładowego Komitetu Założycielskiego „Solidarności”. A co do legendy, media w Polsce są mało wiarygodne. By Polska była słaba, musi być polaryzacja. Nie może być autentycznych bohaterów, nie może być autorytetów, historia ma być niewiarygodna, by nie było na kim się oprzeć.

 

Jak widać to taki Wałęsa w spódnicy :) 

słowo przeciwko słowu.

z tramwajem to nie znam relacji oraz świadków ale że w stoczni działała i przyczyniła się do przedłużenia strajku to "wiadomo"

 

ogólnie patrząc na komentarze nawet tutaj na forum to mamy osoby, które mają wyidealizowany "chłopski" świat czyli dobro kontra zło. a w takich historiach nie zawsze jest kolorowo a często tych na świeczniku oczerniają Ci, którzy ze zwykłych ludzkich motywów czyli najczęściej np. zazdrości oczerniają tych na górze. taki mamy kraj :D

Godzinę temu, RappaR napisał:

No nauczyciel, ale wiadomo, Ty gardzisz ludźmi wykształconymi, dla Ciebie autorytet to tylko ktoś wykonujący pokrewny Ci zawód i o opinie pytasz się kasjerów w Żabce :)

akurat ta grupa zawodowa najbardziej oraz najczęściej potwierdza, że wykształcenie jest overrated :)

Edytowane przez Koelner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, quevas napisał:

jak sądzę, moja pogarda dla ludzi wykształconych nie dorównuje ich pogardzie wobec samych siebie

Wiedza o życiu czerpana ze starych filmów

Nie wszyscy chyba powinni mieć prawa wyborcze

16 minut temu, Koelner napisał:

akurat ta grupa zawodowa najbardziej oraz najczęściej potwierdza, że wykształcenie jest overrated :)

Nom, ale potem wchodzi Vasquez cały na biało i pokazuje, by jednak tego wykształcenia tak całkiem nie skreślać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • matek zablokował(a) ten temat
  • Reikai odblokował(a) ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.