Skocz do zawartości
Borys

REGULAMIN FORUM - WAŻNE !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Niniejszy tekst jest zbiorem podstawowych reguł i wskazówek, jak korzystać z forum. Notoryczne lub celowe łamanie tych zasad może narazić na reakcję ze strony moderatorów.

 

REGULAMIN

 

1. Nie pisz kilku postów z rzędu w krótkim czasie. Jeżeli piszesz post zaraz po tym jak napisałeś poprzedni, wciśnij EDIT i tam dopisz/zmień treść.

2. Nie odkopuj starych i nieaktualnych tematów, jeśli nie masz czegoś naprawdę istotnego do wniesienia. Jeśli już odświeżasz taki temat, zaznacz iż jest on stary.

3. Nie zmieniaj niepotrzebnie tytułów tematów, by nie dezorientować innych użytkowników.

4. Żadnych prywatnych rozmów na forum. Sprawy prywatne i pogaduchy załatwiaj przez PM (Private Messages), e-mail itp.

5. Bez chamskich pyskówek (a już na pewno wulgarnych) na forum. Prywatne sprzeczki załatwiaj gdzie indziej.

6. Zachowaj kulturę wypowiedzi.

7. Nie ujawniaj (bez zgody) na forum treści PM-ów.

8. Jeżeli twoje zachowanie na forum pozostawia wiele do życzenia, zostaniesz przez moderatorów upomniany lub nawet ukarany. Ostrzeżenia przyznane przez moderatorów lub administratorów, po osiągnięciu odpowiednich limitów, zamieniane są na bany czasowe.

9. Wszystkie jednozdaniowe, bezsensowne lub nic nie wnoszące do dyskusji posty, mogą zostać przez moderatorów usunięte.

10. Moderatorzy mogą edytować posty i przenosić tematy, jeśli uznają, że zawierają one treści niepożądane lub zostały dodane w nieodpowiednim miejscu forum.

11. Moderatorzy mają swobodę interpretacyjną występków. Decyzje dotyczące kar wobec użytkowników moderatorzy podejmują w swoim gronie.

12. Moderatorzy są wyłaniani w drodze głosowania na forum. W wyborze jego terminu decydujący głos na redakcja serwisu e-nba.pl. Głosowanie organizuje albo ona, albo ktoś ze składu moderatorów. Sugerowany termin kadencji takiego składu to jeden sezon. Swojej kandydatury na moderatora nie może zgłosić osoba posiadajaca na swoim koncie ostrzeżenia, chyba że administracja zdecyduje inaczej.

13. Właściciele / zarządcy serwisu, reprezentowani (lub będący osobiście) na forum przez administratorów, mają decydujący głos we wszelkich sprawach i mogą w razie konieczności podejmować samodzielne decyzje, nawet ingerujące w postanowienia moderatorów.

 

WSKAZÓWKI

 

1. Jeśli masz zamiar wypowiadać się na forum, to wpierw przyjrzyj się jego budowie, by zorientować się, w których częściach porusza się różne tematy.

2. Aby napisać nowy post do tematu, należy wcisnąć Post Reply. Wciśnięcie New Thread powoduje powstanie nowego tematu.

3. Jeśli zakładasz nowy temat, to nadaj mu zwięzłą, ale konkretną i jasną nazwę, która w jakiś sposób będzie wskazywać, czego on dotyczy. To ułatwi innym użytkownikom jego odnalezienie / dostrzeżenie.

4. Zakładając nowy temat włóż w to trochę wysiłku. Napisz jakieś wprowadzenie, zarysuj problem / pytanie.

5. Gdy piszesz posta, zwracaj uwagę, czy jesteś zalogowany. Jeżeli jesteś niezalogowany, pojawi się dodatkowe okno w którym można wpisać nick (pseudonim).

6. Avatar (emblemat) - mały obrazek przy każdym Twoim poście. Jeśli chcesz go wstawić (a warto): wejdź w swój profil - na dole strony jest strefa o nazwie "Panel kontrolny emblematów". Tam zamieszczasz link do obrazka. Paramety powinny zawrzeć się w wartościach: szerokość - do 150 pikseli, wysokość - do 200 pikseli, rozmiar - do 100 kilobajtów. Ewentualnych dalszych wskazówek szukaj też na forum - w działach / tematach dotyczących avatarów i tapet.

7. Nie cytuj całej wypowiedzi, wycinaj fragmenty do których się odnosisz.

8. Staraj się unikać powtarzania wątków.

9. Staraj się pisać bez błędów, przejrzyście oraz zrozumiale dla innych użytkowników.

10. Pamiętaj, żeby krytykować, podważać czy atakować opinie i zdanie innych, a nie ich samych.

11. Pytania / problemy związane z komputerami (np. nie działają mi bittorenty, czym otworzyć taki i taki plik) nie są mile widziane w temacie z ogłoszeniami. Odpowiedni temat dla takich postów to: [Nasze Komputery] Problemy, pytania, rady...

12. Użytkownik może mieć obrazek w podpisie, o ile jego rozmiar (lub suma rozmiarów obrazków) nie przekroczy 150 pixeli w pionie i 500 pixeli w poziomie i waży nie więcej jak 150KB.

Jeśli ktoś wybierze zamiast obrazka tekst, powinien pamiętać by nie przekroczyć liczby 6 linijek dla normalnego rozmiaru czcionki lub 3 linijek dla dużego rozmiaru (pusta linia liczy się jako linijka). Nie należy też przesadzać ze zbytnim formatowaniem (kolorowaniem tekstu).

A ponieważ 'duży', 'normalny' i 'zbytni' to pojęcia względne, ostateczne zdanie należy do Administratora lub Moderatorów.

Można łączyć obrazki z tekstem, ale trzeba pamiętać, że:

- za każde zaczęte 50 pixeli (wysokość) obrazka odpada jedna linijka

Oznacza to, że jeśli ktoś ma obrazek o wysokości 1-50 pixeli to może mieć 4 linijki; 51-100 - dwie linijki linijka; 101-150 - tekst niedopuszczalny

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglaszam, ze tekst regulaminu ulegl zmianie. Za porozumieniem moderatorow i <powstan> administratora <spocznij> :wink: w miejsce starego zbioru przepisow umieszczony zostal nowy. Dla ulatwienia regulamin zostal skrocony i wzbogacony o pare punktow dotyczacych moderowania. Punkty, ktore byly raczej poradami, zostaly wydzielone i sa teraz osobno. Oczywiscie w dalszym ciagu to calosc ma moc praw obowiazujacych na forum, a tylko ich sila moze byc roznie interpretowana. 8) Ponadto sa to glownie czysto estetyczne i porzadkowe poprawki, zadnych rewolucji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie modyfikacje (24.06.2005):

- Punkt 5 (reg): "obrażanie" zamienione na " chamskie pyskówki".

- Punkt 11 (reg): zamiast "większością głosów" jest "w swoim gronie". Wykreślony zapis o decydującym głosie administratora forum.

- Punkt 12 (reg): dołożone bardziej konkretne informacje o wyborach.

- Dodany punkt 13 (reg): o charakterze nadzoru administratorskiego.

- Punkt 6 (wsk): zmienione wymagania co do rozmiarów avatarów.

 

Niniejszy temat zostal zablokowany, by nie zostawiac mozliwosci jego "rozcieńczania" rozmowami na temat zapisow w nim zawartych. Tutaj publikowane beda tylko posty z informacjami o zmianach w regulaminie i wskazowkach. Wszelkie komentarze mozna umieszczac w temacie "Komentarze do regulaminu" - pod tym adresem: http://www.e-nba.pl/forum/viewtopic.php?t=1565

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loqsh1

Ostatnia modyfikacja (14.12.2005):

- dodany Punkt 11 (wsk): o właściwym temacie dla ogłoszeń / pytań o tematyce komputerowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem nowy punkt regulaminu regulujący rozmiar sygnaturek. Autorem zasad jest loqsh1. Ten punkt regulaminu wchodzi w życie z dniem dzisiejszym (5 XI 2006), ale macie 5 dni na dostosowanie swoich podpisów do regulaminu. Po tym okresie każda sygnaturka łamiąca regulamin będzie bez ostrzeżenia kasowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachecam do przeczytania regulaminu przez wszystkich aktywnych, nowych/starych uzytkownikow. Pozwoli to uniknac prostych pytan, za co dostalem bana, czemu moj post zostal usuniety, a dodatkowo umili nam wszystkim wspolny pobyt na Forum. ^

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.