Skocz do zawartości

beGM - Nowy Oficjalny Regulamin


Szulim

Rekomendowane odpowiedzi

OFICJALNY REGULAMIN ROZGRYWEK beGM

 

Spis treści:

  1. Kalendarz rozgrywek
  2. Transfery
  3. Draft
  4. Czerwcowy reset
  5. Free Agency
  6. I okres sezonu
  7. II okres sezonu
  8. III okres sezonu
  9. Rozgrywki Play-Offs
  10. Zasady finansowe i CBA
  11. Trade request ( TR )
  12. No trade clause ( NTC )
  13. Trade kicker ( TK )
  14. Poprawność arkusza i abolicja pickowa
  15. Traded Player Exception (TPE)
  16. Zmiany w nowym CBA
  17. Informacje uzupełniające
  18. Omówienie kolorów w arkuszu

===========================================================

 

  1. Kalendarz rozgrywek
     
    Dokładny kalendarz rozgrywek ustalany jest corocznie. Gra podzielona jest na kilka modułów.
     
    1.1: Draft
    1.2: Czerwcowy reset
    1.3: Free Agency
    1.4: 1/3 sezonu NBA (opisy i głosowanie)
    1.5: 2/3 sezonu NBA (opisy i głosowanie)
    1.6: 3/3 sezonu NBA (opisy i głosowanie)
    1.7: Rozgrywki PlayOff (opisy i głosowanie)

===========================================================

 

2. Transfery

Celem jest jak najbliższe odwzorowanie NBA, jednocześnie pamiętając o pewnych ułatwieniach, związanych z grą 4fun.

2.1 Okresów transferowych w lidze mamy 6

  • to okres tzw draft day (wymiany wchodzą w życie w momencie draftu)
  • to okres tzw czerwcowego resetu (wymiany wchodzą w życie przed startem 1 tury FA)
  • od startu FA do początku RS (okienko zamykane na tury F.A)
  • pomiędzy T1 a T2 i T2 a T3 (to okres trade deadline)

2.2: Wszystkie wymiany muszą być przeprowadzane zgodnie z zasadami SC. (http://www.cbafaq.com)

Ekipy znajdujące się po wymianie powyżej luxury tax przyjąć mogą 125% wartości oddanych umów +100k$

Ekipy będące poniżej podatku po wymianie mogą przyjąć:

  • 200 % wartości oddanych umów + 250k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej poniżej 7,500,000 mln $
  • Wartość oddanych umów + 7,5 mln $ dla wartości umów oddanych wynoszącej od 7,500,000 mln $ do 30,0 mln $
  • 125% wartości oddanych umów + 250k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej powyżej 30,0 mln $

2.3: Po pozyskaniu zawodnika w wymianie oddać go można dopiero po 2 miesiącach, chyba że gracza oddaje się samego - bez jakichkolwiek innych graczy

Wyjątkiem jest sytuacja, gdzie jest dogadana wymiana w trakcie II tury F.A i ogłoszona jest od razu po jej zakończeniu i w jej następstwie idzie kolejna wymiana np: GM X pozyskuje w trakcie II tury od GM Y paczkę zawodników i chce ich wymienić od GM Z za All-Stara przed rozpoczęciem RS, wtedy wymiana ta ma miejsce wraz ze startem II tury tak aby wymiana paczka zawodników za All-Stara miała miejsce przed rozpoczęciem RS.

Jeszcze jednym wyjątkiem jest, że jeżeli gracz został wymieniony pomiędzy T1 a T2 to może zostać łączony z innymi pomiędzy T2 a T3 niezależnie od tego czy minęły 2 miesiące czy nie.

2.4: Zawodnik oddany w wymianie może wrócić do drużyny najwcześniej w dniu draftu poprzedzającego kolejny sezon - zgodnie z zasadami NBA.

2.5: Przed draftem nie można oddawać gracza z wygasającym kontraktem, player option, czy rzecz jasna RFA na ostatni (po drafcie) rok kontraktu. Oddanie gracza z team option możliwe jest tylko po wcześniejszym zagwarantowaniu umowy na nadchodzący sezon.

2.6: W przeciwieństwie do RL NBA nie trzeba koniecznie wysyłać w drugą stronę czegokolwiek typu top55 protected 2nd round pick, czy stashowanych graczy. Każdy klub ma zawsze jakichś stashowanych no-name'ów i tak to jest traktowane.

2.7: Zawodnicy, którzy są na minimum można brać bez wysyłania czegokolwiek w drugą stronę.

2.8: W przypadku rezygnacji któregoś z GMów pomiędzy okresami legalizacji wymian, wszystkie wymiany z jego udziałem zostają anulowane, a następca (trwały bądź tymczasowy) nie jest objętymi żadnymi zobowiązaniami poprzednika w tej materii.

===========================================================

 

3. Draft

3.1: Picki w drafcie ustalone są na zasadzie wcześniejszych zobowiązań zespołów, wymian jakie zespoły przeprowadziły oraz pozycji ustalonych w danych sezonach rozgrywki. Loterię draftu odwzorowujemy na zasadzie ustalenia wcześniej naszej kolejności i porównaniu do RL NBA (które miejsca zostały wylosowane w top14).

3.2: Każdy pick musi być wykonany przed draftem w RL NBA (staramy się wykazać jako GMowie).

3.3: Draft rozpoczyna się każdorazowo od wypisanego terminarza i startuje w momencie, gdy international players nie mogą się już wycofać. Każdy GM z wyprzedzeniem znać będzie dzień i godzinę, w którym wybiera. Jeśli nie może być obecny, zobowiązany jest pozostawić listę swych picków komiszowi. W innym przypadku dostanie zawodnika najwyżej sklasyfikowanego w mocku tankathon, gdy był dzień jego wyboru.

3.4 Zawodnicy wybrani w drafcie w 1. rundzie podpisywani są według rookie scale. Pojawiają się w salary drużyny w momencie wyboru w drafcie jako cap hold (120 % rookie scale). Kontrakty z nimi można podpisywać od 1 lipca do rozpoczęcia RS. Przed rozpoczęciem RS należy podjąć ewentualną decyzję co do stashowania (patrz pkt 3.6).

3.5 Zawodników wybranych w drugiej rundzie draftu podpisujemy w dowolnie wybranym przez siebie momencie podając adnotację (Imię nazwisko, wysokość i długość kontraktu) w odpowiednim temacie. W momencie wpisu gracz i jego pensja na stałe trafiają do salary.

3.5a Zawodników wybranych w drugiej rundzie draftu można podpisać używając 2nd round exception - opis tego wyjątku znajduje się w komunikacie nr 112.

3.6 STASH - Zawodnik stashowany w RL NBA może być podpisany przez ekipę wcześniej, jednakże "liczyć" się będzie w grze (a nie w salary) jedynie na zasadzie swej gry w NBA. Zawodnika, który nie został stashowany w RL NBA (podpisał umowę i jest w ekipie NBA) GM stashować może jedynie przez rok od startu debiutanckiego sezonu gracza w NBA - później albo go podpisuje podczas następnego FA (najpóźniej wraz z końcem 3 tury), albo musi się zrzec do niego praw. Kontrakt podpisany na takiej zasadzie obowiązuje według rookie scale picku jaki został wybran np: Gracz wybrany z pickiem 30 1rd podpisany w kolejnym sezonie podpisuje według rookie scale jaki obowiązywał w tym RS w jakim podpisał a nie z poprzedniego w jakim został wybrany. W momencie stashu nadal jest cap hold w postaci 120 % rookie scale, jeżeli zawodnik został podpisany w realu, jeżeli nie podpisał bądź został stashowany to wtedy nie ma żadnego cap holdu. Zasada stash u nas tyczy się tylko graczy z I rundy. Dla graczy z II rundy przewidziany jest punkt (3.7)

3.61: Można stashować maksymalnie pięciu zawodników jednocześnie.

3.62: Zawodnik znajdujący się na drugim roku umowy two-way, może dostać umowę 1+1 TO po której staje się RFA.

3.63: Zawodnicy, którzy zostają odstąpieni od umowy w trakcie sezonu (tak zwany buy-out) mogą być podpisani dopiero w dodatkowych okienkach transferowych, które przypadają po zakończeniu pierwszego i drugiego trymestru.

3.7: Zawodników wybranych w drugiej rundzie można podpisać na two-way, minimum (maksymalnie na dwa sezony po czym staje się RFA), lub według poniższego:

  1. Kontrakt na trzy sezony, przy czym pierwszy sezon to minimum dla gracza z 1 year experience i rosnąco zgodnie ze wzrostem minimum. Ostatni sezon zawiera TO
  2. Kontrakt na cztery sezony, przy czym pierwszy sezon to minimum dla gracza z 2 year experience i rosnąco zgodnie ze wzrostem minimum. Ostatni sezon zawiera TO

3.8: W arkuszu jest specjalna tabela Draft Rights i gracze, którzy zostaną wybrani a nie zostaną podpisani będą tam umiejscowieni, aby mieć podgląd na sytuacje. Jeżeli nie będą podpisani to w momencie następnego draftu tabelka zostanie wyczyszczona i przygotowana pod kolejny draft (tyczy się graczy z 2 rundy)

===========================================================

4. Czerwcowy reset

4.1: Po zakończeniu draftu każdy GM zobowiązany jest (w nieprzekraczalnym, wyznaczonym terminie) do zaktualizowania swego składu, podjęcia decyzji dotyczących team option i quallyfying offer w wyznaczonym do tego temacie.

4.1.1: Oferty quallyfying offer można wycofywać do zakończenia trzeciej tury. Każdy zawodnik, któremu taka oferta zostanie przedstawiona, a nie doczeka się oferty w żadnej z tur FA klub podpisuje go na roczny kontrakt o wartości QO po czym staje się UFA.

4.2: Głosowanie player option. GMowie głosują nt. wszystkich zawodników z player-option, czy ta została podjęta, czy też nie.

4.2a: Przed rozpoczęciem głosowania bądź dzień po rozpoczęciu można zgłosić oficjalną propozycję OptIn połączonego z tradem do innej drużyny. Taką propozycję wymiany należy zgłosić tworząc nowy temat i robiąc ankietę.

4.2b: W takim układzie w ankiecie głosujemy na trzy opcje: OptOut, OptIn, OptIn+trade. Wygranie ostatniej wiąże się z automatu z trade, który wchodzi wraz z rozpoczęciem najbliższego okienka transferowego. Nie ma możliwości wycofania się przez obie strony.

4.3c: Istnieje możliwość OptOut + extension w takim przypadku GM musi przed rozpoczęciem głosowania zadeklarować jakie to extension jest i wprowadzone jest ono do szablonu głosowania.

4.3: Po zakończeniu wyżej wymienionych dwóch punktów oraz daniu ekipom pewnego czasu na możliwość wykonania transferów przed FA, sprawdzane są dane zespołów, po czym przechodzimy do okresu FA.

===========================================================

 

5. Free Agency

5.1 Oferty składać można jedynie według zasad CBA związanych z hardcap oraz ewentualnymi ograniczeniami jakie pojawią się po trzyletnim rozliczeniu.

5.2 Okres Free Agency przeprowadzany jest turami, by uniknąć możliwości nierealnego nabycia gwiazd za śmieszną cenę,

5.2a Ilość ofert:  maksymalna ilość ofert na daną turę to 6 - przy czym gracze z macierzystego zespołu nie są wliczani w maksymalną ilość (oferty w 1 turze dla własnych FA również nie wliczają się w max ilość)

5.31 Faza I:

Tura podczas okresu Free Agency zaczyna się od złożenia (wysłanie ustalonej osobie spoza gry / nie biorącej udziału we F.A poprzez PW) ofert zgodnych z regulacjami danej tury (patrz pkt 5.4, 5.5, 5.6, 5.7)

5.31a Gdy zespół uzgodni kontrakt z zawodnikiem z FA podczas 1 lub 2 rundy może go podpisać po zakończeniu 3 tury FA. Tym samym umożliwia się podpisanie kontraktów z zawodnikami do których posiadamy caphold bez konieczności robienia miejsca w salary od razu po zakończeniu 1 lub 2 rundy FA

5.32 Faza II:

Po upłynięciu czasu wszystkie oferty są upublicznianie, a każda drużyna (która nie złożyła temu graczowi oferty w I fazie) w wyznaczonym czasie może złożyć 2 kontroferty - również poprzez PW - dla graczy, którzy w fazie I otrzymali jakąkolwiek (zgodną z zasadami) ofertę kontraktu. Kontroferty mogą przyjmować dowolną wartość zgodną z CBA - przy zachowaniu wymogu posiadania 50% wolnego miejsca w salary.

5.32a: Kontrofertę można umieścić na dowolnym miejscu na liście priorytetów

5.32b: Jeśli zawodnik otrzyma jedynie oferty warunkowe i wszystkie nie wypalą, to traktowany jest jakby nie otrzymał w danej turze żadnej oferty (i kontry się nie liczą).

5.33 Faza III:

Po ujawnieniu kontrofert GMowie biorący udział w I fazie mają prawo złożyć ostateczną reofertę dla wszystkich graczy, którym proponowali umowy w fazie I.

5.33a: Reoferta drużyny X nie może zawierać mniej gwarantowanych pieniędzy (zarówno w ujęciu całościowym jak i średniorocznym) niż pierwotna propozycja drużyny X

5.33b: Można pierwotną ofertę zwiększyć maksymalnie o 175% w stosunku do pierwotnej oferty, oraz maksymalnie podwoić liczbę lat w kontrakcie. Przykładowo Maciej Bojanowski dostaje w fazie ofert umowę od drużyny X w wysokości 5/1, więc w fazie reofert może ona zostać zwiększona max do 7,5/1 lub 15/2. Inny przykład Andrzej Pluta dostaje ofertę od klubu Y w wysokości 6/2, więc w fazie reofert drużyna Y może dać mu max 10,5/2, ewentualnie 15,75/3 lub 21/4. 

5.34: Od momentu otwarcia kopert z reofertami do momentu zamknięcia głosowania w danej turze zabronione jest składanie obietnic i deklaracji dla graczy, którzy dostali oferty/kontroferty/reoferty. Jeśli GM nie dostosuje się do tego zakazu, oferta jego drużyny dla danego gracza zostanie wykreślona w głosowaniu o podpis zawodnika.

5.35: Faza IV:

 Następnie odbywa się głosowanie nad wyborami ofert przez poszczególnych graczy.

5.35a: Głosujący GMowie wybierają najlepszą według nich ofertę dla gracza Y lub głosują za odrzuceniem wszystkich ofert, jeśli uważają, że żadna z ofert nie jest satysfakcjonująca dla gracza Y. Opcja odrzucenia wszystkich ofert nie obowiązuje od V tury.

5.35b: W głosowaniu gracza Y nie mogą brać drużyny, które złożyły graczowi Y ofertę bezpośrednią lub są częścią SnT

5.35c: W przypadku remisu odbywa się dogrywka, gdzie głos mają Ci GM, którzy nie oddali w ogóle głosu albo zagłosowali na inne zespoły niż te, które biorą udział w niej. Wtedy można głosować tylko na zespoły biorące udział w dogrywce. Jeżeli to nie rozstrzygnie to gracz podpisuje z zespołem, który był wyżej w poprzednim sezonie (sezonie a nie RS). Jeżeli oba zespoły odpadły na tym samym etapie wtedy decyduje wynik z RS.

5.35d: W przypadku, gdy jeden gracz zbierze wszystkie "jedynki", ale nie podpisze umowy z powodu priorytetów, decyduje liczba drugich miejsc oraz w przypadku remisu zawodnik spada do następnej tury.

5.35e: w przypadku niejasności, bądź nieczytelności ofert ( np, 2letnie MLE + PO ) dana oferta zawsze zostanie rozstrzygnięta na korzyść gracza.

5.36: Faza V: 

Po ogłoszeniu wyników głosowania drużyna ma 48h na dopięcie ewentualnych wymian w celu wyczyszczenia cap space i stworzenia sobie możliwości podpisania gracza. Jeśli ktoś wygra głosowanie, a potem nie zdąży w 48h zrobić niezbędnego cap space, to dostaje ban na następną rundę FA oraz nie podpisuje żadnego gracza w bieżącej. Gracz podpisuje wtedy umowę z następnym na liście zespołem, który posiada odpowiedni cap space.

5.36a: Zrobić cap space = poinformować o trade ORAZ uzyskać jego potwierdzenie OBLIGATORYJNIE w ciągu 48h od ogłoszenia wyników rozumianego jako moment, w którym kończy się głosowanie.

===========================================================

 

POWYŻSZA PROCEDURA MA ZASTOSOWANIE DLA TUR OD PIERWSZEJ DO TRZECIEJ

5.37: W pierwszych trzech turach oferty mogą składać ekipy mające min. 50% wolnego salary (capholdy się nie liczą) potrzebnego do podpisu gracza. Np składając LeBronowi 70/2 trzeba mieć minimum 17.5 mln wolnego salary w momencie złożenia oferty

5.38: Jeśli GM otrzymał wcześniej karę, może zdarzyć się, że przysługuje mu mniejsza liczba ofert bądź jest wykluczony z danej tury. Jedna drużyna może złożyć jednemu graczowi tylko jedną ofertę.

5.39: Oferty swoim RFA można składać, bez naliczania do maksymalnej liczby, jednakże zgodnie z zasadami danej tury.

5.40: Gdy uzgadniasz kontrakt z zawodnikiem w jednej z trzech pierwszych tur FA, możesz go podpisać oficjalnie po trzeciej turze. Pozwoli to zachować cap holdy swoich graczy.

5.41: Gdy wygrywasz graczy na F.A możesz ich podpisać w dowolnej kolejności po III turze, nie musisz od razu po zakończonej turze.

5.5: Pierwsza tura FA:

W pierwszej turze składać można jedynie oferty, w których średnia wartość wynosi >= 18% SC za rok, oraz pierwszy rok umowy wynosi minimum 18% SC (oba zaokrąglane do pełnych milionów).

Oferta musi być gwarantowana dla zawodnika przynajmniej na okres 2 lat. Dopuszczalna jest tu formuła 1+1, gdzie drugi rok umowy to playeroption.

5.5a: Możliwe jest składanie ofert warunkowych ("składam tylko jeśli przegram głosowanie o zawodnika, którego mam wyżej na priorytetowej liście). Taka oferta zajmuje slot jak każda inna

5.5b: Oferty nie mogą być warunkowane przez extension.

5.5c: Po rozstrzygnięciu głosowania, które może zakończyć się wcześniej, jeżeli zbierze się większość głosów, kluby podpisują zawodnika po I turze albo maksymalnie po III. Kluby muszą również podjąć ewentualne decyzje dotyczące wyrównywania oferty dla swoich RFA - maksymalnie 24 h po ogłoszeniu wyników głosowania. Brak decyzji w ciągu 24 h = brak wyrównania gracza.

5.51: Możliwe jest złożenie niższych ofert niż 18%SC dla swoich własnych FA. Składanie ofert jest niezależnie od limitu ofert na FA i mogą je złożyć tylko macierzyste kluby gracza. Taka oferta trafia pod głosowanie - jeśli gracz wybierze pozostanie w klubie - podpisuje umowę zgodnie z pkt. 5.40 oraz 5.41. Jeśli gracz odrzuca propozycję - w kolejnych rundach może otrzymać ofertę z dowolnego klubu.

Dzięki temu mamy większy wpływ na pozostanie własnych wolnych agentów - tak jak w RL NBA często zawodnik dogaduje się z klubem zanim trafi na wolny rynek.

5.6: Po opublikowaniu przez komisarza oferty nie mogą być cofnięte, a priorytety i warunki wśród graczy zmienione. Jedyne co może wpłynąć na warunki i priorytety złożonych ofert to kontroferty.

===========================================================

 

5.7 Druga tura FA:

W drugiej turze składać można jedynie oferty, w których średnia wartość wynosi >= 10% SC za rok, oraz pierwszy rok umowy wynosi minimum 10% SC (oba zaokrąglane do pełnych milionów).

Oferta musi być gwarantowana dla zawodnika przynajmniej na okres 2 lat. Dopuszczalna jest tu formuła 1+1, gdzie drugi rok umowy to playeroption.

5.7a: Analogiczny wyjątek jak w punkcie 5.5a

5.7b: Analogicznie jak w 5.5b

5.7c: Analogicznie jak w 5.5c

5.71: Można złożyć oferty gwarantowane jedynie na 1 rok jeśli oferta ta wynosi >= 18% SC (bariera I, a nie II tury)

===========================================================

 

5.8 Trzecia tura FA:

W trzeciej turze można składać dowolne oferty zgodne z CBA NBA (wszystkie umowy w pełni gwarantowane, bez umów typu two-way)

5.7a: Analogiczny wyjątek jak w punkcie 5.5a

5.7b: Analogicznie jak w 5.5b

5.7c: Analogicznie jak w 5.5c

===========================================================

 

5.9 Czwarta tura FA:

W czwartej i każdej kolejnej turze można składać dowolne oferty zgodne z CBA (bez umów typu two-way). Od tej tury nie ma kontrofert jak i reofert.

5.9a: Analogiczny wyjątek jak w punkcie 5.5a

5.9b: Analogicznie jak w 5.5b

5.9c: Analogicznie jak w 5.5c

===========================================================

 

5.10 Od V tury F.A nie ma możliwości odrzucenia ofert.

5.11: Two-way contracts:

Po zakończeniu tur FA każdy zespół może dobrać do 3 graczy na two-way contract. W tym celu robimy draft metodą wężyka. W pierwszej rundzie wybieramy w kolejności od najgorszego do najlepszego bilansu w poprzednim RS. W drugiej kolejność się odwraca a w trzeciej jest na zmianę, czyli raz od najgorszego do następnego a w kolejnym sezonie w trzeciej rundzie od najlepszego do najgorszego i tak na zmianę.

5.11a: Zawodnicy tacy mogą grać jedynie w dwóch z trzech naszych okresów RS. Jeżeli chcecie zachować gracza na PO trzeba go podpisać w ostatniej turze F.A w RS.

5.11b: Zawodnik będący pod two-way deal nie liczy się do salary ani nie ma gwarantowanej umowy.

5.11c: Jeśli GM zdecyduje się, że chce danego zawodnika na dłuższy czas, to musi dla niego znaleźć miejsce w 15 osobowym rosterze, a umowa gracza przechodzi na 1+1 TO (przy czym owe 1 to aktualny sezon) według minimum dla rookies lub 2+1 jeśli gracz jest w swoim pierwszym roku dwuletniej umowy two-way oraz jego klub ma odpowiedni wyjątek, aby móc tego gracza podpisać. Po zakończeniu takiej umowy zawodnik zostaje RFA.

5.11d: Gracza sprowadzonego do klubu w drugiej rundzie draftu, można podpisać na dwuletnią umowę two-way. Zawodnicy ściągnięci metodą wężyka dostają umowę tylko na rok.

5.11e: Zawodników podpisanych jako TW trakcie sezonu umowa obowiązuje tylko do jego końca a później staję się RFA

5.11f: W przypadku, gdy gracz x będący na umowie two-way w klubie y nie podpisał w trakcie tur FA z żadnym klubem i kwalifikuje się do kolejnej umowy two-way, klub y przed startem wężyka ma prawo podpisać gracza x na kolejny rok umowy two-way.

5.11g: Klub ma prawo podpisać swojego zawodnika, który kwalifikuje się do umowy 2-way przed startem wężyka - zawodnik, który nie podpisał innej oferty podczas FA i grał w poprzednim sezonie w tym klubie.

5.12: W każdym z tych przypadków gracz może zostać przekonwertowany na pełnoprawny kontrakt w dowolnym okresie trwania sezonu.
Pensja w trakcie sezonu jest liczona proporcjonalnie w zależności od okresu jego podpisania:
- w trakcie T1 = 100% salary w danym roku
- w trakcie T2 = 66% salary w danym roku
- w trakcie T3 = 33% salary w danym roku

5.13: Jeśli gracz nie dostanie standardowego kontraktu przed końcem umowy to rozpocznie on okres FA jako RFA.

5.14: Gracz określony jako stash nie może w późniejszym terminie dostać umowy two-way – od tych wymagane odrębnymi przepisami jest podpisanie umowy pomiędzy min. a max wynikającym z CBA zgodnie z punktem regulaminu traktującym o drafcie.

===========================================================

 

5.15: Sign and trade

Dopuszczamy ligowy mechanizm sign and trade, czyli podpisanie gracza i jego natychmiastową wymianę do innej organizacji. W tym celu trzeba, poza spełnieniem warunków panujących w NBA, wykonać następujące kroki:

  1. GM drużyny X ("posiadacz" gracza) dogaduje się z GMem drużyny Y, Z etc
  2. Dopuszczamy możliwość dogadania kilku opcji snt z różnymi zespołami - poddajemy pod głosowanie wszystkie możliwości, aby urealnić kwestie wyboru przez zawodnika chęci podpisania umowy z nowym zespołem.
  3. GM drużyny X składa ofertę graczowi (liczy się jak normalna) z adnotacją o snt i graczami biorącymi udział w wymianie
  4. jeśli oferta drużyny X okaże się w głosowaniu najkorzystniejsza, SNT dochodzi do skutku
  5. w przypadku double SnT mechanizm taki sam, z tym że obydwie oferty muszą okazać się najlepsze według głosujących
  6. uwaga! - niezależnie od ofert snt - macierzysty klub posiadający prawa Birda do gracza może zaproponować mu normalny, regularny kontrakt w tym klubie.

===========================================================

 

5.16: Extensions

W trakcie każdej z tur FA można proponować swoim własnym graczom przedłużenie trwających kontraktów zgodnie z zasadami CBA. W przypadku renegocjacji cała kwota oferowanej podwyżki w rozpoczynającym się sezonie jest blokowana w momencie złożenia oferty negocjacyjnej i nie można jej użyć do podpisu innego zawodnika. Przykładowo drużyna x ma 25 mln cap space oraz chce dać podwyżkę graczowi y w wysokości 8 mln. Te 8 mln jest blokowane, a drużyna x jest traktowana w trakcie tury, w której złożyła ofertę renegocjacji jakby miała tylko 17 mln cap space. Ofertę przedłużenia umowy można złożyć jednemu graczowi tylko 3 razy w trakcie jednego offseason. Oferty przedłużenia kontraktu nie są traktowane jako oferta w danej turze FA, w związku z czym nie wpływają na ilość ofert, jakie można przedstawić wolnym agentom.

Extension można również negocjować w trakcie trwania sezonu podczas rund FA między okienkami. Dzięki temu zespół może dogadać się z zawodnikiem zanim trafi na rynek FA - oczywiście jest to poddanie głosowaniu wedle standardowych zasad.

5.17 UNG

5.17a: UNG można składać od III tury

5.17b: Maksymalna ilość posiadanych w swoim zespole to jeden UNG (plus ewentualnie drugi tylko poprzez trade)

5.17c: Maksymalnie 30 % może być UNG - dotyczy to tylko kontraktów wyższych niż minimum. W przypadku minimalnych kontraktów można podpisywać umowy częściowo gwarantowane: 33,3% min. na 1 trymestr lub 66,6% min. na 2 trymestry.

5.17d: UNG zgodnie z CBA

5.17e: Zgodnie z zapisami CBA zawodnika, którego klub zwalnia w terminie zaznaczonym w UNG i kwalifikuje się on do umowy 2-way - zespół ten ma pierwszeństwo w podpisaniu go na 2-way w trakcie sezonu. Jednocześnie - zawodnik zwolniony może otrzymać regularny kontrakt od innej drużyny na pozostały okres sezonu - wtedy nie następuje pierwszeństwo 2-way.

===========================================================

 

6. I okres RS (około 1/3 sezonu).

6.1: Po zakończeniu okresu FA, przed rozpoczęciem regularnego sezonu w RS zamykane są składy.

6.2.a: W przypadku głosu, w którym stosunek W-L na koniec głosowania nie zgadza się z wymaganą, realną liczbą gier wszystkie głosy tego gma są unieważniane.

6.3: Ekipy zobowiązane są do przedstawienia rotacji oraz (jeśli chcą) do opisu gry - zalet/wad swego teamu.

6.4: Głosowanie odbywa się na zasadzie przedstawienia bilansów poszczególnych drużyn.

6.5: Otwiera się wtedy kolejno okienko transferowe, można zwalniać graczy i podpisać FA, a wymiany wchodzą w życie od początku II okresu RS (nie konkretnej daty wymiany!)

6.6: GMowie zobowiązani są do aktualizacji swoich składów po zakończeniu owego okresu.

===================================================================

 

7. II okres RS (okolice ASG)

7.1: Drugi okres oceniania zespołów (analogicznie jak w 6 punkcie - I okresie)

7.2: Otwiera się kolejne (i ostatnie okienko transferowe).

7.3: Można zwalniać i podpisać wolnych agentów.

===========================================================

 

8. Zakończenie RS

8.1: Odbywa się głosowanie - głosowanie na zakończenie RS będzie w formie tajnej. Po upublicznieniu bilansów będzie istniała możliwości zmiany swojego głosu po ogólnej dyskusji i argumentach - ale nie więcej niż +- 3 W/L

8.2: Wyciągana jest średnia wyników głosowań z całego sezonu, na której podstawie układana jest kolejność sezonu regularnego.

8.3: W przypadku remisu drużyn (w przybliżeniu do 2 miejsc po przecinku) sprawdzane jest trzecie miejsce. W przypadku, gdy dalej nie zostało to rozstrzygnięte o wskazanie lepszej drużyny proszony jest zaufany forumowicz spoza gry, wskazany przez radę.

=====================================================================

 

9 Rozgrywki PO

9.1: Kolejność RS determinuje rozgrywki PO - według zasad PO. Terminarz ustalany jest corocznie.

9.2: GMowie mają czas na opis swojego pojedynku. Pierwszy opis daje niższy seed.

9.3: Po zakończeniu czasu na opis odbywa się głosowanie.

9.4: Procedura powtarza się aż do finałów NBA.

9.5: Po zakończeniu rozgrywek podliczane są zyski i straty związane z CBA za cały sezon.

=====================================================================

 

10 CBA

W związku z tym, iż nieuzgodnienie pewnych ograniczeń spowodowałoby aberracje, wprowadzony zostaje system premiujący walkę o dobry wynik oraz ograniczający nadmierne wydawanie pieniędzy, co w RL NBA przyniosło by gigantyczne straty klubom.

10.1 Hardcap - Hardcap wynosi 150% SC.  Po pierwszym okresie rozliczeń (system trzy sezonowy opisany niżej) możliwe są niższe hardcapy dla ekip, jeśli były podczas tego okresu zdecydowanie na minusie. Jeśli z kolei ekipa osiągnęła zyski ich hardcap wynosi 150% SC + osiągnięte zyski

10.2: Coroczne przychody - klubów są uzależnione wyłącznie od wyniku sportowego danej ekipy, więc ogłaszane są po zakończeniu rozgrywek PO. Wynoszą one:

  • 100% SC – dla ekip z miejsc 21-30 w NBA (RS)*
  • 110% SC – dla ekip z miejsc 17-20 w NBA (RS)
  • 120% SC – dla ekip, które odpadły w I rundzie PO
  • 130% SC – dla ekip, które odpadły w II rundzie PO
  • 140% SC – dla ekip, które odpadły w CF
  • 150% SC – dla finalisty NBA
  • 160% SC – dla mistrzów NBA

  10.2a: Ekipy z miejsc 21-30 nie mogą zarabiać na swoim wyniku.

10.3: Coroczne wydatki.

10.3a: Wydatki ponoszone w danym sezonie przez klub ogłaszane są po zakończeniu okresu tradedeadline i związane bezpośrednio z płaconymi przez klub pensjami (w które wliczane są naturalnie dead money).

10.4: Naliczanie luxury - Jeśli ekipa przekracza próg luxury tax (120% SC) potrzebne są dodatkowe obliczenia. W pierwszym sezonie przekraczania progu luxury tax, za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax(*zwany dalej luxury) płacone są 2 dolary. W drugim z rzędu sezonie przekraczania luxury za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax płacone są 3 dolary, w trzecim z rzędu i każdym kolejnym sezonie przekraczania luxury za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax płaconych jest 4 dolarów.

Przykład1: W pierwszym sezonie przekraczania progu luxury tax ekipa wydaje 128% SC na płace. Ich wydatki wynoszą więc 136% SC (120%SC + 2x8% SC).

Przykład2: W trzecim sezonie przekraczania progu luxury tax ekipa wydaje 126% SC na płace. Ich wydatki wynoszą więc 144% SC (120%SC + 4x6% SC).

10.5: Salary floor - Przy rozliczeniach, jeśli ekipa wydaje kwotę niższą niż SF (90%SC) i tak liczone jest to jak 90% SC.

10.5a: Na koniec obecnego RS drużyna poniżej salary floor otrzyma bonifikatę w trzyletnim systemie rozliczeniowym według wzoru . Wartość ta będzie dodana do kolumny przychody. Od następnego RS tego nie będzie.

10.6: Cash-trading rules:

Zgodnie z zasadami ligowymi do wymian można dokładać zarobioną gotówkę. Nie jest ona wliczana bądź odejmowana do salary cap, nie liczy się też jako wartość wymiany (jeśli brakuje nam 2 mln by "spiąć" salary graczy to nie można ich "dorzucić") jest zwyczajnie zwiększeniem budżetu.

10.6a: Również zgodnie z zasadami sezonowe wydatki związane z przesyłem gotówki nie mogą przekraczać limitu ustalonego na dany sezon przez ligę. Limit ustalany jest tuż przed startem F.A przez ligę jednak, aby uniknąć niepotrzebnych awantur zalecane jest branie z poprzedniego RS.

10.6b: Gotówkę mogą przesyłać tylko drużyny realnie ją posiadającą, a więc posiadające dodatni bądź neutralny (zerowy) bilans finansowy po dokonaniu transferu.

10.6c: Do potrzeb rozliczenia i określenia, czy gotówka może być przesyłana wykorzystywany jest bilans finansowy drużyn za poprzednie lata przedstawiony w arkuszu.

10.6d: Bilans finansowy drużyn, które nie awansowały do play-offs aktualizowany jest w momencie zakończenie RS. Bilans finansowy drużyn, które awansowały do play-offs i odpadły przed rozpoczęciem draftu aktualizowany jest w momencie ich odpadnięcia z rozgrywek. Bilans finansowy drużyn, które grają jeszcze w play-offs i "zastał je" draft szacowany jest na moment wymiany na podstawie dochodu ZA PRZEGRANĄ w rundzie, w której aktualnie się znajdują - tak, by uniknąć wydawania gotówki, która nie istnieje.

10.7: Coroczne obliczanie finansów jest po zakończeniu każdego sezonu (PO). Obliczany jest wtedy stan finansowy jaki wygenerowała ekipa, na zasadzie różnicy między dochodami, a wydatkami z uwzględnieniem powyższych punktów.

10.8: Buyout. Gdy drużyna X zwolni zawodnika w trakcie sezonu, a ten zostanie podpisany przed końcem sezonu przez inną organizację, uznajemy to za buyout. W takim przypadku uznajemy, że drużyna X płaci zawodnikowi wysokość jego kontraktu pomniejszoną o nową umowę, ale o nie więcej niż 20% rozwiązanej umowy.

Przykładowo X zwalniają gracza UIO z ostatniego roku umowy 25 mln. UIO otrzymuje ofertę od Y o wysokości 3 mln. W księgach na koniec sezonu X wypłacają zawodnikowi UIO 22 mln.

10.9: Kontrakty minimalne obowiązujące krócej niż przez cały sezon (np. podpisane w przerwie między trymestrami) są liczone we wszelkich rozliczeniach finansowych adekwatnie do czasu ich trwania, tj. kontrakt podpisany po pierwszym trymestrze stanowi 2/3 kontraktu minimalnego i analogicznie 1/3 dla kontraktu podpisanego po drugim trymestrze.

10.10: Trzyletni system rozliczeń wprowadzony został, by urzeczywistnić CBA - właściciel po osiągniętych sukcesach i przy zyskach chętniej wyda pieniądze w krótkim okresie czasu, natomiast przy stratach będzie starał się ograniczyć koszty.

10.11: Po zakończeniu każdego okresu trzyletniego ekipa powinna wyjść na plus, w innym przypadku ponoszone są konsekwencje (przykładowe okresy rozliczeń to: sezon 17/18+18/19+19/20. sezon 18/19+19/20+20/21 etc).

10.12: Ekipa, która jest na plusie po owym trzyletnim okresie, bądź co najwyżej na 10%SC na minusie (SC następnego sezonu) ma prawo do zastosowania resetu - licznik zaczyna nabijać się od nowa. Oczywiście podatek od luksusu się nie zeruje. Ekipy, które były na plusie niezależnie od kwoty jaką mają na koncie, jeśli chcą resetu to ich stan konta wynosić będzie 0. Dlaczego? Wyobraźmy sobie sytuację, iż ekipa w 1 sezonie wygenerowała 60 mln zysku, w drugim 30 mln straty. Teoretycznie może w trzecim sezonie wygenerować bez skutków 30 mln straty, jednak już w czwartym musiałaby wygenerować 60 mln zysku - wypacza to ideę walki o tytuł przez 2/3 lata i jest nierealne.

10.13: W momencie, gdy po zakończeniu okresu rozliczeniowego ekipa jest na minusie otrzymuje kary. Obliczany jest %SC (SC - przyszłego sezonu) deficytu ekipy, następnie wprowadzany jest dla niej hardcap:

  1. 0-40%SC na minusie: kara HC na 1 sezon w przedziale 100-120%SC (120%SC - [dług x 1/2])
  2. 40-80%SC na minusie: kara HC na 1 sezon w wysokości 100%SC oraz HC na kolejny (2) sezon w przedziale 100-120%SC (120%SC - [120%SC - [pomniejszony o 40%SC dług x 1/2])
  3. 80%SC+ - analogicznie jak wyżej

10.14: Drużyna, która posiada hardcap musi się do niego dostosować najpóźniej do końca okienka transferowego po 3 turze FA.

10.14a: jeśli drużyna posiada HC na początku offseason w trakcie tur FA może podpisywać wyłącznie zawodników, do których posiada pełne prawa Birda lub wyrównuje oferty związane z RFA

10.14b: w przypadku gdy w którymś okienku transferowym drużyna zrobi min 1 trade - musi na koniec tego okienka dostosować się do limitu HC

Przykład: po 1 turze FA drużyna z HC (X) robi wymianę z inna drużyną. W takim wypadku drużyna mająca HC (X) musi do końca okienka zejść poniżej limitu (nie ma wtedy zastosowania terminu po 3 turze FA)

Brak zastosowania się do wyznaczonego terminu [najpóźniej na koniec okienka po 3 turze FA z zastrzeżeniem pkt 10.14b skutkuje tym, że:

Drużyna zostaje uznana za bankruta. Pojawiają się następujące konsekwencje :

10.14c: Brak możliwości podpisywania jakichkolwiek zawodników za wyjątkiem rookie-contracts oraz minimalnych umów.

10.14d: Brak możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek wymian, które zwiększają wydatki zespołu

10.14e: Oferty w kopertach dla tego teamu - jeśli jakakolwiek ucina mu co najmniej 40% salary umów/umowy w wymianie [np 12 mln za kontrakt 20 mln] : musi je akceptować (ma do wyboru, ale jak nie wybierze  to odbywa się głosowanie]. Nie można składać ofert po graczy z rookie-dealami.

===========================================================

 

11: Trade request

Prawie z zawodników mający aktywną i gwarantowaną umowę może złożyć Trade Request. Aby Trade Request doszło do skutku muszą być spełnione po kolei wszystkie poniższe punkty:

11.1:  Zgłoszenie TR w sprawie danego zawodnika składa jedna osoba, ale ów wniosek musi poprzeć jeszcze sześciu innych GMów. Przykład: składam wniosek o TR LeBrona Jamesa, wniosek został potwierdzony przez wymienionych sześciu GMów.

11.2:  Wnioskujący zakłada osobny temat w sprawie TR danego zawodnika. Przykład: "beGM - Trade Request LeBrona Jamesa.

11.3:  Wniosek musi zawierać stosowną i sensowną argumentację powodów jego złożenia. Bez argumentacji złożenia wniosku, zostaje on od razu odrzucony. Czy argumentacja jest sensowna, czy nie - decyduje o tym Rada.

11.4:  GMowie popierający wniosek mają obowiązek napisać "potwierdzam" w powyższym temacie.

11.5:  Jeśli zgłaszający nie zbierze sześciu głosów poparcia w ciągu 48 godzin - wniosek przepada.

11.6:  Jeśli wniosek zostanie poparty łącznie przez siedmiu (zgłaszający + 6 popierających GMów ), zostaje on poddany poprzez ankietę pod głosowanie czy dany zawodnik zgłasza TR czy nie. Dopiero skuteczny wniosek poddany pod głosowanie wszystkim GMom daje klubowi immunitet o którym mowa w punkcie 4.

11.7:  Trade Request jest skuteczny i zobowiązujący GMa który zawodnika posiada do wytransferowania go w przypadku uzyskania kwalifikowanej większości głosów 20 na 29 głosujących lub w przypadku braku głosów któregoś z GMów - uzyskanie (w zaokrągleniu) 69% głosów na tak.

11.8:  GM u którego gra zawodnik, który złożył skuteczne Trade Request ma obowiązek oddać go do rozpoczęcia RS, jeżeli Trade Request padł po rozpoczęciu F.A a przed końcem IV tury F.A lub do Trade D, jeżeli padł w trakcie RS lub po IV turze. Wyjaśnienie: jeśli GM nie otrzyma satysfakcjonującej go oferty wtedy są następujące konsekwencje:

  • zawodnik nie jest brany pod uwagę w momencie oceniania bilansów
  • w najbliższym okienku musi wybrać jedną z ofert, a jeżeli tego nie zrobi zawodnik ląduje jako F.A i jest zakaz sign&trade lub jeżeli ma ważny przez kilka sezonów kontrakt to decyduje za niego rada.

11.9: Aby zachować realizm nie można zgłaszać Trade Request zawodników, którzy są na rookie scale.

11.10:  Zawodnik jest transferowany, oczywiście zgodnie z regułami CBA i regulaminu.

11.11: Każdy z GMów może złożyć tylko jeden wniosek o Trade Request na sezon.

11.12: Każda z drużyn może otrzymać tylko jeden wniosek o Trade Request na sezon. Drugi wniosek dotyczący tej samej drużyny w tym samym sezonie zostanie automatycznie odrzucony.

11.13: Ze względu na specyfikacje naszej gry, nie ma możliwości, aby zawodnik wskazywał destynację.

===========================================================

 

12. No-trade clause:

12.1:  NTC może dawać tylko drużyna, w której gracz zagrał 4 sezony, ale nie muszą być to cztery sezony pod rząd.

12.2:  NTC mogą otrzymać tylko zawodnicy, których staż w NBA przekroczył osiem sezonów. Tym samym odpada NTC dla RFA.

12.3:  NTC mogą dostawać gracze tylko z w pełni gwarantowanymi kontraktami.

12.4:  NTC można dawać tylko na początku kontraktu. Nie można dodawać NTC do trwającego kontraktu.

12.5:  Nie można dawać NTC przy extension chyba, że poprzedni kontrakt gracza zawierał NTC.

12.6:  Dawanie NTC nie jest obowiązkowe.

12.7:  Nawet jeśli gracz zdecyduje się na transfer, NTC dalej obowiązuje w nowym klubie.

12.8:  Decyzja czy gracz zrezygnuje bądź nie z NTC należy do agentów gracza, czyli do pozostałych GMów.

12.9:  Decyzja będzie odbywała się poprzez prostą ankietę TAK/NIE a jej czas będzie ograniczony do trzech dni roboczych. Dlaczego? GM u którego jest gracz, który się zrzeknie NTC musi mieć czas na dokonanie transferu. Drugi powód to to, że ankieta ma być szybka, sprawna i nie uciążliwa dla społeczności beGM.

12.9a:  Obowiązek założenia ankiety spoczywa na GMie posiadającego gracza z NTC z prostymi dwoma odpowiedziami TAK/NIE. Ów GM ma obowiązek podać destynację gracza, gdzie go wysyła, acz bez szczegółów transakcji.

12.9b:  W głosowaniu nie biorą udziału strony zainteresowane bezpośrednio wynikiem ankiety, czyli GM oddający, GM przyjmujący czy inne drużyny włączone w multiway trade.

12.9c: NTC zostanie zdjęte w przypadku przekroczenia 50% głosów. Jeśli np. w ciągu trzech dni roboczych zagłosuje tylko 19 GMów i 10 będzie na tak, a 9 na nie - oznaczać to będzie, że gracz rezygnuje z no trade clause.

12.10: NTC mają również zawodnicy, którzy byli RFA, podpisali kontrakt z innym klubem i zostali wyrównani oraz zawodnicy, którzy podjęli Qualifying Offer do końca RS oraz tacy co podpisali przed RS na minimum dla vet.

12.11:  W arkuszu zostanie stworzona specjalna zakładka w której będzie można sprawdzać który zawodnik ma NTC.

===========================================================

 

13. Trade kicker:

Trade Kicker (skrót TK) może być przyznawany w poziomach pomiędzy 5% a 15%.

13.1: W przypadku gracza, który posiada TK w kontrakcie, premię za transfer płaci mu klub, który oddaje, a nie klub, który przyjmuje.

13.2: Premia % TK dotyczy kwoty całego kontraktu, a nie tylko kwoty za sezon, w którym jest wymiana.

13.3: Zasady liczenia przy trade'ach - przykład: jeśli klub przyjmujący zawodnika z TK oddaje 10M i jest poniżej luxury tax to zgodnie z regulaminem może przyjąć 17,5M (175% wartości kontraktu). Natomiast jeśli kontrakt gracza wynosi 16M i ma TK 15% (2,4M bonusu) to trade nie przechodzi, bo łącznie 16M kontraktu gracza + 2,4M bonusu daję kwotę 18,4M, czyli ponad 175% maksymalnego pułapu. Mimo faktu, że klub oddający zapłaci te 2,4M ekstra to i tak zgodnie z CBA trade przejść nie może.

13.4:  TK mogą również dostawać Restricted Free Agents (RFA).

13.5:  Gracz może zrezygnować z TK, ale żeby to zrobić i umożliwić przeprowadzenie wymiany GM danego zawodnika musi założyć temat wraz z uzasadnieniem, dlaczego dany gracz ma zrezygnować z pieniędzy wraz z podaniem konkretnej kwoty, a głosowanie nad rezygnacją z TK odbędzie się na zasadzie ankiety.

13.6:  Gracze ze wzrastającymi wynagrodzeniami uzależnionymi od 1st, 2nd, 3rd, DPOTY i MVP nagród, czy DPE rookie którzy mają TK w kontrakcie, w przypadku, kiedy są na swoim maksymalnym kontrakcie liczonym na dany miesiąc nie dostaną bonusu za transfer. Jest to zabronione w CBA. Z racji tego, że u nas nie ma takich zapisów to takie zapisy przechodzą z real NBA np.: Maciej Bojanowski miał w swoim kontrakcie w real NBA o MVP i u nas dostał TK. W momencie, kiedy w realu dostaje MVP to u nas TK go z automatu nie obowiązuje (uznajemy, że my również takie zapisy byśmy dali gdybyśmy mogli)

13.7:  TK może otrzymać każdy gracz na dowolnym kontrakcie, również niegwarantowanym (nie dotyczy two-way).

=============================================================================

 

14. Poprawność arkusza

14. Obowiązki GMa względem swojego arkusza, składu i picków:

14.1: Każdy GM ma obowiązek dbać o swój arkusz. Proponowane jest robienie sobie prinscreenów po każdym okienku transferowym. Wszelkie niezgodności, np. brak jakiegoś picku po transferze zgłasza dowolnemu Radnemu do uzupełnienia lub poprawienia, a najlepiej do prowadzącego uzupełnienia arkusza @ozzy110

14.2: Jeśli drużynę przejmie nowy GM, wszystkie punkty karne zostaną skasowane, GM nie poniesie konsekwencji, ale będzie musiała nastąpić rekompensata dla klubu pokrzywdzonego. Innymi słowy - kara nie dotknie nowego GMa, ale jego drużynę już tak.

===========================================================

 

15. Traded Player Exception (TPE).

15.1: W przypadku, gdy drużyna X będąca ponad salary cap wymienia pojedynczego "gracza a" do drużyny Y, otrzymując w zamian pojedynczego "gracza b" bądź nie otrzymując w zamian żadnych kontraktów, rezultatem takiej wymiany drużyna X otrzymuje trade exception (TPE) w wysokości równej różnicy między kontraktami graczy (gracz a minus gracz b) + $100,000. Na przykład drużyna A wymienia Macieja Bojanowskiego za nic wtedy otrzymuję TPE w wysokości całego kontraktu Macieja Bojanowskiego.

15.2: TPE jest ważne przez rok kalendarzowy (nie sezon) licząc od daty potwierdzenia wymiany przez wszystkie strony. Przykładowo: Team ABC wymienia zawodnika XYZ mającego kontrakt 5 mln do team DEF w zamian za zawodnika RST z kontraktem 2 mln. W rezultacie wymiany, team ABC otrzymuje 3,1 mln TPE, które może użyć w następnym roku, np. pozyskując zawodnika na kontrakcie do 3,1 mln. Można też użyć tylko część TPE w danej wymianie. Jeśli team ABC ma 3,1 mln TPE, to może pozyskać gracza na kontrakcie 1,5 mln i zostanie mu wtedy do wykorzystania 1,6 mln na innego zawodnika.

15.3: Nie można używać TPE do podpisywania wolnych agentów.

15.4: Nie można wymieniać TPE do innego zespołu.

15.5: Nie można łączyć TPE z innymi wyjątkami tj. MLE, DPE itd.

15.6: Nie można również łączyć dwóch TPE. Jeśli team ABC ma dwa TPE, jedno w wysokości 5 mln, a drugie w wysokości 7 mln, to nie znaczy, że można je połączyć, aby pozyskać gracza na kontrakcie 12 mln.

15.7: Drużyny będące przed wymianą poniżej salary cap nie mogą otrzymać w jej wyniku TPE.

15.8: Dozwolone jest "rozbijanie wymian" na mniejsze w celu pozyskania TPE. Na przykład: team ABC oddaje dwóch graczy na kontraktach po 10 mln do team DEF w zamian za gracza na kontrakcie 12 mln. W przypadku pojedynczej, nierozbitej na dwie mniejsze wymiany, w której team ABC oddaje dwóch graczy wartych 20 mln do team DEF w zamian za gracza wartego 12 mln, team ABC nie dostaje TPE, ponieważ TPE można uzyskać tylko w przypadku oddawania pojedynczego gracza. Jednak taką wymianę można rozbić na dwie mniejsze. Pierwsza, w której team ABC oddaje jednego gracza wartego 10 mln w zamian za gracza team DEF wartego 12 mln, oraz druga wymiana, w której team ABC oddaje drugiego gracza wartego 10 mln w zamian za TPE o wartości 10,1 mln.

===========================================================

 

 

16. Zmiany w nowym CBA

Zmiany, które narzuca nowe CBA wejdą w całości od sezonu 24/25. Wiele z tych zmian wchodzi od razu co jest / będzie ujęte w powyższym Regulaminie. W przypadku niejasności - stosujemy się do nowego CBA

Zmiany, które wejdą wraz z wejściem nowym CBA to:

16.1: Limit przesyłu gotówki to: 6 363 000

16.2: Drużyny będą powyżej Luxury Tax nie będą już dysponować MLE

16.3: I próg Apron to (Luxury Tax + 7) drużyna, które będzie powyżej I progu ma pewne ograniczania i są to:

  1. Brak możliwości pobierania graczy po buy-out (czyli graczy, którzy mieli więcej niż Non Tax MLE)
  2. Wartość przyjmowanych kontraktów = wartość oddawanych
  3. Nie można używać TPE nawet, jeżeli dana drużyna posiada je

16.4: II próg Apron to (Luxury Tax + 17,5) drużyna, która będzie powyżej II progu ma pewne ograniczenia i są to:

  1. Brak możliwości trade swoich picków
  2. Jeżeli w przeciągu czterech sezonów drużyna będzie dwa razy na II progu to od 5 jej picki spadają na koniec draftu (mowa tutaj o pickach I rundowych). Kara zostanie cofnięta, jeżeli w ciągu następnych czterech sezonów drużyna trzy razy będzie poniżej II progu Luxury Tax
  3. Nie można brać graczy po buy-out tak jak w przypadku I progu Luxury Tax
  4. Nie mogą wysyłać gotówki (nawet jeżeli w naszym systemie są na plusie)
  5. Nie mogą przyjąć więcej niż oddają
  6. Nie mogą zrobić s&t własnego zawodnika
  7. Nie można łączyć swoich graczy w wymianach jedynie 1:1

16.5: Extension mogą zaczynać się od 140 % poprzedniego salary lub 120 % średniej salary zawodnika (w zależności, które wyższe). Zawodnik może zrobić opt out i podpisać niższe niż wynosiło jego PO.

16.6: Drużyny mogą negocjować ze swoimi zawodnikami po ostatnim meczu finałowym real NBA

16.7: Każde kolejne S.C. może mieć wzrost maksymalnie o 10%

16.8: Graczy z draftu wybranych w II rundzie będzie można podpisać według poniższego:

  1. Kontrakt na trzy sezony, przy czym pierwszy sezon to minimum dla gracza z 1 year experience i rosnąco zgodnie ze wzrostem minimum. Ostatni sezon zawiera TO
  2. Kontrakt na cztery sezony, przy czym pierwszy sezon to minimum dla gracza z 2 year experience i rosnąco zgodnie ze wzrostem minimum. Ostatni sezon zawiera TO

16.9: Jeżeli gracz wybrany w II rundzie zostanie podpisany przed 31 July (u nas do II rundy F.A) to nie liczy się w salary cap, ale liczy się do wymian na przykład:

W II rundzie zespół wybiera Malika Williamsa i podpisuje go przed II turą F.A więc jeżeli drużyna posiada cap space przed F.A to pozostaje on bez zmian do II tury F.A. Natomiast jeżeli drużyna robi trade i po trade będzie bez Malika poniżej I progu Luxury Tax a z Malikiem powyżej to traktuje się ją powyżej I progu Luxury Tax od momentu trade.

16.10: Nie ma limitu graczy na DRE w drużynie

16.11: Mając jakiś wyjątek można pobrać z niego gracza z innej drużyny przykład: Maciej Bojanowski ma kontrakt równy MLE to drużyna X może wziąć go za MLE od innej drużyny i wtedy MLE zamienia się w TPE, które ma do wykorzystania była drużyna Macieja Bojanowskiego.

16.12: Rookie Scale można rozszerzyć o pięć sezonów bez konieczności dawania PO.

16.13: Jeżeli drużyna jest poniżej salary floor to różnica między team salary a salary cap będzie zapełniona luką na starcie RS, która pozostaje niezmienna na przykład:

Drużyna X ma w salary 50 M a salary floor wynosi 90 M wtedy po starcie RS dobierając np. Macieja Bojanowskiego z innego zespołu, który ma 1 M, team salary na koniec RS będzie wynosić 91 M a nie 51 M

16.13a: Drużyna będąca poniżej salary floor nie może robić trade zmniejszające team salary

16.14:  Szacunkowe wartości exception są następujące:

  1. MLE to 9,12 % wartości salary cap
  2. ROOM MLE to 5,678 % wartości salary cap
  3. TAX MLE to 5 M i kontrakt nie może być dłuższy niż dwa sezony

16.15: Nie można łączyć exception ze sobą

16.16: Jeżeli brakuje do wyrównania trade można dołączyć dowolne exception (o ile drużyna je posiada) wtedy druga drużyna otrzymuje TPE do wykorzystania o wartości exception

16.17: Można używać TPE, ale nie można nim przekroczyć I progu Apron

16:18: Wszystkie wymiany drużyn będących poniżej progu Luxury muszą być przeprowadzone zgodnie z CBA i poniższym:

  • 200 % wartości oddanych umów + 250k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej poniżej 7,500,000 mln $
  • Wartość oddanych umów + 7,5 mln $ dla wartości umów oddanych wynoszącej od 7,500,000 mln $ do 30,0 mln $
  • 125% wartości oddanych umów + 250k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej powyżej 30,0 mln $

16.18a: Jeżeli drużyna wysyła co najmniej dwóch zawodników a dostaje co najmniej jednego lub gdy wysyła więcej zawodników niż dostaję nie można dołączyć więcej niż jeden minimalny kontrakt. Wyjątek to ostatnie okienko transferowe i ta zasada nie obowiązuje wtedy.

16.18b: Jeżeli są wysyłani gracze mający podpisane kontrakty tylko za minimum to wtedy można wysłać maksymalnie dwóch takich graczy w każdym okresie transferowym.

16.19: Jeżeli drużyna chce zrobić s&t to zawodnik, który idzie w ramach s&t musi mieć wyższy pierwszy sezon kontraktu o 120 % niż jego ostatni oraz mieć gwarantowane minimum 4 sezony

16.20: RFA

16.20a: Wzrost QO o 10 % względem starego CBA

16.21b: QO w wysokości 135 %, jeżeli zawodnik nie był na Two-Way oraz wybrany w I rundzie.

16.22c: Drużyna ma dwa dni na wyrównanie RFA bądź nie.

16.21: Zawodnicy, którzy podpisują za minimum dla weteranów na jeden sezon mogą podpisać bez klauzuli no trade. Taka informacja musi być zawarta w momencie wysyłania ofert a w arkuszu pojawia się specjalna zakładka mówiąca, którzy zawodnicy mają no trade a, którzy nie.

16.22: Drużyna może dawać bonus zawodnikowi tylko za wyniki drużyny w beGM i nie może on przekraczać 20% wartości kontraktu na jeden sezon na przykład:

Składam ofertę Maciejowi Bojanowskiemu 20/2 w tym co sezon dodatkowo 20 % za awans do finału. Jeżeli drużyna nie awansuje w przeciągu dwóch sezonów do finału wtedy pozostaje 20/2 w każdym z dwóch sezonów, jeżeli taki awans będzie Maciek będzie miał 12 M na koniec sezonu a nie 10 i 12 będzie uwzględnione na koniec w podsumowaniu. Będzie stworzona specjalna zakładka w arkuszu i będzie tam wypisane jaki zawodnik, ile % dostał i za co.

16.23: Zawodnik, który podpisał extension nie może być handlowany przez 6 miesięcy oraz nie może podpisać extension przez 6 miesięcy od momentu trade. W wyjątkowych sytuacjach okres może być krótszy.

16.24: Strech zawodnika tylko do 31 August a jego długość to długość pozostałego kontraktu razy dwa + jeden dodatkowy sezon (x2+1)

16.25: Można mieć w rosterze mniej niż 14 zawodników łącznie przez dwa trymestry w ciągu całego RS, ale nie mogą one nastąpić po sobie.

16.26: Graczy na Two-Way można podpisać ostatecznie w trakcie ostatniego okienka na F.A.

===========================================================

 

17. Informacje uzupełniające:

17a: wszelkie głosowania (FA, TR, bilanse, PO) kończą się automatycznie po uzyskaniu większości wymaganych głosów - w momencie jego zakończenia wszelkie zmiany głosów nie będą uwzględniane.

17b: Składanie ofert FA podczas sezonu jest tajne. Ich ogłoszenie nastąpi po deadline i poddane głosowaniu, promowany jest dobry skauting.

===========================================================

 

18. Funkcja intermin GM

W związku z możliwością zaistnienia wakatu (odejście innego GMa, pozostawienie zespołu bez słowa itp) wprowadzamy funkcję interim GM.

Podstawowe założenia i obostrzenia:

18.1: Intermin GM swój główny zespół prowadzi w przeciwnej Konferencji

18.2: Interim GM nie może prowadzić wymian między zespołem głównym, a prowadzonym tymczasowo

Istnieje możliwość zrobienia wyjątku od zasady 18.2 i przedstawienie wymiany, która musi być jednomyślnie   zaakceptowana przez Zespół Mentoringu

18.3: Interim GM jest zobowiązany do prowadzenia jak najlepszej polityki kadrowo-finansowej, tworzenia opisów oraz brania udziału w głosowaniach

18.4: W przypadku znalezienia nowego GMa, zaakceptowaniu aplikacji oraz przejściu wdrożenia - intermin GM jest zobowiązany do przekazania zespołu, po uprzednim przedstawieniu sytuacji (oczywiście kwestia wsparcia dla nowego GMa zostaje już we własnym zakresie - poza wsparciem i nadzorem przez Zespół Mentoringu)

===========================================================

 

19. Omówienie kolorów w arkuszu:

Zielony kolor to PO

Niebieski kolor to TO

Czerwony kolor oznacza, że gracz jest RFA

Siwy kolor znaczy, że gracz ma UNG

Fioletowy kolor oznacza, że gracz ma TO, które można podjąć a po nim staje się UFA albo nie podjąć TO wtedy staje się RFA

Żółty kolor to extension

===========================================================

 

W sytuacji, gdy brak jakiegoś zapisu w regulaminie, stosujemy zasady zgodne z ligowym CBA. W przypadku, gdy rzecz nie dotyczy zasad NBA, a schematu przeprowadzania zabawy bądź jej etapów - sytuację sporną rozstrzyga Rada prowadząca zabawę i informuje o tym wpisem w temacie.

Edytowane przez Szulim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ely3 przypiął/eła ten temat
  • 1 miesiąc temu...

Aktualizacja 4.11

Dodany zostaje pkt 18 - Interim GM (dotychczasowy pkt 18 staje się pkt 19)

 

18. Funkcja intermin GM

W związku z możliwością zaistnienia wakatu (odejście innego GMa, pozostawienie zespołu bez słowa itp) wprowadzamy funkcję interim GM.

Podstawowe założenia i obostrzenia:

18.1: Intermin GM swój główny zespół prowadzi w przeciwnej Konferencji

18.2: Interim GM nie może prowadzić wymian między zespołem głównym, a prowadzonym tymczasowo

Istnieje możliwość zrobienia wyjątku od zasady 18.2 i przedstawienie wymiany, która musi być jednomyślnie   zaakceptowana przez Zespół Mentoringu

18.3: Interim GM jest zobowiązany do prowadzenia jak najlepszej polityki kadrowo-finansowej, tworzenia opisów oraz brania udziału w głosowaniach

18.4: W przypadku znalezienia nowego GMa, zaakceptowaniu aplikacji oraz przejściu wdrożenia - intermin GM jest zobowiązany do przekazania zespołu, po uprzednim przedstawieniu sytuacji (oczywiście kwestia wsparcia dla nowego GMa zostaje już we własnym zakresie - poza wsparciem i nadzorem przez Zespół Mentoringu)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.