Skocz do zawartości

Random shit


RappaR

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, fluber napisał(a):

https://x.com/RadioZET_NEWS/status/1874012960718516501

Czy ja przegapiłem jakąś ustawę,czy to znowu fake news?

Dziś o tym słyszałem w radiu 

30 zł za cały odcinek to nie pieniądz w porównaniu z kulczykową

2 godziny temu, jack napisał(a):

Remont się skończył, to podobno dlatego 

Kulczykówkę non-stop remontują a i tak bulisz 2-3 razy 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jack napisał(a):

Holendrzy jeżdżą wszędzie rowerem a Amerykanie samochodem. 

Tymczasem: https://www.carvertical.com/blog/average-mileage-per-year-in-eu-and-us

 

z drugiej strony w US jest 860 aut na 1000 mieszkańców a w NL 588 na 1000, więc to pewnie mocno wpływa na średnią kilometrówkę

 

swoją drogą, w PL mamy najwięcej aut w Europie :P

https://www.voronoiapp.com/automotive/Who-Owns-the-Most-Vehicles-per-Capita-by-Country-701

 

Edytowane przez julekstep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, RappaR napisał(a):

Ja robię ~25k rocznie i wydawało mi się, że to jest strasznie dużo.

Sporo, zwłaszcza jeśli tylko po mieście. 

4 minuty temu, julekstep napisał(a):

z drugiej strony w US jest 860 aut na 1000 mieszkańców a w NL 588 na 1000, więc to pewnie mocno zaniża średnią

Tylko, że te dane nic nie mówią jeśli nie nałożysz ich z ilością kilometrów które te samochody przejeżdżają. 

10 amerykanów ma 9 aut. 

10 holendrów ma 6 aut. 

Tyle, że każde z aut holendrów przejeżdża 2x więcej kilometrów niż to amerykańskie. 

8 minut temu, julekstep napisał(a):

swoją drogą, w PL mamy najwięcej aut w Europie :P

I niektórzy twierdzą, że to powód do wstydu. 

https://smoglab.pl/samochody-w-polsce-lider-eu/

Tymczasem jeździmy mniej niż podziwiani rowerowi Holendrzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jack napisał(a):

Sporo, zwłaszcza jeśli tylko po mieście. 

Po mieście prawie nic. 

Dojeżdżam do pracy 50 albo 100 km w jedną stronę, stąd takie dystanse.

A i tak to poniżej średniej holenderskiej. 

14 minut temu, julekstep napisał(a):

Bo w Polsce się nie wyrejestrowuje starych aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, julekstep napisał(a):

a ja napisałem właśnie że się jeździ 🙃

Ogólnie to jest zajebiste że jak kupujesz nowe auto to musisz spełnić wszystkie nowe normy ale jak twój sąsiad ściąga 20 letniego diesla a niemiec to jest już spoko i można rejestrować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RappaR napisał(a):

 

Bo w Polsce się nie wyrejestrowuje starych aut

Jak nie?

Przecież jak nie wyrejestrujesz auta z kwiatem że zlomowania, to musisz płacić obowiązkowe OC co roku. 

Nie wiem, skąd taki dziwny wniosek, że się nie wyrejstrowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2025 o 06:12, jack napisał(a):

Holendrzy jeżdżą wszędzie rowerem a Amerykanie samochodem. 

Tymczasem: https://www.carvertical.com/blog/average-mileage-per-year-in-eu-and-us

 

Amerykanie widac ze nigdzie nie jezdza, nie chodza, nie uzywaja roweru ani zbiorkomu i “som grubi”! Cala tajemnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2025 o 13:11, RappaR napisał(a):

Napisałem właśnie, że się nie jeździ. 

Akurat ten, jak i dwa pozostałe tego Pana jeżdżą regularnie.

Facet mieszka w markach i ma 3 jeżdżące,,wyglądające jak złomy na,kółkach wardburgi i co ciekawe od przynajmniej 10 lat się zastanawiam kto mu robi przeglądy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2025 o 12:53, jack napisał(a):

 

I niektórzy twierdzą, że to powód do wstydu. 

https://smoglab.pl/samochody-w-polsce-lider-eu/

Tymczasem jeździmy mniej niż podziwiani rowerowi Holendrzy. 

Powód do wstydu to nie jest to czym i ile jeździmy , tylko to  jak jeździmy . Tysiące bezsensownych śmiertelnych wypadków. Jedyna reakcja decydentów to ciągłe pi****lenie o zaostrzaniu przepisów i podwyższaniu kar. Tymczasem mając najgorszych kierowców w EU, mamy jednocześnie jedną z największych dopuszczalnych prędkości na autostradzie, gdzie ogólnie kierujący nie potrafią się zachować . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mayor napisał(a):

Powód do wstydu to nie jest to czym i ile jeździmy , tylko to  jak jeździmy . Tysiące bezsensownych śmiertelnych wypadków. Jedyna reakcja decydentów to ciągłe pi****lenie o zaostrzaniu przepisów i podwyższaniu kar. Tymczasem mając najgorszych kierowców w EU, mamy jednocześnie jedną z największych dopuszczalnych prędkości na autostradzie, gdzie ogólnie kierujący nie potrafią się zachować . 

Problem z autostradami jest inny. Na prawym pasie samochody jadą z prędkością ograniczoną przez ciężarówki - 90 km/h. Już prędkość 140 km/h powoduje, że niedoświadczony kierowca, który utknął za ciężarówką musi się szybko rozpędzić z 90 do 140. Dlatego autostradach w innych krajach maksymalna prędkość jest niższa, by ta różnica była jak najmniejsza a przez co zmiana pasa najbezpieczniejsza. Tymczasem u nas na lewym pasie mało kto jedzie z prędkością 140 a raczej średnio 150. Większość samochodów jeździ lewym pasem z prędkością dużo wyższą niż 140 km/h a zatem zmiana pasa z prawego na lewy musi powodować niebezpieczne sytuacje. By ich uniknąć część kierowców unika opuszczana lewego pasa. 

Pierwsze i najłatwiejsze do realizacji jest zastosowanie odcinkowych pomiarów prędkości. A jak to nie będzie wystarczające, dodatkowe obniżenie max prędkości. 

Dla wyjaśnienia mam samochód z silnikiem sporo ponad 200 kM więc sobie radzę co nie powoduje, że nie dostrzegam problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce w latach 19-23 liczba wypadków śmiertelnych spadła o 35 procent. W 2023 mieliśmy wskaźnik 52/milion, który jest zbliżony do średniej unijnej 46/milion i daleko od najgorszych wyników w UE czyli Rumunii i Bułgarii że wskaźnikami powyżej 80.

Na autostradach zginęło w 2023 56 osób, a na wszystkich autostradach w Polsce zdarza się średnio jeden wypadek dziennie 

Największym problemem są drogi krajowe. Stanowią zaledwie 5 procent wszystkich dróg w Polsce a odpowiadają za 34 procent zabitych.

Generalnie drogi jednojezdniowe dwukierunkowe są najgorsze, dlatego im gorsza infrastruktura tym więcej wypadków śmiertelnych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jack napisał(a):

Tymczasem u nas na lewym pasie mało kto jedzie z prędkością 140 a raczej średnio 150. Większość samochodów jeździ lewym pasem z prędkością dużo wyższą niż 140 km/h

wg mnie nieprawda, akurat w tamtym roku zrobiłem sporo jak na siebie ~20K km i, jeżdżąc z przelotową właśnie 140-150 mam wrażenie, że mijam jakieś 90%?95%? samochodów

 

naprawdę rzadko kto jeździ szybciej niż te 150

Godzinę temu, jack napisał(a):

.....a zatem zmiana pasa z prawego na lewy musi powodować niebezpieczne sytuacje

w sensie że ktoś nie spogląda w lusterko czy jak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.