Skocz do zawartości

Random shit


RappaR

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 5.04.2023 o 17:42, ptak napisał(a):

Bo wtedy trochę inaczej wygląda podejście dziecka do nauki.

Rozwiń  

Ja nie mówię o podejściu dziecka tylko o tym że stawianie ocen w postaci liczb w szkole jest bez sensu. I każdy kto kiedykolwiek chodził do szkoły a teraz jest dorosły powinien to doskonale rozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:50, P_M napisał(a):

Generalnie to system edukacji jest bez sensu, bo przy już obecnym poziomie AI uczenie się informacji encyklopedycznych jak ma to miejsce w przypadku 99% programu szkolnego nie licząc przedmiotów ścisłych jest totalnie antyrozwojowe.

Rozwiń  

System pruski jest do zaorania w trybie natychmiastowym. U nas zrozumieją to za 50 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:50, P_M napisał(a):

Generalnie to system edukacji jest bez sensu, bo przy już obecnym poziomie AI uczenie się informacji encyklopedycznych jak ma to miejsce w przypadku 99% programu szkolnego nie licząc przedmiotów ścisłych jest totalnie antyrozwojowe.

Rozwiń  

John Connor nie lubi tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:52, fluber napisał(a):

System pruski jest do zaorania w trybie natychmiastowym. U nas zrozumieją to za 50 lat.

Rozwiń  

Spora część ludzi, która wysyła dzieci do jakichś prywatnych żłobków, przedszkoli, szkół typu Montessori czy Waldorfska zaczyna to rozumieć. O ile w przypadku państwowego systemu edukacji, pewnie masz rację o tyle bardzo wiele ludzi z mojego pokolenia nie chcę wysyłać dzieci do tych przybytków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:45, fluber napisał(a):

Ja nie mówię o podejściu dziecka tylko o tym że stawianie ocen w postaci liczb w szkole jest bez sensu. I każdy kto kiedykolwiek chodził do szkoły a teraz jest dorosły powinien to doskonale rozumieć.

Rozwiń  

Znaczy uważasz żeby zamiast liczb używać liter A,B,C,D, F jak w USA ? Wtedy trudniej jest wyliczać średnią ocen i muszą i tak używać przelicznika cyfrowego

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:55, P_M napisał(a):

Spora część ludzi, która wysyła dzieci do jakichś prywatnych żłobków, przedszkoli, szkół typu Montessori czy Waldorfska zaczyna to rozumieć. O ile w przypadku państwowego systemu edukacji, pewnie masz rację o tyle bardzo wiele ludzi z mojego pokolenia nie chcę wysyłać dzieci do tych przybytków. 

Rozwiń  

Myślę że to będzie coraz popularniejsze, sporo kolezanek po fachu się za to zabiera i w tym działa i naprawdę warto otworzyć dziecku horyzonty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 18:04, Koelner napisał(a):

A co działa? A ogólnie jaki jest cel edukacji?

Rozwiń  

W tej chwili? Żeby dzieciak miał co robić jak rodzice pracują i żeby go ktoś pilnował.

  W dniu 5.04.2023 o 18:04, Koelner napisał(a):

A co działa? 

Rozwiń  

Psychologia pozytywna, nauka przez robienie, peer learning, praca w grupach, nauka komunikatywności, samoświadomości, odkrywanie talentu, narzędzi jest mnóstwo 

  W dniu 5.04.2023 o 18:04, Koelner napisał(a):

 A ogólnie jaki jest cel edukacji?

Rozwiń  

A moim zdaniem celem edukacji szkolnej jest odkrycie i zrealizowanie talentu i potencjalu każdego dzieciaka który do ciebie trafia, sprawienie że będzie samodzielnym, myślącym, świadomym swojej wartości i potrafiącym się samemu uczyć człowiekiem, potrafiącym realizować cele, które sobie założy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 17:50, P_M napisał(a):

Generalnie to system edukacji jest bez sensu, bo przy już obecnym poziomie AI uczenie się informacji encyklopedycznych jak ma to miejsce w przypadku 99% programu szkolnego nie licząc przedmiotów ścisłych jest totalnie antyrozwojowe.

Rozwiń  

To raczej nauka korzystania ze źródła.

  W dniu 5.04.2023 o 17:58, fluber napisał(a):

Nie, uważam że w ogóle nie powinno się używać tego typu ocen. 

Rozwiń  

Czyli jesteś zwolennikiem sytuacji, w której np. policjant mający "szczególne predyspozycje" po ZSZ uczy cię własnej interpretacji przepisów? którą nabył najczęściej w wyniku bezrefleksyjnej wymiany doświadczeń na posterunku obfitującym w "szczególne predyspozycje?

  W dniu 5.04.2023 o 18:06, fluber napisał(a):

Psychologia pozytywna, nauka przez robienie, peer learning, praca w grupach, nauka komunikatywności, samoświadomości, odkrywanie talentu, narzędzi jest mnóstwo 

Rozwiń  

Jakich elementów brakuje w normalnej szkole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 18:29, starYfaN napisał(a):

 

Czyli jesteś zwolennikiem sytuacji, w której np. policjant mający "szczególne predyspozycje" po ZSZ uczy cię własnej interpretacji przepisów? którą nabył najczęściej w wyniku bezrefleksyjnej wymiany doświadczeń na posterunku obfitującym w "szczególne predyspozycje?

Rozwiń  

Myślę, że świat Ci mocno odjechał jeżeli postawiłeś znak równości między swoim wywodem a tym co napisałem. 

  W dniu 5.04.2023 o 18:29, starYfaN napisał(a):

 

Jakich elementów brakuje w normalnej szkole?

Rozwiń  

Na poziomie jaki powinien być to wszystkich. System oparty na ocenach liczbowych nie sprzyja współpracy i rozwijaniu umiejętności pracy w grupie, tylko rywalizacji. Sztywny program nauczania obowiązkowy dla wszystkich jest daleki od odkrywania talentu i psychologii pozytywnej, egzaminowanie oparte na pisemnych testach tłumi komunikatywność i powoduje uczenie przez dopasowanie do wzorca zamiast prace nad samoświadomością itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.04.2023 o 18:37, fluber napisał(a):

Myślę, że świat Ci mocno odjechał jeżeli postawiłeś znak równości między swoim wywodem a tym co napisałem. 

Na poziomie jaki powinien być to wszystkich. System oparty na ocenach liczbowych nie sprzyja współpracy i rozwijaniu umiejętności pracy w grupie, tylko rywalizacji. Sztywny program nauczania obowiązkowy dla wszystkich jest daleki od odkrywania talentu i psychologii pozytywnej, egzaminowanie oparte na pisemnych testach tłumi komunikatywność i powoduje uczenie przez dopasowanie do wzorca zamiast prace nad samoświadomością itd.

Rozwiń  

Z tego co widzę, to cost/effective to system pruski dalej bije wszystko, a najlepsze wyniki nauczania mają kraje go stosujące w Azji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.