Skocz do zawartości

Polityka w Polsce


Borys

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, mayor napisał(a):

Poważny człowiek może ocenić rząd Olszewskiego na podstawie własnych doświadczeń, pajac wygoogluje jakieś dane, obejrzy materiały pseudo reporterów w TVP i się wymądrza jakby pozjadał wszystkie rozumy.,Napisz na jakiej podstawie oceniasz ten rząd jako najlepszy i najbardziej propolski, jakieś osobiste doświadczenia czy tylko lektura propagandy ? Ja w tym okresie miałem rodzinę, drugie dziecko mi się urodziło w 89 ,niedługo po tym zacząłem budowę domu bo mieszkanie w bloku zaczęło się robić zbyt ciasne.,Żeby zarobić na to prowadziłem dwie firmy, dlatego mam porównanie i śmiało mogę stwierdzić, że przez te 5 miesięcy Olszewskiego plus trzydzieści kilka dni Pawlaka to był najgorszy najbardziej antypolski rząd po zmianie ustroju. Zero reform, zatrzymanie prywatyzacji i inflacja tak zapierdalająca że nawet nie opłacało im się drukować pieniędzy tylko dodrukowywali zera na starych banknotach, a większość poważniejszych transakcji ludzie rozliczali w Dojcze Markach , albo US$ .,Liczenie pieniędzy w firmie to było dość ciężkie zajęcie, często do późnej nocy i zawsze brakowało gumek recepturek do wiązania paczek z banknotami

Trolujący 12ek to chyba jednak najmniej krzywdząca charakterystyka takich wpisów, wiec przy niej pozostanę. Nie mam zamiaru po 10 razy pisać tego samego, zwłaszcza, że z wpisu na wis udowadniasz o braku jakiegokolwiek pojęcia w tematach które "rozgryzasz". Szkoda czasu.

Jeżeli Financial Times" i szef "Rockefeller International" uprawiają pisowski troling na poziomie "wy....y", to naprawdę nie mam pytań. 

Od dzisiaj ignoruję wpisy bez merytoryki.

18 minut temu, ely3 napisał(a):

Ma tyle wspólnego co miała aplikacje UBER. JAk wchodził UBEr to rozumiem też byłeś za tym by zakazać ich działalności. I teraz nie korzystasz z ich usług tylko wolisz płacić więcej polskich korporacjom taksówkowym 

Wejście UBERA z USA przez co polscy taksówkarze musieli obniżyć cenę albo wypaść z rynku jest tym samym co teraz strona ukraińska robi z przewozami międzynarodowymi

Zauważ ,że ci co protestują to chcą powrotu zezwoleń a nie równości. OCzywiście rzucają slogany ,że Ukraińcy nie płacą podatków tranportowych ale czy ktoś domaga się by Chińczycy płacili u siebie pracownikom ZUS, chorobwe bo inaczej nie są na równych zasadach? Bo hasła ,że Ukraińska strona nie używa tachografów to bzdet. Z chęcią bym zobaczył dowody na to ,że Ukraińcy sa tańsi bo ich kierowcy jadą bez odpoczynku kilkadziesiąt godzin. Bo jakoś nie zmniejszyła się liczba cięzarówek na parkingach a to Ukraińcy przejęli duża część rynku przewozów. Są po prostu tańsi . Pewnie u siebie płaca inne podatki tego nie wiem 

Ale wiem ,że ukraińskie cysterny są tańsze a czas jazdy kierowcy z Ukrainy do Polski jest taki sam jak był przedtem kiedy to realizowała polska firma. Więc dla mnie to protesty są tym samym co kiedyś protesty taksówkarzy bo wszedł tańszy UBER. 

 

Wymień konkretnie jakich to norm nie spełniają? Ale oprzyj się na czymś wiarygodnym a nie na słowach firm , które protestują

Bo na razie to wygląda tak ,że Polakom nie pasuje ,że pomoc płynąca na Ukrainę jest obecnie głównie realizowana przez ukraińskie cięzarówki a nie polskie.

Bo przecież ta umowa dotyczy zniesienia limitów na przejazdy Ukraina-UE...

I wyjaśnij jak niby utrata tras do Ukrainy ma doprowadzać do upadku polską branżę w której nota bene pewnie z 2/3 to są kierowcy i tak Ukraińscy.. 

Tu chodzi o stosunek pozwoleń. Przed wojną było po 50%. Dzisiaj jest 95-5, a Ukraińcy nie chcą się zgodzić na 60-40 z wyłączeniem pomocy humanitarnej i wojskowej z limitów.

18 minut temu, ely3 napisał(a):

I wyjaśnij jak niby utrata tras do Ukrainy ma doprowadzać do upadku polską branżę w której nota bene pewnie z 2/3 to są kierowcy i tak Ukraińscy.. 

Stracili już rynek rosyjski, białoruski, mongolski i wszystko dalej na wschód. Koszty pracy (w ujęciu obciążeń analitycznych) to wobec przepisów x 8-9 na niekorzyść Polski.

@ely3 Co prawda to nie ten temat, ale co sądzisz o danych niemieckiego wywiadu, o osiągnięciu przez Rosję za 5-6 lat potencjału wojskowego, przekraczającego potencjał odstraszania nato na terenie EU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ely3 Czyli rozumiem że Polska strona powinna przyjąć sytuacje taką jaka jest? Przyjmijmy że masz racje, że powinniśmy kierować się krwiożerczym kapitalizmem to ja rozumiem tych ludzi którzy zostali na lodzie po wprowadzeniu sankcji (utrata tras do Rosji i na Białoruś) a jeszcze pojawiła się konkurencja z Ukrainy, spowolnienie gospodarcze, mniej zamówień i tutaj można upatrywać też powodu protestów m.in. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, RappaR napisał(a):

 

Na sposób skandynawski/DACH

W skrócie - wolny rynek dobry kiedy my innym, zły kiedy inni nam. W sumie cała książka Dobry Samarytanin opisuje taki sposób radzenia sobie z ekonomią, kraje, które tego nie stosują nazywa się "rozwijającymi". Od dziesięsiecioleci i przez następne dziesięciolecia.

Uwielbiam Skandynawię ale tam wciąż o wszystkim decydują te same rodziny od wieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, starYfaN napisał(a):

Tu chodzi o stosunek pozwoleń. Przed wojną było po 50%. Dzisiaj jest 95-5, a Ukraińcy nie chcą się zgodzić na 60-40 z wyłączeniem pomocy humanitarnej i wojskowej z limitów.

Czyli wolny rynek zweryfikował ... I przejazdy na linii Ukraina -UE zostały przejęte przez Ukraińców ale nadal nie wiem jak niby utrata tych połączeń ma prowadzić do upadku polskich firm. Skoro wczesniej po prostu mieli tego mało. Teraz jest dużo i chcą się załapać na ten tort tylko powiedz mi czemu on ma być nadal kontrolowany pozwoleniami.

 

21 minut temu, Sewer napisał(a):

Czyli rozumiem że Polska strona powinna przyjąć sytuacje taką jaka jest? Przyjmijmy że masz racje, że powinniśmy kierować się krwiożerczym kapitalizmem to ja rozumiem tych ludzi którzy zostali na lodzie po wprowadzeniu sankcji (utrata tras do Rosji i na Białoruś) a jeszcze pojawiła się konkurencja z Ukrainy, spowolnienie gospodarcze, mniej zamówień i tutaj można upatrywać też powodu protestów m.in. 

Skoro umowa z UE dotyczy tylko połączeń UKraina-UE ,które przed wojną nie były na kosmicznym poziomie a teraz jest dużo bo jest to powiązane z pomocą humanitarną, wojskową itp to niech to zostanie pozostawione wolnemu rynkowi

Jelii jest prawdą ,że strona ukraińska bierze przewozy na trasach Polska Niemcy to pewnie jest to do dyskusji ale niech się tym zajmuje policja 

Po prostu toczenie wojny, blokady pomocy czy to wojskowej czy humanitarnej w imię tego ,że jacyś biznesmeni stracą kase ma żaden sens. Bo akurat stanowiska pracy są i tak w dużej mierze zajęte przez Ukraińców niezależnie czy pracują dla polskiej czy ukraińskiej firmy transportowje

Jakoś nikt nie walczy o zakaz importu chińskich ciuchów, wietnamskich butów , chińskich telefonów bo to zabiera miejsca pracy.. Konfederacja lubi rozpętywać histerię antyukraińską ale jest to zabawne ,że piewcy wolnego rynku są przeciwko wolnemy rynkowi jak tylko im to pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, starYfaN napisał(a):

o prawda to nie ten temat, ale co sądzisz o danych niemieckiego wywiadu, o osiągnięciu przez Rosję za 5-6 lat potencjału wojskowego, przekraczającego potencjał odstraszania nato na terenie EU?

Widzisz to jest trudne do weryfikacji ale faktem jest że Rosja ma inne możliwości produkcji wojskowej.

Przykład oni produkuja 2 mln pocsków w tym roku. Europa z USA ok 0,7 mln. 

Problemem jest stal bo nikt nie wybuduje huty tylko po to by robić pociski czy masowo nowe czołgi. W Rosji olewają potrzeby społeczne. Można robić auta z gorszej stali. Mozna robić mniej lodówek. Mniej rur do przesyłu gazu. A na czołgi i pociski się da

Tyle ,że widać to obecnie ,że Rosja ma problem z jakością. Utrzymują ilość ale jakościowo odstają bo mają gorsze celowniki niż produkcja sprzed wojny. Widać ,że artyleria pplot nie potrafi zestrzelić starych rakiet NATO a przecież te najnowsze jak niemieckie Taurusy czy Volvano sa poza ich zasięgiem.

Widac ,że rosyjskie systemy EW są gorsze niż NATO. Rosjanie mogą w 5 lat stworzyć ilościowo armię przewyższającą to co miel przed wojną. Tu nie przecze ale w ważnych obszarach mają problem. Systemy EW są wyrażnie gorsze i mają problem by zakłócać pracę rakiet z lat 80 tych czy 70tych. Obrona ppolot zawodzi skoro Ukraina mając mało rakiet  i brak samolotów potrafi trafiać cele oddalone o 700 km jak lotniskow w Pskowie czy precyzyjnie niszczyć okręty rosyjskie.

Bradleye czy Madery są niszczone obecnie tylko przez Ka-52 . Radary do artylerii znacząco lepsze są NATOWSKIE to sai Rosjanie podają ,że boją się strzelać dłużej niż 20 pocisków bo on istrzelają na ślepo a Ukraina ich namierza szybko.. Oczywiście jak wejdą TOS-2 które mają strzeląc z dystansu 20 km to będzie coś bo już teraz TOS-1 to mega groźna broń 

Osobiście problemem może być to co pisałem ,że Europa i NATO się nie przestawi na produkcje wojskową bo nie ma tyle stali czy tylu niektórych związków chemicznych . I nie da się zwiększyć potencjału bez znaczącego zwiekszego kosztów dla ludzi

Np przez to ,ze produkcja dronów wojskowych poszła w górę to koszt baterii litowych zwiekszył się dwukrotnie i donry nawet te cywilne przestały być tanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, RappaR napisał(a):

Masowe sprowadzenie taniego pracownika z zagranicy, wzrost ilości gwałtów i przestępstw w taksówkach.

Mnóstwo osób stratnych polskich na zarobkowaniu w ten sposób

Coś jak Żabka - kolejna pasożytująca francyza.

 

Na sposób skandynawski/DACH

W skrócie - wolny rynek dobry kiedy my innym, zły kiedy inni nam. W sumie cała książka Dobry Samarytanin opisuje taki sposób radzenia sobie z ekonomią, kraje, które tego nie stosują nazywa się "rozwijającymi". Od dziesięsiecioleci i przez następne dziesięciolecia.

Tu się częściowo zgodzę 

W kwestii doboru i weryfikacji kierowców Uber daje dupy 

 

Nie ma chyba większej liczby kolizji do których wyjeżdżamy niż te z udziałem ubera/bolta

Ich problemem jest nieznajomość przepisów 

Dostają u siebie prawko, gdzie panuje wolna amerykanka i to niestety widać na naszych ulicach 

Całe szczęście jeżdżą na tyle wolno że zdarzeń z uszczerbkiem na zdrowiu czy też śmiercią jest mało 

 

Sam korzystam i z ubera i z żabki 

Uber potrafi być 3x tańszy niż cierp 

A żabkę mam 3 minuty od ogródka ;)

13 minut temu, RappaR napisał(a):

A gdzie nie?

W Afryce, tam władców i ich rodziny się morduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ely3 napisał(a):

Czyli wolny rynek zweryfikował ... I przejazdy na linii Ukraina -UE zostały przejęte przez Ukraińców ale nadal nie wiem jak niby utrata tych połączeń ma prowadzić do upadku polskich firm. Skoro wczesniej po prostu mieli tego mało. Teraz jest dużo i chcą się załapać na ten tort tylko powiedz mi czemu on ma być nadal kontrolowany pozwoleniami.

No niekoniecznie wolny rynek, tylko umowa Uk-EU. Postulaty strony polskiej są bardzo rozsądne. 4o% przewozów z pozwoleń i wyłączenie pomocy humanitarnej/wojskowej z puli, lub zniesienie ograniczeń.  Transport to 6% polskiego PKB i coś z 1 mln miejsc pracy. EU z premedytacją pomogła Ukrainie wiedząc że kolejny raz zapłaci za to Polska. Nie możemy w nieskończoność finansować własnym kosztem europejskiej wspaniałomyślności.

10 minut temu, ely3 napisał(a):

Widzisz to jest trudne do weryfikacji ale faktem jest że Rosja ma inne możliwości produkcji wojskowej.

Przykład oni produkuja 2 mln pocsków w tym roku. Europa z USA ok 0,7 mln. 

Problemem jest stal bo nikt nie wybuduje huty tylko po to by robić pociski czy masowo nowe czołgi. W Rosji olewają potrzeby społeczne. Można robić auta z gorszej stali. Mozna robić mniej lodówek. Mniej rur do przesyłu gazu. A na czołgi i pociski się da

Tyle ,że widać to obecnie ,że Rosja ma problem z jakością. Utrzymują ilość ale jakościowo odstają bo mają gorsze celowniki niż produkcja sprzed wojny. Widać ,że artyleria pplot nie potrafi zestrzelić starych rakiet NATO a przecież te najnowsze jak niemieckie Taurusy czy Volvano sa poza ich zasięgiem.

Widac ,że rosyjskie systemy EW są gorsze niż NATO. Rosjanie mogą w 5 lat stworzyć ilościowo armię przewyższającą to co miel przed wojną. Tu nie przecze ale w ważnych obszarach mają problem. Systemy EW są wyrażnie gorsze i mają problem by zakłócać pracę rakiet z lat 80 tych czy 70tych. Obrona ppolot zawodzi skoro Ukraina mając mało rakiet  i brak samolotów potrafi trafiać cele oddalone o 700 km jak lotniskow w Pskowie czy precyzyjnie niszczyć okręty rosyjskie.

Bradleye czy Madery są niszczone obecnie tylko przez Ka-52 . Radary do artylerii znacząco lepsze są NATOWSKIE to sai Rosjanie podają ,że boją się strzelać dłużej niż 20 pocisków bo on istrzelają na ślepo a Ukraina ich namierza szybko.. Oczywiście jak wejdą TOS-2 które mają strzeląc z dystansu 20 km to będzie coś bo już teraz TOS-1 to mega groźna broń 

Osobiście problemem może być to co pisałem ,że Europa i NATO się nie przestawi na produkcje wojskową bo nie ma tyle stali czy tylu niektórych związków chemicznych . I nie da się zwiększyć potencjału bez znaczącego zwiekszego kosztów dla ludzi

Np przez to ,ze produkcja dronów wojskowych poszła w górę to koszt baterii litowych zwiekszył się dwukrotnie i donry nawet te cywilne przestały być tanie

Problem polega na tym, że Ruscy sobie bardzo dobrze radzą, wbrew obiegowym opiniom. 

Mi chodziło raczej o to, że Niemcy chyba pierwsze raz od II wojny stwierdziły konieczność samodzielnej gotowości wojskowej/obronnej w interwale 5 lat. 

W takim wypadku, polskie zbrojenia, wyglądają już zupełnie inaczej, bo transporty po 2030 nie gwarantują już niczego. Wydaje mi się, że amerykanie te analizy mieli ad hoc i dlatego wzięto to co było z półki. W tej foresightowej analizie, oprócz zdolności bojowej przewyższającej potencjał obronny nato (dla europy), jest duża szansa na eskalację konfliktu (największe prawdopodobieństwo mają kraje bałtyckie, Mołdawia, a potem my), a szczególnie duże przy zamrożeniu konfliktu.

Najgorsze jest to, że są ograniczone możliwości zakupu w tak krótkim interwale, bo popyt jest wielokrotnie wyższy niż podaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, starYfaN napisał(a):

No niekoniecznie wolny rynek, tylko umowa Uk-EU. Postulaty strony polskiej są bardzo rozsądne. 4o% przewozów z pozwoleń i wyłączenie pomocy humanitarnej/wojskowej z puli, lub zniesienie ograniczeń.  Transport to 6% polskiego PKB i coś z 1 mln miejsc pracy. EU z premedytacją pomogła Ukrainie wiedząc że kolejny raz zapłaci za to Polska. Nie możemy w nieskończoność finansować własnym kosztem europejskiej wspaniałomyślności.

No tylko czy przewozy pomiędy Niemcami a Polską sa tak ustalone? Tam tez Niemcy mogliby tak podejść do tematu. Jeśli jest tak ,że teraz Polska ma tylko 10% to każda inna wartość będzie się odbywała innym kosztem ..

Baxmy rozsądni. Jeszcze 2-3 lata temu transport na Ukraińę to był margines. Teraz jest ogromny z wielu wzgldów

Wyjasnij mi niby jak płaci za to Polska? Bo polskie firmy nie dostały zleceń , których nie było dwa lata temu w ich portfelu. Oni 2 lata temu ich nie mieli, I teraz tez nie mają. Ok może sa firmy , które miały dużo zleceń na wożenie na Ukrainę na przykład do Fakro ale to jest tak ,że traca firmy transportowe ale za to polskie firmy przemysłowe zarabiają bo mają niski koszt transportu i im akurat powrót do zezwoleń byłby stratą finansową. Globalnie to ja nie widze by dla Polski transporty na rynek ukraiński 2 lata temu stanowiły jakiś duży ułamek

Nie wiem skąd ci wyszedł ten milion skoro sama branża mówi o 150tys miejsc pracy.. Możesz podać gdzie mamy milion kierowców czy pracowników firm transportowych bo zakładam ,że nie wrzuciłeś w to kierówców komunikacji miejskiej czy praconików PKP

 

24 minuty temu, starYfaN napisał(a):

Problem polega na tym, że Ruscy sobie bardzo dobrze radzą, wbrew obiegowym opiniom.

W jakim sensie sobie dobrze radzą?  W produkcji nowoczesnego sprzętu wojskowego albo dominacji tego sprzętu na froncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ely3 napisał(a):

 

Nie wiem skąd ci wyszedł ten milion skoro sama branża mówi o 150tys miejsc pracy.. Możesz podać gdzie mamy milion kierowców czy pracowników firm transportowych

Przecież @starYfaN pisał o liczbie miejsc pracy generowanych przez sektor a nie o milionie kierowców 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fluber napisał(a):

Przecież @starYfaN pisał o liczbie miejsc pracy generowanych przez sektor a nie o milionie kierowców 

No tylko ,że transport to jest słowo klucz. w Tej grupie jest PKP , transport publiczny a mowa jest o transporcie międzynarodowym

Powtórze czyli twierdzisz ,ze milion ludzi pracuje w branży transportu miedzynarodowego czy sobie radośnie wrzucacie w to PKP , kominikacje miejśka itp

Ok ja trochę z tymi 150tys zrobiłem błąd bo firmy które protestują pisza o 150tys ale to nie obejmuje całości branży.  Transport lądowy ma 0,5 mln bez podziału na krajowy i międzynarodowy 

Niemniej przeowy pomiędzy Polską a Ukrainą nie stanowiły nigdy znaczacego fragmentu rynku i po prawdzie to może oni tracą za to polskie firmy zyskują  bo mają niższe koszty transportu

No i co ważniejsze obecnie duża część kierowców to są obcokrajowcy. Zwłaszcza jeśli mówimy o przewozach międzynarowodych bo się Polakom nie chcę spędzać dwóch tygodni poza rodziną w kabinie auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, fluber napisał(a):

Twierdzę że Staryfan napisał że transport generuje milion miejsc pracy 

Dokładnie tak. To są przecież stacje obsługi/naprawcze, hurtownie części, parkingi itd.

Sektor generuje ok 1mln miejsc pracy (wg stowarzyszeń) oraz ok 6% pkb. Nie w kij dmuchał. Nie ma tu pkp i komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RappaR napisał(a):

3f8dc6d5b0fbf9983876d84b354ac6507dec097785a4331c209f72234a6e3b6a.jpg?author=Drzamich&auth=2b8eb7f093554a2068a56fdf39741984

Nie ma bardziej podłej i parszywej osoby w polskiej polityce od Sutryka

Jacek 72mln się nie zgadza 

Krystyna sałatka się nie zgadza 

Grzegorz selekcja na szkiełku laboratorium się nie zgadza 

Joanna piszczę że tylko psy mnie słyszą się nie zgadza 

I wreszcie

Stefan szczaw się nie zgadza 

Edytowane przez josephnba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Koelner napisał(a):

piękny jest Hołownia

Na razie na tych pyskowkach ministrów z PiSu i próbami podkurwienia Szynka, najlepiej on wychodzi bo nie daje się prowokować i wbrew ich intencjom odnosi się do każdego, nawet największego zjeba z szacunkiem  

Pięknie zgrillował ostatnio Sasina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.