josephnba Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 6 godzin temu, fluber napisał: No za wszystko nie, ale statystyki pokazują że za większość. Tylko dlatego że każde zdarzenie na pasach z automatu leci na konto kierowcy, nawet jak ci człowiek idący chodnikiem nagle wejdzie bez żadnego ale na pasy. Wówczas wg przepisów to kierowca "nie dostosował się do warunków" choć tak naprawdę to pieszy sam sobie wyrządził krzywdę wpierdalając się bez rozejrzenia na boki Zwłaszcza teraz, kiedy masa ludzi łazi z nosem w telefonie te przepisy, albo system powiadamiania pieszych powinien się diametralnie zmienić Każdy z nas widział niejedną osobę, która do pasów podchodzi nie orientując się co się wokół dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 7 minut temu, josephnba napisał: Tylko dlatego że każde zdarzenie na pasach z automatu leci na konto kierowcy, nawet jak ci człowiek idący chodnikiem nagle wejdzie bez żadnego ale na pasy. Wówczas wg przepisów to kierowca "nie dostosował się do warunków" choć tak naprawdę to pieszy sam sobie wyrządził krzywdę wpierdalając się bez rozejrzenia na boki Tak jak napisał @ely3 . Aktualnie pasy to droga główną i pieszy ma pierwszeństwo. Każdy wjazd z podporządkowanej pod samochód jadący główną to wina tego z podporządkowanej. Nawet jak ten na głównej nie miał gasnicy w aucie, albo jechał rozsądnie ale 30 km/h za szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 Teraz, fluber napisał: Tak jak napisał @ely3 . Aktualnie pasy to droga główną i pieszy ma pierwszeństwo. Każdy wjazd z podporządkowanej pod samochód jadący główną to wina tego z podporządkowanej. Nawet jak ten na głównej nie miał gasnicy w aucie, albo jechał rozsądnie ale 30 km/h za szybko Ale statystyki są z przed tego okresu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 2 minuty temu, Sebastian napisał: Ale statystyki są z przed tego okresu. W statystykach sprzed tego okresu piesi też powodowali wypadki, ponad tysiąc rocznie więc w takim razie nie wiem do czego odnosi się Joseph z tym że piesi nigdy nie są winni wypadkow na pasach. Nie są dopiero od zmiany przepisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephnba Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 7 minut temu, fluber napisał: W statystykach sprzed tego okresu piesi też powodowali wypadki, ponad tysiąc rocznie więc w takim razie nie wiem do czego odnosi się Joseph z tym że piesi nigdy nie są winni wypadkow na pasach. Nie są dopiero od zmiany przepisów Musiały zajść dość szczególne okoliczności żeby to pieszy został uznany za winnego Ale już mniejsza o to.nje bardziej zastanawia bezmyślności pieszych i ich "pierwszeństwo", które w konfrontacji z pojazdem stoi na przegranej pozycji. Widuję mnóstwo ludzi, którym się wydaje, że wpierdalając się pod jadące auto mają prawo. Mają, ale co z tego skoro mają też kilkukrotnie mniejsze szanse na wyjście z takiej konfrontacji bez szwanku. Kierowców o obwiązuje zasada ograniczonego zaufania, piesi są jakby wyzbyci tej zasady i sami sobie robią krzywdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ely3 Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 14 minut temu, josephnba napisał: Ale już mniejsza o to.nje bardziej zastanawia bezmyślności pieszych i ich "pierwszeństwo", które w konfrontacji z pojazdem stoi na przegranej pozycji Nie wiem o czym piszesz ale tylko dziś jak zatrzymałem się przed przejściem to mnie drugim pasem ktoś mijał.. 41 minut temu, josephnba napisał: Każdy z nas widział niejedną osobę, która do pasów podchodzi nie orientując się co się wokół dzieje To nie jest prawda bo oficjalne raporty pokazywały marginalność takiego zjawiska oraz powszechność jeżdżenia za szybko przez kierowców na przejściu https://www.cda.pl/video/182095462 Tu wg Ciebie też było wtargnięcie na jezdnie? A większośc wypadków na przejściach to właśnie są takie przypadki Skoro kierowcy respektują znak ustąp pierwszeństwa innym autom to czemu nie respektują kiedy to dotyczy pieszego? Bo pieszego co najwyżej można potrącić? Wiesz jaki jest najprostszy sposób na ograniczenie prędkości? Wprowadzić możliwość parkowania po obu stronach jezdni i wtedy kierowca mając wąski korytarz zwalnia do ok 30km./h bo się boi zarysować swoje auto Drugi sposób to wyrzucenie świateł z centrum oraz znaków pierwszeństwa i wprowadzenie zasady prawej ręki. Kierowcy mają z tym taki problem ,że sie zatrzymują bo nie sa pewni kto ma pierwszeństwo i czy ktoś nie nadjeżdża z prawej. O dziwo ruch staje się płynniejszy w centrum i bezpieczniejszy. Bo kierowca na pomarańczowym czy wstępnym czerwonym smignie ale jak nie wie kto jedzie z prawej to zwalnia i jest ostrożniejszy 26 minut temu, josephnba napisał: Musiały zajść dość szczególne okoliczności żeby to pieszy został uznany za winnego Wystarczy ,że nie ma kamer i wtedy sąd orzeka na podstawie słów kierowcy bo martwy pieszy nie może twierdzic coś innego. Teraz już tak to nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepis21 Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 (edytowane) 5 godzin temu, starYfaN napisał: JPRD I Vice Versa 5 godzin temu, ely3 napisał: Przepis jest od czerwca a Ty nadal nie wiesz do końca co on oznacza Ty zupełnie o czym innym piszesz niż ja pisałem. Piszę o tym, że od momentu wejścia nowych przepisów to piesi/rowerzyście/hulajnogarze a nie kierowcy stają się mniej uważni w myśl "Mam pierwszeństwo to nie muszę stosować się do zasad bezpieczeństwa". Kierowcy uważają i o to się nie bój ale to musi iść w obie strony a nie tylko w jedną. Edytowane 3 Października 2021 przez Pepis21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julekstep Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 4 minuty temu, Pepis21 napisał: Kierowcy uważają i o to się nie bój ale to musi iść w obie strony a nie tylko w jedną. No właśnie nie. W przypadku pasów tylko kierowcy MUSZĄ, piesi MOGĄ (i ofc powinni - na tej samej zasadzie jak jadąc samochodem na drodze z pierwszeństwem rozglądasz się przy skrzyżowaniach czy jakiś debil z podporządkowanej ci nie wyskoczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepis21 Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 12 minut temu, julekstep napisał: No właśnie nie. W przypadku pasów tylko kierowcy MUSZĄ, piesi MOGĄ (i ofc powinni - na tej samej zasadzie jak jadąc samochodem na drodze z pierwszeństwem rozglądasz się przy skrzyżowaniach czy jakiś debil z podporządkowanej ci nie wyskoczy). Pierwszeństwo NIGDY nie zwalnia Cię od zachowywania bezpieczeństwa. Nigdy, przenigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julekstep Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 2 minuty temu, Pepis21 napisał: Pierwszeństwo NIGDY nie zwalnia Cię od zachowywania bezpieczeństwa. Nigdy, przenigdy. spoko - czyli jak ktoś kiedyś w Ciebie wjedzie z podporządkowanej (odpukać) to rozumiem że dzielnie weźmiesz pół winy na siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polskignom Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 Widze ciekawy temat, następny. Jak to dobrze, ze jest ten temat. Mogę się np. dowiedziec, ze żyjemy w kraju rozsądnych kierowców. Szkoda, ze tylko na forum. koszty wypadków i kolizji drogowych szacowane są w Polsce na 2,5-3% pkb. Z pewnością wynika to z rozsądku kierowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepis21 Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, julekstep napisał: spoko - czyli jak ktoś kiedyś w Ciebie wjedzie z podporządkowanej (odpukać) to rozumiem że dzielnie weźmiesz pół winy na siebie Czyli rozumiem, że wszędzie gdzie masz pierwszeństwo wpadasz nie patrząc na to co się dzieje dookoła twierdząc, że Ty możesz ale nie musisz zachowywać zasad bezpieczeństwa? Teraz już wiadomo czemu tyle wypadków jest. Uważaj też w takim razie aby i Ciebie kiedyś ktoś nie zgarnął (odpukać w niemalowane rzecz jasna). U mnie w mieście jest co najmniej jedna ulica w której jest duże ryzyko, że tak by się stało (płot posesji zasłaniający widok obu stronom + brak lustra). Na szczęście do wypadków tam nie dochodzi, bo lokalsi doskonale wiedzą, że trzeba ostrożnie się poruszać w tym miejscu nieważne czy się ma czy nie ma pierwszeństwa. Godzinę temu, polskignom napisał: Widze ciekawy temat, następny. Tu nie ma nieciekawych tematów Edytowane 4 Października 2021 przez Pepis21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 1 godzinę temu, Pepis21 napisał: Czyli rozumiem, że wszędzie gdzie masz pierwszeństwo wpadasz nie patrząc na to co się dzieje dookoła twierdząc, że Ty możesz ale nie musisz zachowywać zasad bezpieczeństwa? Teraz już wiadomo czemu tyle wypadków jest. Większość pieszych porusza się z prędkością 4km/h. Nieliczni, ci najgrozniejsi, potrafią poruszać się z prędkością 10km/h . Nigdy w życiu nie obwinilbys za wypadek kierowcy który jechał główną 10km/h i wpierdolilby się w niego ktoś z podporządkowanej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephnba Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 5 godzin temu, ely3 napisał: Nie wiem o czym piszesz ale tylko dziś jak zatrzymałem się przed przejściem to mnie drugim pasem ktoś mijał.. To nie jest prawda bo oficjalne raporty pokazywały marginalność takiego zjawiska oraz powszechność jeżdżenia za szybko przez kierowców na przejściu https://www.cda.pl/video/182095462 Tu wg Ciebie też było wtargnięcie na jezdnie? A większośc wypadków na przejściach to właśnie są takie przypadki Skoro kierowcy respektują znak ustąp pierwszeństwa innym autom to czemu nie respektują kiedy to dotyczy pieszego? Bo pieszego co najwyżej można potrącić? Wiesz jaki jest najprostszy sposób na ograniczenie prędkości? Wprowadzić możliwość parkowania po obu stronach jezdni i wtedy kierowca mając wąski korytarz zwalnia do ok 30km./h bo się boi zarysować swoje auto Drugi sposób to wyrzucenie świateł z centrum oraz znaków pierwszeństwa i wprowadzenie zasady prawej ręki. Kierowcy mają z tym taki problem ,że sie zatrzymują bo nie sa pewni kto ma pierwszeństwo i czy ktoś nie nadjeżdża z prawej. O dziwo ruch staje się płynniejszy w centrum i bezpieczniejszy. Bo kierowca na pomarańczowym czy wstępnym czerwonym smignie ale jak nie wie kto jedzie z prawej to zwalnia i jest ostrożniejszy Wystarczy ,że nie ma kamer i wtedy sąd orzeka na podstawie słów kierowcy bo martwy pieszy nie może twierdzic coś innego. Teraz już tak to nie działa Nie wiem jak w innych miastach ale w Warszawie bardzo rzadko spotykam kierowców którzy przejeżdżają przez pasy kiedy drugi kierowca stoi, zdarzają się tacy oczywiście @ely3 serio nie zauważasz ludzi (najczęściej młodych/młodzież) tak wpatrzoną w ekran komórki, że nie wiedzą co sie wokół dzieje? Tylko w zeszłym tygodniu przy szkole syna widziałem trzy takie akcje, że młodzik przechodził przez ulicę nie rozglądając sie na boki l, ruch jest tam może i wolny bo to wąska uliczka ale kiedy są godziny odbiorów dzieci naprawdę łatwo tam o potrącenie Metoda z autami po obu stronach w dwojaki sposób głupia. Nie mało rozsądna, a zwyczajnie głupia. Już tłumaczę czemu 1. Przepustowość jezdni dla służb. Nie myśl sobie że jadąc do pożaru ktoś będzie się martwił o stojące po bokach auta 2. Wazniejsze- ograniczenie widoczności praktycznie do zera! Co przy takiej liczbie aut, rowerów, motocykli itp jest proszeniem się o większą liczbę zdarzeń. Wystarczy ułamek sekundy nieuwagi, rozkojarzony/zapatrzony w telefon pieszy/kierowca i w najlepszym przypadku masz gotowe poturbowane pieszego Robienie z pieszych świętych krów niestety do niczego dobrego nie doprowadzi. Ludzie "zwolnieni" z myślenia i ostrożności będą pchać się pod koła aut bez opamiętania. Wg mnie ważniejsza jest edukacja kierowców i pieszych niż zwalnianie jednych z odpowiedzialności za ich własne zdrowie/życie Wiem że kultura jazdy na drogach wciąż bardzo u nas kuleje, ale dopóki moda na jazdę z głową nie wejdzie na dobre, dawanie tylu przywilejów jednej stronie jest groźne. Tym bardziej że strona uprzywilejowana jest jednoznaczne najbardziej narażona na utratę zdrowia/życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Me Myself and I Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 2 godziny temu, josephnba napisał: Robienie z pieszych świętych krów niestety do niczego dobrego nie doprowadzi a dlaczego by nie? dlaczego w Polsce traktuje się kierowcę jak lepszy sort a piszy najlepiej jakby chodził kanałami, przejściami podziemnymi, opłotkami, za szlabanami bo pan musi jechać furką (i to jechać, najlepiej po 5-pasmówce, nie stać w korku!) miasta i miasteczka są tak zbudowane że przez większość idzie środkiem jakaś autostrada prawie że eksterytoriarnal, którą przejść bezpiecznie graniczy z cudem. a kierowcy święcie oburzeni jak im się próbuje kawałek zabrać ("po co na nowej obwodnicy budowac ddr?" usłyszałem ostatnio. We wrocławiu święte oburzenie było jak zrobiono pasy na świdnickiej przez w/w autostradę i ludzi nie musieli chodzić jak krety pod ziemią. 8 godzin temu, ely3 napisał: Drugi sposób to wyrzucenie świateł z centrum oraz znaków pierwszeństwa i wprowadzenie zasady prawej ręki. Kierowcy mają z tym taki problem ,że sie zatrzymują bo nie sa pewni kto ma pierwszeństwo i czy ktoś nie nadjeżdża z prawej. O dziwo ruch staje się płynniejszy w centrum i bezpieczniejszy. Bo kierowca na pomarańczowym czy wstępnym czerwonym smignie ale jak nie wie kto jedzie z prawej to zwalnia i jest ostrożniejszy na południu Włoch jest fajnie zrobione, STOP na przemian na co drugim skrzyżowaniu, nieważne praktycznie któa droga jest ważniejsza. nie ma korytarza gdzie się można rozpędzać, bo nigdy nie wiesz czy z boku coś nie wyjedzie na pierwszeństwie. marzy mi się to na niektórych osiedlowych dróżkach bo zasada prawej ręki często jest pomijana głównie z niewiedzy i braku myślenia bo "jadę większą drogą to mam przywilej" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fluber Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 3 godziny temu, josephnba napisał: Ludzie "zwolnieni" z myślenia i ostrożności będą pchać się pod koła aut bez opamiętania. Nie napisałbyś tego nigdy o kierowcach jadących główna drogą 3 godziny temu, josephnba napisał: Nie wiem jak w innych miastach ale w Warszawie bardzo rzadko spotykam kierowców którzy przejeżdżają przez pasy kiedy drugi kierowca stoi, zdarzają się tacy oczywiście Nieważne, czy rzadko, czy nie, ale wszystkie badania pokazują, że to raczej kierowcy wjeżdżają w pieszych na pasach, a nie piesi wbiegają w samochody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 8 godzin temu, Pepis21 napisał: I Vice Versa Z przekazem, czy bez?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julekstep Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 6 godzin temu, Pepis21 napisał: Czyli rozumiem, że wszędzie gdzie masz pierwszeństwo wpadasz nie patrząc na to co się dzieje dookoła twierdząc, że Ty możesz ale nie musisz zachowywać zasad bezpieczeństwa? Teraz już wiadomo czemu tyle wypadków jest. Uważaj też w takim razie aby i Ciebie kiedyś ktoś nie zgarnął (odpukać w niemalowane rzecz jasna). U mnie w mieście jest co najmniej jedna ulica w której jest duże ryzyko, że tak by się stało (płot posesji zasłaniający widok obu stronom + brak lustra). Na szczęście do wypadków tam nie dochodzi, bo lokalsi doskonale wiedzą, że trzeba ostrożnie się poruszać w tym miejscu nieważne czy się ma czy nie ma pierwszeństwa. Tu nie ma nieciekawych tematów ooo jak miło - kolejna osoba nie dyskutująca z postami, ale z własną interpretacją tychże przecież cały czas piszę takie rzeczy 8 godzin temu, julekstep napisał: No właśnie nie. W przypadku pasów tylko kierowcy MUSZĄ, piesi MOGĄ (i ofc powinni - na tej samej zasadzie jak jadąc samochodem na drodze z pierwszeństwem rozglądasz się przy skrzyżowaniach czy jakiś debil z podporządkowanej ci nie wyskoczy). tylko Ty chyba nie odróżniasz sfery 'good practice' od sfery przepisów (i w konsekwencji orzekania o winie) dobrą praktyką bezpieczeństwa jest nie chodzić najebanym po mieście, ale jak jakieś bandziory potną typa, któremu po pijaku popsuł się autopilot i trafił na złe osiedle to nie przyszło by mi do głowy doszukiwać się jakiejkolwiek części winy po jego stronie (albo tu sobie podstaw wyświechtany przykład krótkich spódniczek prowokujących gwałcicieli) w tym momencie każde potrącenie pieszego (poza jakimiś skrajnymi przypadkami typu osoba wbiegająca na stojące nieruchomo auto) to wina kierowcy -> a jeśli na pasach zginie typ który przechodził przez nie patrząc w telefon to będzie można powiedzieć że był durny (bo nie stosował dobrych praktyk w stylu 'rozejrzenie się'), ale nie będzie można mówić że jest współwinny (z punktu widzenia przepisów i orzekania o karze) -> cała wina będzie po stronie kierowcy (i tak powinno być) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephnba Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 3 godziny temu, Me Myself and I napisał: a dlaczego by nie? Dlatego że reszta mojego posta to wyjaśnia "Kultura jazdy" musie się zmienić żeby piesi byli bezpieczniejsi, a nie przepisy dające pieszym masę przywilejów, których niewielu kierowców jeszcze przestrzega 3 godziny temu, fluber napisał: Nie napisałbyś tego nigdy o kierowcach jadących główna drogą Nieważne, czy rzadko, czy nie, ale wszystkie badania pokazują, że to raczej kierowcy wjeżdżają w pieszych na pasach, a nie piesi wbiegają w samochody. Różnica jest taka, że kodeks, szkolenia kierowców, testy mówią o "ograniczonym zaufaniu" na drodze Piesi też powinni to ograniczenie zaufania stosować, bo niestety mnóstwo kierowców to debile a dopóki tacy jeżdżą po drogach, dopóty piesi powinni być zobowiązani do zachowania ostrożności, dla własnego bezpieczeństwa I tylko o to mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starYfaN Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 10 minut temu, josephnba napisał: Dlatego że reszta mojego posta to wyjaśnia "Kultura jazdy" musie się zmienić żeby piesi byli bezpieczniejsi, a nie przepisy dające pieszym masę przywilejów, których niewielu kierowców jeszcze przestrzega Różnica jest taka, że kodeks, szkolenia kierowców, testy mówią o "ograniczonym zaufaniu" na drodze Piesi też powinni to ograniczenie zaufania stosować, bo niestety mnóstwo kierowców to debile a dopóki tacy jeżdżą po drogach, dopóty piesi powinni być zobowiązani do zachowania ostrożności, dla własnego bezpieczeństwa I tylko o to mi chodzi Ale chwilę wcześniej miałeś przykład kompletnej ignorancji i nieznajomości przepisów. W dalszym ujęciu syndrom wyparcia i ....... kolejne braki w materiale na prawo jazdy. Jak chcesz egzekwować przepisy, skoro osoba mająca prawo jazdy ich nie zna. Mało tego, idzie w zaparte. Kultura jazdy jest do dupy, ale znajomość przepisów, kuleje bardziej. Większość jeździ na "pamięć" i ma własną interpretację, co widać na ostatnich paru stronach. Bez wciśnięcia wiedzy pomiędzy jedno a drugie nieowłosione ucho, nie ruszymy z miejsca. A zobacz jaką frustrację wywołuje grzeczne wciskanie tej wiedzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się