Skocz do zawartości

beGM - OFICJALNY REGULAMIN


january

Rekomendowane odpowiedzi

OFICJALNY REGULAMIN ROZGRYWEK beGM

 

Spis treści:

  1. Kalendarz rozgrywek
  2. Transfery
  3. Draft
  4. Czerwcowy reset
  5. Free Agency
  6. I okres sezonu
  7. II okres sezonu
  8. III okres sezonu
  9. Rozgrywki Play-Offs
  10. Zasady finansowe i CBA
  11. Trade request ( TR )
  12. No trade clause ( NTC )
  13. Trade kicker ( TK )
  14. Poprawność arkusza i abolicja pickowa
  15. Traded Player Exception (TPE)

================================================================================

 

1. Kalendarz rozgrywek
 
Dokładny kalendarz rozgrywek ustalany jest corocznie. Gra podzielona jest na kilka modułów.
 
1.1: Draft
1.2: Czerwcowy reset
1.3: Free Agency
1.4: 1/3 sezonu NBA i głosowanie (okolice świąt)
1.5: Druga (z 3 części sezonu NBA) i głosowanie (trade deadline)
1.6: Koniec sezonu RS i głosowanie.
1.7: Rozgrywki PlayOff.
 
 =======================================================================
 
2. Transfery
 
Celem jest jak najbliższe odwzorowanie NBA, jednocześnie pamiętając o pewnych ułatwieniach, związanych z grą 4fun. Transfery przeprowadzać można podczas większości rozgrywek, jednakże w pewnych przypadkach nie wchodzą w życie od razu.
 
2.1 Okresów transferowych w lidze mamy 6
 

  1.  to okres tzw draft day (wymiany wchodzą w życie w momencie draftu)
  2.  to okres tzw czerwcowego resetu. - Już po głosowaniu playeroption (wymiany wchodzą w życie przed startem 1 tury FA)
  3.  to okres podczas FA - między poszczególnymi turami FA.
  4.  to okres między zakończeniem tur FA, a początkiem sezonu. (wymiany wchodzą w życie przed startem RS)
  5.  to okres podczas świątecznego głosowania (wymiany wchodzą w życie po świątecznym głosowaniu)
  6.  to okres trade deadline (wymiany wchodzą w życie po głosowaniu TD)


2.2: Wszystkie wymiany muszą być przeprowadzane zgodnie z zasadami SC. (http://www.cbafaq.com

  • Ekipy znajdujące się po wymianie powyżej luxury tax przyjąć mogą 125% wartości oddanych umów +100k$

Ekipy będące poniżej podatku po wymianie mogą przyjąć :

  • 175% wartości oddanych umów +100k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej poniżej 6,533,334 mln $
  • Wartość oddanych umów + 5 mln $ dla wartości umów oddanych wynoszącej od 6,533,334 mln $ do 19,6 mln $
  • 125% wartości oddanych umów +100k$, dla wartości umów oddanych wynoszącej powyżej 19,6 mln $

2.3: Po pozyskaniu zawodnika w wymianie oddać go można dopiero po 2 miesiącach, chyba że gracza oddaje się samego - bez jakichkolwiek innych graczy.

2.4: Zawodnik oddany w wymianie może wrócić do drużyny najwcześniej w dniu draftu poprzedzającego kolejny sezon - zgodnie z zasadami NBA. 
 

2.5: Przed draftem nie można oddawać gracza z wygasającym kontraktem, player option, czy rzecz jasna RFA na ostatni (po drafcie) rok kontraktu. Oddanie gracza z team option możliwe jest tylko po wcześniejszym zagwarantowaniu umowy na nadchodzący sezon.

 2.6: W przeciwieństwie do RL NBA nie trzeba koniecznie wysyłać w drugą stronę czegokolwiek typu top55 protected 2nd round pick, czy stashowanych graczy. Każdy klub ma zawsze jakichś stashowanych no-name'ów i tak to jest traktowane.

2.7: W przypadku rezygnacji któregoś z GMów pomiędzy okresami legalizacji wymian, wszystkie wymiany z jego udziałem zostają anulowane, a następca (trwały bądź tymczasowy) nie jest objętymi żadnymi zobowiązaniami poprzednika w tej materii.

 

=======================================================================
 


3. Draft
 

  • 3.1: Picki w drafcie ustalone są na zasadzie wcześniejszych zobowiązań zespołów, wymian jakie zespoły przeprowadziły oraz pozycji ustalonych w danych sezonach rozgrywki. Loterię draftu odwzorowujemy na zasadzie ustalenia wcześniej naszej kolejności i porównaniu do RL NBA (które miejsca zostały wylosowane w top3).
  • 3.2: Każdy pick musi być wykonany przed draftem w RL NBA (staramy się wykazać jako GMowie).
  • 3.3: Draft rozpoczyna się każdorazowo od wypisanego terminarza i startuje w momencie, gdy international players nie mogą się już wycofać. Każdy GM z wyprzedzeniem znać będzie dzień i godzinę, w którym wybiera. Jeśli nie może być obecny, zobowiązany jest pozostawić listę swych picków komiszowi. W innym przypadku dostanie zawodnika najwyżej sklasyfikowanego w mocku tankathon, gdy był dzień jego wyboru.
  • 3.4 Zawodnicy wybrani w drafcie w 1. rundzie podpisywani są za wartość 120% rookie scale. Pojawiają się w salary drużyny w momencie wyboru w drafcie jako cap hold. Kontrakty z nimi można podpisywać albo od 1 lipca do momentu zakończenia wysyłania ofert w pierwszej turze albo po 3. turze, do momentu zakończenia wysyłania ofert w czwartej turze. Wtedy też należy podjąć ewentualną decyzję co do stashowania (patrz pkt 3.6). 
  • 3.5 Zawodników wybranych w drugiej rundzie draftu podpisujemy w dowolnie wybranym przez siebie momencie podając adnotację (Imię nazwisko, wysokość i długość kontraktu, drużyna) w temacie TRADING BLOCK). W momencie wpisu gracz i jego pensja na stałe trafiają do salary.
  • 3.6 STASH - Zawodnik stashowany w RL NBA może być podpisany przez ekipę wcześniej, jednakże "liczyć" się będzie w grze (a nie w salary) jedynie na zasadzie swej gry w NBA. Zawodnika, który nie został stashowany w RL NBA (podpisał umowę i jest w ekipie NBA) GM stashować może jedynie przez rok od startu debiutanckiego sezonu gracza w NBA - później albo go podpisuje podczas następnego FA (najpóźniej wraz z końcem 3 tury) , albo musi się zrzec do niego praw. Kontrakt podpisany na takiej zasadzie obowiązuje według rookie scale (dla picków z 1szej rundy 120% skali) lub maksymalnie trzyletniej umowy między min. a max. (dla picków z 2giej rundu). Zawodnik taki jednak zostaje już po drugim roku RFA, a ewentualny późniejszy rok zostaje UFA ( fioletowy kolor w arkuszu ). W przypadkach dłuższych stashów (kiedy rookie scale przepada lub 2nd rounder nie zostanie podpisany) kontrakt jest w wysokości pełnego MLE na minimum 3 lata.
  • 3.61: Można stashować maksymalnie pięciu zawodników jednocześnie. Ta zasada wchodzi od przyszłego sezonu.
  • 3.62: Zawodnik znajdujący się na drugim roku umowy two-way, może dostać umowę 1+1TO po której staje się RFA.
  • 3.63: Zawodnicy, którzy zostają odstąpieni od umowy w trakcie sezonu mogą być podpisani dopiero w dodatkowych okienkach transferowych, które przypadają po zakończeniu pierwszego i drugiego trymestru.
  • 3.64: Zawodnik, który został sprowadzony w drugiej rundzie draftu, a następnie wraca po stash do klubu zaczyna od pierwszego progu kontraktowego minimum salary CBA, nie licząc przypadku gdy stash jest przedłużony dłużej niż rok.

 

=================================================================

4. Czerwcowy reset
 

  • 4.1: Po zakończeniu draftu każdy GM zobowiązany jest (w nieprzekraczalnym, wyznaczonym terminie) do zaktualizowania swego składu, podjęcia decyzji dotyczących team option i quallyfying offer w wyznaczonym do tego temacie
  • 4.1.1: Oferty quallyfying offer można wycofywać do zakończenia drugiej tury. Każdy zawodnik, któremu taka oferta zostanie przedstawiona, a nie doczeka się oferty w żadnej z tur FA klub podpisuje go na roczny kontrakt o wartości QO
  • 4.2: Głosowanie player option. GMowie głosują nt. wszystkich zawodników z player-option, czy ta została podjęta, czy też nie.
  • 4.2a: Przed rozpoczęciem głosowania (!) można zgłosić oficjalną propozycję OptIn połączonego z tradem do innej drużyny (np. CP3-> Rockets, 2017). Taką propozycję wymiany można dołączyć do swoich głosów na wynik NBA Finals. Nie może być ona później korygowana.
  • 4.2b: W takim układzie głosujemy na trzy opcje: OptOut, OptIn, OptIn+trade. Wygranie ostatniej nie zobowiązuje do niczego GMa aktualnej drużyny gracza, ale w przypadku braku zgody na trade (decyzja musi pojawić się przed rozpoczęciem FA, brak decyzji = brak tradu) gracz robi optOUT. 
  • 4.3: Po zakończeniu wyżej wymienionych dwóch punktów oraz daniu ekipom pewnego czasu na możliwość wykonania transferów przed FA, sprawdzane są dane zespołów, po czym przechodzimy do okresu FA.       

                                                                                     

==========================================================


5. Free Agency
 

  • 5.1 Oferty składać można jedynie według zasad CBA związanych z hardcap oraz ewentualnymi ograniczeniami jakie pojawią się po trzyletnim rozliczeniu.
  • 5.2 Okres Free Agency przeprowadzany jest turami, by uniknąć możliwości nierealnego nabycia gwiazd za śmieszną cenę.

----------------------------------------------------------------------

5.31 Faza I: Tura podczas okresu Free Agency zaczyna się od złożenia (wysłanie ustalonej osobie spoza gry poprzez PW) ofert zgodnych z regulacjami danej tury (patrz pkt 5.4, 5.5, 5.6, 5.7) 

----------------------------------------------------------------------

5.32 Faza II: Po upłynięciu czasu wszystkie oferty są upublicznianie, a każda drużyna (która nie złożyła temu graczowi oferty w I fazie) w wyznaczonym czasie może złożyć 2 kontroferty - również poprzez PW - dla graczy, którzy w fazie I otrzymali jakąkolwiek (zgodną z zasadami) ofertę kontraktu. Kontroferty mogą przyjmować dowolną wartość zgodną z CBA - przy zachowaniu wymogu posiadania 50% wolnego miejsca w salary.

  • 5.32a: Kontrofertę można umieścić na dowolnym miejscu na liście priorytetów 
  • 5.32b: Jeśli zawodnik otrzyma jedynie oferty warunkowe i wszystkie nie wypalą, to traktowany jest jakby nie otrzymał w danej turze żadnej oferty (i kontry się nie liczą).

 

5.33 Faza III:. Po ujawnieniu kontrofert gmowie biorący udział w I fazie mają prawo złożyć ostateczną reofertę dla wszystkich graczy, którym proponowali umowy w fazie I.

  • 5.33a: Reoferta drużyny X nie może zawierać mniej gwarantowanych pieniędzy (zarówno w ujęciu całościowym jak i średniorocznym) niż pierwotna propozycja drużyny X za wyjątkiem 5.33b.
  • 5.33b: W przypadku kontraktów o kwocie maksymalnej wg CBA, reoferta drużyny X może być ofertą kontraktu krótszego niż pierwotna propozycja drużyny X. Przykład: Drużyna X oferuje w Fazie I LeBronowi Jamesowi maksymalny kontrakt na pięć lat, a w fazie reofert drużyna X zmienia tę ofertę na maksymalny kontrakt na trzy lata.
  • 5.33c: od momentu otwarcia kopert z reofertami do momentu zamknięcia głosowania w danej turze zabronione jest składanie obietnic i deklaracji dla graczy którzy dostali oferty/kontroferty/reoferty. Jeśli GM nie dostosuje się do tego zakazu, oferta jego drużyny dla danego gracza zostanie wykreślona w głosowaniu o podpis zawodnika.

 

5.34: Faza IV. Następnie odbywa się głosowanie nad wyborami ofert przez poszczególnych graczy.

  • 5.34a: Głosujący GMowie wybierają najlepszą według nich ofertę dla gracza Y lub głosują za odrzuceniem wszystkich ofert jeśli uważają, że żadna z ofert nie jest satysfakcjonująca dla gracza Y. Opcja odrzucenia wszystkich ofert nie obowiązuje w ostatniej turze FA danego offseason.
  • 5.34b: W głosowaniu gracza Y nie mogą brać drużyny, które złożyły graczowi Y ofertę bezpośrednią lub są częścią SnT
  • 5.34c: W przypadku remisu pierwszeństwo ma: 1.aktualna drużyna 2. drużyna, która ma więcej wygranych w poprzedzającym RS
  • 5.35d: W przypadku gdy jeden gracz zbierze wszystkie "jedynki", ale nie podpisze umowy z powodu priorytetów, decyduje liczba drugich miejsc oraz w przypadku remisu punkt 5.34c.
  • 5.34e:. - w przypadku niejasności, bądź nieczytelności ofert ( np, 2letnie MLE + PO ) dana oferta zawsze zostanie rozstrzygnięta na korzyść gracza. 

 

5.35: Faza VPo ogłoszeniu wyników głosowania drużyna ma 48h na dopięcie ewentualnych wymian w celu wyczyszczenia cap space i stworzenia sobie możliwości podpisania gracza. Jeśli ktoś wygra głosowanie, a potem nie zdąży w 48h zrobić niezbędnego cap space, to dostaje ban na następną rundę FA oraz nie podpisuje żadnego gracza w bieżącej. Gracz podpisuje wtedy umowę z następnym na liście zespołem, który posiada odpowiedni cap space.

5.35a: Zrobić cap space = poinformować o trade ORAZ uzyskać jego potwierdzenie OBLIGATORYJNIE w ciągu 48h od ogłoszenia wyników rozumianego jako moment, w którym kończy się głosowanie.

----------------------------------------------------------------------

POWYŻSZA PROCEDURA MA ZASTOSOWANIE DLA TUR OD PIERWSZEJ DO TRZECIEJ:

  • 5.36: W pierwszych trzech turach oferty mogą składać ekipy mające min. 50% wolnego salary (capholdy się nie liczą) potrzebnego do podpisu gracza. Np składając LeBronowi 70/2 trzeba mieć minimum 17.5 mln wolnego salary w momencie złożenia oferty
  • 5.37: Jeśli GM otrzymał wcześniej karę, może zdarzyć się, że przysługuje mu mniejsza liczba ofert bądź jest wykluczony z danej tury
  • 5.37a: Jedna drużyna może złożyć jednemu graczowi tylko jedną ofertę.
  • 5.38: Oferty swoim RFA można składać, bez naliczania do maksymalnej liczby, jednakże zgodnie z zasadami danej tury.
  • 5.39: Jeśli udało się podpisać własnego UFA gracza, to do końca FA można traktować jego pensję jako wysokość cap holdu (ułatwia to zazwyczaj zatrudnianie innych graczy). Oczywiście kontrakt po okresie FA liczy się normalnie.

 
5.4: Pierwsza tura FA: W pierwszej turze składać można jedynie oferty, w których średnia wartość wynosi >= 18% SC za rok, oraz pierwszy rok umowy wynosi minimum 18% SC (oba zaokrąglane do pełnych milionów).  Maksymalnie 4 oferty.

Oferta musi być gwarantowana dla zawodnika przynajmniej na okres 2 lat. Dopuszczalna jest tu formuła 1+1, gdzie drugi rok umowy to playeroption.

  • 5.41: Możliwe jest składanie ofert warunkowych ("składam tylko jeśli przegram głosowanie o zawodnika, którego mam wyżej na priorytetowej liście). Taka oferta zajmuje slot jak każda inna
  • 5.41a: Oferty nie mogą być warunkowane przez extension.
  • 5.42: Po rozstrzygnięciu głosowania zawodnicy trafiają zgodnie z głosowaniem do danych klubów. Kluby muszą również podjąć ewentualne decyzje dotyczące wyrównywania oferty dla swoich RFA - maksymalnie do końca tury rozumianego jako moment, w którym kończy się czas na ewentualne korekty salary.

Brak decyzji = brak wyrównania gracza. 

  • 5.43: Po opublikowaniu przez komisarza oferty nie mogą być cofnięte, a priorytety i warunki wśród graczy zmienione. Jedyne co może wpłynąć na warunki i priorytety złożonych ofert to kontroferty.

----------------------------------------------------------------------

5.5 Druga tura FA: W drugiej turze składać można jedynie oferty, w których średnia wartość wynosi >= 9% SC za rok, oraz pierwszy rok umowy wynosi minimum 9% SC (oba zaokrąglane do pełnych milionów). Maksymalnie 4 oferty.

Oferta musi być gwarantowana dla zawodnika przynajmniej na okres 2 lat. Dopuszczalna jest tu formuła 1+1, gdzie drugi rok umowy to playeroption.

  • 5.51: Analogiczny wyjątek jak w punkcie 5.41
  • 5.52: Analogicznie jak w 5.42
  • 5.53: Analogicznie jak w 5.43
  • 5.54: Można złożyć oferty gwarantowane jedynie na 1 rok jeśli oferta ta wynosi >= 18% SC (bariera I, a nie II tury)

----------------------------------------------------------------------

  • 5.6 Trzecia tura FA: W trzeciej turze można składać (maksymalnie 5 ofert) dowolne oferty zgodne z CBA NBA (wszystkie umowy w pełni gwarantowane, bez umów typu two-way)
  • 5.61: Analogicznie jak w 5.51
  • 5.62: Analogicznie jak w 5.52
  • 5.63: Analogicznie jak w 5.53

----------------------------------------------------------------------

CZWARTA (I KAŻDA KOLEJNA) TURA ODBYWA SIĘ TYLKO W DWÓCH FAZACH. 1 - WYSŁANIE OFERT 2 - GŁOSOWANIE NAD DECYZJAMI ZAWODNIKÓW
 
5.7 Czwarta tura FA: W czwartej i każdej kolejnej turze można składać (maksymalnie 5 ofert) dowolne oferty zgodne z CBA (bez umów typu two-way)

  • 5.71: Analogicznie jak w 5.61
  • 5.72: Analogicznie jak w 5.62
  • 5.73: Analogicznie jak w 5.63
  • 5.74: W czwartej turze (i ewentualnych kolejnych turach) można złożyć ofertę kontraktu niegwarantowanego, którego gwarancję trzeba określić najpóźniej do końca terminu kończącego beGM Free Agency

----------------------------------------------------------------------

5.8: Two-way contracts: Po zakończeniu tur FA każdy zespół może dobrać do 2 graczy na two-way contract. W tym celu robimy draft metodą wężyka. W pierwszej rundzie wybieramy w kolejności od najgorszego do najlepszego bilansu w poprzednim RS. W drugiej kolejność się odwraca.

Zawodnicy tacy mogą grać jedynie w jednym z trzech naszych okresów RS. 

Zawodnik będący pod two-way deal nie liczy się do salary ani nie ma gwarantowanej umowy.

Jeśli GM zdecyduje się, że chce danego zawodnika na dłuższy czas, to musi dla niego znaleźć miejsce w 15 osobowym rosterze, a umowa gracza przechodzi na 1+1 TO (przy czym owe 1 to aktualny sezon) według minimum dla rookies lub 2+1 jeśli gracz jest w swoim pierwszym roku dwuletniej umowy two-way oraz jego klub ma odpowiedni wyjątek, aby móc tego gracza podpisać. Po zakończeniu takiej umowy zawodnik zostaje RFA.

Gracza sprowadzonego do klubu w drugiej rundzie draftu, można podpisać na dwuletnią umowę two-way. Zawodnicy ściągnięci metodą wężyka dostają umowę tylko na rok.

Zawodników podpisanych jako TW trakcie sezonu umowa obowiązuje tylko do jego końca.

W każdym z tych przypadków gracz może zostać przekonwertowany na pełnoprawny kontrakt w dowolnym dostępnym okresie:

  • w czasie przeznaczonym na wymiany i podpisywanie FA pomiędzy trymestrami (wszystkie 3 okienka)
  • w przypadku dwuletnich umów także podczas FA)  

Jeśli gracz nie dostanie standardowego kontraktu przed końcem umowy to rozpocznie on okres FA jako RFA.

Gracz określony jako stash nie może w późniejszym terminie dostać umowy two-way – od tych wymagane odrębnymi przepisami jest podpisanie umowy pomiędzy min. a max wynikającym z CBA zgodnie z punktem regulaminu traktującym o drafcie.

----------------------------------------------------------------------

5.9: Sign and trade

Dopuszczamy ligowy mechanizm sign and trade czyli podpisanie gracza i jego natychmiastową wymianę do innej organizacji. W tym celu trzeba, poza spełnieniem warunków panujących w NBA, wykonać następujące kroki:

  • GM drużyny X ("posiadacz" gracza) dogaduje się z GMem drużyny Y
  • GM drużyny X składa ofertę graczowi (liczy się jak normalna) z adnotacją o snt i graczami biorącymi udział w wymianie
  • jeśli oferta drużyny X okaże się w głosowaniu  najkorzystniejsza, SNT dochodzi do skutku
  • w przypadku double SnT mechanizm taki sam, z tym że obydwie oferty muszą okazać się najlepsze według głosujących

5.10: Extensions and renegotiations 

W trakcie każdej z tur FA można proponować swoim własnym graczom przedłużenie oraz renegocjację trwających kontraktów zgodnie z zasadami CBA. W przypadku renegocjacji cała kwota oferowanej podwyżki w rozpoczynającym się sezonie jest blokowana w momencie złożenia oferty renegocjacyjnej i nie można jej użyć do podpisu innego zawodnika. Przykładowo drużyna x ma 25 mln cap space oraz chce dać podwyżkę graczowi y w wysokości 8 mln. Te 8 mln jest blokowane, a drużyna x jest traktowana w trakcie tury, w której złożyła ofertę renegocjacji jakby miała tylko 17 mln cap space. Ofertę przedłużenia bądź renegocjacji umowy można złożyć jednemu graczowi tylko 2 razy w trakcie jednego offseason. Oferty przedłużenia kontraktu i/lub renegocjacji nie są traktowane jako oferta w danej turze FA, w związku z czym nie wpływają na ilość ofert, jakie można przedstawić wolnym agentom.

 

5.10a: Oferty przedłużenia bądź renegocjacji kontraktu nie mogą być ofertami warunkowymi ani być używanie do warunkowania ofert dla FA

 

============================================================================

6. I okres RS (około 1/3 sezonu).

 

  • 6.1: Po zakończeniu okresu FA, przed rozpoczęciem regularnego sezonu w RS zamykane są składy. 
  • 6.2: W okolicach świąt, gdy rozegranych zostanie około 1/3 spotkań sezonu zasadniczego NBA dochodzi do pierwszego okresu oceniania zespołów.
  • 6.2.a:. W przypadku głosu, w którym stosunek W-L na koniec głosowania nie zgadza się z wymaganą, realną liczbą gier wszystkie głosy tego gma są unieważniane.
  • 6.3: Ekipy zobowiązane są do przedstawienia rotacji oraz (jeśli chcą) do opisu gry - zalet/wad swego teamu.
  • 6.4: Głosowanie odbywa się na zasadzie przedstawienia bilansów poszczególnych drużyn.
  • 6.5: Otwiera się wtedy kolejno okienko transferowe, można zwalniać graczy i podpisać FA, a wymiany wchodzą w życie od  początku II okresu RS (nie konkretnej daty wymiany!)
  • 6.6: GMowie zobowiązani są do aktualizacji swoich składów po zakończeniu owego okresu.

 

===================================================================


 
7. II okres RS (okolice ASG)
 

  • 7.1: Drugi okres oceniania zespołów (analogicznie jak w 6 punkcie - I okresie)
  • 7.2: Otwiera się kolejne (i ostatnie okienko transferowe).
  • 7.3: Można zwalniać i podpisać wolnych agentów.

 

===========================================================

8. Zakończenie RS

  • 8.1: Odbywa się głosowanie - analogicznie jak w 6 i 7 okresie.
  • 8.2: Wyciągana jest średnia wyników głosowań z całego sezonu, na której podstawie układana jest kolejność sezonu regularnego.
  • 8.3: W przypadku remisu drużyn (w przybliżeniu do 2 miejsc po przecinku) sprawdzane jest trzecie miejsce. W przypadku, gdy dalej nie zostało to rozstrzygnięte o wskazanie lepszej drużyny proszony jest zaufany forumowicz spoza gry, wskazany przez radę.

 

=====================================================================

9 Rozgrywki PO
 

  • 9.1: Kolejność RS determinuje rozgrywki PO - według zasad PO. Terminarz ustalany jest corocznie. 
  • 9.2: GMowie  mają czas na opis swojego pojedynku.
  • 9.3: Po zakończeniu czasu na opis odbywa się głosowanie.
  • 9.4: Procedura powtarza się aż do finałów NBA.
  • 9.5: Po zakończeniu rozgrywek podliczane są zyski i straty związane z CBA za cały sezon.

 

=====================================================================


10 CBA
 
W związku z tym, iż nieuzgodnienie pewnych ograniczeń spowodowałoby aberracje, wprowadzony zostaje system premiujący walkę o dobry wynik oraz ograniczający nadmierne wydawanie pieniędzy, co w RL NBA przyniosło by gigantyczne straty klubom.
 
10.1 Hardcap - Hardcap  wynosi 150% SC.  Po pierwszym okresie rozliczeń (system trzy sezonowy opisany niżej) możliwe są niższe hardcapy dla ekip, jeśli były podczas tego okresu zdecydowanie na minusie. Jeśli z kolei ekipa osiągnęła zyski ich hardcap wynosi 150% SC + osiągnięte zyski
 
10.2: Coroczne przychody - klubów są uzależnione wyłącznie od wyniku sportowego danej ekipy, więc ogłaszane są po zakończeniu rozgrywek PO. Wynoszą one :
 
100% SC – dla ekip z miejsc 21-30 w NBA (RS)*
110% SC – dla ekip z miejsc 17-20 w NBA (RS)
120% SC – dla ekip, które odpadły w I rundzie PO
130% SC – dla ekip, które odpadły w II rundzie PO
140% SC – dla ekip, które odpadły w CF
150% SC – dla finalisty NBA
160% SC – dla mistrzów NBA
 
10.21: Ekipy z miejsc 21-30 nie mogą zarabiać na swoim wyniku. 

10.3:; Coroczne wydatki. 
 
10.31: Wydatki ponoszone w danym sezonie przez klub ogłaszane są po zakończeniu okresu tradedeadline i związane bezpośrednio z płaconymi przez klub pensjami (w które wliczane są naturalnie dead money).
 
10.32: Naliczanie luxury - Jeśli ekipa przekracza próg luxury tax (120% SC) potrzebne są dodatkowe obliczenia. W pierwszym sezonie przekraczania progu uxury tax, za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax(*zwany dalej luxury) płacone są 2 dolary. W drugim z rzędu sezonie przekraczania luxury za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax płacone są 3 dolary, w trzecim z rzędu i każdym kolejnym sezonie przekraczania luxury za każdego dolara, który przekroczył próg luxury tax płaconych jest 4 dolarów.
 
Przykład1 : W pierwszym sezonie przekraczania progu luxury tax ekipa wydaje 128% SC na płace. Ich wydatki wynoszą więc 136% SC (120%SC + 2x8% SC).
Przykład2 : W trzecim sezonie przekraczania progu luxury tax ekipa wydaje 126% SC na płace. Ich wydatki wynoszą więc 144% SC (120%SC + 4x6% SC).
 
10.33: Salary floor - Przy rozliczeniach jeśli ekipa wydaje kwotę niższą niż SF (90%SC) i tak liczone jest to jak 90% SC.

10.3a: Cash-trading rules:

Zgodnie z zasadami ligowymi do wymian można dokładać zarobioną gotówkę. Nie jest ona wliczana bądź odejmowana do salary cap, nie liczy się też jako wartość wymiany (jeśli brakuje nam 2 mln by "spiąć" salary graczy to nie można ich "dorzucić") jest zwyczajnie zwiększeniem budżetu.

10.3.b: Również zgodnie z zasadami sezonowe wydatki związane z przesyłem gotówki nie mogą przekraczać limitu ustalonego na dany sezon przez ligę. Sezon 2019/2020  5,617,000 mln $.

10.3.c: Gotówkę mogą przesyłać tylko drużyny realnie ją posiadającą, a więc posiadające dodatni bądź neutralny (zerowy) bilans finansowy po dokonaniu transferu.

 

10.3.d:. Do potrzeb rozliczenia i określenia, czy gotówka może być przesyłana wykorzystywany jest bilans finansowy drużyn za poprzednie lata przedstawiony w odpowiednim temacie -> http://www.e-nba.pl/...finansowy-ekip/

  • Bilans finansowy drużyn, które nie awansowały do play-offs aktualizowany jest w momencie zakończenie RS.
  • Bilans finansowy drużyn, które awansowały do play-offs i odpadły przed rozpoczęciem draftu aktualizowany jest w momencie ich odpadnięcia z rozgrywek.
  • Bilans finansowy drużyn, które grają jeszcze w play-offs i "zastał je" draft szacowany jest na moment wymiany na podstawie dochodu ZA PRZEGRANĄ w rundzie, w której aktualnie się znajdują - tak, by uniknąć wydawania gotówki, która nie istnieje. 

 

 
10.4: Coroczne obliczanie finansów Po zakończeniu każdego sezonu (PO) obliczany jest stan finansowy jaki wygenerowała ekipa, na zasadzie różnicy między dochodami, a wydatkami z uwzględnieniem powyższych punktów.

10.41: Buyout. Gdy drużyna X zwolni zawodnika w trakcie sezonu, a ten zostanie podpisany przed końcem sezonu przez inną organizację, uznajemy to za buyout. W takim przypadku uznajemy, że drużyna X płaci zawodnikowi wysokość jego kontraktu pomniejszoną o nową umowę, ale o nie więcej niż 20% rozwiązanej umowy.

Przykładowo X zwalniają gracza UIO z ostatniego roku umowy 25 mln. UIO otrzymuje ofertę od Y o wysokości 3 mln. W księgach na koniec sezonu X wypłacają zawodnikowi UIO 22 mln. 

10.42: Kontrakty minimalne obowiązujące krócej niż przez cały sezon ( np. podpisane w przerwie między trymestrami ) są liczone we wszelkich rozliczeniach finansowych adekwatnie do czasu ich trwania, tj. kontrakt podpisany po pierwszym trymestrze stanowi 2/3 kontraktu minimalnego i analogicznie 1/3 dla kontraktu podpisanego po drugim trymestrze.

10.5: System trzyletni. Trzyletni system rozliczeń wprowadzony został, by urzeczywistnić CBA - właściciel po osiągniętych sukcesach i przy zyskach chętniej wyda pieniądze w krótkim okresie czasu, natomiast przy stratach będzie starał się ograniczyć koszty.
 
10.51: Po zakończeniu każdego okresu trzyletniego ekipa powinna wyjść na plus, w innym przypadku ponoszone są konsekwencje (Przykladowe okresy rozliczeń to : sezon 17/18+18/19+19/20. sezon 18/19+19/20+20/21 etc).
 
10.52: Rozliczeniowy wyjątek Ekipa, która jest na plusie po owym trzyletnim okresie, bądź co najwyżej na 10%SC na minusie (SC następnego sezonu) ma prawo do zastosowania resetu - licznik zaczyna nabijać się od nowa. Oczywiście podatek od luksusu wciąż zależny jest od poprzedniego przekraczania progu luxury, a bycie do 10% SC na minusie będzie wciąż miało konsekwencje. Ekipy które były na plusie niezależnie od kwoty jaką mają na koncie jeśli chcą resetu to ich stan konta wynosić będzie 0. Dlaczego? Wyobraźmy sobie sytuację, iż ekipa w 1 sezonie wygenerowała 60 mln zysku, w drugim 30 mln straty. Teoretycznie może w trzecim sezonie wygenerować bez skutków 30 mln straty, jednak już w czwartym musiałaby wygenerować 60 mln zysku - wypacza to ideę walki o tytuł przez 2/3 lata i jest nierealne.


 
10.6 Kary W momencie, gdy po zakończeniu okresu rozliczeniowego ekipa jest na minusie otrzymuje kary :

10.61 Obliczany jest %SC (SC - przyszłego sezonu) deficytu ekipy, następnie wprowadzany jest dla niej hardcap :

  • 0-40%SC na minusie : kara HC na 1 sezon w przedziale 100-120%SC (120%SC - [dług x 1/2])
  • 40-80%SC na minusie : kara HC na 1 sezon w wysokości 100%SC oraz HC na kolejny (2) sezon w przedziale 100-120%SC (120%SC - [ 120%SC - [pomniejszony o 40%SC dług x 1/2])
  • 80%SC+ - analogicznie jak wyżej

 

10.62 Brak dostosowania się do wyznaczonego hardcapu do wyznaczonego terminu [po drafcie, przed startem FA]

W przypadku takim ekipa zostaje uznana za bankruta. Pojawiają się następujące konsekwencje :

10.62a Brak możliwości podpisywania jakichkolwiek zawodników za wyjątkiem rookie-contracts oraz minimalnych umów.

10.62b Brak możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek wymian, które zwiększają wydatki zespołu

10.62c Oferty w kopertach dla tego teamu - jeśli jakakolwiek ucina mu co najmniej 40% salary umów/umowy w wymianie [np 12 mln za kontrakt 20 mln] : musi je akceptować (ma do wyboru, ale jak nie wybierze  to odbywa się głosowanie]. Nie można składać ofert po graczy z rookie-dealami.

 

===========================================================

11 - Trade request

 

11. Każdy z zawodników mający aktywną i gwarantowaną umowę może złożyć Trade Request. Aby Trade Request doszło do skutku muszą być spełnione po kolei wszystkie poniższe punkty:

        11.1 - Zgłoszenie TR w sprawie danego zawodnika składa jedna osoba, ale ów wniosek musi poprzeć jeszcze sześciu innych GMów. Przykład: składam wniosek o TR LeBrona Jamesa, wniosek został potwierdzony przez wymienionych sześciu GMów.

        11.2 - Wnioskujący zakłada osobny temat w sprawie TR danego zawodnika. Przykład: "beGM - Trade Request LeBrona Jamesa.

        11.3 - Wniosek musi zawierać stosowną i sensowną argumentację powodów jego złożenia. Bez argumentacji złożenia wniosku, zostaje on od razu odrzucony. Czy argumentacja jest sensowna, czy nie - decyduje o tym Rada.

        11.4 - GMowie popierający wniosek mają obowiązek napisać "potwierdzam" w powyższym temacie.

        11.5 - Jeśli zgłaszający nie zbierze sześciu głosów poparcia w ciągu 48 godzin - wniosek przepada. 

        11.6 - Jeśli wniosek zostanie poparty łącznie przez siedmiu ( zgłaszający + 6 popierających GMów ), zostaje on poddany poprzez ankietę pod głosowanie czy dany zawodnik zgłasza TR czy nie. Dopiero skuteczny wniosek poddany pod głosowanie wszystkim GMom daje klubowi immunitet o którym mowa w punkcie 4.

        11.7 - Trade Request jest skuteczny i zobowiązujący GMa który zawodnika posiada do wytransferowania go w przypadku uzyskania kwalifikowanej większości głosów 20 na 29 głosujących lub w przypadku braku głosów któregoś z GMów - uzyskanie ( w zaokrągleniu ) 69% głosów na tak.

        11.8 - GM u którego gra zawodnik który złożył skuteczne Trade Request ma obowiązek oddać go w przeciągu dwóch najbliższych okienek transferowych. Wyjaśnienie: jeśli GM nie otrzyma satysfakcjonującej go oferty np. w okienku świątecznym, ma prawo poczekać do drugiego okienka i wtedy zaakceptować którąś z ofert. 

        11.9 - Zawodnik jest transferowany, oczywiście zgodnie z regułami CBA i regulaminu.

 

2. Jeśli GM zobligowany do oddania gracza nie odda go w jednym z dwóch okienek, to w trzecim, kolejnym okienku oferty składane są do Rady a GM nie ma już wpływu na wybór oferty. Rada wybierze najlepszą opcję dla jego zespołu i trade zostanie dokonany.

3. Każdy z GMów może złożyć tylko jeden wniosek o Trade Request na sezon.

4. Każda z drużyn może otrzymać tylko jeden wniosek o Trade Request na sezon. Drugi wniosek dotyczący tej samej drużyny w tym samym sezonie zostanie automatycznie odrzucony.

5. Ze względu na specyfikacje naszej gry, nie ma możliwości aby zawodnik wskazywał destynację.

 

===========================================================

12. No-trade clause:

 

      12.1 - NTC może dawać tylko drużyna w której gracz zagrał 4 sezony, ale nie muszą być to cztery sezony pod rząd: przykład - LeBron jakby wrócił do Cavs.

      12.2 - NTC mogą otrzymać tylko zawodnicy których staż w NBA przekroczył osiem sezonów. Tym samym odpada NTC dla RFA.

      12.3 - NTC mogą dostawać gracze tylko z w pełni gwarantowanymi kontraktami.

      12.4 - NTC można dawać tylko na początku kontraktu. Nie można dodawać NTC do trwającego kontraktu.

      12.5 - Nie można dawać NTC przy extension chyba, że poprzedni kontrakt gracza zawierał NTC.

      12.6 - Dawanie NTC nie jest obowiązkowe.

      12.7 - Nawet jeśli gracz zdecyduje się na transfer, NTC dalej obowiązuje w nowym klubie. 

      12.8 - Decyzja czy gracz zrezygnuje bądź nie z NTC należy do agentów gracza, czyli do pozostałych GMów.

      12.9 - Decyzja będzie odbywała się poprzez prostą ankietę TAK/NIE a jej czas będzie ograniczony do 48 godzin. Dlaczego? GM u którego jest gracz który się zrzeknie NTC musi mieć czas na dokonanie transferu. Drugi powód to to, że ankieta ma być szybka, sprawna i nie uciążliwa dla społeczności beGM. 

  • 12.9a - Obowiązek założenia ankiety spoczywa na GMie posiadającego gracza z NTC z prostymi dwoma odpowiedziami TAK/NIE. Ów GM ma obowiązek podać destynację gracza gdzie go wysyła, acz bez szczegółów transakcji.
  • 12.9b - W głosowaniu nie biorą udziału strony zainteresowane bezpośrednio wynikiem ankiety, czyli GM oddający, GM przyjmujący, czy inne drużyny włączone w multiway trade.
  • 12.9c - NTC zostanie zdjęte w przypadku przekroczenia 50% głosów. Jeśli np. w ciągu 48 godzin zagłosuje tylko 19 GMów i 10 będzie na tak, a 9 na nie - oznaczać to będzie, że gracz rezygnuje z no trade clause.
  • 12.9d - NTC mają również zawodnicy którzy byli RFA, podpisali kontrakt z innym klubem i zostali wyrównani oraz zawodnicy którzy podjęli Qualifying Offer. 
  • 12.9e - W arkuszu zostanie stworzona specjalna zakładka w której będzie można sprawdzać który zawodnik ma NTC.

Punkty są zaczerpnięte z CBA, pkt. 101. Reszta została stworzona na potrzeby naszej rozgrywki.

 

===========================================================

13. Trade kicker:

 

      13.1 - Trade Kicker ( skrót TK ) może być przyznawany w poziomach pomiędzy 5% a 15%.

      13.2 - W przypadku gracza który posiada TK w kontrakcie, premię za transfer płaci mu klub który oddaje, a nie klub który przyjmuje.

      13.3 - Premia % TK dotyczy kwoty całego kontraktu, a nie tylko kwoty za sezon, w którym jest wymiana.

      13.4 - Zasady liczenia przy trade'ach - przykład: jeśli klub przyjmujący zawodnika z TK oddaje 10M i jest poniżej luxury tax to zgodnie z regulaminem może przyjąć 17,5M ( 175% wartości kontraktu ). Natomiast jeśli kontrakt gracza wynosi 16M i ma TK 15% ( 2,4M bonusu ) to trade nie przechodzi, bo łącznie 16M kontraktu gracza + 2,4M bonusu daję kwotę 18,4M, czyli ponad 175% maksymalnego pułapu. Mimo faktu, że klub oddający zapłaci te 2,4M ekstra to i tak zgodnie z CBA trade przejść nie może.

      13.5 - TK mogą również dostawać Restricted Free Agents ( RFA ).

      13.6 - Gracz może zrezygnować z TK ale żeby to zrobić i umożliwić przeprowadzenie wymiany GM danego zawodnika musi założyć temat wraz z uzasadnieniem dlaczego dany gracz ma zrezygnować z pieniędzy wraz z podaniem konkretnej kwoty, a głosowanie nad rezygnacją z TK odbędzie się na zasadzie ankiety. 

     13.7 - Gracze ze wzrastającymi wynagrodzeniami uzależnionymi od 1st, 2nd, 3rd, DPOTY i MVP nagród, czy DPE rookie którzy mają TK w kontrakcie, w przypadku kiedy są na swoim maksymalnym kontrakcie liczonym na dany miesiąc nie dostaną bonusu za transfer. Jest to zabronione w CBA. 

     13.8 - TK może otrzymać każdy gracz na dowolnym kontrakcie, również niegwarantowanym ( nie dotyczy two-way ).

Punkty są zaczerpnięte z CBA z pkt. nr 100.

 

------------------------

Obie powyższe zmiany wchodzą w życie od I tury FA po sezonie 2020/2021.

 

=============================================================================

14. Poprawność arkusza oraz Abolicja Pickowa.

 

Rada, po kilkudniowych rozmowach i zgodnych ustaleniach wprowadza co następuje:

 

1) Od dnia 22 Lipca 2021 r. zaczyna obowiązywać tzw. Abolicja Pickowa. Oznacza to, że wszelkie błędy w arkuszu z pickami które powstałe przed 17 Listopada 2020 roku będą wyjaśniane aby pick trafił do prawowitego właściciela, ale nikt nie zostanie ukarany.

       1a ) Dlaczego data 17 Listopada jest datą kluczową? Od wtedy funkcjonuje nowa wersja arkusza v3. stworzona przez @ozzy110 do której mają na ten moment dostęp tylko 6 osób. v3 umożliwia śledzenie historii każdej komórki i dojście do tego kto i gdzie popełnił błąd. Przed 17 Listopada 2020 roku kiedy to obowiązywała wersja arkusza v2, dostęp do niego mieli dosłownie wszyscy, włącznie z exGMami, więc tak naprawdę nie wiemy kto, gdzie, jak, a może na złość coś nam pozmieniał.

       1b) Osoby do tej poty ukarane ( w tym np. ja ), w wielu przypadkach nie ze swojej winy niestety ale kary muszą zostać wyegzekwowane. Prawo nie działa wstecz, a Rada nie ma sposobu rekompensaty dla tych osób.

       1c) Od 22 Lipca - każdy bez wyjątku odpowiada za swój arkusz. Jeśli mu braknie jakiegoś picku po wymianach, odda dwa razy to samo to będzie to tylko i wyłącznie wina GMa który prowadzi zespół, że po okienku na wymiany nie sprawdził sobie swojego własnego arkusza.

---------------------------------------------------------

Obowiązki GMa względem swojego arkusza, składu i picków:

  1. Każdy GM ma obowiązek dbać o swój arkusz. Proponowane jest robienie sobie prinscreenów po każdym okienku transferowym. Wszelkie niezgodności, np. brak jakiegoś picku po transferze zgłasza dowolnemu Radnemu do uzupełnienia lub poprawienia
  2. Jeśli drużynę przejmie nowy GM, wszystkie punkty karne zostaną skasowane, GM nie poniesie konsekwencji, ale będzie musiała nastąpić rekompensata dla klubu pokrzywdzonego. Innymi słowy - kara nie dotknie nowego GMa, ale jego drużynę już tak.

---------------------------------------------------------

Powyższe punkty regulaminu mają na celu przerzucenie odpowiedzialności, a rzekł bym wręcz nauczenie Was choć częściowej odpowiedzialności za WASZE WŁASNE drużyny, co macie na stanie jako GMowie którzy je prowadzą. Koniec patrzenia tylko na Radę w tym względzie - my mamy naprawdę sporo obowiązków.

 

===========================================================

15. Traded Player Exception (TPE).

 

1. W przypadku, gdy drużyna X będąca ponad salary cap wymienia pojedynczego "gracza a" do drużyny Y, otrzymując w zamian pojedynczego "gracza b" bądź nie otrzymując w zamian żadnych kontraktów, rezultatem takiej wymiany drużyna X otrzymuje trade exception ( TPE ) w wysokości równej różnicy między kontraktami graczy (gracz a minus gracz b) + $100,000.

2. TPE jest ważne przez rok kalendarzowy ( nie sezon ) licząc od daty potwierdzenia wymiany przez wszystkie strony. Przykładowo: Team ABC wymienia zawodnika XYZ mającego kontrakt 5 mln do team DEF w zamian za zawodnika RST z kontraktem 2 mln. W rezultacie wymiany, team ABC otrzymuje 3,1 mln TPE, które może użyć w następnym roku, np. pozyskując zawodnika na kontrakcie do 3,1 mln. Można też użyć tylko część TPE w danej wymianie. Jeśli team ABC ma 3,1 mln TPE, to może pozyskać gracza na kontrakcie 1,5 mln i zostanie mu wtedy do wykorzystania 1,6 mln na innego zawodnika.

3. Nie można używać TPE do podpisywania wolnych agentów.

4. Nie można wymieniać TPE do innego zespołu. 

5. Nie można łączyć TPE z innymi wyjątkami tj. MLE, DPE itd.

6. Nie można również łączyć dwóch TPE. Jeśli team ABC ma dwa TPE, jedno w wysokości 5 mln, a drugie w wysokości 7 mln, to nie znaczy, że można je połączyć, aby pozyskać gracza na kontrakcie 12 mln.

7. Drużyny będące przed wymianą poniżej salary cap nie mogą otrzymać w jej wyniku TPE.

8. Dozwolone jest "rozbijanie wymian" na mniejsze w celu pozyskania TPE. Na przykład: team ABC oddaje dwóch graczy na kontraktach po 10 mln do team DEF w zamian za gracza na kontrakcie 12 mln. W przypadku pojedynczej, nierozbitej na dwie mniejsze wymiany, w której team ABC oddaje dwóch graczy wartych 20 mln do team DEF w zamian za gracza wartego 12 mln, team ABC nie dostaje TPE, ponieważ TPE można uzyskać tylko w przypadku oddawania pojedynczego gracza. Jednak taką wymianę można rozbić na dwie mniejsze. Pierwsza, w której team ABC oddaje jednego gracza wartego 10 mln w zamian za gracza team DEF wartego 12 mln, oraz druga wymiana, w której team ABC oddaje drugiego gracza wartego 10 mln w zamian za TPE o wartości 10,1 mln.

--------------------------

Traded Player Exception (TPE) wchodzi w życie od sezonu 2021/22. Będzie na to specjalna zakładka w naszym arkuszu którą będzie czuwał @karpik i @ozzy110 z racji największej znajomości tematu.

Tym sposobem zyskujemy nowe, atrakcyjne narzędzia na nadchodzące sezony: Trade Request ( TR ), No Trade Clause ( NTC ), Trade Kicker ( TK ) oraz Traded Player Exception ( TPE ). 

 

===========================================================

 

W sytuacji gdy brak jakiegoś zapisu w regulaminie, stosujemy zasady zgodne z ligowym CBA. W przypadku, gdy rzecz nie dotyczy zasad NBA, a schematu przeprowadzania zabawy bądź jej etapów - sytuację sporną rozstrzyga rada prowadząca zabawę i informuje o tym wpisem w temacie VIQ.

 

-------------------------------

Edytowane przez Eld
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Obecny regulamin.

 

"3.6 STASH - Zawodnik stashowany w RL NBA może być podpisany przez ekipę wcześniej, jednakże "liczyć" się będzie w grze (a nie w salary) jedynie na zasadzie swej gry w NBA. Zawodnika, który nie został stashowany w RL NBA (podpisał umowę i jest w ekipie NBA) GM stashować może jedynie przez rok od startu debiutanckiego sezonu gracza w NBA - później albo go podpisuje podczas następnego FA (najpóźniej wraz z końcem 3 tury) , albo musi się zrzec do niego praw. Kontrakt podpisany na takiej zasadzie obowiązuje według rookie scale (dla picków z 1szej rundy 120% skali) lub dowolnej umowy między min. a max. (dla picków z 2giej rundu), bądź w przypadkach dłuższych stashów (kiedy rookie scale przepada) w wysokości pełnego MLE na minimum 3 lata."

 

Zmiana:

 

3.6 STASH - Zawodnik stashowany w RL NBA może być podpisany przez ekipę wcześniej, jednakże "liczyć" się będzie w grze (a nie w salary) jedynie na zasadzie swej gry w NBA. Zawodnika, który nie został stashowany w RL NBA (podpisał umowę i jest w ekipie NBA) GM stashować może jedynie przez rok od startu debiutanckiego sezonu gracza w NBA - później albo go podpisuje podczas następnego FA (najpóźniej wraz z końcem 3 tury) , albo musi się zrzec do niego praw. Kontrakt podpisany na takiej zasadzie obowiązuje według rookie scale (dla picków z 1szej rundy 120% skali) lub maksymalnie trzyletniej umowy między min. a max. (dla picków z 2giej rundu). Zawodnik taki jednak zostaje już po drugim roku RFA, a ewentualny późniejszy rok zostaje UFA ( fioletowy kolor w arkuszu ). W przypadkach dłuższych stashów (kiedy rookie scale przepada lub 2nd rounder nie zostanie podpisany) kontrakt jest w wysokości pełnego MLE na minimum 3 lata.

 

Dodatkowe adnotacje:

 

1. Można stashować maksymalnie pięciu zawodników jednocześnie. Ta zasada wchodzi od przyszłego sezonu.

 

2. Zawodnik znajdujący się na drugim roku umowy two-way, może dostać umowę 1+1TO po której staje się RFA.

 

3. Zawodnicy, którzy zostają odstąpieni od umowy w trakcie sezonu mogą być podpisani dopiero w dodatkowych okienkach transferowych, które przypadają po zakończeniu pierwszego i drugiego trymestru.

Edytowane przez MarcusCamby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy punkt regulaminu:

4.1.1.

Oferty quallyfying offer można wycofywać do zakończenia drugiej tury. Każdy zawodnik, któremu taka oferta zostanie przedstawiona, a nie doczeka się oferty w żadnej z tur FA klub podpisuje go na roczny kontrakt o wartości QO

Obecny regulamin odnośnie 5 punktu - Free Agency:

POWYŻSZA PROCEDURA MA ZASTOSOWANIE TYLKO DO PIERWSZEJ I DRUGIEJ TURY

Nowa zasada:

POWYŻSZA PROCEDURA MA ZASTOSOWANIE DLA TUR OD PIERWSZEJ DO TRZECIEJ

Adnotacja do poprawki regulaminu z 24 stycznia:

Zawodnik, który został sprowadzony w drugiej rundzie draftu, a następnie wraca po stash do klubu zaczyna od pierwszego progu kontraktowego minimum salary CBA, nie licząc przypadku gdy stash jest przedłużony dłużej niż rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Eld zablokował(a) ten temat
  • Eld odblokował(a) ten temat
  • ely3 odpiął/ęła ten temat
  • january przypiął/eła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.