Skocz do zawartości

Wszelakie Dyskusje Miedzyligowe


wiLQ

Rekomendowane odpowiedzi

No i? Czyz punktem startowym do projekcji nie jest produkcja w zeszlym sezonie?

Zas zupelnie sie nie zgadzam, ze nie interesuja nas rankingi w aukcji bo co prawda nie probujesz tam przewidziec picku, ale pensja jest jego odpowiednikiem! Jaka jest roznica miedzy stwierdzeniem "gracz mnie interesuje w okolicach 80 picku", a "gracz mnie interesuje przy pensji w okolicach Top80"???

 

Przeciez cale to prognozowanie produkcji konczy sie tym, ze masz na koniec liste zawodnikow w kolejnosci [i cenie] w jakiej chcialbys ich kupic. Ergo jak kupisz kogos ze swojej listy z nr 48 w cenie 74 czujesz sie swietnie ze swoim wyborem, a jak inny GM zakupi gracza, ktory na Twojej liscie byl 28, a kosztowal 14sta pensje w lidze to uwazasz to za blad. Jak wiesz jestem wielkim fanem aukcji i przeciwnikiem wezyka, ale na obie te wersje draftow da sie spojrzec ze wspolnym mianownikiem.

Czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Ty w fb1 prognozujesz sobie produkcję graczy, potem wg niej ustalasz kolejność picków i wg tego dopiero ustalasz pensję??? Czyli za pick #1 dam 90$ za #2 88, #3 86 itd. WiLQ, proszę Cię, nie żartuj ;)

 

Jak juz pisalem wcale nie wyjdzie na to samo bo tego drugiego zastapie kims lepszym, wiec strata bedzie mniejsza niz u tego pierwszego.

Hmmm, jakim cudem gościa nr 100 w rankingu zastąpisz kimś lepszym?? Rozmawiamy przecież o ligach, w których granica FA jest na poziomie 24-19fp.

 

Nie wiem co robisz w przygotowaniach, ale postawilbym teze, ze kazdemu lepiej idzie z czolowka rankingow niz z ich srodkiem czy dnem. Czyli nawet jak dwoch graczy ma identyczna zmiane fp/mecz to tego lepszego miales wieksze szanse trafic z projekcjami czyli byl bardziej przewidywalny.

To udowodnij tę tezę. Na razie mam poważne podstawy uważać ją za mit.

Ale naprawdę nie będę Cię zmuszał byś w ten mit przestał wierzyć ;)

 

Cos pomieszalem, wiec wychodzi, ze w tym miejscu ja policzylem nie to co chcialem ;-)

Ale mniejsza, w tej czesci sie zgodziles odnosnie sedna to nie ma co kontynuowac ;-)

ROTFL. Najważniejsze to wyjść z twarzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Ty w fb1 prognozujesz sobie produkcję graczy, potem wg niej ustalasz kolejność picków i wg tego dopiero ustalasz pensję??? Czyli za pick #1 dam 90$ za #2 88, #3 86 itd. WiLQ, proszę Cię, nie żartuj ;)

Nie robie tak bo jest prosty wzorek zastepujacy fp/mecz na pensje ;-)

Ale mojej puenty to nie zmienia, kazda kwota w aukcji jest odpowiednikiem jakiegos picku w wezyku...

inna sprawa, ze nikt na to nie patrzy bo wygodniej sie mysli w dolarach ;-)

 

Hmmm, jakim cudem gościa nr 100 w rankingu zastąpisz kimś lepszym?? Rozmawiamy przecież o ligach, w których granica FA jest na poziomie 24-19fp.

W FBXie to poziom ~35fp/mecz, a dziady z taka produkcja sa z reguly latwo dostepne.

 

To udowodnij tę tezę. Na razie mam poważne podstawy uważać ją za mit.

Prosze bardzo. Na projekcje zawodnika skladaja sie dwie skladowe: czas gry i produktywnosc na minute.

Dla kazdego zawodnika to drugie jest indywidualnym wyzwaniem, ale to pierwsze jest na pewno latwiej przewidziec dla czolowki. Dlaczego? Bo uznany starter grajacy 35 minut/mecz ma niewiele miejsca na zmiany zas ktos grajacy np 22 moze albo zaliczyc duzy skok do bycia starterem albo wyladowac w ogonach rotacji. Dane to potwierdzaja, zmiany w srednich minutach w poszczegolnych grupach wygladaja tak:

 

001-050 2,42

051-100 3,46

101-150 5,71

151-200 5,52

 

Czyli wynikaloby z tego, ze 2 razy trudniej przewidziec wartosc scruba niz kogos z czolowki tylko dlatego, ze jedna skladowa na nia wplywajaca jest 2 razy wieksza.

 

Co ciekawe, spojrzalem na swoje projekcje i porownalem do srednich po sezonie i mi wychodzi, ze sredni blad fp/mecz dla Top100 mam... dwa razy mniejszy niz dla graczy slabszych ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robie tak bo jest prosty wzorek zastepujacy fp/mecz na pensje ;-)

Ale mojej puenty to nie zmienia, kazda kwota w aukcji jest odpowiednikiem jakiegos picku w wezyku...

inna sprawa, ze nikt na to nie patrzy bo wygodniej sie mysli w dolarach ;-)

Czyli nikt tak nie robi, ale dla potwierdzenia mojej tezy przyjmijmy, że wszyscy tak robią.

Faktycznie na taki argument nie mam odpowiedzi.

 

W FBXie to poziom ~35fp/mecz, a dziady z taka produkcja sa z reguly latwo dostepne.

To zauważ jeszcze drobną różnicę między ligą jednoroczną a keeperem.

 

Prosze bardzo. Na projekcje zawodnika skladaja sie dwie skladowe: czas gry i produktywnosc na minute.

(ciach)

Czyli wynikaloby z tego, ze 2 razy trudniej przewidziec wartosc scruba niz kogos z czolowki tylko dlatego, ze jedna skladowa na nia wplywajaca jest 2 razy wieksza.

WiLQ to się naprawdę przestaje robić już zabawne...

Ja Ci przedstawiam porównanie wyników iloczynu, a Ty mi to rozbijasz na mnożną i mnożnik i przedstawiasz porównanie mnożnika twierdząc, że na to powinniśmy patrzyć, a nie na całość. Co, u licha, jest podstawą tabeli w fb1? Fantasy points czy min/mecz?? Przepraszam Cię, ale naprawdę nie mam ochoty bawić się dłużej w wyjasnianie takich podstaw.

 

Co ciekawe, spojrzalem na swoje projekcje i porownalem do srednich po sezonie i mi wychodzi, ze sredni blad fp/mecz dla Top100 mam... dwa razy mniejszy niz dla graczy slabszych ;-)

A u mnie na odwrót. I co teraz? Pat!

 

Tak już kończąc: jedynym sposobem sprawdzenia czy to naprawdę mit byłoby zebranie przewidywań produkcji u jakiejś szerszej grupy osób (nie związanej z dyskusją, bo my przestaliśmy być wiarygodni) i sprawdzenia na większej próbce czy faktycznie u scrubów przewidywania bardziej różnią się od faktycznych wyników. Innej opcji nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nikt tak nie robi, ale dla potwierdzenia mojej tezy przyjmijmy, że wszyscy tak robią.

Faktycznie na taki argument nie mam odpowiedzi. [...]

To zauważ jeszcze drobną różnicę między ligą jednoroczną a keeperem. [...]

WiLQ to się naprawdę przestaje robić już zabawne...

Ja Ci przedstawiam porównanie wyników iloczynu, a Ty mi to rozbijasz na mnożną i mnożnik i przedstawiasz porównanie mnożnika twierdząc, że na to powinniśmy patrzyć, a nie na całość. Co, u licha, jest podstawą tabeli w fb1? Fantasy points czy min/mecz?? Przepraszam Cię, ale naprawdę nie mam ochoty bawić się dłużej w wyjasnianie takich podstaw.

Tu wychodzi roznica miedzy nami - ja probuje szukac nowych argumentow, co czasem nie wychodzi - a Ty skleciles jedna tabelke i sie jej kurczowo trzymasz chociaz

1) nawet ona pokazuje, ze mam racje: jak w Top100 sredni blad wynosi 6,82fp, a w Top101-200 7,5fp to chyba jasne jest, ze latwiej przewidziec produkcje w tej pierwszej grupie, czyz nie?

2) caly czas ignorujesz zastepowalnosc zawodnikow - jasne, ze w keeperach jest to na innym poziomie niz w jednosezonowkach - ale w kazdej lidze gdzies ten pulap jest i wplywa on na zmniejszanie strat przy zmianach produkcji w dolach skladu natomiast nie ma on wplywu na zmiany u gwiazd.

3) zupelnie zignorowales moja uwage, ze nie mierzysz tego co chcesz mierzyc tylko wychodzi Ci plynna zmiennosc produkcji w skali ligi. A to moje przejscie z produkcji na kolejnosc nie jest potrzebne bo mi akurat pasuje tylko dlatego, ze niezbedny jest jakis staly punkt odniesienia do obserwacji. Bo inaczej nie wiesz co wywoluje zmiennosc - czy punkt startowy [z ktorej grupy zawodnik pochodzi] czy koncowy [w ktorej laduje].

BTW, skoro Ci sie nie podoba kolejnosc to mozna zastosowac progi sredniej - np 50+, 40-50, 30-40 itp - i wynik bedzie taki sam tzn w wyzszych progach wiecej graczy zostaje takich samych, a w nizszych jest wiecej migracji.

Edytowane przez wiLQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wychodzi roznica miedzy nami - ja probuje szukac nowych argumentow, co czasem nie wychodzi - a Ty skleciles jedna tabelke i sie jej kurczowo trzymasz chociaz

1) nawet ona pokazuje, ze mam racje: jak w Top100 sredni blad wynosi 6,82fp, a w Top101-200 7,5fp to chyba jasne jest, ze latwiej przewidziec produkcje w tej pierwszej grupie, czyz nie?

Brawo, tylko, że dyskusja wzięła się z czego innego. Czy skład ligi 15-os. jest łatwiej przewidzieć niż np. 18 czy 20-osobowej. W obu ligach graftujesz czołówkę, różnica jest taka, że w szerszej lidze musisz w dalszej części draftu wybierać z dodatkowej puli (od 195 do 260), a jak widać różnice w produkcji między sezonami dla tej grupy niewiele różnią się od reszty składu.

 

2) caly czas ignorujesz zastepowalnosc zawodnikow - jasne, ze w keeperach jest to na innym poziomie niz w jednosezonowkach - ale w kazdej lidze gdzies ten pulap jest i wplywa on na zmniejszanie strat przy zmianach produkcji w dolach skladu natomiast nie ma on wplywu na zmiany u gwiazd.

Ten wpływ na zmniejszenie strat jest taki sam w lidze 15-os. jak i w 20-os.

Granica FA w lidze 15-os. to 24,6fp (196 zawodnik). W 20 os. lidze to 17,8fp (261 zawodnik). Licząc optymistycznie, że dolni gracze opuszczą się średnio o te 7,48 i 7,27fp., a najlepsi z FA skoczą o te same wartości, możesz wymienić graczy do 32,55fp w 20 os. lidze i do 39,35fp w 15-os. lidze. Czyli 7 ostatnich graczy w 20 os. lidze i 7 ostatnich graczy w 15 os. lidze.

Gdzie tu widzisz różnicę?

 

3) zupelnie zignorowales moja uwage, ze nie mierzysz tego co chcesz mierzyc tylko wychodzi Ci plynna zmiennosc produkcji w skali ligi. A to moje przejscie z produkcji na kolejnosc nie jest potrzebne bo mi akurat pasuje tylko dlatego, ze niezbedny jest jakis staly punkt odniesienia do obserwacji. Bo inaczej nie wiesz co wywoluje zmiennosc - czy punkt startowy [z ktorej grupy zawodnik pochodzi] czy koncowy [w ktorej laduje].

BTW, skoro Ci sie nie podoba kolejnosc to mozna zastosowac progi sredniej - np 50+, 40-50, 30-40 itp - i wynik bedzie taki sam tzn w wyzszych progach wiecej graczy zostaje takich samych, a w nizszych jest wiecej migracji.

Abosulnie nie zignorowałem, po raz kolejny tłumaczę Ci, że to nie ma to żadnego znaczenia. Przykład - wybierasz 2 drużyny wężykiem w lidze 15 i 20 osobowej, dajmy na z nr 10 dla łatwiejszego liczenia (w nawiasach średnia różnica produkcji wg tabeli):

Liga 15- os. będą to numery: 10(6,58), 20(6,58), 40(6,58), 50(6,58), 70(6,96), 80(6,96), 100(6,96), 110(7,53), 130(7,53), 140(7,53), 160(7,48), 170(7,48), 190(7,48). Łącznie 13 graczy, ze średnią odchyłką 7,094fp.

Liga 20-os.: 10(6,58), 30(6,58), 50(6,58), 70(6,96), 90(6,96), 110(7,53), 130(7,53), 150(7,53), 170(7,48), 190(7,48), 210(7,27), 230(7,27), 250(7,27). Odchyłka średnia 7,155fp.

Czyli podnosząc liczbę uczestników ligi z 15 do 20, trudność prognozowania produkcji każdego gracza wzrasta średnio o 0,6fp. To ma być ta przepaść dzieląca te ligi??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu ligach graftujesz czołówkę, różnica jest taka, że w szerszej lidze musisz w dalszej części draftu wybierać z dodatkowej puli (od 195 do 260), a jak widać różnice w produkcji między sezonami dla tej grupy niewiele różnią się od reszty składu.

OK, ale dodajac do czesci wspolnej i lepiej przewidywalnej [czolowka] dodatkowa grupe mniej przewidywalna czyz automatycznie nie zwiekszasz losowosci??? Wg mnie tak!

Bo co z tego, ze wychodza Ci niewielkie roznice miedzy grupami dolnymi gdy sam fakt, ze trzeba rozwazac dodatkowa pule zawodnikow mniej przewidywalnych zwieksza mozliwosci na wplyw losowosci?

 

Ten wpływ na zmniejszenie strat jest taki sam w lidze 15-os. jak i w 20-os.

Granica FA w lidze 15-os. to 24,6fp (196 zawodnik). W 20 os. lidze to 17,8fp (261 zawodnik). Licząc optymistycznie, że dolni gracze opuszczą się średnio o te 7,48 i 7,27fp., a najlepsi z FA skoczą o te same wartości, możesz wymienić graczy do 32,55fp w 20 os. lidze i do 39,35fp w 15-os. lidze. Czyli 7 ostatnich graczy w 20 os. lidze i 7 ostatnich graczy w 15 os. lidze. Gdzie tu widzisz różnicę?

We wplywie na wyniki. Poniewaz czolowka jest wspolna to w wiekszej lidze FAs bedzie od niej bardziej oddalony ergo mniej bedzie zmienial w tabeli.

 

[bTW, nie kapuje Twoich wyliczen: 17,8 + 7,27 = 32,55? 24,6 + 7,48 = 39,35??]

 

Liga 15- os. będą to numery: 10(6,58), 20(6,58), 40(6,58), 50(6,58), 70(6,96), 80(6,96), 100(6,96), 110 (7,53), 130(7,53), 140(7,53), 160(7,48), 170(7,48), 190(7,48). Łącznie 13 graczy, ze średnią odchyłką 7,094fp.

Liga 20-os.: 10(6,58), 30(6,58), 50(6,58), 70(6,96), 90(6,96), 110(7,53), 130(7,53), 150(7,53), 170(7,48), 190(7,48), 210(7,27), 230(7,27), 250(7,27). Odchyłka średnia 7,155fp.

Czyli podnosząc liczbę uczestników ligi z 15 do 20, trudność prognozowania produkcji każdego gracza wzrasta średnio o 0,6fp. To ma być ta przepaść dzieląca te ligi??

Tak. Bo to szacunkowe 0,6fp/mecz dotyczy 200 zawodnikow i 82 gier na kazdej pozycji! Do tego srednia druzynowa roznica miedzy contenderem, a przecietniakiem jest rzedu 2-3 fp/mecz - w takim kontekscie 0,6 wcale nie brzmi trywialnie jak to prezentujesz.

 

Poza tym ponownie kwestionuje co analizuja Twoje wyliczenia - przeciez one oddawalyby sedno tylko takiej ligi, ktora by draftowala sklady i blokowala mozliwosc wymieniania zawodnikow. W naszym przypadku biorac ziutka w listopadzie czy styczniu z reguly malo nas obchodzi gdzie on skonczy w rankingu w kwietniu bo bedzie w naszym skladzie tylko przez tydzien czy dwa bo akurat znalazl dla siebie wieksza role.

Przeciez efekt tymczasowych pobran [a im glebiej w puli siegasz tym mniejsze zawodnicy graja minuty, wiec tym wieksze szanse na same zera] pewnie generuje wiecej losowosci niz caly draft... czego nijak tutaj nie uwzgledniasz... a mimo to wciaz wychodzi Ci wieksza losowosc w wiekszej lidze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Bo to szacunkowe 0,6fp/mecz dotyczy 200 zawodnikow i 82 gier na kazdej pozycji! Do tego srednia druzynowa roznica miedzy contenderem, a przecietniakiem jest rzedu 2-3 fp/mecz - w takim kontekscie 0,6 wcale nie brzmi trywialnie jak to prezentujesz.

Zawodników w drużynie masz 13. Na każdym w szerszej lidze mylisz się o 0,6fp na średniej. Czyli całościowo 0,6 x 82 x 13 = 640fp, co przy wynikach na poziomie 30000fp na końcu daje ~ jakieś 2% różnicy. Jeżeli to uznajesz za tę dużą wartość to po co była całe to strzelanie coraz to nowymi argumentami? Wystarczyło napisać tak na początku i byłoby po sprawie :-)

BTW dla mnie to w praktyce żadna różnica.

 

Poza tym ponownie kwestionuje co analizuja Twoje wyliczenia - przeciez one oddawalyby sedno tylko takiej ligi, ktora by draftowala sklady i blokowala mozliwosc wymieniania zawodnikow. W naszym przypadku biorac ziutka w listopadzie czy styczniu z reguly malo nas obchodzi gdzie on skonczy w rankingu w kwietniu bo bedzie w naszym skladzie tylko przez tydzien czy dwa bo akurat znalazl dla siebie wieksza role.

Przeciez efekt tymczasowych pobran [a im glebiej w puli siegasz tym mniejsze zawodnicy graja minuty, wiec tym wieksze szanse na same zera] pewnie generuje wiecej losowosci niz caly draft... czego nijak tutaj nie uwzgledniasz... a mimo to wciaz wychodzi Ci wieksza losowosc w wiekszej lidze!

To już wyjaśniałem - różnica jest równie niewielka pomiędzy 15 a 20 osobową ligą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodników w drużynie masz 13. Na każdym w szerszej lidze mylisz się o 0,6fp na średniej. Czyli całościowo 0,6 x 82 x 13 = 640fp, co przy wynikach na poziomie 30000fp na końcu daje ~ jakieś 2% różnicy. Jeżeli to uznajesz za tę dużą wartość to po co była całe to strzelanie coraz to nowymi argumentami? Wystarczyło napisać tak na początku i byłoby po sprawie :-)

BTW dla mnie to w praktyce żadna różnica.

Bo wybrales dziwna perspektywe - 30000+fp ma contender, ale nie ma druzyny, ktora ma zero... czyli to jest 2% totala, ale ma sie to nijak do roznicy miedzy poszczegolnymi pozycjami.

 

To już wyjaśniałem - różnica jest równie niewielka pomiędzy 15 a 20 osobową ligą.

A ja juz wyjasnialem, ze nie zgadzam sie z tym wyjasnieniem... wiec chyba krecimy sie w kolko ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pamietam, ze w zeszlym sezonie byly problemy z PMami, wiec gdyby ktos ich nie sprawdzal albo nie dostal to wyslalem do wszystkich ponizsze przypomnienie, ktore ladnie dziala jako podsumowanie organizacji na nowy sezon dlatego je wrzucam...

 

 

Hej, hej, tu NBA,

 

Yahoo udostepnilo mozliwosc tworzenia lig FB na sezon 2014/15 oraz mock drafty i zbliza sie koniec sezonu urlopowego, wiec to chyba dobry moment by ruszyc pelna para z organizacja rozgrywek Roto.

 

W zwiazku z tym mam prosbe zebyscie w dluzszej wolnej chwili wykonali ponizsze czynnosci...

 

1) jak macie ochote grac dalej to potwierdzcie swoj udzial w nastepnym sezonie w tym watku http://www.e-nba.pl/topic/3602-ligi-roto-201415-potwierdzenie-udzialu/ .

To tylko formalnosc, ale jak ktos tego nie zrobi do 28 wrzesnia to trzeba bedzie zalozyc iz rezygnuje i zostanie zastapiony. Co wiecej, jak ktos wie, ze na pewno rezygnuje niech od razu da znac tak jak to zrobil Sprinter12, dla Ciebie to tylko jedno zdanie, a przyspieszy nam wszystkim organizacje bo nie bedziemy czekac na potwierdzenie, ktore nie nastapi.

W ramach tego potwierdzenia dalszej gry mozecie tez od razu podac nicka forumowego GMa lub GMow, z ktorym chcecie grac w jednej lidze [o ile jestescie na tym samym poziomie drzewka i on potwierdzi chec wspolnego grania] choc nie wiem na ile to bedzie wiazace bo...

 

2) przynajmniej przejrzyjcie, a najlepiej podzielcie sie swoja opinia, odnosnie kilku tematow wymagajacych omowienia i/lub doprecyzowania. Trzy wg mnie najistotniejsze opisalem w oddzielnych watkach:

W jaki sposob rozdzielamy GMow pomiedzy ligi na danym poziomie? http://www.e-nba.pl/topic/3598-update-regulaminu-sklad-lig-na-danym-poziomie/

Co robimy gdy GMowie calkiem znikaja przed sezonem lub w trakcie? http://www.e-nba.pl/topic/3599-update-regulaminu-znikajacy-gmowie/

W jaki sposob powinnismy porownywac druzyny miedzy ligami? http://www.e-nba.pl/topic/3600-update-regulaminu-porownania-miedzyligowe/

 

Pozostale sprawy organizacyjne czekajace na Wasze uwagi i komentarze, ale majace mniejszy wplyw na rozgrywki, wrzucilem razem do jednego posta tutaj http://www.e-nba.pl/topic/3015-regulamin-lig-roto/page-11?do=findComment&comment=293001

 

BTW, z jednej strony mocno zachecam do wziecia udzialu w tych dyskusjach bo wplyna one na ksztalt rozgrywek, ale z drugiej rozumiem punkt widzenia "wszystko mi jedno co ustalicie" o ile ktos jest swiadomy, ze takie ma podejscie nie wypowiadajac sie wcale.

 

3) To jest najlepszy czas na dyskusje organizacyjne i rozwiewanie wszelakich watpliwosci odnosnie zasad/ustawien takze jak macie jakies pytania to walcie smialo w tym watku http://www.e-nba.pl/topic/3012-faq-dla-debiutant%C3%B3w-w-fb. Serio, mozecie spytac o cokolwiek. Przynajmniej dla mnie nie ma czegos takiego jak glupie pytania organizacyjne!

 

4) Jak znalezliscie niescislosc lub blad w regulaminie lub macie jakies pomysly na zmiane zasad czy jakikolwiek zalazek idei, ktora moglaby poprawic rozgrywki, to opiszcie to bez skrepowania w tym watku http://www.e-nba.pl/topic/3345-sezon-201314-wyniki-i-przymiarki-do-nastepnego. Serio zachecam i dajcie poszalec wyobrazni bo co 100 glow to nie jedna ;-) Przy okazji w pierwszych postach tego watku jest podsumowanie wynikow z zeszlego sezonu.

 

5) Jak znacie kogos kto moglby byc zainteresowany gra w rozgrywkach to kierujcie ich na watek z zapisami http://www.e-nba.pl/topic/3601-ligi-roto-201415-nowe-zgloszenia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może na przykładzie wyjaśnić na czym polega ten limit meczów na daną pozycję? Kiedy opłaca się nie grać itd.?

 

W zeszłym sezonie w ostatniej kolejce nie miałem szans na zmianę w kategoriach pkt,trójki,ft a walczyłem mocno w fg stąd wolałem nie wystawiać Irvinga (mimo tego, że to top30 gracz fantasy) pozostawiając lukę na pozycji g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale to jest akurat przykład na tej samej zasadzie, jak w H2H, gdzie też czasami warto było zostawić kilku graczy na ławce, żeby wygrać %.

 

Natomiast chodzi mi bardziej o to - po co jest limit 82 meczów, a nie jego brak?

To jest bardzo dobre pytanie. Na yahoo można ustawić inny limit. 83,81 itp. Zwykle przyjmuje się limit w ligach na poziomie meczów w NBA ( w sezonie lokautowym był limit zwykle 66)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może na przykładzie wyjaśnić na czym polega ten limit meczów na daną pozycję?

Natomiast chodzi mi bardziej o to - po co jest limit 82 meczów, a nie jego brak?

Z limitem meczow na dana pozycje chodzi o to zeby nie oplacalo sie wystawiac wszystkich jak leci tylko zeby starac sie o jak najlepsze mecze. Chcemy porownywac jakosc, a nie ilosc. A 82 wzielo sie stad, ze kazda druzyna NBA rozgrywa po 82 mecze, wiec po prostu liczymy maksymalnie caly sezon danego zawodnika.

 

Kiedy opłaca się nie grać itd.?

To dosyc trudne pytanie by dac jedna odpowiedz, wiec tylko podam przyklad. Najczesciej pod koniec sezonu jest taka sytuacja, ze zostalo Ci do rozegrania kilka meczow na danej pozycji i masz kilku zawodnikow, ktorymi mozesz to zrobic. Wtedy musisz wybrac jaki zawodnik w Twojej opinii da Ci najwiecej statsow, ktorych potrzebujesz i jego wystawic, a pozostalych posadzic. Edytowane przez wiLQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast chodzi mi bardziej o to - po co jest limit 82 meczów, a nie jego brak?

Żeby jeszcze bardziej utrudnić/urozmaicić rozgrywkę ;)

 

W formule H2H bardzo często wystawia się zawodników jak leci, byle tylko nachapać jak najwięcej 'punktów' w poszczególnych kategoriach. W roto jest inaczej bo słabość w danej kategorii/kategoriach potrafi bardziej dać po kościach. Jak jeszcze dodasz do tego limit meczów to okazuje się, że nie wystarczy wydraftować dobrej paczki, trzeba jeszcze wystawiać zawodników pod kątem tego jak dobry występ mogą zaliczyć w danym dniu.

 

Załóżmy, że masz w rosterze trzech graczy mogących grać na pozycji PG i tylko tam. Nie warto wystawiać dzień w dzień któregokolwiek z nich bo szybko wyczerpiesz limit, za każdym razem kiedy wystawisz jakiegoś słabszego, rezerwowego gracza musisz brać pod uwagę, że 'zabierasz' tym samym możliwość występu innemu zawodnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo dochodzi sporo opcji gdzie patrzysz na siłe i pace danego przeciwnika oraz obecną formę danego gracza

 

kontuzje dokładają kolejne elementy - jeżeli twój hero wraca po kontuzji to patrzysz jak się wprowadza z odrdzawiania podczas gdy słabszy od niego twój drugi PG właśnie dostanie od losy extra minuty bo rozwalił się podstawowy PG z jego zespołu

 

przykład: w pewnym momencie Pop zaczął po kontuzji ograniczać Leonarda którego miałem w slocie SG  (przepłaciłem go za 37$) a po kontuzji konkurenta Lin zaczął trzepać cyferki dosyć ładne (krótko bo krótko ale zawsze)

 

zbiegło się to z serią Rakiet gdzie grali ze słabszymi ekipami i był jakiś tam efekt ;-)

 

koniec sezonu miałem też dziwnie dobry bo długo nie wykorzystywałem liczby meczy ( nie dałem rady dograć nawet paru ale miałem 5 graczy kontuzjowanych - 3 sezon injury- Lopez McGee Anderson- i za długo ich trzymałem łudząc się ze wrócą) i potem pobrałem jakiś szrotktóry w ostatnim tygodniu dostał wiele wiele minut w grze o pietruszkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.