Skocz do zawartości

Ciekawostki...


danp

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Cytat

Trzy miesiące po tym, jak ogłoszono podpisanie umowy z Nike, RedBird Capital Partners nabyło 11 procent udziałów w FSG za 750 milionów dolarów. Dzięki tej umowie, FSG zyskało nowy kapitał na inwestycje w infrastrukturę i nowe nabytki pomimo znaczącego wpływu pandemii. 

Gwiazda koszykówki LeBron James również ma związek z Liverpoolem od 2011 roku, kiedy to nabył dwa procent udziałów w klubie. Po podpisaniu umowy z RedBird zamieniło się to w jeden procent udziałów we wszystkich operacjach FSG. James oraz jego partnerzy biznesowi Maverick Carter i Paul Wachter weszli do zarządu jako partnerzy FSG. 

W październiku doszło do umowy, na mocy której FSG, Nike i RedBird zainwestowały w nowy biznes Jamesa i Cartera - SpringHill Entertainment. Firma ta ma zapewniać w niedalekiej przyszłości wsparcie cyfrowe dla klubów z imperium FSG, zwłaszcza Liverpoolu. 

Status Jamesa jako sportowej ikony na świecie również wpłynął na to, że Nike i Liverpool sięgnęły po nowych klientów. James bardzo często pokazuje się przed kamerami w stroju Nike lub Liverpoolu. Koszykarz jest najważniejszym klientem firmy, a jego kontrakt jest wart miliard dolarów. Jego imię znalazło się nawet nad wejściem do nowego Centrum Innowacji Nike, znajdującego się w siedzibie głównej firmy w Oregonie. 

Relacja między Liverpoolem, FSG i Nike jest sympatyczna. Wykorzystywanie siły takich gwiazd jest kluczem do wykorzystania w pełni potencjału współpracy. 

Liverpool i Nike już stworzyły razem kilka gadżetów. Ostatnio powstały inspirowane klubem buty Nike Huarache. Kolejne tego typu akcje z pewnością będą miały miejsce. 

Według prezesa Liverpoolu i szefa FSG Toma Wernera, Liverpool, James i Nike mają już konkretne plany na przyszłość. 

- Stworzymy linię produktów wraz z LeBronem i Liverpoolem - powiedział w wywiadzie dla the Boston Globe. 

- Nike tworzy siedem lub osiem produktów, które połączą LeBrona z piłką nożną. Nie znam jeszcze szczegółów, ale stworzą siedem lub osiem produktów, które będą konkurować z współpracą Michaela Jordana z Nike. 

Właśnie dla tego typu współprac Liverpool chciał podpisać umowę z Nike. Kluczem był fakt, że Nike ma dostęp do konsumentów, którzy niekoniecznie interesują się Liverpoolem, ani nawet piłką nożną. Linia produktów stworzonych z Jamesem w USA może otworzyć przed the Reds całkowicie nowy rynek, tak jak dla Paris Saint-Germain otworzyła współpraca z Air Jordan, połączoną z Nike firmą, która wykorzystuje kultowy status koszykarskiej legendy Michaela Jordana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.