Skocz do zawartości
Piotr Zarychta

Powrót Magic Basketball

Rekomendowane odpowiedzi

Podpisuje się umowę z agencją udostępniającą zdjęcia, np. z Getty Images i już.

 

A jak to jest z licencja na zdjęcia graczy nba?


Logo to kwestia gustu. Jednym się podoba, innym nie. Wszystkim nie dogodzimy.

 

To logo niestety nie jest dobre, trąci myszką, latami 90-tymi i "WordArtem", chyba że nowi nabywcy mają być starymi nabywcami, to wtedy rozumiem działanie per sentyment :smile:

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znów będę podprowadzal kasę (żonie) z portfela na nowy numer Magica!

 

Fajnie

 

Trzymam kciuki, niestety boje się że rynek szybko zweryfikuje papierowy magazyn o NBA

 

Rynek mały, papier drogi, druk również, do tego wszystko jest w smartfonie a ludzie zamiast czytać wola lub raczej mają czas jedynie posłuchać podcastu przy kawie

 

Obym się mylił i żeby Ci wyszło. Na pewno będę wspierał nie tylko dobrym słowem

 

 

A propos ile macie na stanie starych numerów? Muszę sprawdzić w piwnicy u rodziców czy kartony z vhsami i gazetami jeszcze tam są!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znów będę podprowadzal kasę (żonie) z portfela na nowy numer Magica!

 

Fajnie

 

Trzymam kciuki, niestety boje się że rynek szybko zweryfikuje papierowy magazyn o NBA

 

Rynek mały, papier drogi, druk również, do tego wszystko jest w smartfonie a ludzie zamiast czytać wola lub raczej mają czas jedynie posłuchać podcastu przy kawie

 

Obym się mylił i żeby Ci wyszło. Na pewno będę wspierał nie tylko dobrym słowem

 

 

A propos ile macie na stanie starych numerów? Muszę sprawdzić w piwnicy u rodziców czy kartony z vhsami i gazetami jeszcze tam są!

 

pisal, ze papierowe wersje beda dopiero po przedplacie czyli tyle wydrukuja ile bedzie zamowien przez co w teorii nie beda tracic na druku egzemplarzy ktorych nikt nie kupi jak to bylo w przypadku MVP, ale tez nie ma co liczyc na niska cene jesli naklad nie bedzie duzy, miedzy innymi przez powody ktore podales nie bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to mi chodziło

Druk małych nakładów to spory koszt

Żeby się opłaciło drukarni i mgicowi cena może okazać się zaporowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stare numery to tylko prywatne archiwum kolekcjonerskie.

 

 

Znów będę podprowadzal kasę (żonie) z portfela na nowy numer Magica!

Fajnie

Trzymam kciuki, niestety boje się że rynek szybko zweryfikuje papierowy magazyn o NBA

Rynek mały, papier drogi, druk również, do tego wszystko jest w smartfonie a ludzie zamiast czytać wola lub raczej mają czas jedynie posłuchać podcastu przy kawie

Obym się mylił i żeby Ci wyszło. Na pewno będę wspierał nie tylko dobrym słowem


A propos ile macie na stanie starych numerów? Muszę sprawdzić w piwnicy u rodziców czy kartony z vhsami i gazetami jeszcze tam są!


Cena będzie podobna jak w przypadku MVP. Prawdopodobnie około 12-13 zł za egzemplarz.

 

No właśnie o to mi chodziło
Druk małych nakładów to spory koszt
Żeby się opłaciło drukarni i mgicowi cena może okazać się zaporowa

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, może wciągnę syna w  moją zajawkę z młodzieńczych lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma być pomysł na biznes, czy hobby które przy dobrych wiatrach ma się spinać na 0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaram się. Zdecydowanie bardziej lubię papier, niż niebieskie światło z telefonu/laptopa. 

 

Rozumiem, że będzie możliwość opłacenia np roku z góry?

 

A jak z reklamami? Będziecie mieli jakieś rubryki? Jeśli tak, to mam nadzieję, że nie będzie to na zasadzie Forbsa, czy Newsweeka gdzie jak człowiek kupuję gazetę to w 2/3 ma katalog reklamowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hobby, które ma się stać biznesem.

Czy to ma być pomysł na biznes, czy hobby które przy dobrych wiatrach ma się spinać na 0?


Najdłuższa subskrybcja z góry będzie na rok, oczywiście wtedy jeden numer wyjdzie taniej niż zakup pojedynczego. Co do reklam, to będą, oczywiście, bo musi nam się spiąć finansowo. Ale nie przewidujemy robić tak, że większość każdego numeru to reklamy. Z resztą nie ma aż tylu potencjalnych reklamodawców chcących się pokazać przy koszykówce, żeby była taka proporcja, o której piszesz.

 

Jaram się. Zdecydowanie bardziej lubię papier, niż niebieskie światło z telefonu/laptopa. 

 

Rozumiem, że będzie możliwość opłacenia np roku z góry?

 

A jak z reklamami? Będziecie mieli jakieś rubryki? Jeśli tak, to mam nadzieję, że nie będzie to na zasadzie Forbsa, czy Newsweeka gdzie jak człowiek kupuję gazetę to w 2/3 ma katalog reklamowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hobby, które ma się stać biznesem.

 

Najdłuższa subskrybcja z góry będzie na rok, oczywiście wtedy jeden numer wyjdzie taniej niż zakup pojedynczego. Co do reklam, to będą, oczywiście, bo musi nam się spiąć finansowo. Ale nie przewidujemy robić tak, że większość każdego numeru to reklamy. Z resztą nie ma aż tylu potencjalnych reklamodawców chcących się pokazać przy koszykówce, żeby była taka proporcja, o której piszesz.

A jaką planujesz wstępnie objętość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajny pomysł, logo też mi się podoba, wiadomo że łatwo nie będzie bo koszykówka jest w Polsce w odwrocie, ale, tak czy inaczej: powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawy pomysł, ale przygotuj się na charytatywną pracę. MVP magazyn miał rozmach i reklamodawców na początku, mimo to nie wróżyłem im sukcesu, choć zaskoczyli mnie na początku, a skończyło się i tak jak zawsze...

 

Nie wiem jaki miał nakład MVP, ale zakładam, że reklamodawcom był podawany nakład, a nie sprzedaż.

 

Tutaj nakład=sprzedaż, realnie myślę, że ciężko będzie na początku dobić do 200-300 egzemplarzy (jeśli rzeczywiście drukujecie tyle ile będzie zamówień), a na taką nie znajdzie się reklamobiorca. Do tego będzie ciężko z drukiem, ponieważ jednak MB miał bardzo dobrą jakość druku, do tego okładka blysk (bodajże lakier UV, a nie folia).

 

Prosta matematyka, przy 1000 egzemplarzy. cena 12zl brutto, netto wychodzi 10zl, po odliczeniu podatku zostaje 8zl czystego zysku. Czyli przy tym nakładzie wychodzi 8000zl zarobku. Zakładając, że wszystko macie za darmo. Przy tym nakładzie jeśli będzie zysk 2zl/szt. tyle będzie sukcesem, to wychodzi 2000zl z całości, do podziału na ile osób? 3-4? Dlatego realia straszne. Na początku może się uda znaleźć reklamodawców, ale po paru miesiącach, jak przestanie reklama przekładać się na profity to z nimi będzie coraz gorzej... (i to jest przy 1000szt. a do takiej ilości imo będzie ciężko dobić).

 

patrząc od strony reklamobiorcy to zareklamowałbym się 1-2 do roku, nie więcej, ponieważ wiem, że magazyn będzie trafiać w większości do tej samej puli ludzi. Dlatego nie będzie miało sensu reklamowanie sie co miesiąc. I tu był problem MVP, po 2-3 miesiącach nikt nie widział sensu się dalej reklamować, jeśli gazetę kupowali ciągle Ci sami ludzie. a koszykówka jest mało kogo zainteresować. NIke? może Adidas, kilka sklepów internetowych? i koniec. Po paru miesiącach zostanie tylko zarobek z druku.

 

nie żebym odstraszał, ale obecnie gazeta to może być dobry dodatek podnoszący prestiż do jakiejś super prosperującej działalności, gdzie nie patrzy się na zysk, a nawet liczy się z możliwością strat i wrzuca się w to w koszta "wizerunku...".

Jak rozmawiałem z C+ to nawet oni NBA nie traktują jako zarobek, wiem, że nie zwraca im się z reklam to co płacą za licencję NBA, ale traktują to jako prestiż, że mają to na wyłączność i mogą sie tym pochwalić. To co dopiero gazeta.

 

Robiłem kiedyś w druku, teraz w "koszu". Mam nadzieje, że to Ci wypali jako biznes, a nie jako hobby, ponieważ hobby, które staje się pracą, ale bez zarobku szybko się skończy :(

 

wracając do samego MB, to macie jakąś licencję na ten tytuł? Przejęliście prawa, czy może może jedne z twórców będzie współtworzyć? Bo to nie jest samowolka, że robi się magazyn o takim samym tytule i do tego na tą chwilę jedyną zachętą jako widzę jest slogan, że reaktywujemy Magic Basketball, czyli "jechanie" na pracy intelektualnej kogoś kto MB założył, a prędzej czy później ten ktoś się upomni o swoje...

 

MB miał swojego wydawcę i z pewnością ktoś nadal ma prawa do nazwy...

 

nie zrozum mnie źle, nie nastawiam się do Was negatywnie, ale próbuje pokazać tylko niektóre "znaki zapytanie" ;)

  • Like 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To po kolei:

- MVP się rozpadł nie dlatego, że przestał się sprzedawać. Znam historię od środka, to nie miało związku z tym, ze ludzie nie chcieli kupować.

- Co do kosztów i ewentualnych przychodów, nic nie ma za darmo, wszystko jest policzone. WIemy ile musi się sprzedać, żeby wyjść na 0, a ile żeby wyjść na plus.

- C+ nie traktuje NBA jako zarobek, bo po pierwsze prawa kosztują ich bardzo dużo, a po drugie ludzie nie kupują dostępu do C+ dla NBA. Mają za dużą konkurencję w postaci League Passa. Trochę podchodzą do tego wizerunkowo, a nie sprzedażowo.

- co do wykorzystania praw do Magic Basketball, to znak towarowy przestał być zastrzeżony ponad 10 lat temu. My swój wniosek do Urzędu Patentowego złożyliśmy w celu zastrzeżenia marki, jak i nowego logotypu. Także wszystko zgodnie z literą prawa. Inaczej w ogóle nie zaczynałbym takiego tematu.

 

ciekawy pomysł, ale przygotuj się na charytatywną pracę. MVP magazyn miał rozmach i reklamodawców na początku, mimo to nie wróżyłem im sukcesu, choć zaskoczyli mnie na początku, a skończyło się i tak jak zawsze...

 

Nie wiem jaki miał nakład MVP, ale zakładam, że reklamodawcom był podawany nakład, a nie sprzedaż.

 

Tutaj nakład=sprzedaż, realnie myślę, że ciężko będzie na początku dobić do 200-300 egzemplarzy (jeśli rzeczywiście drukujecie tyle ile będzie zamówień), a na taką nie znajdzie się reklamobiorca. Do tego będzie ciężko z drukiem, ponieważ jednak MB miał bardzo dobrą jakość druku, do tego okładka blysk (bodajże lakier UV, a nie folia).

 

Prosta matematyka, przy 1000 egzemplarzy. cena 12zl brutto, netto wychodzi 10zl, po odliczeniu podatku zostaje 8zl czystego zysku. Czyli przy tym nakładzie wychodzi 8000zl zarobku. Zakładając, że wszystko macie za darmo. Przy tym nakładzie jeśli będzie zysk 2zl/szt. tyle będzie sukcesem, to wychodzi 2000zl z całości, do podziału na ile osób? 3-4? Dlatego realia straszne. Na początku może się uda znaleźć reklamodawców, ale po paru miesiącach, jak przestanie reklama przekładać się na profity to z nimi będzie coraz gorzej... (i to jest przy 1000szt. a do takiej ilości imo będzie ciężko dobić).

 

patrząc od strony reklamobiorcy to zareklamowałbym się 1-2 do roku, nie więcej, ponieważ wiem, że magazyn będzie trafiać w większości do tej samej puli ludzi. Dlatego nie będzie miało sensu reklamowanie sie co miesiąc. I tu był problem MVP, po 2-3 miesiącach nikt nie widział sensu się dalej reklamować, jeśli gazetę kupowali ciągle Ci sami ludzie. a koszykówka jest mało kogo zainteresować. NIke? może Adidas, kilka sklepów internetowych? i koniec. Po paru miesiącach zostanie tylko zarobek z druku.

 

nie żebym odstraszał, ale obecnie gazeta to może być dobry dodatek podnoszący prestiż do jakiejś super prosperującej działalności, gdzie nie patrzy się na zysk, a nawet liczy się z możliwością strat i wrzuca się w to w koszta "wizerunku...".

Jak rozmawiałem z C+ to nawet oni NBA nie traktują jako zarobek, wiem, że nie zwraca im się z reklam to co płacą za licencję NBA, ale traktują to jako prestiż, że mają to na wyłączność i mogą sie tym pochwalić. To co dopiero gazeta.

 

Robiłem kiedyś w druku, teraz w "koszu". Mam nadzieje, że to Ci wypali jako biznes, a nie jako hobby, ponieważ hobby, które staje się pracą, ale bez zarobku szybko się skończy :(

 

wracając do samego MB, to macie jakąś licencję na ten tytuł? Przejęliście prawa, czy może może jedne z twórców będzie współtworzyć? Bo to nie jest samowolka, że robi się magazyn o takim samym tytule i do tego na tą chwilę jedyną zachętą jako widzę jest slogan, że reaktywujemy Magic Basketball, czyli "jechanie" na pracy intelektualnej kogoś kto MB założył, a prędzej czy później ten ktoś się upomni o swoje...

 

MB miał swojego wydawcę i z pewnością ktoś nadal ma prawa do nazwy...

 

nie zrozum mnie źle, nie nastawiam się do Was negatywnie, ale próbuje pokazać tylko niektóre "znaki zapytanie" ;)


Jeszcze nie można. Dopiero w połowie 2019 roku.

 

TL;DR

 

Gdzie to można kupić w wersji papierowej?
 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TL;DR

 

Gdzie to można kupić w wersji papierowej?

 

na razie możesz jedynie kupić jakiś archiwalny egzemplarz ;)

 

Cholera pomysł genialny ale ile osób poza tym forum kupi?

 

Może współpraca z jakimiś jutuberami? Keep the beet czy z krainy i oczywiście (zbanuja mnie jeśli nie wspomnę) erbalkropkapeel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie, że podchodzicie do tego profesjonalnie, po pierwszych postach miałem wrażenie, że to jest bardziej myśl niż przemyślane rachunkowo działania.

To pozostaje tylko trzymać kciuki, nie wykluczone, że może i nawiążemy jakąś współpracę, czy to na ramach forum, czy sklepukoszykarskiego. 

Trzymam kciuki.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już się cieszyłem, że wreszcie będzie coś do poczytania, bo Airball ostatnio poszedł w nagrywanie gadania (którego nie mam czasu i chęci słuchać, sorry), zamiast w "literki", a tu będzie, ale za rok. Pff  :panda:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie możesz jedynie kupić jakiś archiwalny egzemplarz ;)

 

Cholera pomysł genialny ale ile osób poza tym forum kupi?

 

Może współpraca z jakimiś jutuberami? Keep the beet czy z krainy i oczywiście (zbanuja mnie jeśli nie wspomnę) erbalkropkapeel

zkrainy to Piotrek:) 

 

6g utrzymuje się na rynku od kilku lat, więc może nie jest az tak zle jak nam sie wydaje?

Edytowane przez fluber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zkrainy to Piotrek:)

 

6g utrzymuje się na rynku od kilku lat, więc może nie jest az tak zle jak nam sie wydaje?

czepiasz się! ;)

 

Zapisuje sie na pierwszy egzemplarz!

Edytowane przez josephnba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...