Skocz do zawartości

Polityka w Polsce


Borys

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, fluber napisał:

Ktoś tu dzisiaj wrzucał w ilu zespołach jest pan Kulesza i jaki jest zapracowany choć jak sprawdziłem jeden z nich to się okazało ze nigdy się ten zespół nie spotkał więc chyba niektórzy patrza:) 

Z liczby wystąpień, interpelacji i zapytań wybrałeś jedynie wygodne dla siebie zespoły. Za każdym razem jak chcę się wdać w dyskusję z tobą to z tyłu głowy mam dialog, że znów będziesz się odnosił tylko do wygodnej dla siebie części, często ten dialog ignoruję, a potem zawsze miałem rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cardi napisał:

Z liczby wystąpień, interpelacji i zapytań wybrałeś jedynie wygodne dla siebie zespoły. Za każdym razem jak chcę się wdać w dyskusję z tobą to z tyłu głowy mam dialog, że znów będziesz się odnosił tylko do wygodnej dla siebie części, często ten dialog ignoruję, a potem zawsze miałem rację.

Podałeś przykłady liczby interpelacji, zapytań, członkowstwo w zespołach i udział w głosowaniach. Odniosłem sie do każdego z tych argumentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, quevas napisał:

samochód który sprawdza się przeciwko minom , ja rozumiem ,że na Podlasiu są miny ale chyba nie tego typu

Carstwo Rosyjskie lepiej uzbrajało Wojsko Królestwa Polskiego lub ZSRR Ludowe Wojsko Polskie

 

@darkonza miłośniku pojazdów opancerzonych , proszę o komentarz

Edytowane przez Koelner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo dobrze jak samochód sprawdza się przeciwko minom, wbrew pozorom nie jest to tylko broń islamistów. 

Polska za lekki pojazd rozpoznania zapłaciła w kraju 90 mln za 118 szt (pojazd LPU Wirus 4 "Żmija) tak więc 137 mln za 300 pojazdów lekko opancerzonych to bardzo korzystna oferta. Zwłaszcza, że znamy te pojazdy, korzystaliśmy z nich. A nasze wojsko nie ma pojazdów BWP dla żołnierzy i długo jeszcze ich mieć nie będzie. Słowem lepszy rydz niż nic. Wolę to niż 40 mln na zarząd Electromobility Poland, który na razie negocjuje od kogo kupi samochód elektryczny, który będzie obrandowywać. Albo niż wybory kopertowe i przeciwpancerne worki Poczty Polskiej.. 

Na dzisiejszy dzień kara za nieudolność  idiotów którzy rządzą w sprawie Turowa wynosi 187 mln.. Tak więc na te samochody na spokojnie stać. 

Edytowane przez Sebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, starYfaN napisał:

Ale innej drogi nie ma.

Nie ma innej drogi niż wydać 40 mln ? Nie można tego zrobić za 5 mln czy nawet za 10 mln ? W Kutnie zbudowali samochód elektryczny za 11 mln, samochód który prawdopodobnie (bo EP w sumie jeszcze nie wybrało koncepcji) ma więcej polskich rzeczy niż to co EP wypuści. I oczywiście jest to auto pełnie niedoróbek ale poszło 11 mln i mają kilka jeżdżących egzemplarzy a nie laminatowe makiety.. 

Przepalanie kasy. A przypominam, że ta spółka dostała specjalne ustawy pod siebie, żeby miała łatwiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Sebastian napisał:

Nie ma innej drogi niż wydać 40 mln ? Nie można tego zrobić za 5 mln czy nawet za 10 mln ? W Kutnie zbudowali samochód elektryczny za 11 mln, samochód który prawdopodobnie (bo EP w sumie jeszcze nie wybrało koncepcji) ma więcej polskich rzeczy niż to co EP wypuści. I oczywiście jest to auto pełnie niedoróbek ale poszło 11 mln i mają kilka jeżdżących egzemplarzy a nie laminatowe makiety.. 

Przepalanie kasy. A przypominam, że ta spółka dostała specjalne ustawy pod siebie, żeby miała łatwiej. 

Jesteś przedsiębiorcą. 

Nie ma problemu z budową samochodu elektrycznego za 11 mln,8, 7 czy 5. Ba jeżdżą elektryczne maluchy. Zbudują każdy. My, Litwini, Łotysze itd.

Pozostaje kwestia ceny linii produkcyjnej i konkurencyjności do tego stopnia, aby nowa marka weszła na rynek.

Nie zrobisz taniej/konkurencyjne linii od ręki za 11 mln. Musisz ją kupić. Nawet jak zaprojektujesz nie masz pewności, że będzie konkurencyjna. Nie jest sztuką napi.....ć drogie samocody których nikt nie chce.

 

Jak po 2 wojnie rosjanie kupili od Szwajcarów linię produkującą zegarki, to na jej podstawie Chińczycy robią zajebiste werki do dzisiaj. Tak po 65 jak ruskie postawiły na "swoją" technologię, to zegarki nie były już nic warte. 20 lat potem.

Wyjaśniłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, starYfaN napisał:

Jesteś przedsiębiorcą. 

Nie ma problemu z budową samochodu elektrycznego za 11 mln,8, 7 czy 5. Ba jeżdżą elektryczne maluchy. Zbudują każdy. My, Litwini, Łotysze itd.

Pozostaje kwestia ceny linii produkcyjnej i konkurencyjności do tego stopnia, aby nowa marka weszła na rynek.

Nie zrobisz taniej/konkurencyjne linii od ręki za 11 mln. Musisz ją kupić. Nawet jak zaprojektujesz nie masz pewności, że będzie konkurencyjna. Nie jest sztuką napi.....ć drogie samocody których nikt nie chce.

 

Jak po 2 wojnie rosjanie kupili od Szwajcarów linię produkującą zegarki, to na jej podstawie Chińczycy robią zajebiste werki do dzisiaj. Tak po 65 jak ruskie postawiły na "swoją" technologię, to zegarki nie były już nic warte. 20 lat potem.

Wyjaśniłem?

Stary ale my wydaliśmy 40 mln a jeszcze nic nie mamy. NIC. Negocjujemy nie wybraliśmy.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sebastian napisał:

Stary ale my wydaliśmy 40 mln a jeszcze nic nie mamy. NIC. Negocjujemy nie wybraliśmy.. 

Negocjacje kosztują. :) 

Tak jak kosztuje zarząd elektrowni atomowych, który istnieje i za PO i PSL i SLD. Co zrobisz, jak nic nie zrobisz.

Chodziło mi o fakt, że kupno gotowca, to na dzisiaj jedyna rozsądna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, starYfaN napisał:

Negocjacje kosztują. :) 

Tak jak kosztuje zarząd elektrowni atomowych, który istnieje i za PO i PSL i SLD. Co zrobisz, jak nic nie zrobisz.

Chodziło mi o fakt, że kupno gotowca, to na dzisiaj jedyna rozsądna opcja.

To to ja wiem, że to jest rozsądna opcja. Nawet pomysł z wykorzystaniem naszych umiejętności w wykonywaniu elementów wnętrz mi się podoba. Nie zmienia to tego, że nie wiem jak na tym etapie udało się już wydać 40 mln. To jest mnóstwo pieniędzy. Mnóstwo. 

A o elektrowni atomowej nie chcę rozmawiać. Realny koszt tej spółki jest dużo większy, bo opieszałość i brak działania kosztuje Polskę dużo więcej niż same koszty generowane przez pensje tych cymbałów. Bardzo możliwe, że w ogóle przegapiliśmy ostatni moment w którym taka budowa była możliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, starYfaN napisał:

Chodziło mi o fakt, że kupno gotowca, to na dzisiaj jedyna rozsądna opcja

Ty na poważnie w XXI w uważaśz ,że rząd może kupić technologie i zacząc produkować samochody? I że pokonają Tuska to znaczy Muska

Polska nie ma opinii potęgi motoryzacyjnej. A Ty zakładasz ,że wejdą od zera stworzą markę której nikt nie zna i osiagną sukces? To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Państwo nie jest mistrzem w zarżądzaniu takim biznesem . Wystarczy popatrzeć na pasmo sukcesów w Autosanie

Poza tym już było kilka prób stworzenie polskiej marki samochodowej i za każdym razem to upadało. W autobusach wygląda to lepiej ale też mamy sporo bankructw. W takim biznesie nie da się stworzyć biznesu od zera bez jakiegoś niezłego pomysłu a nie na kopiowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ely3 napisał:

Ty na poważnie w XXI w uważaśz ,że rząd może kupić technologie i zacząc produkować samochody? I że pokonają Tuska to znaczy Muska

Polska nie ma opinii potęgi motoryzacyjnej. A Ty zakładasz ,że wejdą od zera stworzą markę której nikt nie zna i osiagną sukces? To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Państwo nie jest mistrzem w zarżądzaniu takim biznesem . Wystarczy popatrzeć na pasmo sukcesów w Autosanie

Poza tym już było kilka prób stworzenie polskiej marki samochodowej i za każdym razem to upadało. W autobusach wygląda to lepiej ale też mamy sporo bankructw. W takim biznesie nie da się stworzyć biznesu od zera bez jakiegoś niezłego pomysłu a nie na kopiowaniu

Kupowanie to nie tylko płacenie. Uważam, że kooperacja z doświadczonym partnerem to jedyna droga. Myślę, że będą zainteresowani. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ely3 napisał:

Ty na poważnie w XXI w uważaśz ,że rząd może kupić technologie i zacząc produkować samochody? I że pokonają Tuska to znaczy Muska

Polska nie ma opinii potęgi motoryzacyjnej. A Ty zakładasz ,że wejdą od zera stworzą markę której nikt nie zna i osiagną sukces? To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Państwo nie jest mistrzem w zarżądzaniu takim biznesem . Wystarczy popatrzeć na pasmo sukcesów w Autosanie

Poza tym już było kilka prób stworzenie polskiej marki samochodowej i za każdym razem to upadało. W autobusach wygląda to lepiej ale też mamy sporo bankructw. W takim biznesie nie da się stworzyć biznesu od zera bez jakiegoś niezłego pomysłu a nie na kopiowaniu

Przecież to wcale nie o to chodzi. Oni chcą kupić gotowy samochód - prawdopodobnie od Toyoty - chociaż wydaje mi się to dziwne. Więc może KIA. 

W każdym razie chcemy kupić od nich samochód, zmienić co nieco z zewnątrz i całkowicie zmienić środek w celu zmniejszenia ceny. Nie widzę przeszkód aby to się udało - jeśli nie wierzysz to popatrz na sukces Dacii w Niemczech. Zresztą wspomniana KIA też była niedawno uznawana za szrot.

Generalnie ludzie będą kupować jeśli będzie taniej i będą mieć dostęp do tanich części na miejscu. To się nawet skleja.

Problem w tym czy my realnie jesteśmy w stanie udźwignąć te wszystkie inwestycje jakie rząd planuje. Bo to jest mnóstwo pieniędzy a z zarządzaniem nimi nie jest najlepiej. Z kolei jak będą dalej firmy zażynać żeby kasę wyciągnąć to nikt tych samochodów nie kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, starYfaN napisał:

Kupowanie to nie tylko płacenie. Uważam, że kooperacja z doświadczonym partnerem to jedyna droga. Myślę, że będą zainteresowani. 

 

A ja nie sądzę.. Nie stworzysz państwowej firmy od zera produkującej samochody elektryczne. Tesla buduje w Berlinei fabrykę za 7 mld dolarów. Mercedes wydaje niewiele mniejsze pieniądze. A to są uznane marki na świecie. Polski rząd ma wydać kilka milardów na fabrykę by być konkurencyjny?

 

19 minut temu, Sebastian napisał:

Dacii w Niemczech. Zresztą wspomniana KIA też była niedawno uznawana za szrot.

Dacia ma ogromne wsparcie Renault.. A KIA nie jest panstwową firmą. Obie zaczynały od produkcji masowej taniej byle jakiej.. Elektrycznego auta nie zrobisz na razie by stał się tak masowy jak auto za 40 tys pln. A jak coś jest luksusowego to musisz zacząć od bycia znanym. Jak myślisz ludzie wybiorą Kia Cadenze czy Audi A6? PRzy tego typu wydatkach nie patrzysz cenę ale na renome..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ely3 napisał:

A ja nie sądzę.. Nie stworzysz państwowej firmy od zera produkującej samochody elektryczne. Tesla buduje w Berlinei fabrykę za 7 mld dolarów. Mercedes wydaje niewiele mniejsze pieniądze. A to są uznane marki na świecie. Polski rząd ma wydać kilka milardów na fabrykę by być konkurencyjny?

Ale oni tworzą swoje samochody a my mamy wziąć stworzony i go trochę zmienić. Ponadto tak jak już wcześniej powiedziałem w Kutnie zrobili samochód elektryczny za 11 mln od "zera" oczywiście teraz potrzebne jest 250 mln na produkcję niskoseryjną lub 1 mld na normalną produkcję. Czyli da się. 

 

4 minuty temu, ely3 napisał:

Elektrycznego auta nie zrobisz na razie by stał się tak masowy jak auto za 40 tys pln.

Nie ma absolutnie żadnych przesłanek do tego aby auta elektryczne były tak drogie jak obecnie. Są tak drogie dlatego, że

1 Mają wciąż niski volumen sprzedaży

2. W wielu państwach są dotacje do samochodów elektrycznych więc ludzie kupią bo dla nich auto jest "tanie"

2. Udało się wykreować świadomość wśród tłuszczy jakoby samochód elektryczny był jakąś nowością

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ely3 napisał:

A ja nie sądzę.. Nie stworzysz państwowej firmy od zera produkującej samochody elektryczne. Tesla buduje w Berlinei fabrykę za 7 mld dolarów. Mercedes wydaje niewiele mniejsze pieniądze. A to są uznane marki na świecie. Polski rząd ma wydać kilka milardów na fabrykę by być konkurencyjny?

 

Dacia ma ogromne wsparcie Renault.. A KIA nie jest panstwową firmą. Obie zaczynały od produkcji masowej taniej byle jakiej.. Elektrycznego auta nie zrobisz na razie by stał się tak masowy jak auto za 40 tys pln. A jak coś jest luksusowego to musisz zacząć od bycia znanym. Jak myślisz ludzie wybiorą Kia Cadenze czy Audi A6? PRzy tego typu wydatkach nie patrzysz cenę ale na renome..

 

A jaką widzisz różnicę pomiędzy tym co robi renówka z dacią i ładą, a zaczynaniem od zera? 

Wystarczy, że elektryk będzie tani, z tania bazą i częściami. Renault to dobry pomysł, bo potrafi zarządzać tanimi markami w sensie technologii.

KIA niedawno to był rdzewiejący szrot, a dzisiaj ma najdłuższą gwarancję.

Akurat tanie elektryki, to nisza na której na dzisiaj nie ma konkurencji. Gdyby Toyota weszła na pełnym zakresie, spokojnie byłoby to do zrobienia.

Czy jestem za? Niekoniecznie, pisałem jedynie o kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • matek zablokował(a) ten temat
  • Reikai odblokował(a) ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.