Skocz do zawartości
bulek

[Liga Roto Dynasty] REGULAMIN

Rekomendowane odpowiedzi

REGULAMIN LIGI ROTO DYNASTY:

 

1. Ogólne zasady.

 

1.1. Liga Roto Dynasty jest ligą wielosezonową ciągłą (keeperem), gdzie wszyscy zawodnicy i GMowie będą przypisani do tej samej drużyny z sezonu na sezon, dopóki nie zostaną oddani lub zwolnieni.

 

1.2. Rozgrywki ligi będą się odbywać do odwołania na http://basketball.fa...orts.yahoo.com/ poza offseason, kiedy to przechodzą na forum ligowe.

 

1.3. Punktacja jest oparta na 9 kategoriach:

- pts (points),

- rebs (rebounds),

- as (assists),

- stls (steals),

- blks (blocks),

- 3ptm (3pt made),

- fg% (field goal %),

- ft% (free throw %),

- to (turnovers).

 

a) Kategoria "to (turnovers)" jest jedyną kategorią, w której im mniejsza ilość, tym większa ilość punktów roto. W pozostałych kategoriach, im więcej (lepiej) wypada drużyna na tle ligi, tym więcej punktów roto zdobędzie.

 

1.4. Zwycięzcą rozgrywek jest ta drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów w lidze roto. 

 

a) W przypadku, gdy dwie drużyny zdobędą taką samą ilość punktów na koniec sezonu, to o ich ostatecznej kolejności zadecyduje ilość zdobytych pierwszych miejsc w kategoriach. W przypadku, gdy ta ilość również będzie taka sama, to wówczas o wyższej pozycji w tabeli zdecyduje ilość drugich miejsc itd., aż do momentu rozstrzygnięcia.

 

1.5. W rozgrywkach bierze udział 20 drużyn i jest to ich maksymalna dopuszczalna liczba.

 

1.6. Każdy zespół może mieć do 14 zawodników. W każdej drużynie sloty rozkładają się następująco: PG, SG, G, SF, PF, F, C, C, 2xUtl + 3xBench + ew. IL.

 

1.7. Każdy zespół może maksymalnie rozegrać 822 mecze rozłożonych w sposób następujący na dostępnych pozycjach: PG [82], SG [82], G [82], SF [82], PF [82], F [82], C [82], C [82], 2xUtl [164].

 

a) Yahoo jest odpowiedzialne za przypisanie pozycji do graczy i udostępnienie 2 dodatkowych gier na Utilu [2 x 82 = 164], których w pierwotnych założeniach ligi nie było.

 

1.8. Oficjalny start nowego sezonu następuje 48 godzin po drafcie debiutantów.

 

1.9. Oficjalne zakończenie sezonu następuje po opublikowaniu na forum ligowym zaktualizowanej listy pensji z całego, ostatniego sezonu. 

 

1.10. Po zakończeniu każdego sezonu powstaje temat z listą GMów, w którym do końca lipca należy złożyć deklarację uczestnictwa w następnym sezonie. Niezłożenie takiej deklaracji powoduje automatyczną rezygnację GMa.

 

1.11. Każdy GM zobowiązany jest rozegrać minimum 750 spotkań w sezonie.

 

 

 

2. Aukcja, budżet drużyn, pensje zawodników.

 

2.1. Co roku 1 września w specjalnym wątku na forum ligowym założonym przez komisarza ligi startuje nabór graczy pierwszorocznych w NBA, których nie było w systemie Yahoo w poprzednim sezonie.

2.1.a. W przypadku lockautu lub strajku w NBA czy innej katastrofy, która spowoduje przesuniecie rozgrywek NBA możliwe jest przeniesienie draftu rookich na dowolny termin wybrany przez większość GMów w lidze, ale nie późniejszy niż koniec offseason w NBA.

 

2.2. Czas na wybór to 72 godziny [wg zegara forumowego].

 

2.2.a. Jeśli po tym czasie GM nie dokona wyboru to do zespołu zostanie przydzielony pierwszy gracz z przygotowanej przez komisarza listy draftowej stworzonej na wzór wyboru graczy w rzeczywistej NBA.

 

2.3. Jeśli pobranie gracza w drafcie powoduje przekroczenie dopuszczalnej liczby graczy w drużynie [1.6.] najpóźniej do zakończenia draftu GM powinien napisać jakiego gracza usuwa ze składu.

 

2.3.a. Jeśli po drafcie rookich drużyna wciąż ma więcej graczy w składzie niż maksymalna dopuszczalna liczba to komisarz ligi wywali ze składu gracza z najniższa możliwą pensją, który pozwoli drużynie zejść poniżej drużynowego limitu pensji [2.5.]. Dodatkowo na tą drużynę zostanie nałożona kara zablokowania pobierania nowych graczy na okres 1 miesiąca od dnia ostatniego wyboru w drafcie.

 

2.4. Dozwolone jest wydraftowanie rookiego, którzy nie podpisał kontraktu z drużyną NBA i spędzi następny sezon poza nią [np w Europie]. W takim przypadku GM zachowuje do niego prawa bez utraty slota dopóki nie podpisze on kontraktu z drużyną NBA. Pensja takiego zawodnika będzie taka jaka była w dniu draftu.

 

2.5. Limit drużynowych pensji obowiązujący w sezonie to 250$. Salary aktywowanego 14 zawodnika po uprzednim cofnięciu innego na slot IL wlicza się do salary.

 

2.6. Pensje zawodników na dany sezon pochodzą ze strony https://basketballmo...erRankings.aspx (aby uzyskać odpowiednie pensje należy nałożyć następujący filtr: budżet - 250$, 20 drużyn, 10 slotów), z wyjątkiem:

 

a) debiutantów w danym sezonie (patrz pkt. 2.7.),

 

b ) zawodników, którzy w roku poprzednim opuścili następującą ilość gier: 

 

  Ilość rozegranych meczów – współczynnik mnożenia pensji (dla zawodników >= 10$):

                  82 – 31 – współczynnik: 1 * pensja z poprzedniego sezonu

                  30 – 21 – współczynnik: 0.9 * pensja z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

                  20 – 11 – współczynnik: 0.8 * pensja z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

                  10 – 0 – współczynnik: 0,7 * pensja z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

                 Ilość rozegranych meczów/obniżka salary (dla zawodników < 10$):

                  82 – 31 – bez obniżki pensja z poprzedniego sezonu

                  30 – 21 – obniżka o 1$ (lub pensja minimalna) obniżka pensji z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

                  20 – 11 – obniżka o 2$ (lub pensja minimalna) obniżka pensji z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

                  10 – 0 – obniżka o 3$ (lub pensja minimalna) obniżka pensji z ostatniego sezonu, w której zawodnik rozegrał więcej niż 30 spotkań

 

c) zawodników, dla których wyliczona pensja na stronie basketballmonster.com jest mniejsza niż minimalna pensja zawodnika (patrz pkt. 2.8.),

 

d) zawodników, którzy w sezonie poprzednim zanotowali wynik -3 lub gorszy w kategorii ft% (patrz pkt. 2.9.).

 

e) po sezonie 2015/16 planowane jest przejście na fb-ninja jeszcze przed wyliczeniem pensji sezonu 2016/17 oraz picków 2016.

 

2.7. Pensje debiutantów są tworzone na podstawie numeru rzeczywistego wyboru w NBA Rookie Draft. Liczona jest według średniej pensji debiutantów z ostatnich 9 lat (co roku, "ostatni" rok z tej listy zostaje zastąpiony "najnowszym"). Aktualnie:

 

                1. pick: $27,

                2. pick: $15,

                3. pick: $13,

                4. pick: $12,

                5. pick: $10,

                6. pick: $9,

                7. pick: $8,

                8. pick: $8,

                9. pick: $8,

                10. pick: $7,

              11. pick: $6,

                12. pick: $6,

                13. pick: $4,

                14. pick: $4,

                pozostali wybrani w drafcie NBA debiutanci: 3$.

                undrafted: 1$

 

2.8. Minimalna pensja zawodnika to 3$, z wyjątkiem debiutantów (patrz pkt. 2.7.) Wolny slot wliczany jest do salary jako pensja minimalna.

 

2.9. Zawodnicy, którzy w sezonie poprzednim wynik w kategorii ft% mieli mniejszy niż -3 będą mieć skorygowaną tę kategorię. Każdy z tych zawodników będzie mieć przypisaną wartość -3, która jest najgorszą możliwą w tej kategorii ocenę.

 

2.10. Po zakończeniu draftu debiutantów, w lidze będzie obowiązywać czas do 29.09 na zejście do maksymalnej ilości zawodników (13) oraz poniżej budżetu wskazanego w pkt. 2.6 (tj. 250$).

 

2.11. Po zakończeniu okresu karencji, w razie przekroczenia przez GM limitu na pensje, z jego składu usunięty zostaje zawodnik z najmniejszą pensją w drużynie, która pozwoli mu na zejście poniżej drużynowego limitu na pensje (tj. 250$).

 

2.12. Kolejność w drafcie debiutantów w każdym kolejnym sezonie odbywa się poprzez zrobienie oddzielnej tabelki roto, w której każdej z drużyn punktować będzie tylu najdroższych zawodników, aby uzyskać przez drużynę 492 rozegrane mecze. Wówczas w wyniku mnożenia pensji tych zawodników razy ilość rozegranych przez nich dla danej drużyny spotkań i dzieleniu tego przez 82, otrzymujemy całą tabelę roto, w której drużyna z najgorszym wynikiem wybiera w drafcie jako pierwsza, a najlepsza jako ostatnia.

 

2.12.a. Dozwolone jest wywalanie graczy by poprawić swój pick pod warunkiem, że komisarz nie uzna tego ruchu za manipulacje niezgodna z idea samego draftu.

 

 

 

3. Transfery zawodników oraz waivers.

 

3.1. Trejdy można przeprowadzać przez cały rok z dowolną liczbą drużyn/GMów (na raz i w sumie w sezonie) wymieniając się dowolną liczbą zawodników i draftowych picków.

 

a) W trakcie sezonu regularnego trejdy przeprowadza się na stronie ligowej na Yahoo gdzie muszą być zaakceptowane przez komisarza ligi, który to zrobi jak najszybciej jak tylko może o ile po wymianie któraś z drużyn nie przekroczy drużynowego limitu pensji (patrz pkt. 2.5). W sytuacji, gdy w wymianie są picki szczegóły trejdu muszą być równolegle ogłoszone na forum ligowym,

 

b ) W trakcie offseason trejdy przeprowadza się na stronie forum ligowego poprzez ogłoszenie szczegółów wymiany przez jedna ze stron i potwierdzenie jej przez wszystkich innych uczestników tego trejdu,

 

c) Trejdy zaakceptowane przez wszystkie uczestniczące strony i komisarza ligi są nieodwołalne. Innymi słowy nie można wetować trejdów,

 

d) Draftowe picki można sprzedawać tylko z tych draftów, które odbędą się w przeciągu 18 miesięcy od bieżącego momentu.

 

3.2. FAsem jest każdy gracz, który nie jest przypisany do żadnej ligowej drużyny, a który jest dostępny w systemie Yahoo do natychmiastowego pobrania.

 

          a) Każdy GM może pobrać dowolną liczbę FAsów (na raz i w sumie w sezonie).

 

b ) FAs natychmiast po pobraniu staje się członkiem drużyny, której GM go pobrał, ale na Yahoo jest przypisywany do składu dopiero następnego dnia.

 

 

3.3. W trakcie offseason nie można pobierać zawodników z FA. Offseason kończy się 01.10, po upływie tego terminu wszyscy zawodnicy niezrzeszeni stają się na 2 dni waiverami.

 

3.4. Jeśli w wyniku pozyskania nowego gracza zespół przekroczy drużynowy limit pensji (patrz pkt. 2.5.) - na co może zwrócić uwagę każdy uczestnik - to na odpowiedzialnego GMa komisarz nałoży dwie kary:

 

a) Pobrany gracz ląduje na waiverze podczas gdy ten, który był wyrzucony ze składu na poczet nowego może wrócić do ukaranej drużyny tylko jeśli nie zostanie w międzyczasie wzięty do innego zespołu.

 

b ) Na drużynę zostanie nałożona kara zablokowania pobierania nowych graczy na okres 30 dni od dnia przekroczenia drużynowego limitu pensji (patrz pkt. 2.5.), która może przejść na następny sezon gdyby złamanie zasady nastąpiło w ostatnich 29 dniach sezonu. Trejdy wciąż będą dozwolone

 

 

3.5. Każdy zawodnik wyrzucony z drużyny, choćby na chwilę, oraz każdy zawodnik nieprzypisany do żadnej drużyny w momencie rozpoczęcia nowego sezonu, powinien wylądować na Waiverze, na którym spędzi od 48 do 72 godzin [decyduje czas oddalający od dobowego przetwarzania Yahoo].


3.5.a. Gdy po zawodnika na waiverze zgłosi się jeden GM to go pobierze.

3.5.b. Gdy po zawodnika na waiverze zgłosi się więcej niż jeden GM, to o tym do kogo trafi zadecyduje to, który z nich wyda większą liczbę $ z Waiver Budget. Jeżeli liczby te będą identyczne, zadecyduje jak najniższa liczba Waiver Priority.

3.5.c. Gdy po zawodnika na waiverze nikt się nie zgłosi stanie się FAsem

3.5.d. Pobranie zawodnika z waivera powoduje, że dana drużyna otrzymuje najwyższy numer Waiver Priority, a pozostałe teamy w lidze, które dana drużyna dotychczas wyprzedzała, poprawiają swoją pozycję o -1.

3.5.e. Z racji, iż liga jest ciągła Waiver Priority na początku kolejnego sezonu będzie identyczne jak na zakończenie poprzedniego sezonu.

 

3.5.f. [zasada ta obowiązywać będzie od sezonu 2016/17]

Waiver Budget na następny sezon oblicza się według wzoru:

Waiver Budget = $100 + liczba pozostałych $ z poprzedniego sezonu, nie więcej jednak niż 150 (od sezonu 2020/21)

 

4. Pozostałe zasady.

 

4.1. Każdy GM może zostać usunięty z ligi gdy komisarz oraz minimum 10 GMów uzna, że złamał on zasady fair-play, regulamin lub zwyczajnie nie jest godny prowadzenia drużyny w lidze przez swój totalny brak zaangażowania [rozumiany jako wystawianie składu, pobieranie i wymienianie graczy oraz czas reakcji na wiadomości na forum i privie].

 
4.2. Każda opuszczona drużyna będzie przejęta przez nowego GMa wybranego wśród wszystkich chętnych na podstawie wybranych czynników ze szczególnym uwzględnieniem następujących kryteriów [i w takiej kolejności]:
 

a) Dobrowolnie odchodzący GM ze stażem w lidze większym niż rok może wskazać swojego następcę i taka kandydatura jest automatycznie akceptowana.

 

b ) Im więcej GMów z ligi ręczy za zaangażowanie i umiejętności kandydata tym ma on większe szanse na przyjęcie.

 

        c) Im lepsze osiągnięcia w innych ligach FB tym kandydat ma większe szanse na przyjęcie.

 

        d) Im większe doświadczenie w FB tym kandydat ma większe szanse na przyjęcie.

 

e) Im wcześniejsze zgłoszenie swojej kandydatury licząc od zwolnienia się miejsca tym większe szanse kandydata na przyjęcie.

 

f) W przypadku gdy do ligi dołącza kilku GMów na raz i przez rożnice w jakości opuszczonych drużyn trudno je sprawiedliwie rozdzielić między zainteresowanych mają oni prawo prosić komisarza o przeprowadzenie mini draftu rodzielającego graczy z tych drużyn posród nowych uczestników.

 

4.3. Regulamin obowiązuje wszystkich GMów w lidze oraz komisarza i każdy nowy uczestnik przystępujący do gry automatycznie wyraża zgodę na jego przestrzeganie.

 

4.4. Propozycje mające na celu urozmaicenie ligi i pytania odnośnie zasad można zgłaszać w wątku na forum ligowym, w którym znajduje się ten regulamin.

 

4.5. Każda zmiana w regulaminie wymaga zwykłej większości głosów popierających tę zmianą.

 
Edytowane przez bulek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...