Skocz do zawartości
BotMisiek

Trening Silnego Skrzydłowego

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, od wakacji chciałbym codziennie zacząć trenować na boisku na dworze, nie mam pojęcia jakie ćwiczenia mógłbym robić. 
Chciałbym Was forumowiczów prosić o to czy moglibyście podesłać fajne plany treningowe jak i propozycję dobrej piłki na tartan szorstki. 
Kondycja jest ważna, więc 5km na rozgrzewkę, ale co dalej.. 
Chciałbym zaznaczyć, że również poszukuje różnych bezpiecznych ćwiczeń na wyskok, abym mógł zrobić wsad fakt, że mam 183cm, ale wierzę, że z pomocą moich mięśni uda mi się tego dokonać.
Z góry dziękuję. 
PS. Nie wiem czy dobry dział. 

Edytowane przez BotMisiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#alkotwitter

 

Co prawda ja nigdy nie chciałem grać profesjonalnie, ale myślę, że po tej dekadzie zabawy jestem w stanie coś tam wrzucić

 

- po pierwsze graj! Dużo gry, obycie z piłką i jak najlepszymi przeciwnikami to podstawa. Czy to orlik czy jakieś amatorskie ligi

- na pewno przyda się oglądanie bankshotów Tima albo skyhooków Jabbara

- jak byłem młodszy i zawsze większy, (,194 x 100 kg) silniejszy od znajomków to nigdy nie uznawałem gwizdka. Jeśli ktoś nie złapał Cię po chamsku za ręce albo nie wypchnął z całej siły za boisko to masz zrobić 2+1.

 

Z bezpiecznych ćwiczeń na wyskok to chyba tylko wzmanianie ud (siady) i skakanie samo w sobie. Odpuść wszelkiego rodzaju red alerty itp, bo to bardzo obciąża kolana. Zależy też ile ważysz. Ja zawsze byłem dośc masywny, ale jak wkońcu zacząłem siadać 150 kg to i wsady się pojawiły. Wydaje mi się, że o ile jakieś tam stanie na jednej nodze czy podobne wynalazki są zbędne, to ćwiczenie czasu reakcji może bardzo pomóc.

 

Może film nie jest idealny, ale chodzi o to, żeby Twój CUN się nauczył, że ma się wybić na maksa z ziemi jak najszybciej z automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#alkotwitter

 

Co prawda ja nigdy nie chciałem grać profesjonalnie, ale myślę, że po tej dekadzie zabawy jestem w stanie coś tam wrzucić

 

- po pierwsze graj! Dużo gry, obycie z piłką i jak najlepszymi przeciwnikami to podstawa. Czy to orlik czy jakieś amatorskie ligi

- na pewno przyda się oglądanie bankshotów Tima albo skyhooków Jabbara

- jak byłem młodszy i zawsze większy, (,194 x 100 kg) silniejszy od znajomków to nigdy nie uznawałem gwizdka. Jeśli ktoś nie złapał Cię po chamsku za ręce albo nie wypchnął z całej siły za boisko to masz zrobić 2+1.

 

Z bezpiecznych ćwiczeń na wyskok to chyba tylko wzmanianie ud (siady) i skakanie samo w sobie. Odpuść wszelkiego rodzaju red alerty itp, bo to bardzo obciąża kolana. Zależy też ile ważysz. Ja zawsze byłem dośc masywny, ale jak wkońcu zacząłem siadać 150 kg to i wsady się pojawiły. Wydaje mi się, że o ile jakieś tam stanie na jednej nodze czy podobne wynalazki są zbędne, to ćwiczenie czasu reakcji może bardzo pomóc.

 

Może film nie jest idealny, ale chodzi o to, żeby Twój CUN się nauczył, że ma się wybić na maksa z ziemi jak najszybciej z automatu.

Dzięki, na pewno z tego skorzystam, ważę aktualnie około 82kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ziomki, jedna uwaga. Ćwiczenia plyometryczne (to co robi Dwayne na filmiku) nie są polecane do osób o krótkim stażu treningowym i wątpliwej sile. Według badań, plyo jest bezpieczne dopiero w momencie, w którym jesteś w stanie dźwignąć 140% masy swojego ciała w prawidłowym przysiadzie. Także można sobie odpuścić zeskoki z podestu wyższego niż 40 cm i broń Boże nie uznawać, że skoro zeskakuje z małej wysokości to nie będę cipa i oleje sobie lądowanie - nawet z najmniejszej wysokości należy dopilnować, aby zamortyzować upadek. Zwłaszcza, że to właśnie w tej amortyzacji największa wartość tego ćwiczenia.

 

Siady, siady z wykrokiem lub zakrokiem, ogólnorozwojówka na siłce, a na rozgrzewkę wystarczy 2 km spokojnie.

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ziomki, jedna uwaga. Ćwiczenia plyometryczne (to co robi Dwayne na filmiku) nie są polecane do osób o krótkim stażu treningowym i wątpliwej sile. Według badań, plyo jest bezpieczne dopiero w momencie, w którym jesteś w stanie dźwignąć 140% masy swojego ciała w prawidłowym przysiadzie. Także można sobie odpuścić zeskoki z podestu wyższego niż 40 cm i broń Boże nie uznawać, że skoro zeskakuje z małej wysokości to nie będę cipa i oleje sobie lądowanie - nawet z najmniejszej wysokości należy dopilnować, aby zamortyzować upadek. Zwłaszcza, że to właśnie w tej amortyzacji największa wartość tego ćwiczenia.

 

Siady, siady z wykrokiem lub zakrokiem, ogólnorozwojówka na siłce, a na rozgrzewkę wystarczy 2 km spokojnie.

Co do stażu i siły myślę, że nie mam jej tak mało, a mój staż wynosi około 2lat na siłowni, aczkolwiek zawsze robiłem przód nóg i zapomniałem o tylnych mięśniach przez co nie są takie stalowe jak przednie :/ 

Postaram się jak najdokładniej wykonywać ćwiczenia, w końce od tego zależy mój postęp. 

Dziękuję za radę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat siady są na przód, a ćwiczenie tylko tylnich mięśni nóg może być lekko kłopotliwe.

Stażu nie masz dużego, z czasem jak dodasz ciągi i inne podstawowe ćwiczenia to wszystko się w miarę wyrówna.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat siady są na przód, a ćwiczenie tylko tylnich mięśni nóg może być lekko kłopotliwe.

Stażu nie masz dużego, z czasem jak dodasz ciągi i inne podstawowe ćwiczenia to wszystko się w miarę wyrówna.

Dziękuję, na pewno dodam do treningu różne ćwiczenia na tył. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do stażu i siły myślę, że nie mam jej tak mało, a mój staż wynosi około 2lat na siłowni, aczkolwiek zawsze robiłem przód nóg i zapomniałem o tylnych mięśniach przez co nie są takie stalowe jak przednie :/ 

Postaram się jak najdokładniej wykonywać ćwiczenia, w końce od tego zależy mój postęp. 

Dziękuję za radę. 

To jeszcze zwróć uwagę na to, że musi występować równowaga pomiędzy siłą prostowników i zginaczy, bo inaczej popuszczają Ci więzadła i będzie tragedia. Dlatego ćwiczenia na siłowni powinny być zawsze wykonywane ogólnorozwojowo. Reszta, tak jak napisał Qooniu

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zwróć uwagę na to, że musi występować równowaga pomiędzy siłą prostowników i zginaczy, bo inaczej popuszczają Ci więzadła i będzie tragedia. Dlatego ćwiczenia na siłowni powinny być zawsze wykonywane ogólnorozwojowo. Reszta, tak jak napisał Qooniu

Okej, zapamiętam :D 

Dużo się już dowiedziałem, ale jeżeli macie jakieś jeszcze wskazówki to z chęcią przeczytam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.