Skocz do zawartości

Co na pierwsze auto?


RonnieArtestics

Rekomendowane odpowiedzi

Mój koleżka od wielu lat mawia że awaryjność aut używanych ma wiele wspólnego z lotto. Jakiś sens w tym jest. 

 

W moim obrębie znajomych są 2 e60. Oba użytkowane przez ludzi po 40. Te same silniki. Te same napędy itd.Jeden co chwila u mechanika i już ma zniżki u laweciarzy/wypożyczalni a drugi tylko rope leje... 1 właściciel ma dużo do gadania. Np. postój po nocy, sąsiad wsiada do auta z komórką przy uchu, przekręcił kluczyk, ledwo wał korbowy się obrócił a on już leci do skrzyżowania 60km/h itp. 

 

Trwałość zależy od poprzednika. To jest zresztą temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Pierwszy temat jaki znalazłem o motoryzacji. Mijał mnie samochód, który miał takie odejście, że tapicerkę mam do prania i nie mam pojęcia jaka to jest marka... Więc pomocy :grin:

 

Logo: z przodu nie było, albo nie zdążyłem się przyjrzeć, ale z tyłu miał logo w kształcie pionowego prostokąta, na którym był narysowany a'la łabędź (?) z prostych kresek, ten "łabędź" miał "łeb" po prawej stronie tego prostokąta, tyle zapamiętałem, tak potrafię to opisać.

 

Do wygrania talon na balon i 3kg obciętych paznokci. Google nie dało rady :smile:

Edytowane przez Cardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, kupiłem w końcu w204

 

jeżdżę nim już dwa miesiące i póki co szczerze polecam, jak by się ktoś zastanawiał to niech śmiało bierze :)

 

Co prawda przy jeździe w mieście potrafi troszkę pociągnąć paliwa ( ~11/12 l/100km) tak, na trasie jest bardzo fajnym autkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanko. Mam Fiestę mk6 dokładanie 2007 rocznik. Planuję założyć do niej lampy typu Angel Eye - widziałem identyczne auto jak moje z takimi lampami i było zajebiste. Ktoś ma doświadczenie z Angel Eyes i mógłby powiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie/polecić producenta jakiegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogólnie silnik bardzo dynamiczny, dosyć rzadko spotykany ze względu na modę na diesla i warty rozważenia. Skrzynie tam to s-tronic (nie wiem czy to tiptronic 2.0 czy to samo co tip.) ale są bardzo bardzo. Szkoda że buda przedlift bo polift imo ładniejsza. 

 

Ale najważniejsze to dokładne sprawdzenie/zapytanie się o silnik. Bo 2.0 TFSI lubiło żłopać olej na potęge. Serwis bodajże nie wziął na siebie odpowiedzialności za ten defekt i ludzie w swoim zakresie ulepszali silniki. Zresztą co ja będe się produkował, tutaj masz blog właściciela który kupił w salonie w PL A4 B8 2.0 TFSI quatt. s-tronic. http://www.spalacz.pl Kopalnia wiedzy i przed kupnem polecam przeczytać cały blog od 1 wpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj brat ma A4 Allroad z 2014, 2.0 tfsi S-tronic. Powiem tak, dla mnie i dla niego soft w skrzyni byl wkurwiający, to znaczy w trybie normalnym(D) mocno nastawiony na eko i przy troszke szybszej jezdzie ciezko regulowac odpowiednio przelozenia samym gazem, trzeba w takim wypadku na tryb s przerzucac. Ogolnie to jak na automaty to jest to czolowka, ale przy bardziej dynamicznym nastawieniu jest niedosyt, zwlaszcza ze skrzynie 6-biegowe DSG byly z tego okresu wrecz idealne w jezdzie.

 

Sprawdz czy to nie jest silnik o oznaczeniu EA888, to sa silniki z poczatku serii i wpierdalaly mnostwo oleju, wada fabryczna. U znajomnego w ASO wymieniono w tym celu pierscienie, tłoki itd. i problem znik;, jak sie to zrobilo w miare szybko to silnik nie powinien ulec zadnemu uszkodzeniu, a jego zywotnosc nie powinna spasc. Nie jest to jakas specjalnie droga inwestycja, i pewnie ta A4 ma to juz za soba, a jak nie ma tego zrobionego przy 100k przebiegu sprawdzilbym silnik na diagnostyce. Wazna rzecz czy olej w skrzyni byl wymieniony (w Audi chyba przy 60k jest zalecenie). Seryjne klocki sa kiepskie, scieraja sie szybko.

 

Silnik charakterystykę pracy ma troche dieslowską, ma moc, ale srednio wkreca sie na obroty, kreci sie tylko do 6.000. Hamulec jak to w Audi chodzi troche dziwnie, ale sie mozna przyzwyczaic. Zawieszenie komfortowe, na dziurach plynie, mimo podwyzszenia i miekkiego zawieszenie na duzo sobie moze w zakretach pozwolic. Fotele swietnie, ergonomia wnetrza tez. 

 

Edit:

najbardziej kosztowna sprawa moze byc tu skrzynia S-tronic, regeneracje takiej to okolo 10k nie w serwisie, a nowa w ASO chyba 17k ;] Z nimi nie ma reguly moga i po 300k robic bez problemu, moga i po 50k wysiasc, ale ja bym sie nie zrazal, nie sa to jakosc szczegolnie awaryjne automaty. Na zimnym silniku sprawdz jak mocno przeciaga zmiane z 1ki na 2ke(w trybie D), bo troche na pewno bedzie juz przeciagac, czy nie szarpie z R na D(to juz rzadko sie dzieje). W internecie chyba jakies porady na co zwrocic uwage przy DSG.

 

Ogolnie rzecz biorac to dobre auto. 

Edytowane przez tangiers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 5 lat a4 avant manual quatro 2,0 tfsi 211 km.

 

Rewelacja.

 

Oleju brał na potęgę choć teraz tata go dostał i zmienił olej na gęstszy.

 

Silnik mimo tych problemów jeden z najlepszych w swojej klasie cenowej.

 

6,6 do 100 i super elastyczność wyprzedzania na 6 biegu.

 

Extra wyciszony.

 

Sprawdź radio czy ma system koncert tez rewelacyjny.

Jeżeli światła led. To kolejny mega plus.

To wyższy lepszy model Wiec pewnie to będzie miał.

 

Podwyższony plus relingi pewnie na autostradzie trochę pohałasować.

 

No i daje iść 250 km/ h. To przyjemność.

 

Nowy służbowy padsat idzie 218.

Zestawienie silnik plus skrzynia wzorcowa.

4x4 jedno z najlepszych.

 

Podejrzane to 100 k bo tyle to robię w 2 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkurzam temat.

 

Sprzedaję niedługo swoją Fiestę 2006 i rozgladam się za innym autem. Ford niby nie byl zły, swoją rolę niby spełnił, ale niezbyt był wygodny (siedzenia) do tego jednak 1.3 benzyna był trochę za słaby.

 

I teraz właśnie. Na kolejne auto mam na razie dwóch kandydatów:

 

Opel Astra H rocznik 2008+

 

Seat Ibiza III/IV 2008+

 

silniki celuję ok. 1.6 benzyna, choć nie upieram się i posłucham chętnie opinii. Czy ktoś miał styczność z tymi autami i umie mi doradzić? Ewentualnie ma ktoś innego kandydata za podobne $?

Edytowane przez TuPalnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celujesz w segment B, czy C, bo różnica między tymi segmentami jest spora, szczególnie jeżeli chodzi o przestrzeń w środku i wielkość bagażnika.

 

Jak planujesz kupić coś większego niż Fiesta, to wskakujesz do segmentu C i odpuszczasz Ibiza. Wtedy lepiej popatrzeć na Leona, choć ja bym szedł w kierunku Ufo w 1.8 Pb z lat 2006-2008 choć nie wiem czy Twój budżet to udźwignie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celujesz w segment B, czy C, bo różnica między tymi segmentami jest spora, szczególnie jeżeli chodzi o przestrzeń w środku i wielkość bagażnika.

 

Jak planujesz kupić coś większego niż Fiesta, to wskakujesz do segmentu C i odpuszczasz Ibiza. Wtedy lepiej popatrzeć na Leona, choć ja bym szedł w kierunku Ufo w 1.8 Pb z lat 2006-2008 choć nie wiem czy Twój budżet to udźwignie ;]

Właśnie Leon był(jest) pierwszym wyborem, ale szanse, że znajdę fajny egzemplaż na jaki mnie stać są małe. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.