Skocz do zawartości

Co na pierwsze auto?


RonnieArtestics

Rekomendowane odpowiedzi

@Fudzi akurat miałem wywalać stare gazety, paczam, a tu Motor z 8 Marca nr 10/2021 i w kategorii używane porównanie Insigni do Superba. 4 strony rzeczowych opinii. Między innymi potwierdzają to co pisałem o 3.6 V6 w Superbie, że jest bardzo trwałym silnikiem ale wir w baku to on Ci urządzi. 

Spróbuj sobie ogarnąć jakoś przez neta. Za parę ziko pewnie jakoś się da. A jak nie się nie uda to zrobię Ci koleżeńską przysługę i później zrobię dwie foty w dobrej rozdzielczości i powinno być w miarę czytelne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Eld napisał:

@Fudzi akurat miałem wywalać stare gazety, paczam, a tu Motor z 8 Marca nr 10/2021 i w kategorii używane porównanie Insigni do Superba. 4 strony rzeczowych opinii. Między innymi potwierdzają to co pisałem o 3.6 V6 w Superbie, że jest bardzo trwałym silnikiem ale wir w baku to on Ci urządzi. 

Spróbuj sobie ogarnąć jakoś przez neta. Za parę ziko pewnie jakoś się da. A jak nie się nie uda to zrobię Ci koleżeńską przysługę i później zrobię dwie foty w dobrej rozdzielczości i powinno być w miarę czytelne

Amator, mój brat to trzyma te z 2015 jak nie starsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kolader napisał:

Może napisz jakie masz wymagania co do auta. 

Parę postów wcześniej już mniej wiecej określiłem.

Sposób użytkowania: 80% miasto, 20% w trasie

Przeznaczenie: uniwersalny (dla pary, dla rodziny)

Najważniejsze cechy: Koszty utrzymania, sportowe wrażenia (osiągi), wyposażenie, zużycie paliwa, reprezentatywność (marka, cena, nadwozie), bezawaryjność, praktyczność (pojemność bagażnika, nadwozie, liczba miejsc)

Nadwozie: 1. Sedan 2. SUV 3. Kombi - w takiej kolejności

Liczba miejsc: 5

Bagażnik: minimum 400l

Typ silnika: Benzynowy, w ostateczności diesel. 

Pojemność silnika: od 1.9 - 2.0 w góre

Moc: minimum 150KM

Napęd: obojętne

Skrzynia: manualna

Samochód używany do 40-45 tys.

Moi faworyci: Opel Insignia, Mazda 6, Mazda CX5, Audi A6, Audi Q5, Volvo XC60, Volvo S60, Skoda Superb, Lexus IS 250, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda Accord.

Znalazłem Toyotę Camry za 50k, więc jeśli warto to może znajdę dodatkowe środki. 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-camry-piekna-camry-2-5-tylko-50tys-km-lpg-zamiana-ID6D8zM1.html

3 godziny temu, Eld napisał:

Spróbuj sobie ogarnąć jakoś przez neta. Za parę ziko pewnie jakoś się da. A jak nie się nie uda to zrobię Ci koleżeńską przysługę i później zrobię dwie foty w dobrej rozdzielczości i powinno być w miarę czytelne

Jakbyś mógł dwie foty wrzucić tego porównania byłbym wdzięczny :)

Edytowane przez Fudzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fudzi napisał:

Parę postów wcześniej już mniej wiecej określiłem.

Sposób użytkowania: 80% miasto, 20% w trasie

Przeznaczenie: uniwersalny (dla pary, dla rodziny)

Najważniejsze cechy: Koszty utrzymania, sportowe wrażenia (osiągi), wyposażenie, zużycie paliwa, reprezentatywność (marka, cena, nadwozie), bezawaryjność, praktyczność (pojemność bagażnika, nadwozie, liczba miejsc)

Nadwozie: 1. Sedan 2. SUV 3. Kombi - w takiej kolejności

Liczba miejsc: 5

Bagażnik: minimum 400l

Typ silnika: Benzynowy, w ostateczności diesel. 

Pojemność silnika: od 1.9 - 2.0 w góre

Moc: minimum 150KM

Napęd: obojętne

Skrzynia: manualna

Samochód używany do 40-45 tys.

Moi faworyci: Opel Insignia, Mazda 6, Mazda CX5, Audi A6, Audi Q5, Volvo XC60, Volvo S60, Skoda Superb, Lexus IS 250, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda Accord.

Znalazłem Toyotę Camry za 50k, więc jeśli warto to może znajdę dodatkowe środki. 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-camry-piekna-camry-2-5-tylko-50tys-km-lpg-zamiana-ID6D8zM1.html

Jakbyś mógł dwie foty wrzucić tego porównania byłbym wdzięczny :)

Pytam bo rzucasz benzyniakami, z lpg a nawet dieslem. I widzę że chodzi ci o auta z tzw segmentu D. Oglądałeś Forda Mondeo? 2.0 Ecoboost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, kolader napisał:

Pytam bo rzucasz benzyniakami, z lpg a nawet dieslem. I widzę że chodzi ci o auta z tzw segmentu D. Oglądałeś Forda Mondeo? 2.0 Ecoboost.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-ford-mondeo-mk-4-titanium-ID6DAzpG.html#17b6854f56

Nie oglądałem, ale teraz znalazłem i też bardzo fajne auto. Ciężki wybór, co chwile dochodzi coś nowego, a inne opcje odpadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eld napisał:

MK3 Mondeo i MK5 to były jakieś śmieszki Forda, za to MK4 ( ten powyżej właśnie ) to całkiem fajna fura, ale nie wiem czy chciał bym się pakować w ecoboosta. 

A co nie tak ecoboostami? Jest to stosunkowo świeży silnik ale ogólnie polecany. Są jeszcze 2,5 254km dobre do lpg ale głównie w amerykańcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Fudzi napisał:

Znalazłem Toyotę Camry za 50k, więc jeśli warto to może znajdę dodatkowe środki. 

Jeżeli chodzi o Toyotę to sprawdź jeszcze Avensisy.

Ja sobie jakiś czas temu kupiłem roczną Corollę wolnossąca benzyna i jestem mega zadowolony. Wcześniej jeździłem VW Golfem 5 i Passatem B6, w turbo-benzynach - strasznie awaryjne, a nie były to jakieś szroty tylko nowe auta z salonów, a w eksploatacji z przebiegami poniżej 100 tys.

Edytowane przez Krzemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kolader napisał:

A co nie tak ecoboostami? Jest to stosunkowo świeży silnik ale ogólnie polecany. Są jeszcze 2,5 254km dobre do lpg ale głównie w amerykańcach.

Mniejsze pojemności mają straszliwe opinie. 1.0 ecoboost jak bym wygrał w jakimś konkursie to jeszcze tego samego dnia wisiał by już na otomoto. Kto wie, czy zaraz coś nie zacznie wychodzić przy 2.0.

1 minutę temu, Krzemo napisał:

Jeżeli chodzi o Toyotę to sprawdź jeszcze Avensisy.

Ja sobie jakiś czas temu kupiłem roczną Corollę wolnossąca benzyna i jestem mega zadowolony. Wcześniej jeździłem VW Golfem 5 i Passatem B6, w turbo-benzynach - strasznie awaryjne.

Niestety Avensisy i Accordy trzymają cenę jak szalone, ale w ciemno oba auta są do polecenia. I to co piszesz to złote słow: tylko wolnossąca benzyna, choć nie zgodzę się z tym, że wszystkie silniki z turbo są awaryjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Eld napisał:

choć nie zgodzę się z tym, że wszystkie silniki z turbo są awaryjne. 

Może taki mój pech, ponoć VW potem pracował nad ulepszeniem tych silników.

W Golfie 2x rozrząd + turbina przy 90 tys. km przebiegu + pierdoły typu cewki zapłonowe, uszkodzone wiązki itp.

W Passacie 2x rozrząd a nie miał chyba 50 tys. i sprężyna z amorów, po prostu odpadła ...

No i w obu przypadkach silniki zajebane nagarem, mimo że olej wymieniany co 10 tys., ale to pewnie efekt ww. defektów.

Edytowane przez Krzemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koelner napisał:

Nie kupuje się samochodów na F - Fordów Fiatów i francuzów 

Ferrari jest ok 

A na poważnie to technologicznie zawsze Focusy miały dobre noty wiec może model oczko wyżej to dobry pomysł. 

Pamietajmy ze w Polsce motoryzacja opanowana jest przez media niemieckie i stad niedoszacowanie pewnych Marek. 

Ja bym mimo wszystko szedł w Japończyka Niemca albo Czecha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eld napisał:

Mniejsze pojemności mają straszliwe opinie. 1.0 ecoboost jak bym wygrał w jakimś konkursie to jeszcze tego samego dnia wisiał by już na otomoto. Kto wie, czy zaraz coś nie zacznie wychodzić przy 2.0.

Niestety Avensisy i Accordy trzymają cenę jak szalone, ale w ciemno oba auta są do polecenia. I to co piszesz to złote słow: tylko wolnossąca benzyna, choć nie zgodzę się z tym, że wszystkie silniki z turbo są awaryjne. 

Za to 2.0 ecoboosty są powszechnie chwalone. 

Ogólnie to motor (ta gazeta) kilka razy w roku wypuszcza katalogi związane z samochodami. Na początku roku jest katalog właśnie z samochodami, opisy, polecane silniki itp. Kojarzę jeszcze motor classic z klasykami a chyba coś jeszcze wypuszczają. Jak mnie skleroza nie zeżre to jutro podjadę do kiosku i zerknę, bo jak będzie to sam kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.