Skocz do zawartości

TUTAJ KOMENTUJEMY ŁAPU-CAPU


Findek

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja te zadania rozwiązałem podając ich metodę. 

Zapomniałeś jeszcze narysować drugi wykres i zapisać odpowiedź za pomocą sumy przedziałów. Natomiast cały czas nie rozumiesz, że nie możesz porównywać matury rozszerzonej z matematyki do tych zadań, które ci pokazałem, bo NIE TRZEBA ZADAĆ MATURY ROZSZERZONEJ Z MATEMATYKI ŻEBY ZDAĆ MATURĘ.

Możesz porównywać maturę podstawową z tymi zadaniami, a ta jest o niebo prostsza. Nie musisz mieć takiej wiedzy z matematyki, jak w dwudziestoleciu międzywojennym, żeby zdać maturę. Łapiesz to, czy nie? Przykładowe zadanie z matury z tego roku z PODSTAWY:

Średnia liczb 2,4,7,8,9 wynosi tyle ile średni liczb 2,4,7,8,9,x. Ile wynosi x? 

 

Aha, i są jeszcze 4 warianty do wyboru:

A) 0

B 3

C) 5

D) 6

Edytowane przez fluber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś jeszcze narysować drugi wykres i zapisać odpowiedź za pomocą sumy przedziałów. Natomiast cały czas nie rozumiesz, że nie możesz porównywać matury rozszerzonej z matematyki do tych zadań, które ci pokazałem, bo NIE TRZEBA ZADAĆ MATURY ROZSZERZONEJ Z MATEMATYKI ŻEBY ZDAĆ MATURĘ.

Możesz porównywać maturę podstawową z tymi zadaniami, a ta jest o niebo prostsza. Nie musisz mieć takiej wiedzy z matematyki, jak w dwudziestoleciu międzywojennym, żeby zdać maturę. Łapiesz to, czy nie? Przykładowe zadanie z matury z tego roku z PODSTAWY:

Średnia liczb 2,4,7,8,9 wynosi tyle ile średni liczb 2,4,7,8,9,x. Ile wynosi x? 

 

Aha, i są jeszcze 4 warianty do wyboru:

A) 0

B 3

C) 5

D) 6

Oczywiście, samo otrzymanie matury jest trudniejsze. Ale to, że aktualnie wywalono równanie trygonometryczne z podstawy, nie oznacza, że była to jakaś trudna sztuka, bodaj u mnie w klasie z tego była najlepsza średnia(po każdym teście nam babka liczyła procent całej klasy), a na klasówce były sporo trudniejsze zadania niż z tamtej matury. Pochodnych też nie ma.

Jednak w każdym centylu jaki chcemy rozpatrywać, obecna młodzież ma ogromną przewagę. Więcej osób zdaje maturę rozszerzoną z matmy niż wtedy łącznie. Mniej więcej tyle osób nie ma obecnie matury, co wówczas było analfabetami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, samo otrzymanie matury jest trudniejsze. Ale to, że aktualnie wywalono równanie trygonometryczne z podstawy, nie oznacza, że była to jakaś trudna sztuka, bodaj u mnie w klasie z tego była najlepsza średnia(po każdym teście nam babka liczyła procent całej klasy), a na klasówce były sporo trudniejsze zadania niż z tamtej matury. Pochodnych też nie ma.

Jednak w każdym centylu jaki chcemy rozpatrywać, obecna młodzież ma ogromną przewagę. Więcej osób zdaje maturę rozszerzoną z matmy niż wtedy łącznie. Mniej więcej tyle osób nie ma obecnie matury, co wówczas było analfabetami.

Przeciętny maturzysta w dwudziestoleciu międzywojennym był lepiej wykształcony niż maturzysta teraz. To była teza, którą niesłusznie podważyłeś. O aspektach historycznych możesz podyskutować z Lukim.

Z tego co mi wiadomo, każdy maturzysta może pisać egzamin rozszerzony z matmy i nawet oddanie pustej kartki nie ma żadnych konsekwencji i maturę ma. Na tym kończę zaśmiecanie tematu, w razie wątpliwości pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętny maturzysta w dwudziestoleciu międzywojennym był lepiej wykształcony niż maturzysta teraz. To była teza, którą niesłusznie podważyłeś. O aspektach historycznych możesz podyskutować z Lukim.

Dyskusja zaczęła się nie od maturzysty, a od rówieśnika - tą tezę podważyłem i ja dalej podtrzymuję, Przeciętny dziewiętnastolatek w dwudziestoleciu międzywojennym było o wiele, wiele gorzej wykształcony niż obecny przeciętny dziewiętnastolatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, punkt :nevreness:

 

I to wszytsko w pamięci rozwiązałem :P

 

 

ja tylko pamiętanm , że po mojej maturze już następne były łatwiejsze i zastanawiałem się dlaczego powoli zanika sztuka myslenia logicznego. Tzn dlaczego matma jest traktowana coraz bardziej po macoszemu.

 

 

Z matmy jedyne co pamiętam, że byłem raczej słaby poza wyjątkami gdzie byłem mocny i nikt nie wierzył ze sam rozwiazywałem te zadania.

A i też czesto dostawałem nizsze oceny za brak obliczeń bo wolałem w głowie obliczać ...

 

A te zadania co były podawane w tym temacie ... nie dałbym rady rozwiązać ghdyż zażegnałem wiedzę o nich zaraz po tym jak nie miałem 'matematyka' w grafiku.

Dyskusja zaczęła się nie od maturzysty, a od rówieśnika - tą tezę podważyłem i ja dalej podtrzymuję, Przeciętny dziewiętnastolatek w dwudziestoleciu międzywojennym było o wiele, wiele gorzej wykształcony niż obecny przeciętny dziewiętnastolatek.

 

A czy był madrzejszy czy też inteligentniejszy?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.