Skocz do zawartości

Liga Roto Keeper - wstepne ustalenia


mac

Rekomendowane odpowiedzi

Na moje wartością danego zawodnika nie powinna być kwestia wydania $, a raczej jego prezentowana klasa sportowa w zeszłym sezonie. Pytanie, jak z 9 parametrów zrobić jedną, unikalną, wartość. W wolniejszym czasie postaram się coś rozkminić, ale to będzie trudne...

Liczba teamów - 25. A najlepiej: >20<26.

 

Problem polega na tym, jak to zrobić, by w drafcie pensje się zgadzały. Nawet jak ktoś zdoła dobrze wyliczyć wartość. Nie mówię, że $ wydane na danego gracza to rozwiązanie, ale daje jakiś pogląd na jego wartość. W NBA Joe Johnson też zarabia za dużo, a Parsons za mało, ale takie życe :) Chciałem jeszcze wrócić do wielkości ligi, bo widzę, że coraz mniej zwolenników 30 ekip, a coraz więcej 20. Czyli 20 ekip + lista rezerwowych na chwilę obecną czy zapisujemy dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, jak to zrobić, by w drafcie pensje się zgadzały. Nawet jak ktoś zdoła dobrze wyliczyć wartość. Nie mówię, że $ wydane na danego gracza to rozwiązanie, ale daje jakiś pogląd na jego wartość. W NBA Joe Johnson też zarabia za dużo, a Parsons za mało, ale takie życe :smile: Chciałem jeszcze wrócić do wielkości ligi, bo widzę, że coraz mniej zwolenników 30 ekip, a coraz więcej 20. Czyli 20 ekip + lista rezerwowych na chwilę obecną czy zapisujemy dalej?

 

 

Jak widzę jestem 21. Szybko poszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie trzeba ogarnąć tak, żeby mniej więcej czołowy bloker miał wartość czołowego strzelca. Czyli tak dopasować współczynnik bloku, by miał wartość 1 punktu. Dokładnie odzwierciedlenie jest fizycznie niemożliwe, ale choćby przybliżone - teoretycznie realne.

Np. dla czołowej 25 blokerów blok miałby przybliżoną wartość 13 punktów - zanalizowane na przestrzeni 3 ostatnich sezonów. Jesli chodzi o następną 25 to ów współczynnik 13 jest juz całkowicie za niski - wymagany już byłby inny współczynnik.

 

Generalnie to powinno iść w kierunku współczynników. W wolnym czasie trzeba to wszystko rozłożyć na czynniki pierwsze, uporządkować choćby pierwszych 200 graczy we wszystkich kategoriach i się zastanowić nad współczynnikiem. Teoretycznie jakby top10 miała inny współczynnik (bo na górze są największe dysproporcje), a reszta inny - może by się dało znaleźć złoty środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 osób imo max.

Co do rostera ja jestem za:

G, G, F, F, F, 3xUtil, 4xBench. Przy 20 graczach draftujemy wtedy 240 zawodników, czyli po 8 najlepszych z każdego teamu NBA :smile: 8 w każdej z ekip łapie się do rotacji, także będzie kogo wybierać :smile:

 

Niegłupio, ale ja jestem tradycjonalistą i jednego F zamieniłbym na C jednak. Przy 30 zespołach w lidze musielibyśmy mocno zawęzić składy albo przynajmniej ilość aktywnych slotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offline musielibyśmy chyba jutro zacząć, żeby skończyć do rozpoczęcia sezonu, przy tylu ekipach ;) Także draft aukcja na żywo.

 

 

 

problem w tym,ze jakby z pensjami jakos tam wyliczxanymi to najbardziej klarowenym jednak jest draft offline,

pewnie Cię zaskoczę ale jakies 2-3 lata temu w jednym keeperze ogarnelismy taki draft w jakies 2-3tygodnie od razu w trakcie pierwszego zapalu userow ;d

 

zreszta to tylko bylo w ramach upewnienia się pytanie, przy wielu ligach kazdy online jest tez ciezko dograc terminowo niekiedy przy juz 20graczach.

 

 

roster jakos najlepiej na 8 aktywnych bo standardowe 10roto to chyba jednak zbyt wiele: G G F F C 3xUTL, jakos tak.

Edytowane przez Tizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FBX gramy po 20 osób 13-osobowymi teamami i zawsze jest kogo brać z FA. Daje to 260 grajków.

 

Dlatego proponuję 24-zespołową ligę z 11-osobowymi teamami. Da to 264 grajków. Sloty to: 7 pozycyjnych, 1 util (dla utrudnienia) i ze 3 benche. Opcja z 25*11 również spokojnie mogłaby ujść.

Ewentualnie można zaryzykować 12-osobowe teamy, ale 288 typa to chyba jednak za dużo.

Edytowane przez bulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetrawiłem trochę temat i myślę, że trzeba rzeczywiście ograniczyć ilość zawodników, bo za bardzo wydrylujemy FA. Ale przy okazji jak zrobimy za duże drużyny to też nie będzie nic na FA. Więc trzeba zachować umiar i tu i tu. Około 260 zawodników to powinna być raczej górna granica. 10-osobowe teamy i 26 drużyn wg mnie byłoby ok, bo i sporo osób może zagrać, i mimo wszystko sporo slotów. 5 startowych (PG/SG/SF/PF/C albo G/G/F/F/C) 3 Utility i 2 benche. Na ławce i tak nie będzie nadmiaru talentu, a warto coś zostawić na wspomnianym FA. A jeśli dodać trzeciego bencha to 24 drużyny w lidze.

 

problem w tym,ze jakby z pensjami jakos tam wyliczxanymi to najbardziej klarowenym jednak jest draft offline,

pewnie Cię zaskoczę ale jakies 2-3 lata temu w jednym keeperze ogarnelismy taki draft w jakies 2-3tygodnie od razu w trakcie pierwszego zapalu userow ;d

 

Myślicie, że to byłoby realne? Problem z salary byłby rozwiązany i każdy musiałby wykazać aktywność przed startem ligi, ale czy to wykonalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust liga winna liczyć tyle teamów ile chętnych zgarniemy (z maxem 30 na jedną ligę) i tylko dopasować należałoby wielkość rosteru.

 

Ogólnie skłaniałbym się do tego by wykorzystanych playerów było 250-260 na potrzeby ligi. W przypadku 20 teamów dawałoby grać rosterem złożonym z 12 grajków ale im większa liczba tym roster trzeba bardziej ograniczać, tak by jeszcze choć coś na FA zostawało.

 

Więc może 30 teamów z grywalną 6tką (starterzy + raz util) i 2-3 na benchu? :playful:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się wypowiem

 

1 liga, 30 userów po 9 graczy (s5, 2 utile, 2 benche)

 

Salary jest bez sensu, bo jeśli to ma być keeper to co zrobimy, gdy ktoś podpisze nowy kontrakt?

 

Imo sprawiedliwa będzie wartość z aukcji, bo po pierwsze bardziej na czasie, po drugie będzie to stała wartość.

 

W kwestii pozostawiania graczy na kolejny sezon to proponuje 5.

 

Mam pytanie co do draftów - jeśli skończę ligę ostatni to w przyszlym roku mam 1 numer draftu i biorę kogo chce z rookich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zodd

A nie lepiej grac 2 ligi po 20 chlopa jak bedzie duzo chetnych? Serio chcesz operowac 8 zawodnikami?

 

@blackmagic

Nie rozumiesz idei salary. Nie chodzi nam o to ile zawodnicy zarabiaja.

 

Wartosc z draftu bedzie stala i nieadekwatna do realnej wartosci zawodnika. Spraedz sobie salary z Keepera FBX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zodd

A nie lepiej grac 2 ligi po 20 chlopa jak bedzie duzo chetnych? Serio chcesz operowac 8 zawodnikami?

 

@blackmagic

Nie rozumiesz idei salary. Nie chodzi nam o to ile zawodnicy zarabiaja.

 

Wartosc z draftu bedzie stala i nieadekwatna do realnej wartosci zawodnika. Spraedz sobie salary z Keepera FBX.

 

Ok, już kumam.

 

Teraz mam inne pytanie - czy to salary ma twardy cap? Jeśli moi zawodnicy zagrali super sezon i przekraczam salary to muszę ich sprzedać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam inne pytanie - czy to salary ma twardy cap? Jeśli moi zawodnicy zagrali super sezon i przekraczam salary to muszę ich sprzedać?

Zwykle o to chodzi w salary w takich ligach, żeby wyrównać szanse.

Po sezonie musisz zrzucić nadmiar który chętnie połkną słabsi.

 

Ale tak czytając wasze wstępne dyskusje co do kształtu ligi i to IMHO niesamowitym rozwiązaniem wydaje się zrobić ligę na 30 drużyn - każda nazwa się zużyje.

Ale żeby odpadł problem z ilością grajków to chyba rozsądnie zrobić rooster na max 10 graczy z układem 5 pozycji + 3 utile + 2 bench.

Wtedy zostaje jeszcze dość wartościowy FA i będzie kim uzupełniać skład.

Ale największy problem jak dla mnie do ustalenia byłby z salary.

Wydaje mi się że może zamiast robić jakieś niewymierne wyliczenia wartości pod roto to lepiej zrobić możliwość zatrzymania w składzie max 4 graczy z poprzedniego sezonu a reszta na FA. I potem przed sezonem draft tych z wykorzystaniem snake w odwrotnej kolejności do zajętych pozycji.

Jedyny problemem byłoby ustalenie jak się chronić przed takimi co tankują zostawiając zdrowych i wartościowych na benchu. Może ustalić wymóg minimalnej ilości rozegranych gier? I jakieś wyjątki dla kolekcjonerów kontuzjowanych ;)

 

Chwilowo czuję zmęczenie wyczerpującym sezonem w fantasy, ale może to się zmieni przed nowym sezonem.

Wstępnie bym się może zapisał na Wizzards albo Bucks jeżeli są jeszcze wolni.

A jeżeli coś by się miało stać przed sezonem że nie dałbym rady to znajdę zastępcę albo będzie jakiś chętny rezerwista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.